Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας στο Mama pizza

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία κόβει την πίτα της και σας περιμένει για ανταλλαγή ευχών εν μέσω ασμάτων της χορωδίας της

1η Πολιτιστική εξόρμηση 2023 με την Κοινο_Τοπία

Βραδινό με την Ιόνια Ορχήστρα από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Χριστουγεννιάτικο παζάρι με χειροποίητες ουκρανικές δημιουργίες για τη στήριξη των προσφύγων

Ευχές από την Κοινο_Τοπία για το 2023 με την πένα της Katharina Elizabeth Goethe (1731-1808)

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο παζάρι του συλλόγου Ελληνοουκρανικής φιλίας Palyanytsya

Λειτουργία γραμματείας Κοινο_Τοπίας για την εορταστική περίοδο 2022-2023

Δ.Τ. Εφηβική παραβατικότητα αφορμή για συζήτηση μετά την προβολή της ταινίας «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Στηρίζουμε την Κοινο_Τοπία, συμμετέχουμε στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας αξιών και κοινωνικής αλληλεγγύης

Δ.Τ. Ο Κωνσταντίνος Κηπουργός παρουσίασε τον φιλέλληνα λόρδο Άστιγξ και το ομοίωμα της κορβέτας Καρτερία που φιλοτέχνησε

Δ.Τ. Συμμετέχουμε στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι με χειροποίητες ουκρανικές δημιουργίες. Στηρίζουμε τους πρόσφυγες

Δ.Τ. Τα Δικαιώματα του Παιδιού και οι εφηβικές εξάρσεις αφορμή για την προβολή της ταινίας «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς από την Κοινο_Τοπία

Προσεγγίζοντας τα λαϊκά δρώμενα (Ραγκουτσάρια στην Καστοριά, και Μπουμπουσάρια στη Σιάτιστα) με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ο Κων. Κηπουργός παρουσιάζει τον φιλέλληνα λόρδο Άστιγξ και το ομοίωμα της κορβέτας Καρτερία που φιλοτέχνησε

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία πρόβαλε την ταινία Jordano Bruno του Τζουλιάνο Μοντάλντο με αφορμή τη μέρα Φιλοσοφίας

Δ.Τ. Κύκλος βιωματικών εργαστηρίων γνωριμίας με το ψυχόδραμα από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με αφορμή τη μέρα Φιλοσοφίας η Κοινο_Τοπία προβάλει την ταινία Jordano Bruno του Τζουλιάνο Μοντάλντο

Δ.Τ. Με μεγάλη συμμετοχή παρουσιάστηκε το βιβλίο ‘‘Χωρίς βαλίτσα’’ (συλλογή διηγημάτων) του Γιώργου Παληγεώργου

Πρόγραμμα 2ης Πολιτιστικής 2022 με την Κοινο_Τοπία

]

Δ.Τ. Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει στις 29/4/15 την ταινία ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Ν’ ΑΓΑΠΑΣ του Αντρτζέι Ζουλάφσκι (Andrzej Zulawski)

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

21 Απριλίου 2015

Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινίαΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Ν’ ΑΓΑΠΑΣ του Αντρτζέι Ζουλάφσκι (Andrzej Zulawski)

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.grστη συνέχεια, για 5η χρονιά, του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» προβάλλει την Τετάρτη 29 Απριλίου την ταινία ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Ν’ ΑΓΑΠΑΣ (L’ important c’ est d’ aimer) του Αντρτζέι Ζουλάφσκι (Andrzej Zulawski)

Θα πραγματοποιηθούν δύο προβολές στις 17:30 ακριβώς και στις 20:00.

Οι προβολές θα γίνουν στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση προβολής και τη συζήτηση με το κοινό συντονίζουν οι Π. Καρώνης και Κ. Κυριακόπουλος. Πρώτη προβολή 17:30 ακριβώς και δεύτερη 20:00.

Ημερολόγιο Ταινιών: Α Π Ρ Ι Λ Ι Ο Σ

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Αντρτζέι Ζουλάφσκι, ΧΩΡΑ: Γαλλία, Ιταλία, Δ. Γερμανία,1975 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109’, ΜΟΥΣΙΚΗ: Ζωρζ Ντελερύ (Georges Deleruy),ΣΕΝΑΡΙΟ: Christopher Frank (βασισμένο στο μυθιστόρημά του «Αμερικάνικη νύχτα» “La Nuit Americaine“)

ΠΑΙΖΟΥΝ: Romy Schneider, Fabio Testi, Jacques Dutronc, Claude Dauphin, Roger Blin, Gabrielle Doulcet, Michel Robin, Klaus Kinski, Nicoletta Machiavelli κ.α.

O Βασίλης Ραφαηλίδης, στο ΒΗΜΑ (18/11/1975), στη σπουδαία κριτική του για την ταινία, έγραφε μεταξύ άλλων: «Ο κόσμος του Ζουλάφσκι εδώ είναι ο κόσμος του θεάματος, με μια διπλή (και πάλι) έννοια: Α) Σχεδόν όλοι οι ήρωες είναι θεατρίνοι σε αναζήτηση “σοβαρού” ρόλου που θα τον χρησιμοποιήσουν σαν παραπλήρωμα ζωής: Η ταινία ανοίγει με μια μανιακή προσπάθεια υποδύσεως ενός σκληρού και δύσκολου ρόλου από την Ρόμυ Σνάιντερ (που στο φιλμ αυτό κάνει το ρόλο της καριέρας της) και κλείνει με μια ανάλογη σκηνή όπου, όμως η κατάσταση δεν είναι “θεατρογενής” αλλά “φυσική” πράγμα που σημαίνει ότι η ηθοποιός “βρήκε” το μεγάλο της ρόλο μέσα στην ίδια τη ζωή και με αφορμή τον υστερικό της έρωτα για έναν πορνοφωτογράφο (Φάμπιο Τέστι). Β) “Ο κόσμος ολόκληρος είναι μια σκηνή και όλοι, άντρες και γυναίκες είναι απλοί ηθοποιοί”, όπως λέει ο Σαίξπηρ και όπως εφαρμόζει τη ρήση κατά γράμμα ο μαθητής του Ζουλάφσκι. Πράγματι η ταινία δεν είναι παρά μια δουλειά πάνω στη ζωή, νοούμενη σαν θέαμα, και πάνω στο θέαμα, νοούμενο σαν υποκατάστατο της ζωής».

Στο επίμετρο της ελληνικής έκδοσης του μυθιστορήματος «Αμερικάνικη νύχτα» (εκδόσεις Πόλις) του Christopher Frank, η Σώτη Τριανταφύλλου αναφέρει μεταξύ άλλων: «Αν η “Αμερικάνικη Νύχτα” είναι ένα μυθιστόρημα βλεμμάτων, το “Σημασία έχει ν’ αγαπάς” είναι μια ταινία φωνών: μια ταινία εκκωφαντική, που ουρλιάζει –καλύτερα: που θρηνεί, που αλυχτά μέσα σε μια πυκνή νύχτα. Τα πρόσωπα φαίνονται παραποιημένα –η Ναντίν είναι αδιάφορη, αλλά μ’ έναν σπαραχτικό τρόπο, ο Ζακ “ένα φάντασμα” (“που αγάπησα και παντρεύτηκα”, όπου λέει προκλητικά στο Σεβραί), ένα φάντασμα που απειλεί να διαλυθεί μέσα σε μια χάρη απόλυτη και τραγική. Όσο για το περιβάλλον του πορνο-κινηματογράφου που περιγράφει ο Ζουλάφσκι, ταυτίζεται με τον υπόκοσμο κι ο τρόπος της ζωής μ’ ένα κακότεχνο θέατρο όπου παρελαύνουν οι καμποτίνοι. Οι κεντρικοί ήρωες μοιάζουν ανήμπορα, παγιδευμένα ζώα σ’ ένα απάνθρωπο σύμπαν που παρουσιάζεται παροξυντικό και τερατώδες».

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009 Ανδρέας Σπηλιώτης

Share
Share

Comments are closed.