Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους
Σήμερα η 2η παρουσίαση–συζήτηση με τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό
Εργαστήρια με θέμα: Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους θα πραγματοποιηθούν στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Καραϊσκάκη 153 (μεταξύ Πατρέως & Γεροκωστοπούλου) ισόγειο, την περίοδο Νοέμβριου 2023 – Φεβρουαρίου 2024.
Τα έξι 2ωρα αυτόνομα εργαστήρια διοργανώνονται από την Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopoia.gr δωρεάν για τα μέλη της και θα πραγματοποιηθούν στα πλαίσια των δράσεων της οργάνωσης για την Προαγωγή της Υγείας.
Λόγω της περιορισμένης δυνατότητας του χώρου οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν κράτηση θέσηςγια την κάθε παρακολούθηση στη γραμματεία της Κοινο_Τοπίας τις μέρες και ώρες λειτουργίας της στο 2610.622250 και τις υπόλοιπες ώρες στο 2610.277171
Οι συνοπτικές παρουσιάσεις με εποπτικό υλικό θα γίνουν από τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό και θα ακολουθεί εκτενής συζήτηση με τους συμμετέχοντες. Το συντονισμό στις συναντήσεις εκ μέρους του συλλόγου έχει αναλάβει η βιοχημικός Μαίρη Μακρή.
Οι θεματικές ενότητες θα είναι α) Διαταραχές λειτουργίας του ανώτερου αναπνευστικού κατά τον ύπνο, β) συνήθη ΩΡΛ προβλήματα της τρίτης ηλικίας, γ) Αίτια που έχουν σαν κατάληξη τη μερική ή ολική απόφραξη του ανώτερου αναπνευστικού και πεπτικού, δ) Επείγουσες περιπτώσεις στην Ωτορινολαρυγγολογία, ε) Ίλιγγος. Οι ημερομηνίες που θα πραγματοποιηθούν είναι Δευτέρα 20 Νοεμβρίου, Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου, Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, Τετάρτη 24 Ιανουαρίου και Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου.
Η σημασία της Ω.Ρ.Λ. ειδικότητας στην καθημερινότητά μας
Η ΩΡΛ ειδικότητα ασχολείται με μια πολύπλοκη ανατομικά και οργανικά περιοχή του ανθρωπίνου σώματος. Ως εκ τούτου οι παθολογικές καταστάσεις που αφορούν την ευαίσθητη αυτή περιοχή είναι πολλές, πολύπλοκες και αλληλοκαλυπτόμενες. Αυτό με τη σειρά του, έχει σαν συνέπεια μια ιδιαίτερη δυσκολία για την ορθή τελική διάγνωσή τους και τελικά τη θεραπεία τους.
Όλα αυτά προϋποθέτουν από τον ειδικό εκτεταμένη και σε βάθος γνώση του αντικειμένου, καθώς και πολυδιάσταστη εμπειρία. Είναι λοιπόν σημαντικό για όλους μας να γνωρίζουμε όσα μπορούμε περισσότερα για τις παθήσεις και τη θεραπεία της ΩΡΛ περιοχής, εφόσον αυτές αποτελούν προβλήματα της καθημερινότητάς μας.
Ο Κων/νος Κηπουργός γεννήθηκε στην Πάτρα το 1952. Σπούδασε στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ειδικεύτηκε στη χειρουργική κεφαλής και τραχήλου. Άσκησε την ιατρική ειδικότητα ως κλινικάρχης, διευθυντής ΩΡΛ τμήματος, από το 2005 ως & σήμερα είναι συνεργάτης κλινικής Ολύμπιου θεραπευτηρίου Πατρών. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής θητείας του διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο επί της οδού Καραϊσκάκη 153
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2610.277171 Ανδρέας Σπηλιώτης
Χρήσιμες πληροφορίες ΩΡΛ δοσμένες με κατανοητό τρόπο από τον Κ. ΚηπουργόΑνατομία του αυτιού (έξω, μέσo, έσω ους)Από την πρώτη παρουσίαση – συζήτηση με τον Κ. ΚηπουργόΑφτί, μύτη, λάρυγγαςΓνωρίζω λειτουργίες ΩΛΡ. Προλαβαίνω προβλήματαΈξι 2ωρα αυτόνομα εργαστήρια από την Κοινο_Τοπία για την προαγωγή της υγείαςΗ κοινωνική προέκταση του ροχαλητούΗ σωστή χρήση αποσυμφορητικώνΟι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν κράτηση θέσης για την κάθε παρακολούθησηΤο όργανο του λάρυγγαΣτοματική κοιλότηταΤο αίσθημα του ιλίγγουΤο δε προνοείν και προλαµβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν» (Ιπποκράτης)Επιγλωττίς. Βάση γλώσσας.Υπνική άπνοια
ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΧΟΡΡΥΠΑΝΣΗ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πάτρα, 28 Νοεμβρίου 2023
Θράσος ηχορρυπαινόντων, ανεπάρκεια και προσχηματική δράση των αρχών,
απελπίζουν τα θύματα της ηχορρύπανσης
Οι συνεχιζόμενες απελπισμένες εκκλήσεις για κάποιου είδους συμπαράσταση, συμπολιτών μας απ’ όλη την Ελλάδα, υποχρεώνουν το εθελοντικό μας «Δίκτυο Φορέων για την Προστασία από την Ηχορρύπανση», ένα χώρο συνάντησης, κοινών αναφορών και δράσεων οργανώσεων και απλών ενεργών πολιτών, με έδρα την Πάτρα να επανέλθουμε, μετά από μια περίοδο περιορισμένης δημόσιας παρουσίας, υπενθυμίζοντας και πάλι τα αυτονόητα. Αυτονόητα μεν, που όμως αγνοούνται μονίμως από τις αρμόδιες αρχές.
Πράγματι άνθρωποι που ΒΑΣΑΝΙΖΟΝΤΑΙ (καμιά υπερβολή στη χρήση του όρου) από την ποικίλων πηγών ηχορρύπανση, απευθύνονται σε μας ζητώντας συμπαράσταση, παρότι γνωρίζουν ότι δεν είμαστε κάποια «αρχή», αλλά μόνο κάποιοι που θ’ ακούσουν τον πόνο τους και μπορεί να δώσουν ίσως κάποια συμβουλή για τη μάχη που δίνουν με αναλγησία των ηχορρυπαινόντων και την αδιαφορία ή την προσχηματική δράση των αρμόδιων αρχών.
Στην παρούσα ανακοίνωση δίνουμε το λόγο σε αυτούς: στους αγνώστους μας συμπολίτες από την Αθήνα, την Πάτρα, τις Σέρρες, τη Μύκονο, τη Ρόδο… για να περιγράψουν τον εφιάλτη του να μη μπορείς να ησυχάσεις μέρα και νύχτα, να μην έχεις αποτελεσματική βοήθεια από τις αρχές και να έχεις, επιπλέον, ακόμη και φόβο εκείνων που οι πιο θρασείς από τους ηχορρυπαίνοντες μπορεί να σου στείλουν για να σε «συνετίσουν».
Παρακαλούμε όσους έχουν τη δυνατότητα να την προβάλλουν, φορείς μέσων επικοινωνίας ή πολίτες, να το κάνουν. Αν πιέσουμε αρκετά μπορεί επιτέλους να υπάρξει ορατή βελτίωση.
Ας ξεκινήσουμε από τα θεμελιώδη:
Σύμφωνα με την έρευνα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας «Burden of disease from environmental noise: Quantification of healthy life years lost in Europe», η ηχορρύπανση έρχεται δεύτερη (μετά την ατμοσφαιρική ρύπανση) στην κατάταξη των περιβαλλοντικών κινδύνων για την υγεία.
Μετά απ’ αυτή την αναγκαία, όσο και οδυνηρή υπενθύμιση, ότι η ηχορρύπανση δεν είναι απλώς μια «όχληση» αλλά σοβαρός ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΓΕΙΑΣ, δίνουμε, όπως προείπαμε, το λόγο στους συμπολίτες μας που παλεύουν ΜΟΝΟΙ απέναντι στη θρασύτητα των ηχορρυπαινόντων αλλά και την ανεπάρκεια, την αναζήτηση προσχημάτων αδράνειας, την αδιαφορία, συχνά, των αρμόδιων αρχών.
Έχοντας υπόψη μηνύματα (και πλήθος ανάλογα) που παραθέτουμε παρακάτω, επαναλαμβάνουμε μονότονα:
Απαιτείται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ενδιαφέρον από τις αρχές, ΜΕΘΟΔΟΣ, αποφυγή ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΩΝ (να επεμβαίνουμε μεν, να αφήνουμε τους παρανομούντες να ξεγλιστράνε δε), ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ μέτρων (όχι εξάρσεις και μετά πάλι αδιαφορία).
Αν οι αρμόδιες αρχές θελήσουν, μπορούν να περιορίσουν δραστικά το φαινόμενο της ηχορρύπανσης, τόσο αυτής που προέρχεται από στατικές πηγές, όσο και αυτής που προέρχεται από την κυκλοφορία.
Η κοινωνία ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ, είναι άδικο και βαθιά αντικοινωνικό να αφήνουμε τα θύματα των ηχορρυπαινόντων ΑΒΟΗΘΗΤΑ στην απελπισία τους.
Τα επιλεγμένα μηνύματα πολιτών που υποφέρουν από ηχορρύπανση:
Μήνυμα 1
Θα ήθελα τη βοήθεια σας και την καθοδήγησή σας, δε γνωρίζω που αλλού να απευθυνθώ.
Κάτω απ’ την οικία μου υπάρχει ένα καφενείο το οποίο χρόνια δημιουργεί προβλήματα με φωνασκίες από θαμώνες και μουσική, απ’ το πρωί μέχρι αργά το βράδυ και Σαββατοκύριακο, δεν τηρεί τις ώρες κοινής ησυχίας με αποτέλεσμα η κατάσταση να έχει γίνει αφόρητη αφού δε μπορούμε να ησυχάσουμε στο σπίτι μας ποτέ. Μέσα στο σπίτι ακούγεται ένα βουητό απ’ τη μουσική, το σπίτι του καθένα είναι ιερό, είναι το ησυχαστήριο του πλέον δε μπορούμε να σταθούμε, να ηρεμήσουμε.
Έχουμε προσπαθήσει πολλές φορές, άλλες ήρεμα άλλες έντονα, να του μιλήσουμε αλλά ο άνθρωπος δεν είναι σωστός επαγγελματίας για να μην πω κάτι πολύ χειρότερο. Έχουμε φωνάξει και την αστυνομία πάρα πολλές φορές, τις περισσότερες δεν έχουν έρθει κ όσες έχουν έρθει μόλις τους βλέπει χαμηλώνει τη μουσική κ οι θαμώνες του επειδή είναι “μιλημένοι” σηκώνονται για να δείξουν ότι φεύγουν, προφανώς του ζητάνε την άδεια, ποια ακριβώς δεν ξέρω, και φεύγουν. Να πω ότι μόνο καφενείο δεν είναι, είναι μπαρ, είναι μπουζούκια, είναι μεζεδοπωλείο, ταβέρνα έχει τεράστιο φουγάρο στην ταράτσα… δε μπορεί να έχει άδεια για όλα!!!!! Και είμαι σίγουρη ότι δεν έχει και άδεια για τα πνευματικά δικαιώματα της μουσικής που παίζει. Ο ένας με τον άλλον στη γειτονιά καλύπτονται γιατί γνωρίζονται με αποτέλεσμα να μη δίνει κανείς σημασία.
Συγνώμη για το μακροσκελές μειλ μου. Αυτή τη στιγμή είμαι στο σαλόνι με την τηλεόραση ανοιχτή και όμως ακούγεται το τραγούδι που παίζει στο καφενείο. Επίσης να σας πω ότι είμαστε 2 γυναίκες οι οποίες εύκολα γίνονται στόχος ειδικά από τέτοιους τύπους σαν τον κύριο που έχει το καφενείο, οπότε επώνυμη καταγγελία δε μπορώ να κάνω.
Μπορείτε σας παρακαλώ να με κατευθύνετε για το τι μπορώ να κάνω;
Μήνυμα 2
Το διπλανό μαγαζί από την οικία μου έχει άδεια μουσικής μέχρι τις 01:00. Αυτό ισχύει και για τους εξωτερικούς χώρους, όπου υπάρχουν ηχεία; Το ένα ηχείο βρίσκεται ακριβώς στα σύνορα μας και ενοχλεί! Τι ισχύει για τις ώρες κοινής ησυχίας;
Μήνυμα 3
Ονομάζομαι Μ. Β. και κατοικώ στην οδό Α… στην Καλλιθέα.
Σας γράφω το παρόν email για την οικοδομή που χτίζεται τώρα επί της …. και τα τρυπάνια που βάζουν Δευτέρα έως και Σάββατο στις 7 το πρωί…..
Σκεφτόμουν αν θα μπορούσατε να κάνετε κάποια σύσταση να αναπροσαρμόσουν τις εργασίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ξεκινούν τις βαριές αυτές εργασίες έστω στις 8πμ και το Σάββατο έστω στις 9πμ…
Μήνυμα 4
Εδώ και πάνω από 10 χρόνια αντιμετωπίζω πρόβλημα ηχορρύπανσης από κατάστημα-καφετέρια που βρίσκεται στο ισόγειο της πολυκατοικίας μας – ακριβώς κάτω από το διαμέρισμά μου. Οι πηγές θορύβου είναι η υψηλή ένταση της μουσικής σε συνδυασμό με την παλιά κατασκευή της πολυκατοικίας, καθώς και ήχοι από τα μοτέρ μηχανημάτων που βρίσκονται στο πατάρι του καταστήματος, και ο θόρυβος της καμινάδας τους που περνάει κοντά σε ένα απ’ τα δωμάτια του σπιτιού …
Οι ενέργειες που έχω κάνει είναι πολλές – αλλά δεν ξέρω αν είναι οι σωστές ή επαρκείς – αλλά ο καταστηματάρχης αδιάφορος να με ταλαιπωρεί χωρίς λόγο και αιτία, αφού όλα τα προβλήματα με καλή διάθεση θα μπορούσαν εύκολα να έχουν λυθεί, όταν μάλιστα το κατάστημα και ο επιχειρηματίας ΔΕΝ έχει οικονομικό πρόβλημα, αλλά ακριβώς το αντίθετο (εύπορος επιχειρηματίας – κερδοφόρο μαγαζί).
Δεν ξέρω τι άλλο να κάνω. Είμαι στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού. Το αδιαμφισβήτητο δικαίωμα μου να ζω στο σπίτι μου – το άσυλο του κάθε ανθρώπου – ήρεμα, έχει τσαλαπατηθεί. Να επισημάνω ότι οι θόρυβοι τόσο της μουσικής όσο και των μοτέρ ακούγονται μέσω των δομικών στοιχείων του σπιτιού (στερομεταφερόμενοι), και όχι απέξω, οπότε και δε λύνεται το πρόβλημα με το να έχω κλειστά παράθυρα και πόρτες. … Είναι σαν εισβολή…
Μήνυμα 5
Στέλνω αυτό το μήνυμα από Σέρρες. Μένω σε μια περιοχή στις Σέρρες όπου υπάρχουν 3 κέντρα διασκέδασης τα οποία κάθε Σαββατοκύριακο παίζουν μουσική μέχρι τα ξημερώματα. …… Όσες καταγγελίες κάναμε στην αστυνομία ποτέ δεν τους επιβλήθηκε καμία παράβαση. Υπάρχει κάποια λύση στο πρόβλημά μας;
Μήνυμα 6
Απώλεια κάθε μέτρου στη Λίνδο Ρόδου
Ο τίτλος τα λέει όλα. Επί 2 και πλέον έτη προσπαθώ να επιτύχω την εφαρμογή του νόμου σχετικά με την ηχορρύπανση, χωρίς αποτέλεσμα. Οι υπηρεσίες που εμπλέκονται αρμοδίως είναι τόσες που εκ των πραγμάτων ο συντονισμός τους σε κοινή δράση καθίσταται αδύνατος. Αστυνομία, ΟΤΑ, πολεοδομία, υγειονομική υπηρεσία, αρχαιολογία, εισαγγελία κ.ο.κ.
Επιπλέον επικαλούνται και την έλλειψη προσωπικού. Να ληφθεί υπόψη ο μεγάλος αριθμός μπαρ εντός του πυκνοδομημένου και ιδιαιτέρας αρχαιολογικής αξίας οικισμού, τα οποία σε ποσοστό 95% λειτουργούν σε ανοικτούς χώρους και ταράτσες.
Τι να προσθέσουμε στις απελπισμένες αυτές εκκλήσεις;
ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΧΟΡΡΥΠΑΝΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΗΧΟΡΡΥΠΑΝΣΗΣ
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΑΤΡΑΣ
ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ
ΦΙΛΟΖΩ
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Γ. Κανέλλης 2610.342444, Α. Σπηλιώτης 2610.277171
Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του ιστορικού Νίκου Τόμπρου
Η Πάτρα στον Αγώνα (1821-1828) Ιστοριογραφία και δημόσιος λόγος
Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopia.grστα πλαίσια της γνωριμίας με ιστορικές αναφορές στην πόλη της Πάτρας παρουσιάζει μαζί με τις εκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ και την υποστήριξη του Δικηγορικού Συλλόγου Πάτρας το νέο βιβλίο του ιστορικού Νίκου Τόμπρου Η Πάτρα στον Αγώνα (1821-1828) Ιστοριογραφία και δημόσιος λόγος, την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου στις 6.30μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δικηγορικού Συλλόγου Πάτρας Φιλοποίμενος 24 και Ρήγα Φεραίου, 3ος όροφος.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν η Μαρία Ευθυμίου, Ιστορικός και Καθηγήτρια πανεπιστημίου, ερευνήτρια Ιστορίας και Αρχαιολογίας, συγγραφέας ιστορικών βιβλίων, επιμελήτρια και συνεργάτης συλλογικών έργων και αρθρογράφος στην Ελληνική, Γαλλική και Αγγλική γλώσσα, είναι βραβευμένη με το Βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας και η Γιώτα Καΐκα-Μαντανίκα, ιστορικός. Θα ακολουθήσει παρέμβαση από τον συγγραφέα και διάλογος με τους παραβρισκόμενους.
Στο βιβλίο του ο Νίκος Τόμπρος μέσα από 6 θεματικές ενότητες (κεφάλαια) -οι οποίες είναι α) Τεκμηριωτικές αναζητήσεις, β) Η πολιορκία του κάστρου της Πάτρας (1821-1828), γ) Η πολιτική συγκρότηση των Αχαιών: Το Αχαϊκόν ή Επαναστατικόν Διευθεντήριον, δ) Η επαναστατική δράση ενός επιφανούς οικονομικού παράγοντα της Πάτρας, ε) Η δράση ενός Αχαιού οπλαρχηγού στην πολιορκία της Πάτρας, στ) Δημόσιος λόγος και Ελληνική Επανάσταση στην Πάτρα- ευελπιστεί με βάση τις πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, να αναδείξει πτυχές της πολιορκίας του κάστρου της Πάτρας που ακόμα δεν έχουν τύχει της δέουσας προσοχής από τους ιστορικούς και τους ερευνητές και να αποκαταστήσει την ιστορική αλήθεια σε θρυλούμενα γεγονότα.
Ο Νίκος Φ. Τόμπρος (Πάτρα, 1968) αποφοίτησε το 1992 από το Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, όπου το 2001 υποστήριξε τη διδακτορική διατριβή του στη Νεότερη Ελληνική Ιστορία. Από το 2003 και έως το 2012 δίδαξε Ελληνική Ιστορία στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, στην οποία το 2012 εξελέγη λέκτορας <<Πολιτικής Ιστορίας>>. Έχει διδάξει διάφορα γνωστικά αντικείμενα στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου, Ιωαννίνων, ΕΑΠ και στο Ιόνιο. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην πολιτική και κοινωνική ελληνική ιστορία του 19ου και των πρώτων δεκαετιών του 20ου αι.
Έργα τουα) Μονές και Μοναχοί στον Ελλαδικό χώρο, β) Τα σχολεία τα λαικά… γ) Ευρετήριο αρχείου καποδιστριακής περιόδου, δ) Αναγνώσεις του ελληνικού Μεσοπολέμου (1922-1940), ε) Από τον Νέο Ελληνισμό στο ανεξάρτητο Ελληνικό Κράτος (1453-1832), στ) ο Μοναχισμός στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος, ζ) Η πόλη πρόνοιας και ο Δήμος Πατρέων.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2610.277171
Το εξώφυλλο του βιβλίου Η Πάτρα στον Αγώνα (1821-1828) που θα παρουσιαστείΆποψη Πατρών το 1804 – Η πόλη και το κάστρο – Χαλκογραφία εποχής του William Walker (1780-1868)Η πόλη πρόνοιας και ο Δήμος Πατρέων (1835-1922), εκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙΜαρία Ευθυμίου, Ιστορικός και Καθηγήτρια πανεπιστημίου, ερευνήτρια Ιστορίας και ΑρχαιολογίαςΝίκος Τόμπρος, ιστορικός, ερευνητήςΤα σχολεία τα λαικά… (Νίκου Τόμπρου)
οι εναλλακτικές για το λιμάνι της Πάτρας, και ο Προαστιακός
Αυταπάτες δεκαετιών, φαραωνικοί σχεδιασμοί και απρόβλεπτες εξελίξεις θέτουν την Πάτρα μπροστά σε μια όλο και πιο περίπλοκη κατάσταση. Απαιτείται αναγνώριση της πραγματικότητας, χάραξη προτεραιοτήτων, θάρρος για ρεαλιστικές αποφάσεις. Οι ΦΙΛΟΙ του ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ της ΠΑΤΡΑΣ κρίνουμε ότι η χωρίς μάσκες περιγραφή της πραγματικότητας συμβάλει στην επιλογή ρεαλιστικών λύσεων που προωθούν τα συμφέροντα της πόλης.
Η πραγματικότητα για την Ηγουμενίτσα
Η ανάπτυξη του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας οδήγησε στην εξαγορά του Οργανισμού Λιμένος από επενδυτικό Όμιλο, γεγονός αναμενόμενο αφού κάτι τέτοιο ήταν γνωστή στρατηγική των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών.
Αυτό που αντιμετωπίσθηκε με έκπληξη και αποτυπώθηκε με έντονο τρόπο στο Δημόσιο Διάλογο ήταν η αναφορά του Πρωθυπουργού στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ως το τρίτο λιμάνι της χώρας. Φαίνεται ότι η πόλη μας αγνοούσε ότι σε όλες τις στρατηγικές μελέτες ανάπτυξης των λιμένων της χώρας εδώ και 30 χρόνια είχαν προβλέψει την εξέλιξη της κίνησης του λιμένα της Ηγουμενίτσας αφού η κατασκευή της Εγνατίας και της Ιόνιας οδού θα το καθιστούσαν πιο ελκυστικό σε σχέση με αυτό της Πάτρας όσον αφορά το χώρο της Βόρειας Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων.
Αναγκαία η χάραξη στρατηγικών για το λιμάνι της Πάτρας
Πιστεύουμε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με ρεαλισμό και να επανατοποθετηθεί η σχέση της Πόλης με το Λιμάνι. Το Λιμάνι είναι και θα παραμείνει ένα RO-RO (διακίνηση φορτίων με νταλίκες) λιμάνι το οποίο έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και χώρο επιρροής. Οφείλουν αυτά τα χαρακτηριστικά να αναγνωριστούν και να χαραχθούν στρατηγικές (σιδηροδρομική σύνδεση, ανάπτυξη μαρίνας υψηλών προδιαγραφών, συνεργασίες για την κρουαζιέρα κλπ.), ώστε η πόλη να αξιοποιήσει όλα τα οφέλη και να μην το αντιμετωπίζει ως ένα ξένο σώμα στο παραλιακό της μέτωπο αλλά ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι του συγκοινωνιακού της δικτύου το οποίο πρέπει να εκμεταλλευτεί με κάθε τρόπο. Η Πάτρα είναι και θα παραμείνει συγκοινωνιακό κόμβος.
Τα χρονοδιαγράμματα και τα σχέδια επαναπροσδιορίζονται
Μετά την τραγωδία των Τεμπών και τις καταστροφικές συνέπειες του Daniel,όλατα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμένα Πάτρας με την Αθήνα φαίνεται ότι επαναπροσδιορίζονται. Ο προφανής λόγος είναι ότι τα κονδύλια που απαιτούνται για αποκατάσταση της Σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγάλα, επομένως μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού για τις σιδηροδρομικές υποδομές θα οδηγηθεί εκεί.
Θεωρούμε δεδομένο ότι θα υπάρξει καθυστέρηση για την ολοκλήρωση των μελετών και της κατασκευής της σύνδεσης του λιμένα της Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πόσο μάλλον που η απαίτηση της υπογειοποίησης (από το Ρίο όπως διεκδικεί ο Δήμος ή από την Κανελλοπούλου όπως έχει εκφραστεί ως σχεδιασμός από το Υπουργείο) εκτινάσσει τα κόστη στα ύψη και ο χρόνος ολοκλήρωσης παραμένει άγνωστος.
Να εστιάσουμε στη σύνδεση του Ρίου με την Αθήνα
Παρόλο που πιστεύουμε ότιη υπογειοποίηση σε κάθε μορφή της είναι μη ρεαλιστικό και μη αναγκαίο έργο, οφείλουμε τώρα να διαχωρίσουμε το έργο όσον αφορά τις διεκδικήσεις και να εστιάσουμε στην ταχεία ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ρίου με την Αθήνα. Δεν πρέπει με κανένα τρόπο οι όποιες καθυστερήσεις στα συνολικά χρονοδιαγράμματα να επηρεάσει αυτή την σύνδεση. Μάλιστα με δεδομένο ότι έτσι και αλλιώς η όποια υπογειοποίηση (αν και όπως γίνει) δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν από τον υφιστάμενο σταθμό στο Ρίο επιβάλλεται ο προαστιακός να συνδεθεί με το νέο σταθμό στο Ακταίο (οδός Εγνατία). Η βασική υποδομή υπάρχει και παραμένει εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο εδώ και χρόνια. Οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε με κάθε τρόπο. Παράλληλα να ξεκινήσουν οι μελέτες για τη σύνδεση με Πανεπιστήμιο – Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών.
Ο Προαστιακός σε κίνδυνο
Η δεκαετής επιτυχημένη λειτουργία του προαστιακού κινδυνεύει. Η ελλιπής συντήρηση της προβληματικής γραμμής από τον ΟΣΕ, η ελλιπής έως ανύπαρκτη συντήρηση των συρμών και η παράλογη δρομολόγηση, από πλευράς HELLENIC TRAIN οδηγούν σε υπερβολικές καθυστερήσεις και καταργήσεις δρομολογίων. Αυτό αφαιρεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των μέσων σταθερής τροχιάς που είναι η ακρίβεια εκτέλεσης των δρομολογίων και η γρήγορη σύνδεση. Οδηγεί δηλαδή στην απαξίωση του μέσου και σταδιακά κατευθύνει τους πολίτες και πάλι στο ΙΧ. Είναι εμφανές στον καθένα ότι η χρήση του προαστιακού μειώνεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει την Πάτρα χωρίς Προαστιακό.
Απαιτείται άμεση και δραστική ενεργοποίηση του πολιτικού προσωπικού
Το πολιτικό προσωπικό της πόλης (η Υφυπουργός υποδομών που κατάγεται από την Πάτρα, οι βουλευτές, η Περιφέρεια και ο Δήμος) και οι φορείς οφείλουν να παρέμβουν άμεσα και έντονα στον ΟΣΕ, στην HELLENIC TRAIN και στη ΡΑΣ και να εκθέσουν πιεστικά την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην πόλη. Ο κίνδυνος πλέον είναι ορατός και αν αφεθούν τα πράγματα στην τύχη τους θα είναι πολύ σύντομα μπροστά μας.
Κατανοούμε το ενδιαφέρον του πολιτικού προσωπικού για την ταχεία αποκατάσταση των ζημιών στον Οδοντωτό, θα αναμέναμε όμως αντίστοιχο αν όχι μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προβλήματα στη λειτουργία του Προαστιακού της Πάτρας που εξυπηρετεί χιλιάδες Πατρινούς.
Οι καιροί ου μενετοί. Η εμμονή σε μη ρεαλιστικούς οραματισμούς απειλεί να περιθωριοποιήσει συγκοινωνιακά την Πάτρα και να υπονομεύσει ένα μεγάλο της επίτευγμα από τη σκοπιά της βιώσιμης συγκοινωνίας: τον Προαστιακό.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884
Ο προαστιακός ΠάτραςΛιμάνι ΗγουμενίτσαΤο λιμάνι της Πάτρας
Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους
Παρουσίαση–συζήτηση με τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό, πολυχώρος Κοινο_Τοπίας
Εργαστήρια με θέμα: Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας (ΩΡΛ) και αντιμετώπισή τους θα πραγματοποιηθούν στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Καραϊσκάκη 153 (μεταξύ Πατρέως & Γεροκωστοπούλου) ισόγειο, την περίοδο Νοέμβριου 2023 – Φεβρουαρίου 2024.
Τα έξι 2ωρα αυτόνομα εργαστήρια διοργανώνονται από την Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopia.gr δωρεάν για τα μέλη της και θα πραγματοποιηθούν στα πλαίσια των δράσεων της οργάνωσης για την Προαγωγή της Υγείας.
Λόγω της περιορισμένης δυνατότητας του χώρου οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν κράτηση θέσηςγια την κάθε παρακολούθηση στη γραμματεία της Κοινο_Τοπίας τις μέρες και ώρες λειτουργίας της στο 2610.622250 και τις υπόλοιπες ώρες στο 2610.277171
Οι συνοπτικές παρουσιάσεις με εποπτικό υλικό θα γίνουν από τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό και θα ακολουθεί εκτενής συζήτηση με τους συμμετέχοντες. Το συντονισμό στις συναντήσεις εκ μέρους του συλλόγου έχει αναλάβει η βιοχημικός Μαίρη Μακρή.
Οι θεματικές ενότητες θα είναι α) Διαταραχές λειτουργίας του ανώτερου αναπνευστικού κατά τον ύπνο, β) συνήθη ΩΡΛ προβλήματα της τρίτης ηλικίας, γ) Αίτια που έχουν σαν κατάληξη τη μερική ή ολική απόφραξη του ανώτερου αναπνευστικού και πεπτικού, δ) Επείγουσες περιπτώσεις στην Ωτορινολαρυγγολογία, ε) Ίλιγγος. Οι ημερομηνίες που θα πραγματοποιηθούν είναι Δευτέρα 20 Νοεμβρίου, Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου, Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, Τετάρτη 24 Ιανουαρίου και Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου.
Η σημασία της Ω.Ρ.Λ. ειδικότητας στην καθημερινότητά μας
Η ΩΡΛ ειδικότητα ασχολείται με μια πολύπλοκη ανατομικά και οργανικά περιοχή του ανθρωπίνου σώματος. Ως εκ τούτου οι παθολογικές καταστάσεις που αφορούν την ευαίσθητη αυτή περιοχή είναι πολλές, πολύπλοκες και αλληλοκαλυπτόμενες. Αυτό με τη σειρά του, έχει σαν συνέπεια μια ιδιαίτερη δυσκολία για την ορθή τελική διάγνωσή τους και τελικά τη θεραπεία τους.
Όλα αυτά προϋποθέτουν από τον ειδικό εκτεταμένη και σε βάθος γνώση του αντικειμένου, καθώς και πολυδιάσταστη εμπειρία. Είναι λοιπόν σημαντικό για όλους μας να γνωρίζουμε όσα μπορούμε περισσότερα για τις παθήσεις και τη θεραπεία της ΩΡΛ περιοχής, εφόσον αυτές αποτελούν προβλήματα της καθημερινότητάς μας.
Ο Κων/νος Κηπουργός γεννήθηκε στην Πάτρα το 1952. Σπούδασε στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ειδικεύτηκε στη χειρουργική κεφαλής και τραχήλου. Άσκησε την ιατρική ειδικότητα ως κλινικάρχης, διευθυντής ΩΡΛ τμήματος, από το 2005 ως & σήμερα είναι συνεργάτης κλινικής Ολύμπιου θεραπευτηρίου Πατρών. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής θητείας του διατηρεί ιδιωτικό ιατρείο επί της οδού Καραϊσκάκη 153.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2610.277171 Ανδρέας Σπηλιώτης
Το δε προνοείν και προλαµβάνειν κρείττον εστί του θεραπεύειν» (Ιπποκράτης)Στοματική κοιλότηταΤο αίσθημα του ιλίγγουΤο όργανο του λάρυγγαΥπνική άπνοιαΑνατομία του αυτιού (έξω, μέσo, έσω ους)Αφτί, μύτη, λάρυγγαςΓνωρίζω λειτουργίες ΩΛΡ. Προλαμβάνω προβλήματαΈξι 2ωρα αυτόνομα εργαστήρια από την Κοινο_Τοπία για την προαγωγή της υγείαςΗ κοινωνική προέκταση του ροχαλητούΗ σωστή χρήση αποσυμφορητικώνΛειτουργικοί μηχανισμοί μύτηςΜηχανισμός φώνησης του λάρυγγαΟι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να κάνουν κράτηση θέσης για την κάθε παρακολούθησηΣκελετός μύτης (Ρινικό διάφραγμα)
Πρόγραμμα ανάδειξης της νεότερης αρχιτεκτονικής της Πάτρας, με τίτλο «Ερνέστος Τσίλλερ και ελληνικός νεοκλασικισμός στην Πάτρα», θα υλοποιήσει τους επόμενους μήνες η Εταιρεία Αχαϊκών Σπουδών, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τον θάνατο του Σάξονα αρχιτέκτονα, ο οποίος δημιούργησε στην Πάτρα εμβληματικά κτίρια που παραμένουν μέχρι σήμερα τοπόσημα της πόλης.
Ο Τσίλλερ υπήρξε ένας από τους κύριους εκπροσώπους του νεοκλασικισμού στον ελληνικό χώρο, παραλαμβάνοντας τον κλασικισμό που επικρατούσε μέχρι τότε και οδηγώντας τον στην αστική ολοκλήρωση. Στην Πάτρα το Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, το κτίριο του Εμπορικού Συλλόγου «Ερμής», το κτίριο της Εθνικής Τράπεζας, αλλά και η οροφή του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού της Ευαγγελιστρίας, παραμένουν δείγματα του αρχιτεκτονικού του ύφους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν:
– Ημερίδα με θέμα το έργο του Ερνέστου Τσίλλερ και οι επιρροές του, με τη συμμετοχή διακεκριμένων αρχιτεκτόνων και μελετητών.
– Εργαστήριο σύγχρονης τέχνης βασισμένο στην αισθητική του Τσίλλερ.
– Περίπατος – ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, με άξονα τα κτίρια που σχετίζονται με τον Τσίλλερ και τις επιρροές του στην πόλη.
– Συλλεκτική έκδοση με φωτογραφίες, αρχειακό υλικό και κείμενα για τον Τσίλλερ και τη σχέση του με την Πάτρα.
Οι εκδηλώσεις διοργανώνονται με τη συνεργασία του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής, του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ν. Αχαΐας και της Εταιρείας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με την αιγίδα και την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, σύμφωνα με την πρόταση που κατατέθηκε την περασμένη άνοιξη από την Εταιρεία Αχαϊκών Σπουδών.
Γνωριμία με Πρέβεζα, Νικόπολη, Κασσώπη, Ζάλογγο, Βόνιτσα
Σαββάτο 4 – Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2023
Στη φυσιολατρική – πολιτιστική περιήγησή μας, θα γνωρίσουμε
την πόλη της Πρέβεζας, τον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης κ.α.
Στην Πρέβεζα θα δούμε τα Κάστρα Αγίου Ανδρέα, Αγίου Γεωργίου, Παντοκράτορα, τον προμαχώνας Βρυσούλας, το Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης, το Μνημείο του Ναύτη, την προτομή τουΚώστα Καρυωτάκη – έργο Θ. Παπαγιάννη, τους ναούς του Αγ. Χαραλάμπους με το ξυλόγλυπτο επιχρυσωμένο τέμπλο δίπλα στον Ενετικό πύργο του ρολογιού (1752), του Αγ. Αθανασίου με τοιχογραφίες του 1780 και το ναό της Μεταμορφώσεως με 4 εικόνες του Φ. Κόντογλου, το μουσείο της Ναυμαχίας του Ακτίου, το Θεοφάνειο Σχολείο (1825-1844), το κτίριο της παλιάς Λαϊκής Αγοράς (1939), το αρχοντικό Αθανασιάδη που λειτουργεί ως Πινακοθήκη Γ. Μόραλη μιας και ο ζωγράφος έζησε (1922-1927) στην πόλη, το παλαιό Διοικητήριο του 19ου αι. που σήμερα στεγάζει το Δικαστικό Μέγαρο, τον πεζόδρομο της κεντρικής αγοράς Σεϊτάν Παζάρ κ.α.
Τα κάστρα της Βόνιτσας του 12ουαι.- της κωμόπολης με τη στρατηγική θέση στην είσοδο του Αμβρακικού και του Ακτίου που έχτισε ο Αλή-πασάς από τα ερείπια της αρχαίας πόλης Ανακτόριο.
Στη Ρωμαϊκή Νικόπολη πουιδρύθηκε σε ανάμνηση της Ναυμαχίας του Ακτίου το 31π.Χ. θα επισκεφθούμε το Μουσείο, τα Ρωμαϊκά τείχη, το Ωδείο Νικόπολης και από την παλαιοχριστιανική Νικόπολη τη Βασιλική Α’ Δομετίου με ψηφιδωτά (550 – 575 μ.Χ.) και τέλος τον οίκο Εκδίκου Γεωργίου.
Στην κορυφή Στεφάνι το επιβλητικό μνημείο στη μνήμη των Σουλιωτισσών, έργο του γλύπτη Γιώργου Ζογγολόπουλου
Στην Κασσώπη των αρχών του 4ου π.Χ. αι. θα δούμε τα κτήρια της Αγοράς, το Πρυτανείο, το Ωδείο, το βωμό του Διός Σωτήρος και το Καταγώγιο (δημόσιος ξενώνας).
Παράλληλα θα δοκιμάσουμε τοπικές λιχουδιές: γάμπαρη, σαρδέλα, λαδόπιτα και ούζο.
Συμμετοχή: 80€, μειωμένο υποστηρικτών 77€ σε δίκλινο δωμάτιο (περιλαμβάνει τις μετακινήσεις με το λεωφορείο, διανυκτέρευση στην Πρέβεζα με πρωινό, είσοδο και ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους, πληροφορίες και έντυπα, συνοδό εκδρομής).
Προκαταβολή 40€ με την κράτηση. Οι προκαταβολές δεν επιστρέφονται.
Αναχώρηση Σάββατο 8πμ Επιστροφή Κυριακή 10μμ
Κρατήσεις με σειρά προτεραιότητας στο 2610.277171, στο info@koinotopia.gr,
στο 2610.622250 ώρες γραμματείαςΚοινο_Τοπίας Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη
11πμ-2μμ και Πέμπτη, Παρασκευή 7-9μμ Πολυχώρος Καραϊσκάκη 153, ισόγειο
Χάρτης νομού ΠρέβεζαςΤο μνημείο του Ζαλόγγου και στο βάθος το Ιόνιο πέλαγοςΤο Μουσείο της Ναυμαχίας του ΑκτίουΤο Πρυτανείον (Κασσώπη)Το Ρωμαϊκό Θέατρο της Νικόπολης (απεικόνιση μνημείων της Νικόπολης στη μορφή που είχαν)Χαρακτηριστικό κτίσμα βενετσιάνικης τεχνοτροπίας και αρχιτεκτονικής ο πύργος του ρολογιού«Η Ναυμαχία του Ακτίου», ελαιογραφία του Lorenzo Castro, 1672, Εθνικό Ναυτικό Μουσείο του ΓκρήνουιτςΗ Βασιλική Α΄ Δομετίου (απεικόνιση μνημείων της Νικόπολης στη μορφή που είχαν)Η Ναυμαχία του Ακτίου, 2 Σεπτεμβρίου 31 π.Χ.Η παραλιακή ζώνη της ΠρέβεζαςΟ κεντρικός πεζόδρομος Πρέβεζας (Σειτάν Παζάρ)Ο οίκος του εκδίκου Γεωργίου (απεικόνιση μνημείων της Νικόπολης στη μορφή που είχαν)Παλαιοχριστιανική Βασιλική Α΄ Δομετίου Νικόπολη (6ο αι.)Πινακοθήκη Γιάννη Μόραλη. Ο ζωγράφος έζησε στην πόλη (1922-1927)Ρωμαϊκά τείχη ΝικόποληςΡωμαικό Ωδείο Νικόπολης σήμεραΣτα περίχωρα της Πρέβεζας το κάστρο του ΠαντοκράτοραΣτο κέντρο της πόλης, όπου και το μνημείο πεσόντων 1912-1940, το κάστρο του Αγίου ΑνδρέαΤα πολυγωνικά τείχη της ΚασσώπηςΤο Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης στην ΠρέβεζαΤο Κάστρο της Μπούκας και η Πρέβεζα κατά την επίθεση των Ενετικών δυνάμεων το Σεπτέμβριο του 1684. Του Β. Κορονέλλι, 1691Το κάστρο του Αγ. Γεωργίου (Γενί Καλέ), αρχές 19ου αι.Το Μεγάλο θέατρο της ΚασσώπηςΤο Μέγαρο της Εθνικής Τράπεζας στην ΠρέβεζαΤο Μνημείο του Αυγούστου (απεικόνιση μνημείων της Νικόπολης στη μορφή που είχαν)
Πως τα μέσα σταθερής τροχιάς συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη
Οι σιδηρόδρομοι διαδραμάτισαν ιστορικάσημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη και συνεχίζουν να το κάνουν σε πολλά μέρη του κόσμου. Η ΕΕ δίνει μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη των σιδηροδρόμων με μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, οχήματα και τεχνολογία.
Τα μέσα σταθερής τροχιάς, μπορούν να αποτελούν μέρη ενός ευρύτερου συστήματος μεταφορών. Το όραμά μας είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς να ενσωματωθούν πλήρως στα πρότυπα μεταφορών και κινητικότητας λόγω των υψηλών περιβαλλοντικών επιδόσεών τους: υψηλή ενεργειακή αποτελεσματικότητα (efficiency) και χαμηλά εξωτερικά κόστη (externalities), εξ ου και η λέξη «αειφόρος» (sustainable).
Οι σιδηρόδρομοι τροφοδοτούν την αειφόρο οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη για τους παρακάτω λόγους:
Είναι το πιο αποδοτικό μέσο για τις χερσαίες μεταφορές:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι πιοαποτελεσματικά από τις οδικές μεταφορές. Για συγκεκριμένο διάδρομο εδάφους, (περίπου έξι μέτρα και με γρασίδι!) έχει τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα, από κάθε άλλο μέσο, τη μεγαλύτερη ταχύτητα, με το μικρότερο περιβαλλοντικό και λειτουργικό κόστος καυσίμων και προσωπικού, με χαμηλότερη τιμήεισιτηρίου.
Έχουμε δει τον Προαστιακό γεμάτο με 300 περίπου επιβάτες να είναι σε 18 λεπτά στον Καστελόκαμπο και σε 23 λεπτά, στον Άγιο Βασίλειο (όταν πήγαινε), κανένα άλλο μέσο δε μπορεί να έχει αυτές τις επιδόσεις, σε μια υποδομή 100 περίπου ετών.
Μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση:
Στα χρόνια της πλήρους λειτουργίας του Βόρειου κλάδου έχει παρατηρηθεί μείωση της κυκλοφορίας επιβατικών οχημάτων λόγω της χρήσης του προαστιακού. Πολλοί συμπολίτες άφηναν το αυτοκίνητό τους στον Άγιο Βασίλειο και έφθαναν στην πόλη με το τραίνο. Παρατηρώντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση τα πρωινά, στην Ακτή Δημαίων, ευελπιστούμε στην καλύτερη αξιοποίηση του τραίνου.
Μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς επειδή είναι ενεργειακά πιο αποδοτικά παράγουν λιγότερες εκπομπές ανά επιβάτη ή τόνο φορτίου σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα ή τα φορτηγά. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του αποτυπώματος άνθρακα στο σύστημα μεταφορών της πόλης μας.
Συνδεσιμότητα:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς μπορούν να συνδέσουν διαφορετικά μέρη μιας πόλης, διευκολύνοντας τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε θέσεις εργασίας, εκπαίδευση, υγειονομική περίθαλψη και άλλες βασικές υπηρεσίες. Το τραμ-τραιν μπορεί να συνδέσει το κέντρο της Πάτρας με άλλα δημοτικά διαμερίσματα, και δήμους, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις. Στο σημείο αυτό αναδεικνύεται η ανάγκη κατασκευής κλάδου προς Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο και πρώην ΤΕΙ.
Οικονομικά οφέλη:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς μπορούν να τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη παρέχοντας αποτελεσματική μεταφορά επιβατών. Δημιουργούν θέσεις εργασίας στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία, κατοικιών και καταστημάτων, στις γειτονιές που οι κάτοικοι έχουν πρόσβαση στο μέσο.
Ασφάλεια:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι ασφαλέστερα από τα άλλα μέσα μεταφοράς. Είναι λιγότερο επιρρεπή σε ατυχήματα που προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος, όπως η αφηρημένη οδήγηση ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Δημόσιες συγκοινωνίες:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς μπορούν να χρησιμεύσουν σαν κρίσιμο στοιχείο του συστήματος δημοσίων συγκοινωνιών, και με τροφοδοτικά λεωφορεία, παρέχουν έναν οικονομικά προσιτό και εύκολα προσβάσιμο τρόπο μεταφοράς για τους κατοίκους που μπορεί να μη διαθέτουν αυτοκίνητο ή προτιμούν να μην οδηγούν.
Μειωμένη φθορά των υποδομών:
Τα βαριά οχήματα, όπως τα λεωφορεία και τα φορτηγά, προκαλούν σημαντική φθορά στις οδικές υποδομές. Οι σιδηρόδρομοι μπορούν να συμβάλουν στη μείωση αυτών των ζημιών, οδηγώντας σε εξοικονόμηση κόστους στη συντήρηση του οδικού δικτύου.
Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός:
Τα μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν μέρος μακροπρόθεσμων στρατηγικών πολεοδομικού σχεδιασμού, παρέχοντας μια σταθερή και αξιόπιστη επιλογή μεταφοράς που μπορεί να υποστηρίξει τη μεγέθυνση και την ανάπτυξη περιοχών της πόλης μας.
Η θέση μας
Η πόλη μας χρειάζεται ένα επίγειοελαφρύ (tram-train) μέσο σταθερής τροχιάς με πυκνάδρομολόγια και πυκνές στάσεις με κλάδο, προς το Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο, και πρώην ΑΤΕΙ, Βιομηχανική περιοχή και Αεροδρόμιο, προοπτικές που με την υπογειοποίηση ματαιώνονται.
Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη παρέμβαση με συνοδά έργα, ώστε η προτεινόμενη λύση να μην περιλαμβάνει μόνο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής αλλά και τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες της πόλης, ανεξάρτητα από τον τρόπο χάραξης της υπεραστικής γραμμής. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία εμπλεκομένων φορέων, (Υπουργείο, ΟΣΕ, Δήμος, Πανεπιστήμιο, κλπ.), ώστε η πόλη να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από τη διέλευση του σιδηροδρόμου.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884
Look out for trams. They are very quiet… Croydon UK
εν μέσω της Ευρωπαϊκής εβδομάδας βιώσιμης κινητικότητας
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ψυχαγωγική βραδιά της Εταιρείας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopia.gr στο αίθριο του καταστήματος εστίασης Αυλή όπου τα μέλη και οι φίλοι της οργάνωσης γεύτηκαν εδέσματα και ποτά, μέσα από μια μεγάλη ποικιλία, σε ένα δροσερόπεριβάλλον στην περιοχή της Εγλυκάδας.
Η σύναξη των μελών έγινε εν μέσω της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας2023 -την οποία στηρίζει η Κοινο_Τοπία- και το θέμα της οποίας γι αυτή τη χρονιά είναι η Εξοικονόμηση ενέργειας. Γιατί είναι σημαντική η εξοικονόμηση ενέργειας μέσω της βιώσιμης αστικής κινητικότητας; Επειδή η ενεργειακή φτώχεια αυξάνεται λόγω του υψηλότερου κόστους για τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη. Εν τω μεταξύ, η λειτουργία των δημόσιων μεταφορών εξακολουθεί να αποτελεί υψηλό κόστος για τους προϋπολογισμούς των πόλεων – η μείωση αυτής της δαπάνης μέσω ενεργειακά αποδοτικών μεταφορών θα στηρίξει προσιτές και βιώσιμες υποδομές μεταφορών.
Μετά την αδικαιολόγητη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, είναι επίσης κρίσιμο να μειωθεί η εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο και να στραφούν σε βιώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες θα οδηγήσουν ταυτόχρονα την Ευρώπη προς ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον έως το 2050.
Η συλλογική δράση για τη μείωση της χρήσης ενέργειας έχει ήδη θετικό αντίκτυπο στα αποθέματα καυσίμων και τις τιμές, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα! Φέτος, ας διερευνήσουμε τρόπους για να βεβαιωθούμε ότι οι συνήθειές μας στην κινητικότητα συμβάλλουν σε αυτές τις συλλογικές προσπάθειες.
Η βραδιά είχε και ένα σκοπό, αυτό της γνωριμίας παλιών και νέων φίλων της Κοινο_Τοπίας με απώτερο στόχο την ενδυνάμωση της δράσης τους και την αποτελεσματικότερη κοινωνική παρέμβασή τους. Μέλη και υποστηρικτές της Κοινο_Τοπίας μπορούν να εγγραφούν πολίτες που πιστεύουν στις αρχές της επισκεπτόμενοι τον πολυχώρο της Καραϊσκάκη 153, μεταξύ Γεροκωστοπούλου και Πατρέως, ισόγειο Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 11πμ-2μμ & Πέμπτη, Παρασκευή 7-9μμ
Για τη διαφύλαξη της αμεροληψίας και αντικειμενικότητάς της η Κοινο_Τοπία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη από τα μέλη, τους φίλους και τους υποστηρικτές της μέσω των συνδρομών, δωρεών, πώλησης των εκδόσεων της και εκδηλώσεων.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους 2610.277171 Ανδρέας Σπηλιώτης
Δημήτρης Φάκος, Ιωάννα Ρόδη, Κλεοπάτρα Δούβλη, Κίττυ Μετζελοπούλου(από αρ.) Οι συνυποψήφιες Δημοτικές Σύμβουλοι με το σπιράλ για το Δήμο Πάτρας Αγγελική Μαντέλη και Εύα Αθανασοπούλου με τη Γεωργία Μαντέλη(από αρ.) Χριστιάννα Σπηλιώτη, Λίλιαν Γεωργοπούλου στο ωραίο περιβάλλον της ΑυλήςΓιώργος Πέρρας, Μαρία ΑποστολοπούλουΕλένη Δημοπούλου με Φωτεινή και Αναστασία ΒελλοπούλουΚώστας Κωνσταντακόπουλος, Νικολέττα ΞυδιάΛίλιαν Γεωργοπούλου, Ανθούλα Αλεξοπούλου, Κώστας ΒαγενάςΜαρία Γιώτη, Ελένη Μπούσια, Γεωργία ΘεοδωρακοπούλουΟ Σταύρος Φραγκάκης με την παρέα του…Παρούσα και η Αλέκα ΡάπτηΣπύρος Μαρτίνης, Σταυρούλα Ασκούνη, Μαντώ ΓκολφινοπούλουΤα ζεύγη Κηπουργού και Μοσχονά για άλλη μια φορά σε εκδήλωση της Κοινο_ΤοπίαςΦρειδερίκη Γερμενή, Ρένα Δημοπούλου, Μαρία Αμτζοπούλου, Θανάσης Μπερέτσος(από αρ. Κική Τσιφτσή, Βασιλική Γεωργιοπούλου, Βάσω Κατσιμπέρη(από αρ.) Γεωργία Μαντέλη, Χαρά Αντωνοπούλου, Μάτα Μήλα, Φωτεινή Καλαμπόκη(από αρ.) Ελένη Δημοπούλου, Βάσω Μαρτίνη(από αρ.) Κλεοπάτρα Δούβλη, Κίττυ Μετζελοπούλου(από αρ.) Μαρία Γιώτη, Γεωργία Θεοδωρακοπούλου(από αρ.) Νανά Μπερδέ, Ολυμπία Σπανού(από αρ.) Νίκος Πεφάνης, Κώστας Μπαλάσης
Μια νέα πρόταση και μια πάγια θέση για τον προαστιακό της Πάτρας.
22 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Βιώσιμης Κινητικότητας
Τιμώντας την 22α Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Βιώσιμης Κινητικότητας και με αφετηρία τη θεμελιακή μας θέση για τη μέγιστη αξία των μέσων σταθερής τροχιάς -και ειδικότερα για την Πάτρα, του ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ- για τη βιώσιμη και φιλική στον απλό πολίτη συγκοινωνία στην πόλη, καταθέτουμε στο δημόσιο διάλογο δύο προτάσεις:
Μια νέα πρότασή μας για την αύξηση της επιτυχίας του ΝΟΤΙΟΥ κλάδου και την παλαιότερη, πάγια πρότασή μας για ένα επίγειοελαφρύ μέσο σταθερής τροχιάς (τραμ) με πυκνάδρομολόγια και πυκνές στάσεις.
Η πρότασή μας για το Νότιο κλάδο:
Στο Νότιο κλάδο του Προαστιακού, όπως έχει αποδειχθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα η κίνηση των επιβατών αυξάνεται σταθερά. Για να καλυφθούν λοιπόν καλύτερα οι ανάγκες μετακίνησης των επιβατών, και λαμβάνοντας υπόψη την έναρξη του σχολικού και ακαδημαϊκού έτους, προτείνουμε ο Προαστιακός να έχει προσωρινή τερματική στάση τα Καμίνια έως ότου γίνει η ανάταξη της γραμμής.
Στο γράφημα που μπορείτε να βρείτε στο επισυναπτόμενο Δ.Τ. φαίνεται ότι ο χρόνος άφιξης στα Καμίνια είναι περίπου 25 λεπτά.
Αυτό θα επιτρέπει στον Προαστιακό να εκτελεί το δρομολόγιο Αγ. Ανδρέα – Καμίνια – Αγ. Ανδρέα με χρονική ακρίβεια χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στο βόρειο κλάδο.
Για να γίνει αυτή η αλλαγή, θεωρούμε απαραίτητη την παρέμβαση της συμπολίτου, Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κυρίας Χριστίνα Αλεξοπούλου για την αλλαγή της στάσης τερματισμού.
Αναμένουμε λοιπόν την παρέμβαση της κυρίας Υφυπουργού για καλύτερες συνθήκες συγκοινωνίας στην Πάτρα. Επίσης οι υποψήφιοι Δημοτικοί άρχοντες να πάρουν θέση στο θέμα.
“Σημειώνουμε, ότι πρόσφατα, σε συνάντηση μελών της Ένωσής μας με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στην Αθήνα παρουσία της Προέδρου Ιωάννας Τσιαπαρίκου, του Αντιπροέδρου Κωνσταντίνου Γεωργόπουλου, του Δ/ντή Γεωργίου Μουτεδελή, της Δ/ντριας Αναστασίας Τσουμαλάκου και του στελέχους της ΡΑΣ Κωνσταντίνου Καπετανίδη αναλύσαμε τη λειτουργία του Προαστιακού κάνοντας ιστορική αναδρομή για την εξέλιξη του μέσου. Επιπλέον, καταθέσαμε στη Ρ.Α.Σ. υπόμνημα με τα προβλήματα του μέσου, τις διαμαρτυρίες συμπολιτών μας καθώς και την πρότασή μας και λάβαμε διαβεβαίωση για την προώθησή τους στο Υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΣΕ και την Hellenic Train. Επίσης η Ιωάννα Τσιαπαρίκου μας πρότεινε να υπάρχει στενότερη συνεργασία την οποία αποδεχθήκαμε.
Η θέση μας για ένα επίγειοελαφρύμέσο σταθερής τροχιάς
Η πόλη χρειάζεται ένα επίγειοελαφρύ μέσο σταθερής τροχιάς (τραμ-τραίνο) στη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, με πυκνάδρομολόγια και πυκνές στάσεις με κλάδο, προς το Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο, και πρώην ΑΤΕΙ, Βιομηχανική περιοχή και Αεροδρόμιο Αράξου.
Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη παρέμβαση με συνοδά έργα, ώστε η προτεινόμενη λύση να μην περιλαμβάνει μόνο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της σιδηροδρομικής γραμμής αλλά και τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες της πόλης, ανεξάρτητα από τον τρόπο χάραξης της υπεραστικής γραμμής. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία εμπλεκομένων φορέων, (Υπουργείο, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Περιφέρεια, Δήμος, ΟΛΠΑ, Πανεπιστήμιο, ΤΕΕ κλπ.), ώστε η πόλη να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από τη ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884
Look out for trams. They are very quiet… Croydon UKΗ συνάντηση με τα στελέχη της Ρ.Α.Σ.Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων