Με πολύ κέφι και χορό το πάρτι μασκέ της Κοινο_Τοπίας
Επευφημίες στην παρέλαση των κορασίδων στους δρόμους της Πάτρας
Πέρσι στις μέρες του απόηχου του καρναβαλιού είχαμε ετοιμάσει να σας στείλουμε το Δελτίο Τύπου που λαμβάνεται σήμερα.Πλην όμως η τρέχουσα επικαιρότητα με τα επώδυνα γεγονότα μας έκαναν να μη το στείλουμε αλλά και αργότερα θεωρώντας το παράταιρο εκτός καρναβαλικής εποχής. Επειδή οι συμμετέχοντες αλλά και κάποιοι φίλοι ακόμα μας ρωτούσαν ήθελαν να δουν ενσταντανέ είπαμε να σας το κοινοποιήσουμε με ένα χρόνο διαφορά. Τι είναι ένας χρόνος μπροστά στην αιωνιότητα !
Μια ξεχωριστή βραδιά είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τα μέλη και οι φίλοι τηςΕταιρείας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopia.gr που συμμετείχανγια άλλη μια χρονιά στο αποκριάτικο πάρτι της οργάνωσης το οποίο πραγματοποιήθηκε στo café bar Si doux. Eντυπωσιακές εμφανίσεις, αξεσουάρ και μάσκες, περιπαικτική διάθεση και όρεξη για χορό συνέθεσαν ένα καθαρά πατρινό Καρναβαλικό κλίμα θυμίζοντας εποχές πιο ανέμελες και ρομαντικές.
Και όταν τελείωσε η βραδιά και ‘‘σχόλασε’’ το πάρτι κάποιοι έψαχναν όπως και πέρσι να βρουν κάτω από πια μάσκα κρύβονταν γνωστοί τους ; ποιοι τους έκαναν πλάκα νωρίτερα ; αλλά μήπως βρήκαν των προηγούμενων χρόνων για να βρουν και τους φετινούς ; ακόμα τους ψάχνουν …
Αλλά την επόμενη μέρα Σάββατο 12 το μεσημέρι -πουρνό πουρνό για καρναβαλοδιασκεδάζοντες- ήταν το clou της συμμετοχής στα αποκριάτικα δρώμενα…
Παρέλασαν οιτελειόφοιτες κορασίδες του Α΄ Παρθεναγωγείου του έτους 6969 με τη διευθύντρια του σχολείου Αμαλία Σουργελοπούλου στους δρόμους της Πάτρας δίνοντας μια εύθυμη νότα σε όσους είχαν ξυπνήσει ! και κυκλοφορήσει…
Να θυμίσουμε ότι οι κορασίδες πρωτοεμφανίστηκαν στη σύναξη της Κοινο_Τοπίας την τσικνοπέμπτη στο pub ΕΝΤΕΚΑ όπου παραβρέθηκαν και οι αρχές της πόλης !
Οι τυχεροί απόλαυσαν τις κορασίδες σε γυμναστικές επιδείξεις με τη διευθύντρια και γυμνάστρια του σχολείου να δίνει εντολή για διάταση, ανάταση, επίκυψη, βαθύ κάθισμα, τροχάδην και προπαντός πηδηματάκια…
Σε άλλους θύμισαν παλιές εποχές, σε άλλους, τους νεότερους τις κωμικές ταινίες του ‘60 με πρωταγωνιστές μαθήτριες, σκόρπισαν γέλιο, επευφημήθηκαν δεόντως, κάποιες έδωσαν τηλέφωνα για να μπορέσουν να τις βρουν μόλις τελειώσουν το ρημάδι το σχολείο και βγάλουν τις ποδιές μιας και αναφερόμαστε στα ’60 και στα ’70 …
Τώρα δε μπορούμε να πούμε και του χρόνου γιατί αυτό πέρασε ας πούμε λοιπόν και στο μέλλον περισσότερα, καλύτερα και εις άλλα με υγεία…
Πληροφορίες για δημοσιογράφους 2610.277171 Ανδρέας Σπηλιώτης
Η Κοινο_Τοπία συγκεντρώνει βοήθεια ειδών πρώτης ανάγκης
για το κατάστημα κράτησης Αγ. Στεφάνου Αχαΐας
Ο Τομέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ανθρωπιστικών Δράσεων της Εταιρείας Κοινωνική Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr με την υποστήριξη των Πολιτών Εν Δράσει προχωρά σε μια νέα προσπάθεια συλλογής και προώθησης ρουχισμού και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης στους κρατούμενους του καταστήματος κράτησης Αγίου Στεφάνου Αχαΐας που βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας.
Η προσπάθεια αυτή, η οποία αποσκοπείστην κάλυψη βασικών αναγκών των ατόμων που εκτίουν την ποινή τους αυτή την περίοδο για παραβατική συμπεριφορά, αποτελεί συμβολή της Κοινωνίας των Πολιτών στην ευθύνη της πολιτείας για στοιχειώδεις συνθήκες αξιοπρεπούς διαβίωσης στα σωφρονιστικά καταστήματα.
Τα είδη που συλλέγονται περιλαμβάνουν τα παρακάτω:
Ρουχισμός και υπόδηση: Φανέλες ή t-shirt, μεγέθη Μ,L,XL Αντρικά Εσώρουχα, μεγέθη Μ,L,XL ή Νο 3,4,5 (κατά προτίμηση όχι λευκά), Φόρμες, και Φούτερ μεγέθη M,L,XL, Μπλούζες, Κάλτσες. Τέλος σεντόνια, μαξιλαροθήκες και πετσέτες προσώπου. Τα προαναφερόμενα είδη είναι σκόπιμο είτε να είναι καινούργια (τουλάχιστον τα εσώρουχα), είτε σε καλή κατάσταση.
Είδη Καθαριότητας και Ατομικής Υγιεινής: Σαμπουάν, Αφρόλουτρο, Οδοντόκρεμες, Οδοντόβουρτσες, Απορρυπαντικό για πλύσιμο ρούχων στο χέρι, Χαρτί υγείας, όλα σε οικονομικές συσκευασίες.
Μπορείτε βέβαια να ενισχύσεται τη δράση με ένα ποσό (ακόμα και μερικά ευρώ). Η Κοινο_Τοπία δεσμεύεται με τα χρήματα αυτά να αγοράσει είδη από τις παραπάνω κατηγορίες σε πολύ χαμηλές τιμές (χονδρικής-στοκ που έχει βρει) και να τα διαθέσει.
Η προώθηση και διανομή των ειδών θα γίνει, όπως και τις άλλες φορές, σε συνεργασίαμε τοΤμήμα φυλακών της Κοινωνικής Πρόνοιας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, καθώς διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και την πιστοποίηση για παρεμβάσεις σε καταστήματα κράτησης.
Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να παραδίδουν τα είδη ή τα χρήματαστο στέκι της Κοινο_Τοπίας Καραϊσκάκη 153, ισόγειο, μεταξύ Πατρέως και Γεροκωστοπούλου, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 11πμ-2μμ και Πέμπτη, Παρασκευή 7-9μμ Για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο 2610.622250 τις παραπάνω ώρες, στο 2610.277171 τις υπόλοιπες και στο info@koinotopia.gr
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2610.277171
Η Κοινο_Τοπία για άλλη μια φορά παρεμβαίνει για την παροχή ειδών πρώτης ανάγκης σε κρατούμενουςΑπό παλιότερη παράδοση βοήθειας από την Κοινο_Τοπία στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό για την κάλυψη των αναγκών κρατουμένων (2015)Είδη ατομικής υγιεινής και καθαριότητας μεταξύ άλλων συγκεντρώνει η Κοινο_ΤοπίαΕίσαι πάντα ελεύθερος να αλλάξεις γνώμη και να διαλέξεις άλλο μέλλον και άλλο παρελθόν (Ρ. Μπαχ)Η Κοινο_Τοπία δεσμεύεται με τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν να αγοράσει είδη σε πολύ χαμηλές τιμέςΗ προσφορά χρημάτων μπορεί να είναι και πιο αποτελεσματική, πάντα με τη σωστή διαχείριση της Κοινο_ΤοπίαςΗ προώθηση και διανομή των ειδών θα γίνει σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό ΣταυρόΗ φυλακή είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας..Συγκεντρώνουμε φόρμες και εσώρουχα, για να καλυφθούν βασικές ανάγκεςΤο κατάστημα κράτησης Αγ. Στεφάνου Αχαίας βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας
Είχε μπρίο, είχε απ’ ούλα, με χορό και με τραγούδια
Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopia.gr στα πλαίσια της γνωριμίας με μια από τις πτυχές του πολιτισμικής μας κληρονομιάς και δη της λαϊκής μας παράδοσης των αθυρόστομων δημοτικών τραγουδιών διοργάνωσε δρώμενο, στον πολυχώρο της. Η βραδιά με εκφραστική εκφώνηση στίχων λαϊκής παράδοσης αλλά και στοιχεία θεατρικά, με ήχο και εικόνες, όπου το κοινό απόλαυσε πιπεράτες παλλόμενες ομοιοκαταληξίες αντίστοιχες με τις παλλόμενες έννοιες και εικόνες που υπονοούσε το κείμενο αποτέλεσμα μιας ρήξης με το πρέπον, το αποδεκτό και το ‘‘ηθικά σωστό’’ ολοκληρώθηκε με μουσική και χορό.
Στο δρώμενο συμμετείχαν οι Λίλιαν Γεωργοπούλου, Νίκος Αναστασόπουλος, Λέτα Ξυδιά και Νίκος Πεφάνης στην κάλυψη ήχου και εικόνας οι Βάσω Μαρτίνη και Κώστας Κωνσταντακόπουλος, ενώ καρναβαλικά στοιχεία διατέθηκαν από το Σταύρο Γκουρνέλο.
Η Φωφώ Μπούσια που παρουσίασε τη βραδιά εισήγαγε τους παραβρισκόμενους αναγιγνώσκοντας… <<Οι αρχαίοι Έλληνες γιόρταζαν δύο μεγάλες γιορτές με την ονομασία Διονύσια. Τα εν αγροίς που ήταν αρχαιότερη, και τα εν άστει ή Μεγάλα Διονύσια, που εορτάζονταν στην Αθήνα, τον μήνα Ελαφηβολιώνα, δηλαδή Μάρτιο-Απρίλιο. Κατά τη γιορτή των εν αγροίς Διονυσίων η κύρια τελετή ήταν η λιτανεία ενός φαλλού, μεγάλων διαστάσεων, που τον συνόδευαν με ψαλμούς και άσματα, και βέβαια, η προσφορά θυσίας. Η πομπή είχε πιθανότατα τον χαρακτήρα της ευχαριστίας προορισμένης να προκαλέσει την ευφορία των αγρών και των κήπων, αλλά και τη γονιμότητα των εστιών.
Οι φαλλοφορίες ήταν διαδεδομένες σε πολλά μέρη του ελληνικού κόσμου. Η δε τολμηρή εμφάνιση είναι χαρακτηριστικό των Σατύρων που αποτελούσαν μέρος της ακολουθίας του Διονύσου, όπως και ο Πρίαπος. Επιβλητική μάλιστα φαλλοφορία με τη συμμετοχή των συμμάχων ετελείτο στην Αθήνα κατά τα Μεγάλα Διονύσια. Η αττική αγγειογραφία έχει διασώσει παραστάσεις, όπως αυτή του παριστάνεται άρμα με τεράστιο ξύλινο φαλλό, δεμένον με σχοινιά, που κρατούν Σάτυροι.
Η σύνδεση του Διονύσου με τις εορτές κατά τις οποίες περιέφεραν τον φαλλό, υπήρξε βεβαίως παλαιοτάτη και γενική σε όλο τον ελληνικό κόσμο. Το σύμβολο του φαλλού και οι αστεϊσμοί κατά την επίσημη περιφορά πρόσθεταν στον Διόνυσο και την ιδιότητα του δαίμονα της φυτεύσεως των οπωροφόρων, αλλά και το χαρακτηριστικό του θεού του κρασιού, της χαράς και της ελευθερίας των εορτών>>.
Δημοτικά τραγούδια επελέγησαν κυρίωςαπό το βιβλίο τουσυγγραφέα και ερευνητή Παναγιώτη Καρώνη Πριάπεια & Σατυρικά (Δημοτικά Γαμοτράγουδα),εκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ (2016, συμπλ. έκδοση 2024),ακούστηκαν τραγούδια της Δόμνα Σαμίου, από τη συλλογή του Γιώργου Μελίκη Ανδρικά μουνάτα κ.α. Το προαναφερθέν βιβλίο -το οποίο έχει επανεκδοθεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων- για όσους δε μπόρεσαν να παραβρεθούν στο δρώμενο θα διατίθενται μέχρι 10/4 από τη γραμματεία της Κοινο_Τοπίας (μπορείτε να κάνετε & κράτηση).
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2610.277171
Η παρέα της Κοινο_Τοπίας σε πολλά κέφια…Η τελευταίοι … πριν το πάρτι σχολάσειΗ Φ. Μπούσια που παρουσίασε το δρώμενο πήγε στις ρίζες της λαϊκής παράδοσης με αναφορά στην Αρχαία ΕλλάδαΙ. Ρόδη, Ε. Τζόλα, Ν. Αναστασόπουλος, Χ. ΚανελλακόπουλοςΚαι εγένετο χορός…Λ. Γεωργίου, Ε. Δημοπούλου, Ν. Αναστασόπουλος, Λ. Γεωργοπούλου, Ν. Γεωργίου, Γ. ΧασαπόπουλοςΛίγο πριν ξεκινήσουν όλα…Μαντώ Γκολφινοπούλου, Σταυρούλα Ασκούνη, Θανάσης Μπερέτσος, Σάσα ΚοζίαΜια βραδιά με σκωπτική διάθεση και αθυροστομίες …Μουσικά και χορωδιακά video, και πρωτότυπη οπτικοποίηση περιελάμβανε το δρώμενο…Ν. Αναστασόπουλος, Αποστόλης και Ντίνα Δημητρέλου, Α. ΣπηλιώτηςΝ. Πεφάνης, Ν. Αναστασόπουλος, Μ. Ντούκα, Φ. ΜπούσιαΝικολέττα Ξυδιά, Κώστας ΚωνσταντακόπουλοςΝίκος Αναστασόπουλος, Ειρήνη ΤζόλαΟ Α. Σπηλιώτης καλωσορίζει τους συμμετέχοντες σε ένα καρναβαλικό moοdΟ Διόνυσος με τη Νικολέττα και τη ΦωφώΟι συντελεστές της παράστασης με το περί ου ο λόγος…Παρακολούθηση παράστασης μασκέ !Πίσω και σας φάγαμε…Τέλειωσε το μαγείρεμα και το διασκεδάζουν…Το δρώμενο προκάλεσε πολύ γέλιο…Το δρώμενο στηρίχθηκε στο πολύτιμο υλικό του βιβλίου του Π. Καρώνη Πριάπεια και ΣατυρικάΧριστίνα Νικολού, Σάσα Κοζία, Τζένη Δημοπούλου(από αρ.) Γιώτα Λαμπροπούλου, Γεωργία ΡέζουNo comments (Γεωργία Ρέζου, Νίκος Αναστασόπουλος)Ανθούλα Αλεξοπούλου, Ντίνα Γεωργίου, πίσω η Γιώτα ΛαμπροπούλουΑνταγωνισμός για το μεγαλύτερο…Γ.Λαμπροπούλου, Ν.Αναστασόπουλος, Ι.Ρόδη, Χ.Κανελλακόπουλος, Μ.Σιδέρη, Χ.ΝικολούΓεωργία Αναγνωστοπούλου, Μαρία Ζαχαροπούλου, Νίκος Αναστασόπουλος, Ελένη ΚατωπόδηΓιώτα Ραβαζούλα, Γιάννης Χασαπόπουλος, Λάκης ΝικολάτοςΕ.Κατωπόδη, Χ.Κανελλακόπουλος, Ε.Τζόλα, Ν.Αναστασόπουλος, Ι.Ρόδη, Α.ΠαντελήΕιρήνη Τζόλα, Γιώτα ΛαμπροπούλουΕίχε και γλυκό του κουταλιού…Εκεί που οι παρακολουθούντες το θέαμα έγιναν μέρος του…Ενώ το video παίζει ο χορός καλά κρατείΖωή Γιαννακοπούλου, Σταυρούλα ΑσκούνηΗ κυρία με το μακρύτερο ! μεταξύ των κυρίων …
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η περιήγηση γνωριμίας
με το Ρωμαϊκό Στάδιο Πάτρας από την Κοινο_Τοπία
Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopia.gr στα πλαίσια της προαγωγής του Πολιτισμού και της γνωριμίας με τις ιστορικές μνήμες της πόλης διοργάνωσε με τη βοήθεια του μέλους της οργάνωσης Μιχάλη Γκαζή, αρχαιολόγου, περιήγηση γνωριμίας με το Ρωμαϊκό Στάδιο της Πάτρας τοΣάββατο9 Μαρτίου.
Η περιήγηση ενθουσίασε τους 32 συμμετέχοντες καθώς αναφέρθηκαν πληροφορίες και ιστορικά δεδομένα της περιόδου κατά την οποία η Πάτρα ήταν μια σημαντική πόλη της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας αλλά και τα έργα αποκατάστασης και ανάδειξής του Σταδίου.
Η δράση αυτή εντάσσεται σε ένα διαχρονικό σχεδιασμό του συλλόγου που στόχο έχει την προσέγγιση ιστορικών, κοινωνικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών της Πάτρας ανασύροντας μνήμες με τη βοήθεια συμπολιτών με ειδίκευση γνωστικού αντικειμένου.
Και όπως ανέφερε ο Μ. ΓκαζήςΤο μεγάλο πλεονέκτημα της Πάτρας υπήρξε ανέκαθεν η κομβική γεωγραφική της θέση στα παράλια της ΒΔ Πελοποννήσου, πάνω στον κύριο οδικό άξονα Κορίνθου Πατρών, αλλά και στους θαλάσσιους δρόμους, που οδηγούσαν από την Ανατολή στη Δύση και το αντίθετο. Ασήμαντη κώμη κατά τη Γεωμετρική και την Αρχαϊκή περίοδο, η Πάτρα δε φαίνεται να διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στα δρώμενα του ελλαδικού χώρου κατά την Κλασική εποχή. Στα Ελληνιστικά χρόνια όμως αναπτύσσεται πληθυσμιακά, χωροταξικά και κυρίως οικονομικά.
Το γεγονός που άλλαξε ριζικά την τύχη της πόλης είναι η ίδρυσή της ως ρωμαϊκής αποικίας από τον Οκταβιανό Αύγουστο το 14 π.Χ. με το όνομα Colonia Augusta Achaica Patrensis, στην οποία εγκαθίστανται Ρωμαίοι πολίτες, απόμαχοι (βετεράνοι) της Χ και ΧΙΙ λεγεώνας που απετέλεσαν και την υψηλή κοινωνία της πόλης. Η επίκαιρη θέση της στη ναυτική επικοινωνία ανάμεσα στην ανατολική και τη δυτική Μεσόγειο, ο κεντρικός πολιτικός και στρατιωτικός της ρόλος στον νότιο ελλαδικό χώρο, οι νέες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, η πολιτιστική άνθηση, η μείξη και συνύπαρξη ενός πολυεθνικού πληθυσμιακού στοιχείου και η ελευθερία της εισαγωγής νέων θρησκειών και θεοτήτων, αποτέλεσαν το ευνοϊκό πλαίσιο για την ανάπτυξη της Πάτρας.
Είναι πιθανόν ότι αυτό συνέβαλε στην απόφαση του Απoστόλου Ανδρέα να έρθει και να διαδώσει στην Πάτρα τη χριστιανική θρησκεία, στα χρόνια του Νέρωνα, πιθανότατα ανάμεσα στο 64-68 μ.Χ. Η πόλη έφτασε στο υψηλότερο σημείο ακμής της μακραίωνης ιστορίας της, από τις αρχές του 2ου αι. έως τα μέσα του 3ου αι. μ.Χ. Εικόνα της ρωμαϊκής Πάτρας του δεύτερου μισού του 2ου αι. μ.Χ. μας προσφέρει ο γεωγράφος και περιηγητής Παυσανίας, που επισκέφθηκε την πόλη επί Μάρκου Αυρηλίου.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2610.277171
Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν το αφήγημα της Πάτρας των Ρωμαϊκών χρόνωνΛ. Γεωργοπούλου, Α. Σκιαδαρέση, Β. Κυπριώτου, Δ. Σουρούνης, Θ. ΚουμουλιάτηΜαθαίνοντας την ιστορία, βλέπουμε με άλλο μάτι την πόλης μαςΜαρία Βογιατζή, Θανάσης Κουτίνας, Μαρία ΚαμίτσουΜαρία Κοσιαβέλου, Βούλα Κυπριώτου, Σταύρος ΦραγκάκηςΜε φόντο τις σκάλες της ΠατρέωςΜέρες καρναβαλιού για την πόλη….Ο Μιχάλης Γκαζής περιγράφοντας την ανατολική πλευρά του Ρωμαϊκού ΣταδίουΟ Π. Τουλιάτος (Μηχανολόγος Μηχ.) πρόσθεσε πληροφορίες της εξειδίκευσής του πάνω στα υλικά της δόμησηςΠαναγής Τουλιάτος, Μαρία Καμίτσου με τον Μιχάλη ΓκαζήΣε έναν από τους χώρους που έχουν αποκαλυφθείΣτη Ρωμαϊκή εποχή ταξίδευσε τους συμμετέχοντες ο Μιχάλης ΓκαζήςΣτο φυλάκιο του χώρου επί της υποδοχής ο αρχαιολόγος Μ. Γκαζής(από αρ.) Κωνσταντίνα Γεωργίου, Λίλιαν ΓεωργοπούλουΑνασύροντας μνήμες με τη βοήθεια συμπολιτών με ειδίκευση γνωστικού αντικειμένουΑνδρέας Σπηλιώτης, Κωνσταντίνα Λάνταβου, Όλγα ΜακρήΔεκάδες ερωτήσεις για όσα έβλεπαν αλλά και για όσα προσπαθούσαν να φανταστούνΕ. Λιάγγου, Α. Σπηλιώτης, Α. Σκιαδαρέση, Λ. ΓεωργίουΈνα μνημείο που μόνο μικρό μέρος του έχει αποκαλυφθείΈνα πρωινό γνωριμίας με κομμάτι της ιστορίας της πόλης μαςΕπεξηγηματικός και απτός κέρδισε τους ακροατές …Η δράση αυτή εντάσσεται σε ένα διαχρονικό σχεδιασμό του συλλόγουΗ Κ.Παπαδοπούλου ως δικηγόρος έβαλε τη διάσταση…τα έτερα συνταγματικά δικαιώματα στο πολιτιστικό περιβάλλονΗ Πάτρα έγινε Ρωμαϊκή αποικία από τον Οκταβιανό Αύγουστο το 14 π.Χ.Η περιήγηση ενθουσίασε τους 32 συμμετέχοντεςΘ. Κουμουλιάτη, Δ. Πληθάκης, Ε. Χαλεπλή, Δ. Κανελλοπούλου (μπροστά)
Την Τσικνοπέμπτη η Κοινο_Τοπία διασκέδασε και απόλαυσε το δρώμενο με τις χήρες σε πολλές παραλλαγές και προσεγγίσεις
Μια ξεχωριστή σύναξη είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τα μέλη και οι φίλοι της Εταιρείας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑwww.koinotopia.gr που συμμετείχαν στο ‘‘τσίκνισμα’’ της οργάνωσης που πραγματοποιήθηκε την Τσικνοπέμπτη στο Bar Restaurant ‘‘Tulum Uptown’’.
Λόγω της ημέρας και του καρναβαλικού στίγματος της πόλης η ενδυματολογική προσομοίωση στο έθιμο και η συνακόλουθη διάθεση δημιούργησαν μια ωραία ατμόσφαιρα. Ψητά, όπως το έθιμο προστάζει αλλά και πατάτες, σαλάτες, κρασάκι και ωραία ατμόσφαιρα… όλοι διασκέδασαν με την ψυχή τους.
Στη μάχη δε της διασκέδασης και της ανεπανάληπτης Πατρινής Καρναβαλοτρέλας οι συμμετέχοντες δεν έφεραν κοντά τους μόνο τον απαραίτητο εξοπλισμό σερπαντίνες, καραμούζες, σφυρίχτρες, φρου φρου αλλά και σύμβολα γονιμότητας εμπνευσμένα από την εποχή των διονυσιακών τελετών της αρχαιότητας μιας και οι ελληνικές απόκριες έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και συνδέονται άμεσα με τη λατρεία του θεού Διονύσου.
Στη σύναξη το στίγμα τους έδωσαν οι 11 σεσημασμένες χήρες τις οποίες παρουσίασε ο Κάρολος με έναν ευρηματικό και περιπαικτικό τρόπο συνδέοντας το θέαμα και τη μουσική που το συνόδευε με τις συμμετέχουσες στο δρώμενο και συγκεκριμένα την χήρα Sex toys, την Πονεμένη, τη Θεούσα, τη Μαύρη χήρα, την Ξεπενθούσα, τη Χήρα και μη χειρότερα, την Πιστή, τη Χείρα με τα 5 ορφανά, τη Νταρντάνα, τη Χοίρα γουρούνα και τέλος τις ομόφυλες χήρες της LGBTQ+ κοινότητας εκφράζοντας και την συμπεριληπτικότητα της εποχής μας… ανεβάζοντας την αδρεναλίνη στα ύψη.
Είναι αξιοπρόσεκτο ότι η λέξη χήρα προσδιόριζε αρχικώς μόνο τη γυναίκα που έχει στερηθεί το σύζυγό της, το δε αρσενικός χήρος απαντά για πρώτη φορά στον Αριστοτέλη με αναφορά κυρίως σε ζώα, αργότερα δε και στον άνδρα.
Γνωστές σχετικές αναφορές Εύθυμη χήρα, οπερέτα του Ούγγρου F. Lehar, ο οβολός της χήρας (βοήθεια σε συνάνθρωπο από το υστέρημα), η χήρα μέσα κάθεται κι όξω την κουβεντιάζουν όταν σχολιάζουν την ηθική μιας γυναίκας ακόμα κι αν αυτή είναι άψογη, νακλαίν οι χήρες, να κλαίν κι οι παντρεμένες; για όσους παραπονιόνται χωρίς πραγματικό λόγο, σαν τη χήρα στο κρεβάτι για πρόσωπο που ανυπομονεί, μαύρη χήρα η ζωντοχήρα κ.α.
Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και τη Διεθνή Ημέρα Χηρών, που από το 2010 τιμάται κάθε 23η Ιουνίου με στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από τις ανείπωτες διακρίσεις, τις κακουχίες και την εκμετάλλευση που υφίστανται σε πολλές κοινωνίες αυτές οι γυναίκες.
Και ποιος ξέρει ίσως του χρόνου μετά τα σόγια (2019), τα μοντέλα (2020), τις κορασίδες του Παρθεναγωγείου σε γυμναστικές επιδείξεις (2023) και τις χήρες (2024) να υπάρξουν νέες εκπλήξεις για τους συμμετέχοντες … γιατί η ζωή είναι όλο ανατροπές.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους 2610.277171 Ανδρέας Σπηλιώτης
και εγένετο πάρτι…Λάκης Νικολάτος, Γιώτα ΡαβαζούλαΛουκάς και Ντίνα ΓεωργίουΜ.Χωραφά, Α.Παπαδημητροπούλου, Ν.Αναστασόπουλος, Ε.Δανελάτου, Ε.Κατωπόδη, Μ.Κασπίρη, Χ.ΜουθούνηΝ. Μαυρόπουλος, Γ. ΛαμπροπούλουΝίκος Αναστασόπουλος, Χρυσάνθη Μαυροειδή, Ελένη ΔανελάτουΝίκος και Μαρία ΛαλιώτηΟ Κάρολος απειλεί τον Αλ Καπόνε για να του πάρει τα κορίτσια τουΟ Κάρολος παρουσίασε τη βραδιάΟ Κώστας (κουρσάρος) και η ΣταυρούλαΟι χήρες έτοιμες για την πασαρέλα…Πετανίτη, Ασκούνη, Μαρτίνης, Κοζία, Σπανού, Γκολφινοπούλου, ΛουκάτοςΣήκωσέ το, το τιμημένο … με το βραβείο ανά χείραςΣπύρος Μαρτίνης, Σάσα Κοζία στο ενσταντανέ και η Ν. ΚαμαρινούΣταυρούλα Ασκούνη, Μαντώ Γκολφινοπούλου, Βάσω ΜαρτίνηΤα κορίτσια του Καρόλου…Το φετινό συναπάντημα της τσικνοπέμπτης έγινε στο TulumΗ Ε. Σιαίνη με τη χήρα που έφερε μαζί της στο πάρτι τα 5 ορφανά !Η Ιωάννα Ρόδη, με τον Κάρολο (Νίκος Αναστασόπουλος)Η μαύρη χήρα με τη χήρα και μη χειρότερα…Η μουσική ξεσήκωσε τα πλήθη…Η πονεμένη χήρα…Η χήρα sextoys με την γουρουνο-χοίραΗ χήρα και μη χειρότερα ενθουσίασε …Η χήρα με τα 5 ορφανά καταχειροκτροτήθηκε…Η χήρα νταρντάνα τρέλανε κόσμο !Θανάσης Μπερέτσος, Σάσα ΚοζίαΙ. Ρόδη, Κ. Παπαδοπούλου, Ν. Αναστασόπουλος, Γ. ΛαμπροπούλουΚερκίδα παρακολουθεί το δρώμενο…Κοινωνικοί λειτουργεί εν καρναβαλική δράσειΛ. Σίτα, Δ. Καλαχάνη, Μ. Γιώτη, Φ. Φλίγκου, Ε. Μπλώνη, Δ. Μενδρινού(από αρ.) Γιώτα Λαμπροπούλου, Γεωργία Ρέζου(από αρ.) Ελένη Σιαίνη, Ειρήνη Σκώκου(από αρ.) Κ. και Μ. Γεωργακοπούλου, Χρ. Μαυροειδή, Φ. Φλίγκου, Κ. Ζορμπαλά(από αρ.) Ν. Κουτσοχέρα, Β. Κατσιμπέρη, Κ. Τσιφτσή, Β. Γεωργοπούλου(από αρ.) Ντέμη Καμαρινού, Κατερίνα Ανδρικογιαννοπούλου(από αρ.) Σεβαστή Σημαντήρη, Κατερίνα ΤσικνήΑνδρέας Σπηλιώτης, Ολυμπία ΣπανούΓ. Στενός, Γ. Ποταμιάνος, Κ. Κωνσταντακόπουλος, Λ. ΞυδιάΓεωργία και Χρήστος Μοσχονάς με τον Κώστα ΚηπουργόΌλες ήθελαν να φωτογραφηθούν με τον Κάρολο