6η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

6η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Ανακαλύψτε τον κόσμο των Γραφικών Τεχνών μέσω των Εσπερινών ΕΠΑΛ. Έκθεση «Πράσινο Design»

Ανακαλύψτε τον κόσμο των Γραφικών Τεχνών μέσω των Εσπερινών ΕΠΑΛ. Έκθεση «Πράσινο Design»

Δ.Τ. Η ποίηση μέσα από το βλέμμα του Μίκη και του Μάνου. Ενθουσίασε το αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή τους

Δ.Τ. Η ποίηση μέσα από το βλέμμα του Μίκη και του Μάνου. Ενθουσίασε το αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή τους

Σαμαρέικα Στροφυλιάς. Πανελλήνια καμπάνια ενημέρωσης για τη μεγαλύτερη καταπάτηση δημόσιας δασικής έκτασης

Σαμαρέικα Στροφυλιάς. Πανελλήνια καμπάνια ενημέρωσης για τη μεγαλύτερη καταπάτηση δημόσιας δασικής έκτασης

Δ.Τ. Προετοιμάζομαι για την Επιτυχία μου στις Πανελλήνιες. Δίωρα εργαστήρια με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Προετοιμάζομαι για την Επιτυχία μου στις Πανελλήνιες. Δίωρα εργαστήρια με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Θετικές οι διατάξεις του νέου ΚΟΚ, έμφαση στην εφαρμογή

Δ.Τ. Θετικές οι διατάξεις του νέου ΚΟΚ, έμφαση στην εφαρμογή

Δ.Τ. Η ΟΙΚΙΠΑ σας προσκαλεί στην ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Μεσογειακή βιοποικιλότητα και κλιματική αλλαγή»

Δ.Τ. Η ΟΙΚΙΠΑ σας προσκαλεί στην ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Μεσογειακή βιοποικιλότητα και κλιματική αλλαγή»

Δ.Τ. Η ποίηση μέσα από το βλέμμα του Μίκη και του Μάνου. Αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή τους

Δ.Τ. Η ποίηση μέσα από το βλέμμα του Μίκη και του Μάνου. Αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή τους

Δ.Τ. Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Θοδωρή Γκόνη τη Δευτέρα 2 Ιουνίου στην Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Θοδωρή Γκόνη τη Δευτέρα 2 Ιουνίου στην Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Έλεγχοι και μέτρα τώρα, για την καθημερινή μας ασφάλεια στην Πάτρα!

Δ.Τ. Έλεγχοι και μέτρα τώρα, για την καθημερινή μας ασφάλεια στην Πάτρα!

Δ.Τ. Προβολή και συζήτηση με επίκαιρους προβληματισμούς με αφορμή την προβολή της ταινίας ‘‘Κοριτσάκι’’ από Γυμνό Οφθαλμό και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Προβολή και συζήτηση με επίκαιρους προβληματισμούς με αφορμή την προβολή της ταινίας ‘‘Κοριτσάκι’’ από Γυμνό Οφθαλμό και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

5η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

5η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Ο Γυμνός Οφθαλμός και η Κοινο_Τοπία προβάλουν την ταινία Κοριτσάκι, ακολουθεί συζήτηση στη θεματική

Δ.Τ. Ο Γυμνός Οφθαλμός και η Κοινο_Τοπία προβάλουν την ταινία Κοριτσάκι, ακολουθεί συζήτηση στη θεματική

Δ.Τ. Μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα

Δ.Τ. Μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα

Η Ευρώπη μας, μια «Υπερδύναμη του καλού» ! του Γιώργου Κανέλλη

Η Ευρώπη μας, μια «Υπερδύναμη του καλού» ! του Γιώργου Κανέλλη

3η Πολιτιστική επίσκεψη Αθήνα (Βιβλιοθήκη Αδριανού, Μεγάλη Παναγιά, Τζαμί Τζισδαράκη, Μουσείο Αυτοκινήτου, Παναθηναϊκό Στάδιο-Καλλιμάρμαρο)

3η Πολιτιστική επίσκεψη Αθήνα (Βιβλιοθήκη Αδριανού, Μεγάλη Παναγιά, Τζαμί Τζισδαράκη, Μουσείο Αυτοκινήτου, Παναθηναϊκό Στάδιο-Καλλιμάρμαρο)

Δ.Τ. Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα με τη Γιώτα Καΐκα και την Κωνσταντίνα Ακτύπη

Δ.Τ. Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα με τη Γιώτα Καΐκα και την Κωνσταντίνα Ακτύπη

4η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

4η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κυριακή 11 Μαΐου εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

Δ.Τ. Κυριακή 11 Μαΐου εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

Δ.Τ. Συνέχεια του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας» για τη σαιζόν 2017-18 με την ταινία ‘‘Με τα μάτια του έρωτα’’ της Jocelyn Moorhouse

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

10 Ιανουαρίου 2018

 

Συνέχεια του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας» για τη σαιζόν 2017-18 με την ταινία ‘‘Με τα μάτια του έρωτα’’ της Jocelyn Moorhouse

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.grσυνεχίζει για τη φετινή χρονιά τις προβολές της με την ταινία ‘‘Με τα μάτια του έρωτα’’ (Proof) της Jocelyn Moorhouse την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου, ώρα 8μμ Προσέλευση 7.45μμ

H προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με δωρεάν είσοδο αλλά με κάρτα κράτησης θέσης η οποία δίνεται από τη γραμματεία της Κοινο_Τοπίας. Θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας, πληροφορίες στο 2615.002009. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με αφορμή την ταινία. Συντονίζουν Κώστας Νταλιάνης και Χριστίνα Σκούτα.

Με τα μάτια του έρωτα (Proof)

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Jocelyn MoorhouseΧώρα: Αυστραλία (1991), Μοντάζ: Κεν Σάλοους, Διάρκεια: 86 λεπτά,Σύνθεση Μουσικής: Not drowning wavingΦωτογραφία: Μάρτιν Μακ Γκράθ, Παίζουν: Χιούγκο Γουίβινγκ, Ράσελ Κρόου, Ζενεβιέ Πικό

          Ο Κώστας Νταλιάνης, στο site της Κοινο_Τοπίας γράφει σχετικά: Ο Μάρτιν είναι τυφλός και καχύποπτος με τους ανθρώπους. Πιστεύει ότι οποιοσδήποτε μπορεί να του λέει ψέματα, μόνο και μόνο επειδή μπορεί να το κάνει. Αυτή η έλλειψη εμπιστοσύνης, που έχει επηρεάσει βαθύτατα ολόκληρη τη ζωή του και την ψυχοσύνθεση του, ξεκίνησε στην παιδική του ηλικία. Η μητέρα του συνήθιζε να του περιγράφει τον κήπο έξω από το παράθυρό τους. Μια μέρα είπε στο Μάρτιν ότι ένας άντρας μάζευε τα ξεραμένα φύλλα με την τσουγκράνα. Ο Μάρτιν δε μπορούσε να τον ακούσει κι έτσι αποφάσισε ότι η μητέρα του ψευδόταν. Μάλιστα, τράβηξε μια φωτογραφία του κήπου εκείνη την μέρα.

Όταν συναντάμε τον Μάρτιν για πρώτη φορά στην ταινία, τα χρόνια έχουν περάσει, αλλά ακόμα κρατάει μια φωτογραφική μηχανή. Είναι ο προσωπικός του τρόπος για να επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των ανθρώπων γύρω του. Τραβάει φωτογραφίες, τις εμφανίζει, ζητά από άλλους να του τις περιγράψουν, τους βάζει μια ετικέτα σε γραφή Μπράιγ και τσεκάρει τις τυχόν αντιφάσεις της «πραγματικότητας» της φωτογραφίας με αυτό που του είχαν πει. Ο Μάρτιν ζει μόνος του όσο πιο ανεξάρτητα και ασυμβίβαστα μπορεί. Αν, λόγου χάρη, σε ένα ρεστοράν νιώθει ότι τον παραμελούν, δεν έχει κανένα ενδοιασμό να χύσει «κατά λάθος» ένα ολόκληρο μπουκάλι κρασί στο τραπέζι, ώστε η σερβιτόρα να τον προσέξει.

Η Σήλια είναι μια κοπέλα που βοηθάει τον Μάρτιν στις δουλειές του σπιτιού. Το παράξενο είναι ότι η Σήλια δεν έχει ανάγκη την αμοιβή. Το κάνει μόνο και μόνο για να είναι μέρος της ζωής του Μάρτιν. Είναι κι αυτή φωτογράφος. Οι τοίχοι στο σπίτι της είναι καλυμμένοι με πορτραίτα του Μάρτιν. Η σχέση τους χαρακτηρίζεται από ένταση και νεύρα, στα όρια του ψυχολογικού σαδομαζοχισμού, καθώς η Σήλια φαίνεται να απολαμβάνει ακόμα και τις προσβολές που υφίσταται από τον Μάρτιν.

Μια μέρα ο Μάρτιν απρόσμενα κάνει ένα καινούριο φίλο, τον Άντι, που δουλεύει ως μάγειρας. Η φιλία αυτή πυροδοτεί ζήλια στην κτητική Σήλια και την ωθεί να χρησιμοποιήσει την σεξουαλικότητά της ως μέσο επιβολής πάνω στους δύο άντρες.

Το τέλος της ταινίας προσφέρει την πολυπόθητη κάθαρση στον ψυχισμό του Μάρτιν. Και όλα οδηγούν ξανά στην φωτογραφία του κήπου που τράβηξε μικρός: Του έλεγε αλήθεια ή ψέματα η μητέρα του;

Η ταινία «Με τα μάτια του έρωτα» είναι η πρώτη ταινία της Τζόσελιν Μουρχάουζ, η οποία έχει το σπάνιο ταλέντο να πλάθει χαρακτήρες που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον απλώς επειδή είναι ο εαυτός τους. Η πλοκή της αποφεύγει εξ’ ολοκλήρου τις «ψευτιές» και τις τεχνητές ανατροπές. Μας παρουσιάζει απλώς τους τρεις αυτούς χαρακτήρες και τα παιχνίδια ελέγχου κι εξουσίας που διαδραματίζονται σε αυτό το ιδιόρρυθμο τρίγωνο.

Ο Μάρτιν, ενσαρκωμένος άψογα από τον ηθοποιό Χιούγκο Γουήβινγκ, με το αυστηρό πρόσωπο και τα απολύτως ελεγχόμενα εκφραστικά μέσα, είναι ένας άνθρωπος που προστατεύει τόσο πολύ τον εαυτό του από την πιθανότητα να πληγωθεί που έχει χάσει κάθε δυνατότητα να νιώσει οποιοδήποτε συναίσθημα. Η ανάγκη της Σήλια για αυτόν ακριβώς τον άνθρωπο είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στον χαρακτήρα της. Δεν υπάρχουν κακοί και καλοί εδώ, παρά μόνο άνθρωποι που πράττουν βάσει των αναγκών και των ανασφαλειών τους. Αυτή η στενή παρατήρηση μεμονωμένων ζωών από την Μουρχάουζ εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ηδονοβλεπτική ικανότητα της κινηματογραφικής τέχνης και μας χαρίζει ένα διαμάντι του παγκόσμιου κινηματογράφου. Είναι αξιοσημείωτο ότι η ταινία αποτέλεσε εφαλτήριο τόσο για την μετέπειτα καριέρα του Ράσελ Κρόου, όσο και του Χιούγκο Γουίβινγκ.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Σπηλιώτης Ανδρέας 2615.002009

Share
Share

Comments are closed.