Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η διάλεξη «Εθνικός Διχασμός» Αίτια και συνέπειες με τον ιστοριοδίφη Δημήτριο Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η διάλεξη «Εθνικός Διχασμός» Αίτια και συνέπειες με τον ιστοριοδίφη Δημήτριο Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Μία Ψυχολογική Πρόσκληση: “Από πού κρατάει η σκούφια μας”, το Γενεαλογικό μας Δέντρο και η Δύναμη της Αλλαγής με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Μία Ψυχολογική Πρόσκληση: “Από πού κρατάει η σκούφια μας”, το Γενεαλογικό μας Δέντρο και η Δύναμη της Αλλαγής με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Αφιέρωμα στον Ν. Βρεττάκο στη μνήμη Δημ. Δραγγανά

Δ.Τ. Αφιέρωμα στον Ν. Βρεττάκο στη μνήμη Δημ. Δραγγανά

11η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

11η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. «Εθνικός Διχασμός» Αίτια και συνέπειες με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. «Εθνικός Διχασμός» Αίτια και συνέπειες με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ξεναγήθηκε στην έκθεση φωτογραφίας του Robert McCabe “Η Ελλάδα μετά τον πόλεμο: Τα χρόνια της ελπίδας”

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ξεναγήθηκε στην έκθεση φωτογραφίας του Robert McCabe “Η Ελλάδα μετά τον πόλεμο: Τα χρόνια της ελπίδας”

10η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

10η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία θα ξεναγηθεί στην έκθεση φωτογραφίας του Robert McCabe “Η Ελλάδα μετά τον πόλεμο: Τα χρόνια της ελπίδας”

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία θα ξεναγηθεί στην έκθεση φωτογραφίας του Robert McCabe “Η Ελλάδα μετά τον πόλεμο: Τα χρόνια της ελπίδας”

Δ.Τ. Α-σήμαντοι δρόμοι, Α-σήμαντη πόλη;

Δ.Τ. Α-σήμαντοι δρόμοι, Α-σήμαντη πόλη;

9η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

9η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Η Κοινο_Τοπία συμμετέχει στις εκδηλώσεις ΜΑΡΚΑΤΙΑ 2025 το Σάββατο 27/9 στη συναυλία του Μάκη Παναγιωτόπουλου

Η Κοινο_Τοπία συμμετέχει στις εκδηλώσεις ΜΑΡΚΑΤΙΑ 2025 το Σάββατο 27/9 στη συναυλία του Μάκη Παναγιωτόπουλου

8η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

8η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Βραδινό με την Κοινο_Τοπία με αφορμή την έναρξη της περιόδου 2025-26

Βραδινό με την Κοινο_Τοπία με αφορμή την έναρξη της περιόδου 2025-26

Δ.Τ. Οι Άγραφοι Νόμοι της Οικογένειας. Πώς να τους αξιοποιούμε για την ουσιαστική της ενότητα, με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Οι Άγραφοι Νόμοι της Οικογένειας. Πώς να τους αξιοποιούμε για την ουσιαστική της ενότητα, με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στην έκθεση ‘‘Η Πάτρα πριν την επέλαση της αντιπαροχής’’

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στην έκθεση ‘‘Η Πάτρα πριν την επέλαση της αντιπαροχής’’

Δ.Τ. Η Πάτρα δεν είναι καθαρή, να κάνουμε κάτι τώρα!

Δ.Τ. Η Πάτρα δεν είναι καθαρή, να κάνουμε κάτι τώρα!

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

7η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

7η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Επαναλειτουργεί η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας. Καλό Φθινόπωρο

Επαναλειτουργεί η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας. Καλό Φθινόπωρο

Δ.Τ. Αυτό δεν είναι ανθρωπιστική ανταπόκριση. Συμμετέχουμε στη δράση της Διεθνούς Αμνηστίας για την Παλαιστίνη

Δ.Τ. Αυτό δεν είναι ανθρωπιστική ανταπόκριση. Συμμετέχουμε στη δράση της Διεθνούς Αμνηστίας για την Παλαιστίνη

Δ.Τ. Πως τα μέσα σταθερής τροχιάς συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

& Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα 2 Οκτωβρίου 2023

Πως τα μέσα σταθερής τροχιάς συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη

Οι σιδηρόδρομοι διαδραμάτισαν ιστορικά σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη και συνεχίζουν να το κάνουν σε πολλά μέρη του κόσμου. Η ΕΕ δίνει μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη των σιδηροδρόμων με μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, οχήματα και τεχνολογία.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς, μπορούν να αποτελούν μέρη ενός ευρύτερου συστήματος μεταφορών. Το όραμά μας είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς να ενσωματωθούν πλήρως στα πρότυπα μεταφορών και κινητικότητας λόγω των υψηλών περιβαλλοντικών επιδόσεών τους: υψηλή ενεργειακή αποτελεσματικότητα (efficiency) και χαμηλά εξωτερικά κόστη (externalities), εξ ου και η λέξη «αειφόρος» (sustainable).

Οι σιδηρόδρομοι τροφοδοτούν την αειφόρο οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη για τους παρακάτω λόγους:

Είναι το πιο αποδοτικό μέσο για τις χερσαίες μεταφορές:

Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι πιο αποτελεσματικά από τις οδικές μεταφορές. Για συγκεκριμένο διάδρομο εδάφους, (περίπου έξι μέτρα και με γρασίδι!) έχει τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα, από κάθε άλλο μέσο, τη μεγαλύτερη ταχύτητα, με το μικρότερο περιβαλλοντικό και λειτουργικό κόστος καυσίμων και προσωπικού, με χαμηλότερη τιμή εισιτηρίου.

Έχουμε δει τον Προαστιακό γεμάτο με 300 περίπου επιβάτες να είναι σε 18 λεπτά στον Καστελόκαμπο και σε 23 λεπτά, στον Άγιο Βασίλειο (όταν πήγαινε), κανένα άλλο μέσο δε μπορεί να έχει αυτές τις επιδόσεις, σε μια υποδομή 100 περίπου ετών.

Μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση:

Στα χρόνια της πλήρους λειτουργίας του Βόρειου κλάδου έχει παρατηρηθεί μείωση της κυκλοφορίας επιβατικών οχημάτων λόγω της χρήσης του προαστιακού. Πολλοί συμπολίτες άφηναν το αυτοκίνητό τους στον Άγιο Βασίλειο και έφθαναν στην πόλη με το τραίνο. Παρατηρώντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση τα πρωινά, στην Ακτή Δημαίων, ευελπιστούμε στην καλύτερη αξιοποίηση του τραίνου.

Μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα:

Τα μέσα σταθερής τροχιάς επειδή είναι ενεργειακά πιο αποδοτικά παράγουν λιγότερες εκπομπές ανά επιβάτη ή τόνο φορτίου σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα ή τα φορτηγά. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του αποτυπώματος άνθρακα στο σύστημα μεταφορών της πόλης μας.

Συνδεσιμότητα:

Τα μέσα σταθερής τροχιάς μπορούν να συνδέσουν διαφορετικά μέρη μιας πόλης, διευκολύνοντας τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε θέσεις εργασίας, εκπαίδευση, υγειονομική περίθαλψη και άλλες βασικές υπηρεσίες. Το τραμ-τραιν μπορεί να συνδέσει το κέντρο της Πάτρας με άλλα δημοτικά διαμερίσματα, και δήμους, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις. Στο σημείο αυτό αναδεικνύεται η ανάγκη κατασκευής κλάδου προς Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο και πρώην ΤΕΙ.

Οικονομικά οφέλη:

Τα μέσα σταθερής τροχιάς μπορούν να τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη παρέχοντας αποτελεσματική μεταφορά επιβατών. Δημιουργούν θέσεις εργασίας στην κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία, κατοικιών και καταστημάτων, στις γειτονιές που οι κάτοικοι έχουν πρόσβαση στο μέσο.

Ασφάλεια:

Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι ασφαλέστερα από τα άλλα μέσα μεταφοράς. Είναι λιγότερο επιρρεπή σε ατυχήματα που προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος, όπως η αφηρημένη οδήγηση ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Δημόσιες συγκοινωνίες:

Τα μέσα σταθερής τροχιάς μπορούν να χρησιμεύσουν σαν κρίσιμο στοιχείο του συστήματος δημοσίων συγκοινωνιών, και με τροφοδοτικά λεωφορεία, παρέχουν έναν οικονομικά προσιτό και εύκολα προσβάσιμο τρόπο μεταφοράς για τους κατοίκους που μπορεί να μη διαθέτουν αυτοκίνητο ή προτιμούν να μην οδηγούν.

Μειωμένη φθορά των υποδομών:

Τα βαριά οχήματα, όπως τα λεωφορεία και τα φορτηγά, προκαλούν σημαντική φθορά στις οδικές υποδομές. Οι σιδηρόδρομοι μπορούν να συμβάλουν στη μείωση αυτών των ζημιών, οδηγώντας σε εξοικονόμηση κόστους στη συντήρηση του οδικού δικτύου.

Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός:

Τα μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν μέρος μακροπρόθεσμων στρατηγικών πολεοδομικού σχεδιασμού, παρέχοντας μια σταθερή και αξιόπιστη επιλογή μεταφοράς που μπορεί να υποστηρίξει τη μεγέθυνση και την ανάπτυξη περιοχών της πόλης μας.

Η θέση μας

Η πόλη μας χρειάζεται ένα επίγειο ελαφρύ (tram-train) μέσο σταθερής τροχιάς με πυκνά δρομολόγια και πυκνές στάσεις με κλάδο, προς το Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο, και πρώην ΑΤΕΙΒιομηχανική περιοχή και Αεροδρόμιο, προοπτικές που με την υπογειοποίηση ματαιώνονται.

Πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη παρέμβαση με συνοδά έργαώστε η προτεινόμενη λύση να μην περιλαμβάνει μόνο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής αλλά και τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες της πόλης, ανεξάρτητα από τον τρόπο χάραξης της υπεραστικής γραμμής. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία εμπλεκομένων φορέων, (Υπουργείο, ΟΣΕ, Δήμος, Πανεπιστήμιο, κλπ.), ώστε η πόλη να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από τη διέλευση του σιδηροδρόμου.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Share
Share

Comments are closed.