Δ.Τ. Δεκάδες οι συμμετέχοντες στη διάλεξη του Δημήτρη Καλλέ Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Παγκόσμια Μέρα Ποίησης. Πετώ τα άχρηστα πετώ τα περιττά (της Μαντώς Μηναδοπούλου Χαραλαμποπούλου)

Δ.Τ. ”Ανάγνωση, ένας συνεχής διάλογος με το διαφορετικό” με τον συγγραφέα Κώστα Λογαρά

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2024 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας σκόρπισε μελωδίες και χαρά

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη η Κοινο_Τοπία διασκέδασε και απόλαυσε το δρώμενο με τα Ατάλαντα Ταλέντ

2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κέφι και χορός στο καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της ‘‘Μέριμνας’’ από ΠΕΔ και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Τρίτη 11 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της..Μέριμνας..από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Μετά τη μεγάλη συμμετοχή στο εισαγωγικό σεμινάριο ‘‘Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας’’ 4 δίωρα εργαστήρια με τη Μ. Αγραφιώτη

Δ.Τ. Με επιτυχία παρουσιάστηκε η νεότερη ιστορική έρευνα του Δ.Λυμπουρίδη με θέμα “Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922”

1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας με πυξίδα τις Ανθρώπινες Ανάγκες. Εισαγωγικό δίωρο σεμινάριο με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Παρουσία πλήθους φίλων η Κοινο_Τοπία έκοψε την πίτα της εν μέσω ευχών και ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία συνέδραμε 4 περιπτώσεις θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας. Συγκεντρώνει χρήματα για να βοηθήσει και άλλες περιπτώσεις

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία κόβει την πίτα της και σας περιμένει για ανταλλαγή ευχών εν μέσω ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Με επιτυχία προβλήθηκε από την Κοινο_Τοπία η ταινία..Ο άνθρωπος ελέφαντας..

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

 

Δελτίο Τύπου

12 Ιανουαρίου 2012

Με επιτυχία προβλήθηκε από την Κοινο_Τοπία

η ταινία του Ντέιβιντ Λίνς «Ο άνθρωπος ελέφαντας»

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία σε συνέχεια του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» παρουσίασε στον πολυχώρο της την ταινία του Ντέιβιντ Λίνς «Ο άνθρωπος ελέφαντας»

Ήταν η τέταρτη ταινία του κύκλου προβολών οι οποίες πραγματοποιούνται από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάιο με σκοπό το διάλογο, τα σχόλια, τις απόψεις, τις παρατηρήσεις αλλά και τις προτάσεις που έχουν ως αφετηρία τη θεματική της ταινίας και τη σύνδεσή της με τη ζωή. Υπεύθυνοι των προβολών είναι ο Παναγιώτης Καρώνης και ο Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε με συντονιστή τον Παναγιώτη Καρώνη σχολιάστηκε το πως ο Άνθρωπος ελέφαντας ξεχωρίζει από την υπόλοιπη φιλμογραφία του Λιντς σαν έργο ακαδημαϊκής γραφής που είναι αφού η ταινία βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Παρόλο που εύκολα μπορούσε να πέσει στο μελόδραμα ο Λιντς καταφέρνει να το αποφύγει αλλά παράλληλα να μας συγκινήσει και να μας μαγέψει. Κινούμενος σε προθέσεις που αγγίζουν τον γοτθικό τρόμο -μην ξεχνάμε ότι ο όρος Γκότθικ είναι αγγλικός και ότι από το δέκατο όγδοο αιώνα και μετά τα λογοτεχνικά έργα, το περιεχόμενο των οποίων είχε κάποιο υπερβατικό χαρακτήρα, λέγονταν Γκόθικ και σχημάτισαν ιδιαίτερο λογοτεχνικό είδος που χαρακτηρίζει ένα στάδιο της Αγγλικής λογοτεχνίας. Ο Λίντς λοιπόν κινούμενος σε προθέσεις υπερβατικού χαρακτήρα και με μια σπάνια ευαισθησία καταφέρνει να μετατρέψει την απέχθεια σε λυρισμό. Κινηματογραφώντας την πραγματικότητα σαν ένα απόκοσμο παραμύθι ανοίγει της πύλες του Happyend μόνο για εκείνους που επιθυμούν τη λύτρωση μέσα από μια άλλη διάσταση.

Επισημάνθηκε επίσης η καθαρά ταξική οριοθέτηση της αντιμετώπισης του Τζον Μέρικ, του ανθρώπου ελέφαντα, αφού η αστική τάξη στα πλαίσια της φιλανθρωπίας που ήταν “υποχρεωμένη” να κάνει, πολύ πιο εύκολα δέχεται τούτο το περίεργο ανθρώπινο ον σε αντίθεση με την λαϊκή τάξη που το αντιμετωπίζει σαν εξωτικό αλλά και απόκοσμο θέαμα. Όπως επίσης και το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οικειοποιούνται τον άνθρωπο ελέφαντα με ωφελιμιστικό σκοπό. Αν και ο σωτήρας του είναι ο μόνος που βλέπει σε αυτόν, τον άνθρωπο, με ότι αυτό συνεπάγεται: αισθήματα, νόηση, αγάπη, ανάγκες… Ο σωτήρας του λοιπόν είναι ο μόνος που τα βλέπει αυτά αφού ο περίγυρός του δεν θα πάψει ποτέ να τον αντιμετωπίζει σαν άνθρωπο, παρά μόνο ως αντικείμενο μελέτης και αξιοπερίεργο της φύσης.

Τέλος επισημάνθηκε η υπέροχη ασπρόμαυρη φωτογραφία του Φρέντι Φράνσις(Freddie Francis), και η συμβολή της στην όλη ατμόσφαιρα της ταινίας, η υποβλητικήμουσική του Τζον Μόρις (John Morris) αλλά και οι σπουδαίες ερμηνείες τόσο του Άντονι Χόπκινς (Anthony Hopkins) στο ρόλο του γιατρού Φρεντερίκ Τρέβες (Frederick Treves), όσο και του Τζων Χαρτ (John Hurt) στο ρόλο του Ανθρώπου ελέφαντα.  

 

Το υπόλοιπο πρόγραμμα του Ημερολογίου Ταινιών

Φεβρουάριος (Τετάρτη 15/2ου στις 20:30): «Η λευκή κορδέλα» (Das Weisse Band) [The White Ribbon] του Μίκαελ Χάνεκε (Michael Haneke) 2009

Μάρτιος (Τετάρτη 7/3ου στις 20:30): «Ondine» του Νιλ Τζόρνταν (Neil Jordan) 2009

Απρίλιος (Τετάρτη 4/4ου στις 20:30): «Ίσως, αύριο» (In the better world) της Σουζάνε Μπίερ (Susanne Bier) 2010

Μάιος (Τετάρτη 9/5ου στις 20:30): «Ο αδελφός μου είναι μοναχοπαίδι» (Mio fratello è figlio unico) του Ντανιέλε Λουκέτι (Daniele Luchetti) 2007

 

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτης Καρώνης 6977.378920

Share
Share

Comments are closed.