Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα στου Μαραβέλα και η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πρόσκληση σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Ο Σάκης Κάπαρης αποχαιρετά με στίχους και ένα συγκινητικό αφιλτράριστο βίντεο του 1972 από το αρχείο του, τον φίλο του Μίκη Θεοδωράκη

Δ.Τ. Βραδινό με αφορμή την έναρξη δράσεων της νέας περιόδου 2021-22 με ανοιχτή πρόσκληση σε μέλη και νέους φίλους

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία και Πολίτες Εν Δράσει προβληματίζονται για τις πυρκαγιές και σας καλούν να στηρίξετε όσους μάχονται στην πρώτη γραμμή

Ωράριο λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας

Η κλιματική κρίση αλλάζει τα πάντα. Θα δράσουμε, όμως, αποτελεσματικά πριν είναι πάρα πολύ αργά; (άρθρο του Νίκου Χρυσόγελου)

Γνωριμία με την Πρέβεζα και τη Νικόπολη (25-26 Σεπτέμβρη με την Κοινο_Τοπία)

Δ.Τ. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά με την απομάκρυνση των κενωθέντων περιπτέρων και να λύσει προβλήματα που δημιουργούν λειτουργούντα

Η Κοινο_Τοπία ευχαριστεί για τις δωρεές στη μνήμη Διονύση Κόκλα

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Με επιτυχία προβλήθηκε η ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη με τη στήριξη της Κοινο_Τοπίας

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 11πμ-2μμ κάθε Τετάρτη για το Καλοκαίρι

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ μετά φαγητού στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Σινεμά ο Σταθμός. Επόμενη στάση στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, στην πόλη της Πάτρας, με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα»

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ζητά τη στήριξη και την ετήσια συνδρομή σας για να συνεχίσει την απρόσκοπτη λειτουργίας της

Δ.Τ. Βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας μετά φαγητού και μουσικής στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας σας καλεί να στηρίξετε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες συμπολιτών μας

Δ.Τ. Η μπλε-λιλά-μωβ πινελιά της Γιακαράντας στο αστικό μας τοπίο

Δ.Τ. Με επιτυχία προβλήθηκε από την Κοινο_Τοπία η ταινία..Ο άνθρωπος ελέφαντας..

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

 

Δελτίο Τύπου

12 Ιανουαρίου 2012

Με επιτυχία προβλήθηκε από την Κοινο_Τοπία

η ταινία του Ντέιβιντ Λίνς «Ο άνθρωπος ελέφαντας»

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία σε συνέχεια του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» παρουσίασε στον πολυχώρο της την ταινία του Ντέιβιντ Λίνς «Ο άνθρωπος ελέφαντας»

Ήταν η τέταρτη ταινία του κύκλου προβολών οι οποίες πραγματοποιούνται από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Μάιο με σκοπό το διάλογο, τα σχόλια, τις απόψεις, τις παρατηρήσεις αλλά και τις προτάσεις που έχουν ως αφετηρία τη θεματική της ταινίας και τη σύνδεσή της με τη ζωή. Υπεύθυνοι των προβολών είναι ο Παναγιώτης Καρώνης και ο Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε με συντονιστή τον Παναγιώτη Καρώνη σχολιάστηκε το πως ο Άνθρωπος ελέφαντας ξεχωρίζει από την υπόλοιπη φιλμογραφία του Λιντς σαν έργο ακαδημαϊκής γραφής που είναι αφού η ταινία βασίζεται σε αληθινή ιστορία. Παρόλο που εύκολα μπορούσε να πέσει στο μελόδραμα ο Λιντς καταφέρνει να το αποφύγει αλλά παράλληλα να μας συγκινήσει και να μας μαγέψει. Κινούμενος σε προθέσεις που αγγίζουν τον γοτθικό τρόμο -μην ξεχνάμε ότι ο όρος Γκότθικ είναι αγγλικός και ότι από το δέκατο όγδοο αιώνα και μετά τα λογοτεχνικά έργα, το περιεχόμενο των οποίων είχε κάποιο υπερβατικό χαρακτήρα, λέγονταν Γκόθικ και σχημάτισαν ιδιαίτερο λογοτεχνικό είδος που χαρακτηρίζει ένα στάδιο της Αγγλικής λογοτεχνίας. Ο Λίντς λοιπόν κινούμενος σε προθέσεις υπερβατικού χαρακτήρα και με μια σπάνια ευαισθησία καταφέρνει να μετατρέψει την απέχθεια σε λυρισμό. Κινηματογραφώντας την πραγματικότητα σαν ένα απόκοσμο παραμύθι ανοίγει της πύλες του Happyend μόνο για εκείνους που επιθυμούν τη λύτρωση μέσα από μια άλλη διάσταση.

Επισημάνθηκε επίσης η καθαρά ταξική οριοθέτηση της αντιμετώπισης του Τζον Μέρικ, του ανθρώπου ελέφαντα, αφού η αστική τάξη στα πλαίσια της φιλανθρωπίας που ήταν “υποχρεωμένη” να κάνει, πολύ πιο εύκολα δέχεται τούτο το περίεργο ανθρώπινο ον σε αντίθεση με την λαϊκή τάξη που το αντιμετωπίζει σαν εξωτικό αλλά και απόκοσμο θέαμα. Όπως επίσης και το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οικειοποιούνται τον άνθρωπο ελέφαντα με ωφελιμιστικό σκοπό. Αν και ο σωτήρας του είναι ο μόνος που βλέπει σε αυτόν, τον άνθρωπο, με ότι αυτό συνεπάγεται: αισθήματα, νόηση, αγάπη, ανάγκες… Ο σωτήρας του λοιπόν είναι ο μόνος που τα βλέπει αυτά αφού ο περίγυρός του δεν θα πάψει ποτέ να τον αντιμετωπίζει σαν άνθρωπο, παρά μόνο ως αντικείμενο μελέτης και αξιοπερίεργο της φύσης.

Τέλος επισημάνθηκε η υπέροχη ασπρόμαυρη φωτογραφία του Φρέντι Φράνσις(Freddie Francis), και η συμβολή της στην όλη ατμόσφαιρα της ταινίας, η υποβλητικήμουσική του Τζον Μόρις (John Morris) αλλά και οι σπουδαίες ερμηνείες τόσο του Άντονι Χόπκινς (Anthony Hopkins) στο ρόλο του γιατρού Φρεντερίκ Τρέβες (Frederick Treves), όσο και του Τζων Χαρτ (John Hurt) στο ρόλο του Ανθρώπου ελέφαντα.  

 

Το υπόλοιπο πρόγραμμα του Ημερολογίου Ταινιών

Φεβρουάριος (Τετάρτη 15/2ου στις 20:30): «Η λευκή κορδέλα» (Das Weisse Band) [The White Ribbon] του Μίκαελ Χάνεκε (Michael Haneke) 2009

Μάρτιος (Τετάρτη 7/3ου στις 20:30): «Ondine» του Νιλ Τζόρνταν (Neil Jordan) 2009

Απρίλιος (Τετάρτη 4/4ου στις 20:30): «Ίσως, αύριο» (In the better world) της Σουζάνε Μπίερ (Susanne Bier) 2010

Μάιος (Τετάρτη 9/5ου στις 20:30): «Ο αδελφός μου είναι μοναχοπαίδι» (Mio fratello è figlio unico) του Ντανιέλε Λουκέτι (Daniele Luchetti) 2007

 

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτης Καρώνης 6977.378920

Comments are closed.