Επισκέψεις


14
Μοναδικοί
Επισκέπτες

Καιρός


14
Unique
Visitors

Δ.Τ. Τίτλοι τέλους για το αφιέρωμα στο σκηνοθέτη Ατόμ Εγκογιάν που διοργάνωσε η Κοινο_Τοπία το τριήμερο 3,4 και 5 Φεβρουαρίου

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ   www.koinotopia.gr

 

Δελτίο Τύπου

6 Φεβρουαρίου 2012

 

 

Τίτλοι τέλους για το αφιέρωμα στο σκηνοθέτη Ατόμ Εγκογιάν που διοργάνωσε η Κοινο_Τοπία το τριήμερο 3,4 και 5 Φεβρουαρίου

 

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το αφιέρωμα της Κοινο_Τοπίας στο σκηνοθέτη ΑτόμΕγκογιάν που πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο της το τριήμερο 3,4 και 5 Φεβρουαρίου. Στο αφιέρωμα προβλήθηκαν οι ταινίες: ΑΡΑΡΑΤ (Ararat), ADORETION,  EXOTICA, καιΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ (The sweet hereafter) και έτσι οι συμπολίτες μας είχαν την ευκαιρία να δουν ή να ξαναδούν τις ταινίες του Κανοδο-Αρμένιου σκηνοθέτη. Η ανταπόκριση του πατρινού κοινού αλλά και των φοιτητών που βρίσκονται στην πόλη μας ήταν μεγάλη, γεμίζοντας την αίθουσα εκδηλώσεων τηςΚοινο_Τοπίας πράγμα που αποδεικνύει το πόσο παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον τους για ταινίες ποιότητας.

Το καλωσόρισμα στους συμμετέχοντες και αναφορές σε άλλες δράσεις του συλλόγου ανέλαβε οΑνδρέας Σπηλιώτης, το δε δημιουργικό της αφίσας του αφιερώματος στον Ατόμ Εγκογιάν ήταν ευγενική προσφορά της Εύας Πανίτσα.

Μετά το τέλος των προβολών ακολούθησαν συζητήσεις με συντονιστή των Παναγιώτη Καρώνη που προλόγιζε τις ταινίες, για την κοινωνική, πολιτική, φιλοσοφική θεματική των ταινιών του Εγκογιάν θίγοντας θέματα όπως ο άνθρωπος και η σχέση του με την τεχνολογία και τα media, η αλήθεια, το ψέμα, η αγάπη, το δίκαιο, η έλλειψη επικοινωνίας και προσαρμογής στην πραγματικότητα, η αποξένωση, η ηθική της τρομοκρατίας και τόσα άλλα θέματα που αποτελούν τις εμμονές του κινηματογραφικού σύμπαντος τουΕγκογιάν. Ακόμα και στα διαλείμματα το ενδιαφέρον για συζήτηση, ανταλλαγή σκέψεων αλλά και πληροφοριών παρέμενε αμείωτο μέσα στα πηγαδάκια και στις φιλικές παρέες.

Με αφορμή το ΑΡΑΡΑΤ (Ararat)  έγινε συζήτηση για τη γενοκτονία των Αρμενίων το 1915 από τους Νεότουρκους· που είναι και η αφετηρία τούτης της έξοχης ταινίας. Γενοκτονία που μέχρι και σήμερα το Τουρκικό κράτος αρνείται. Ακόμα και η προβολή της ταινίας απαγορεύτηκε στο γειτονικό κράτος. Τονίστηκε ότι στόχος του Εγκογιάν δεν ήταν ένα μνημειακό αρχαιολατρικό είδος θεώρησης του οδυνηρού παρελθόντος, αλλά ένα είδος σημερινής κριτικής ματιάς πάνω στους ανθρώπους που ζουν με τα θρύμματα τούτης της μνήμης.   

Στο ADORETION σε αυτή την υπέροχη ταινία του Εγκογιάν, συζητήσαμε για τα μίντια και την επίδρασή τους στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Αναπτύχθηκε μεγάλη κουβέντα γύρω από το ίντερνετ την ηθική της τρομοκρατίας αλλά και τις θρησκευτικές ετικέτες που οι άνθρωποι μπορεί να κουβαλάνε, και να δρουν βάση αυτών. Γενική ήταν η αποδοχή ότι εν τέλει το ίντερνετ, είναι ένας τρόπος με τον οποίο μπορούμε ν’ αρχίσουμε ένα ταξίδι, σε καμιά όμως περίπτωση δε μπορούμε μ’ αυτό να το τερματίσουμε. Αν κανείς θέλει να κάνει ή να γίνει κάτι πρέπει να το κάνει στον αληθινό κόσμο, μέσα από τη σχέση του με ανθρώπους. Και τέλος το Διαδίκτυο, δε μπορεί σε καμιά περίπτωση να αντικαταστήσει τη μνήμη.

Στο EXOTICA, η κουβέντα επικεντρώθηκε στο φιλμικό σύμπαν του Εγκογιάν, που εδώ βρίσκει εδώ το απόγειό του. Οι μοναχικοί χαρακτήρες της ταινίας που τα βράδια αναζητούν παρέα και διασκέδαση στο μυθικό χώρο τούτου του κέντρου, κινούνται μέσα από μια σειρά τελετουργικών και πρακτικών που ορίζουν τη μοναξιά και την αίσθηση απόγνωσης, που τους διακατέχει. Εντύπωση έκανε το γεγονός της σταδιακής αποκάλυψης,  σαν ένα στριπτίζ της συναισθηματικά φορτισμένης ιστορίας του πρωταγωνιστή. Επισημάνθηκε ότι σαν άλλος Φρόιντ, ο Εγκογιάν, έρχεται και εισβάλει στα άδυτα του μυαλού, ανασύρει από εκεί κρυμμένες επιθυμίες, αλήθειες και μυστικά που εγκλωβισμένα τριγυρνούν στον εκεί λαβύρινθο, θέτοντας επί τάπητος ζητήματα ταμπού.  

Τέλος στο ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ (The sweet hereafter), που είχε να κάνει με μια πολλή δυνατή πράξη, αφού αναφέρεται στο τραγικό γεγονός -αν και μυθοπλασία-, όταν το σχολικό λεωφορείο εκτρεπόμενο της πορείας του, ρίχνει και πνίγει είκοσι παιδιά στο βυθό μιας παγωμένης λίμνης. Μιλήσαμε για τη  μοίρα, το πεπρωμένο, τη ζωή δηλαδή, που εδώ προκειμένου να συνεχίσει, αποδέχεται το φανταστικό και το παραμυθένιο. Υπεισέρχεται δηλαδή σε μια άλλη γλυκιά διάσταση (thesweet hereafter), στον αντίποδα της σκληρής, μουντής και σιωπηρής πραγματικότητας που κυριαρχεί στη μνήμη, και παλεύει αδιάκοπα με μαγικές στιγμές από ένα σχεδόν μακρινό, ευτυχισμένο παρελθόν. Η κουβέντα επικεντρώθηκε και στην υπέροχη ερμηνεία του Ίαν Χολμ (Ian Holm) στο ρόλο του δικηγόρου που καταφτάνει εφορμούμενος από προσωπικούς λόγους, για να στρέψει τους χαροκαμένους γονείς εναντίον των όποιων υπεύθυνων του ατυχήματος, και τελικά να δει τις προσπάθειές του να ναυαγούν αφού αιτία δεν υπάρχει…

Δεν έλειψαν βέβαια και οι αναφορές για τις υπέροχες υποβλητικές μουσικές του Καναδού συνθέτηΜάικλ Ντάνα (Mychael Danna) που είναι φίλος και μόνιμος συνεργάτης του Ατόμ Εγκογιάν, αφού έχει συνθέσει μουσική για όλες τις μέχρι τώρα ταινίες του. Αλλά και η σπουδαία φωτογραφία του Πωλ Σαρόσι(Paul Sarossy) άλλου σταθερού συνεργάτη του.

 

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτης Καρώνης 6977.378920

Comments are closed.