Επισκέψεις


17
Μοναδικοί
Επισκέπτες

Καιρός


17
Unique
Visitors

Δ.Τ. Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινία Άννα Καρένινα (Anna Karenina) του Τζο Ράιτ (Joe Wright)

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

30 Απριλίου 2014

Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει

την ταινία Άννα Καρένινα (Anna Karenina) του Τζο Ράιτ (Joe Wright)

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr σε συνέχεια του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» προβάλλει τηνΤετάρτη 7 Μαΐου την ταινία Άννα Καρένινα (Anna Karenina) του Τζο Ράιτ (Joe Wright). Θα πραγματοποιηθούν δύο προβολές στις 17:30 ακριβώς και στις 20:00.

Σκοπός των προβολών είναι -πέρα από το να δούμε ή να ξαναθυμηθούμε διαμάντια της έβδομης τέχνης- η συζήτηση και ο προβληματισμός που ξεκινούν από τη θεματική μιας ταινίας. Θεματική που με συναρπαστικό τρόπο θέτει το εύρημα όλης της προβληματικής της με την εντελώς βέβαια προσωπική αισθητική του δημιουργού της, αλλά και η ανάγκη για συνάντηση των ανθρώπων. Μετά την προβολή της ταινίας για όσους το επιθυμούν, ακολουθεί συζήτηση πάνω στη θεματική της.

Η προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση προβολής και τη συζήτηση με το κοινόσυντονίζουν οι Π. Καρώνης και Κ. Κυριακόπουλος. Πρώτη προβολή 17:30 ακριβώς και δεύτερη 20:00.

 

Ημερολόγιο Ταινιών: Μ Α Ι Ο Σ

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Τζο Ράιτ (Joe Wright)

ΧΩΡΑ: Αγγλία, 2012 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 129΄ΣΕΝΑΡΙΟ: Tom Stoppard, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημά του Leo Tolstoy, ΜΟΥΣΙΚΗ: Dario Marianelli, ΣΚΗΝΙΚΑ:Katie Spencer, ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: Ο Sidi Larbi Cherkaoui, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Seamus McGarvey, ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Jacqueline Durran, ΜΟΝΤΑΖ: Melanie Oliver,

ΠΑΙΖΟΥΝ: Keira Knightley, Kelly Macdonald, Aaron Taylor-Johnson, Jude Law, Matthew Macfadyen, Emily Watson, Michelle Dockery, Olivia Williams, Holliday Grainger, Ruth Wilson, Domhnall Gleeson, Eros Vlahos, Alicia Vikander, Bill Skarsgård, Alexandra Roach, Kenneth Collard, Raphaël Personnaz, Luke Newberry, Tannishtha Chatterjee, Emerald Fennell, Buffy Davis, Hera Hilmar, Max Bennett, James Fiddy, Kostas Katsikis, Guro Nagelhus Schia, Kyle Soller, Edward Lewis French, Conor McCarry, Allegra Giagu, Sarine Sofair, Telman Guzhevsky, Nicholas Blatt, Claire Greenway κ.α.

ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ και ΒΡΑΒΕΙΑ:

 – Όσκαρ Κοστουμιών 2013 στην Jacqueline Durran

– Υποψηφιότητα για Όσκαρ: Φωτογραφίας, Σχεδιασμού Παραγωγής, Μουσικής

– Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Μουσικής 2013

 – Βραβείο BAFTA για τα Κοστούμια στην Jacqueline Durran

– Υποψηφιότητα για Βραβείο BAFTA: Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας, Φωτογραφίας, Σχεδιασμού Παραγωγής, Μουσικής, Κοστουμιών Μακιγιάζ.

Ο Παναγιώτης Καρώνης, στο site της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ γράφει σχετικά:Υπολογίζεται ότι η ηρωίδα του Τολστόι, Άννα Καρένινα, έχει μεταφερθεί κάπου 17 φορές στην μεγάλη οθόνη. Ηθοποιοί όπως η Greta Garbo, που ερμήνευσε δύο φορές μάλιστα την Καρένινα, την πρώτη το 1927 και άλλη μια φορά το 1935, η Vivien Leigh το 1948, αλλά και η Σοφί Μαρσώ το 1997 έχουν υποδυθεί την ηρωίδα.

Η Άννα Καρένινα του Ράιτ ερωτεύεται και δε ντρέπεται να δείξει, να φωνάξει τον έρωτά της. Είναι μια γυναίκα με πάθος, με σάρκα που επιθυμεί και επιθυμείται. Ο Ράιτ επιμένει να μας παρουσιάζει τον κλειστό περίγυρο τις πουριτανικής ρωσικής κοινωνίας και το πως αντιμετωπίζει την ερωτευμένη Άννα. Κανένας σκηνοθέτης ως τώρα δεν είχε τολμήσει να μιλήσει για τα σιδερόφρακτα παράθυρα της Ρωσίας του 19ου αιώνα. Ας μην ξεχνάμε ότι η ίδια αυτή κοινωνία αυτοκτόνησε τον Τσαϊκόφσκι μη μπορώντας να αποδεχτεί την ομοφυλοφιλία του, αυτή η κοινωνία ακόμα και σήμερα παραμένει μια βαθιά συντηρητική κοινωνία που ψηφίζει νόμους εναντίον των ομοφυλόφιλων και των ανθρώπων με διαφορετικότητα. Ας μη μιλήσουμε καλύτερα πως το κομουνιστικό καθεστώς αντιμετώπιζε ανθρώπους που δεν ακολουθούσαν την πεπατημένη… Δεν είναι καθόλου τυχαίο που στη Ρωσία οι κριτικοί αντιμετώπισαν την ταινία σαν έκτρωμα, δηλώνοντας ότι θα μποϊκοτάρουν όλα τα επόμενα έργα της πρωταγωνίστριας. Η διεισδυτική αλλά και επικριτική ματιά του Ράιτ πάνω στην αριστοκρατική ρωσική κοινωνία του 19ου αιώνα τους ενόχλησε. Ενώ αντιθέτως η ταινία υμνήθηκε από Άγγλους και Αμερικανούς κριτικούς.

Στο εικαστικό επίπεδο, η ταινία έχει να επιδείξει -πέρα από την αριστουργηματική μουσική του βραβευμένου με Όσκαρ Ντάριο Μαριανέλι, τις υπέροχες χορογραφίες του Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι τα κοστούμια της Ζακλίν Ντουράν και φυσικά την ιδέα του σκηνοθέτη της να αφήσει τους ήρωές του να τριγυρνούν στα καμαρίνια, στη σκηνή και στο φουαγιέ ενός θεάτρου. Περνώντας από το μπαλέτο στην όπερα, από ‘κει στο χορό και τελικά στο θέατρο, η Άννα Καρένινα του Ράιτ μαγεύει και προκαλεί πληρότητα των αισθήσεων. Ο χώρος όμως ενός θεάτρου δεν αρκεί για μια Άννα Καρένινα έτσι τα συμπληρωματικά εξωτερικά γυρίσματα θα ολοκληρώσουν τούτο το σπουδαίου εγχείρημα του Τζο Ράιτ και των συνεργατών του.

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009 Ανδρέας Σπηλιώτης

 

Comments are closed.