Δ.Τ. Νέα προβλήματα – Προτάσεις για την αξιοπιστία του Προαστιακού

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη το βράδυ η Κοινο_Τοπία θα το τσικνίσει μετά μουσικής και χορού στο PUB ΕΝΤΕΚΑ

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία έκοψε την πίτα της εν μέσω ευχών και ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της..Μέριμνας..από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας στο Mama pizza

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία κόβει την πίτα της και σας περιμένει για ανταλλαγή ευχών εν μέσω ασμάτων της χορωδίας της

1η Πολιτιστική εξόρμηση 2023 με την Κοινο_Τοπία

Βραδινό με την Ιόνια Ορχήστρα από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Χριστουγεννιάτικο παζάρι με χειροποίητες ουκρανικές δημιουργίες για τη στήριξη των προσφύγων

Ευχές από την Κοινο_Τοπία για το 2023 με την πένα της Katharina Elizabeth Goethe (1731-1808)

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο παζάρι του συλλόγου Ελληνοουκρανικής φιλίας Palyanytsya

Λειτουργία γραμματείας Κοινο_Τοπίας για την εορταστική περίοδο 2022-2023

Δ.Τ. Εφηβική παραβατικότητα αφορμή για συζήτηση μετά την προβολή της ταινίας «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Στηρίζουμε την Κοινο_Τοπία, συμμετέχουμε στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας αξιών και κοινωνικής αλληλεγγύης

Δ.Τ. Ο Κωνσταντίνος Κηπουργός παρουσίασε τον φιλέλληνα λόρδο Άστιγξ και το ομοίωμα της κορβέτας Καρτερία που φιλοτέχνησε

Δ.Τ. Συμμετέχουμε στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι με χειροποίητες ουκρανικές δημιουργίες. Στηρίζουμε τους πρόσφυγες

Δ.Τ. Τα Δικαιώματα του Παιδιού και οι εφηβικές εξάρσεις αφορμή για την προβολή της ταινίας «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς από την Κοινο_Τοπία

Προσεγγίζοντας τα λαϊκά δρώμενα (Ραγκουτσάρια στην Καστοριά, και Μπουμπουσάρια στη Σιάτιστα) με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ο Κων. Κηπουργός παρουσιάζει τον φιλέλληνα λόρδο Άστιγξ και το ομοίωμα της κορβέτας Καρτερία που φιλοτέχνησε

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία πρόβαλε την ταινία Jordano Bruno του Τζουλιάνο Μοντάλντο με αφορμή τη μέρα Φιλοσοφίας

]

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε από την Κοινο_Τοπία η ομιλία της Χαράς Γιαννοπούλου με θέμα Υπατία η Αλεξανδρινή

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

8 Φεβρουαρίου 2014

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε από την Κοινο_Τοπία η ομιλία

της Χαράς Γιαννοπούλου με θέμα Υπατία η Αλεξανδρινή

 

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας μίλησε η πολεοδόμος Χαρά Παπαδάτου Γιαννοπούλου η οποία συνοδεία εποπτικού υλικού γνώρισε στους συμμετέχοντες τη μεγάλη μορφή στην επιστημονική ιστορία της Ελλάδας την Υπατία την Αλεξανδρινή. Μετά την εκδήλωση ακολούθησε γόνιμος διάλογος και προβληματισμός για την ιστορική περίοδο στην οποία έζησε και πέθανε η Υπατία. Τη συζήτηση εκ μέρους της Κοινο_Τοπίας συντόνισε ο Δημήτρης Μπάλλας.

Η Χαρά Γιαννοπούλου κατά την ομιλία της είπε: Η Υπατία ανήκει στην, άγνωστη στους πολλούς, συμβολή της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα στις επιστήμες και κυρίως στους δυσκολότερους τομείς της, τη φιλοσοφία και τα μαθηματικά που έχουν έντονο άρωμα γυναίκας στην αρχαιότητα.

Η Υπατία γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια πιθανόν το 370 μ.Χ. (κατ΄ άλλους λίγο νωρίτερα) και πέθανε στην ίδια πόλη το 415. Ήταν κόρη του Θέωνα (335-405) του μαθηματικού, του τελευταίου διευθυντού της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου (πανεπιστημίου) της Αλεξανδρείας, ένας από τους τελευταίους μαθηματικούς και αστρονόμους της ελληνιστικής περιόδου στην Αλεξάνδρεια.

Η Υπατία μαθήτευσε κοντά στον πατέρα της αλλά και στην Κάτω Ιταλία και την Αθήνα. Η ίδια ήταν μια χαρισματική προσωπικότητα. Επιστρέφοντας στην Αλεξάνδρεια ανέλαβε την εκεί Φιλοσοφική σχολή όπου δίδαξε Φιλοσοφία, Μαθηματικά και Αστρονομία, ως νεοπλατωνική φιλόσοφος. Μαζί με τoν Συνέσιο, (τον χριστιανό Συνέσιο τον Κυρηναίο, τον μετέπειτα επίσκοπο Πτολεμαΐδος) εκπροσωπούσαν τον νεοπλατωνισμό στην Αλεξάνδρεια.

Έγινε πολύ γνωστή για τη διδασκαλία της και προσείλκυσε πολλούς μαθητές και απέκτησε μεγάλη φήμη και επιρροή. Ήταν αφιερωμένη ολοκληρωτικά στην επιστήμη με τρόπο ασκητικό. Η Υπατία, εκτός των άλλων σχολίασε τα Κωνικά του Απολλώνιου του Περγαίου, σχολίασε επίσης εκτενώς την Αριθμητική του Διόφαντου ακόμα την Αλμαγέστη (Μεγίστη σύνταξη της αστρονομίας) του Πτολεμαίου. Προχώρησε ακόμη στην κατασκευή οργάνων που παρουσίαζαν τις θέσεις των άστρων και των πλανητών (αστρολάβος).

O τραγικός της θάνατος κατετάραξε πράγματι την ιστορία και μέχρι σήμερα επεσκίασε ό,τιδήποτε άλλο είχε σχέση με τη ζωή της. Μέσα σε μια ταραγμένη εποχή, βρισκόμαστε στο 415 μ.X. περίπου 900 χρόνια μετά την κλασσική εποχή, στο μεταίχμιο μεταξύ του αρχαίου και του μεσαιωνικού κόσμου όπου η Ρώμη κλείνει το μελανό της βίο και ανατέλλει το Βυζάντιο που θα κρατήσει για τα επόμενα 1000 χρόνια.

Τις λίγες πληροφορίες τόσο για τη ζωή της όσο και το θάνατό της παίρνουμε κυρίως από το σύγχρονό της ιστοριογράφο Σωκράτη Σχολαστικό, ο οποίος μιλάει με μεγάλο θαυμασμό για την επιστημονική της κατάρτιση και για τη μεγάλη ακτινοβολία της προσωπικότητάς της. Το θάνατό της τον αποδίδει στο φθόνο εναντίον της. Αλλά κυρίως στη διαμάχη μεταξύ του Κυρίλλου του επισκόπου Αλεξανδρείας και του Ρωμαίου επάρχου Ορέστη, αμφοτέρων χριστιανών. Η Υπατία ήταν στενή φίλη του Ορέστη και θεωρήθηκε ότι επηρεάζει τον Ορέστη αρνητικά για τον Κύριλλο. Ο θάνατός της υπήρξε δραματικός μια και το πλήθος τη διαμέλισε κυριολεκτικά. Οι μετέπειτα καταγραφές σχετικά με το θάνατό της ασκούν δριμεία κριτική στους θύτες. Συγκεκριμένα ο πατριάρχης Φώτιος τον 9 ο μ.Χ. αιώνα σχολιάζει με δριμύτητα το φόνο της φιλοσόφου θεωρώντας τον ως «ἄγος μέγιστον καί ὄνειδος τῆ πατρίδι».

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2615.002009

Share
Share

Comments are closed.