Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
Δελτίο Τύπου
7 Απριλίου 2011
Πραγματοποιήθηκε η προβολή της ταινίας Aντίο Φάλκενμπεργκ
στα πλαίσια του ’’Ημερολογίου Ταινιών’’ της Κοινο_Τοπίας
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη το βράδυ η προβολή της ταινίας «Aντίο Φάλκενμπεργκ» του Τζέσπερ Γκάνσλαντ (Jesper Ganslandt), στην αίθουσα εκδηλώσεων του πολυχώρου της Εταιρείας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία.
Με την προβολή αυτή που ήταν και η τελευταία ενός κύκλου προβολών με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών 2010-2011» και οι οποίες πραγματοποιούνταν μια φορά το μήνα από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Απρίλιο απολαύσαμε εξαιρετικές ταινίες της έβδομης τέχνης.
Προβολές με σκοπό το διάλογο, τα σχόλια, τις απόψεις, τις παρατηρήσεις αλλά και τις προτάσεις που έχουν ως αφετηρία τη θεματική της ταινίας και τη σύνδεσή της με τη ζωή.
Στην προβολή του Aντίο Φάλκενμπεργκ οι θεατές απόλαυσαν την ιστορία μιας παρέας εφήβων που ζει στο Φάλκενμπεργκ γενέθλια πόλη του σκηνοθέτη. Ο αυτοδίδακτος σκηνοθέτης Γκάνσλαντ είχε την ιδέα αυτής της ταινίας μαζί με τους φίλους του, δηλαδή τους άλλους τέσσερις ερασιτέχνες πρωταγωνιστές, οι οποίοι βοήθησαν από την αρχή συζητώντας και γράφοντας το βασικό σενάριο/σκελετό. Ο Γκάνσλαντ άρχισε τα γυρίσματα χωρίς παραγωγό, αλλά με τη μικρή βοήθεια όλης της παρέας αφού ο καθένας έβαλε λιγάκι από την τσέπη του. Αργότερα, όταν έφτασε στο μοντάζ, κατάφερε να έρθει σε επαφή με κάποιον από την εταιρεία παραγωγής που είναι υπεύθυνη για τις ταινίες του Lucas Moodysson, κι έτσι το μοντάζ ολοκληρώθηκε και άρχισε να προωθεί την ταινία, στέλνοντάς την σε διάφορα φεστιβάλ.
Στις “Νύχτες Πρεμιέρας” στην Αθήνα το 2006, το «Falkneberg Farewell» απέσπασε τη Χρυσή Αθηνά, την κορυφαία διάκριση του φεστιβάλ, ενώ συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Τορόντο και στις Ημέρες Βενετίας.
Την προβολή της ταινίας ακολούθησε πλούσια και ενδιαφέρουσα συζήτηση με συντονιστή τον Παναγιώτη Καρώνη αφού τόσο το θέμα της όσο και η νοοτροπία ενός λαού -του Σουηδικού εν προκειμένω- δεν άφησαν αδιάφορους τους θεατές.
Επισημάνθηκε ο τρόπος με τον οποίο η παρέα των αγοριών βίωνε τις ανησυχίες της, το πέρασμα δηλαδή από την αναμελιά και το παιχνίδι, στη συνειδητοποίηση, τη γνώση, την ενηλικίωση, που κάθε άλλο παρά απλή υπόθεση είναι ενώ έγιναν ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις από τον Κώστα Σταμπουλόπουλου Υπεύθυνο του Ινστιτούτου Μελέτης Παιδιού και Οικογένειας για την νοοτροπία των λαών και το θεσμό της οικογένειας.
Αναφορές έγιναν και στη δυσκολία του δικού μας λαού να αφήσει το νέο να ανοιχτεί μετά τα 18 του, εν αντιθέσει με τους Σουηδούς που θεωρούν φυσικό το να φύγουν τα παιδιά τους και να ζήσουν μόνα τους μετά τα 18. Πράγμα που σημαίνει βέβαια ότι είναι έτοιμα, δεν εξαρτώνται από την οικογένεια και δεν αναφερόμαστε μόνο στον οικονομικό παράγοντα.
Επίσης σημειώθηκε η πειθαρχεία αυτού του λαού, η προσήλωσή του στην εργασία και η τάξη την οποία συναντάς σε όλους τους δημόσιους χώρους, αφού το Φάλκενμπεργκ πόλη που είναι γυρισμένη η ταινία έδειχνε υπόδειγμα καθαριότητας και τάξης.
Η συζήτηση περιστράφηκε και στα υψηλά ποσοστά αυτοκτονιών, πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Σουηδοί και προσεγγίστηκε στην ταινία μέσω της αυτοχειρίας ενός από τους πρωταγωνιστές της.
Τέλος επισημάνθηκε η υπέροχη σκηνοθετική ματιά του Γκάνσλαντ που πέτυχε να μας παρασύρει σ’ ένα μεγάλο βαθμό, βάζοντας μας σ’ έναν χαλαρό, σχεδόν υπνωτικό ρυθμό, φρέσκο και συνειδητοποιημένο που αν και αυτοδίδακτος θα μπορούσε άνετα να κάνει μαθήματα σε πολλούς άλλους που φέρουν περγαμηνές… Φυσικά δεν παραλείψαμε να μιλήσουμε για τις ερμηνείες, που όλες τους φυσικές και ανεπιτήδευτες βρίσκονταν σε υψηλό επίπεδο καθώς και για την ατμοσφαιρική μουσική του Erik Enocksson που συμπλήρωνε άψογα το γενικό σύνολο.
Πληρ. για δημοσιογράφους: Σπηλιώτης Ανδρέας, 2615.002009, spiliwtis@gmail.com