Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο της ιστορικού-φιλολόγου Γιώτας Καΐκα ”Μνήμες και Εικόνες”

Δ.Τ. Ένα αφιέρωμα στη μνήμη της συμπληρωματικής θεραπεύτριας Δήμητρας Τσατσούρη από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Βλάβες συρμού γεννούν ερωτήματα

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η μουσική εκδήλωση για τα 20 χρόνια UPFM στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Π.Π.

4μερη γνωριμία Θεσσαλονίκης με ημερήσια επίσκεψη Χαλκιδικής με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Συνεχίζονται οι περιηγήσεις – ξεναγήσεις της Κοινο_Τοπίας στα ιστορικά αποτυπώματα της Πάτρας με αφηγήτρια τη Γιώτα Καΐκα 

Δ.Τ. Μουσική εκδήλωση για τα 20 χρόνια του UPFM στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών

7μερη γνωριμία με τη μυροβόλο Χίο και τα Μαστιχοχώρια της με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Εκδηλώσεις UPFM για τα 20 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας του

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη-ξενάγηση στην έκθεση ‘‘Περιήγηση στην Αθωνική Πολιτεία’’ με την Κοινο_Τοπία

Καλό Πάσχα. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή 13-23 Απριλίου

Δ.Τ. «Καθυστερήσεις δρομολογίων. Ως πότε;»

Δ.Τ. Επίσκεψη-ξενάγηση στην έκθεση ‘‘Περιήγηση στην Αθωνική Πολιτεία’’ με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Διαχρονική ταυτότητα του τόπου της καρδιάς μας. Ενθουσίασε η αφήγηση της Γιώτας Καΐκα – ξεκινούν οι περιηγήσεις

3μερη γνωριμία με Αργυρόκαστρο, Βουθρωτό, Αγ. Σαράντα, Εξαμίλι, Δερβιτσάνη, Γαλάζιο μάτι της Αλβανίας

Δ.Τ. Επίσκεψη-ξενάγηση στην έκθεση ‘‘Περιήγηση στην Αθωνική Πολιτεία’’ με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2022 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

Δ.Τ. Διαχρονική ταυτότητα του τόπου της καρδιάς μας. Ομιλία-περιηγήσεις με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο για την αντιμετώπιση των έμφυλων στερεότυπων από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. «Άμεση επανεκκίνηση των δρομολογίων»

]

Δ.Τ. Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει στις 29/4/15 την ταινία ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Ν’ ΑΓΑΠΑΣ του Αντρτζέι Ζουλάφσκι (Andrzej Zulawski)

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

21 Απριλίου 2015

Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινίαΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Ν’ ΑΓΑΠΑΣ του Αντρτζέι Ζουλάφσκι (Andrzej Zulawski)

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.grστη συνέχεια, για 5η χρονιά, του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» προβάλλει την Τετάρτη 29 Απριλίου την ταινία ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ Ν’ ΑΓΑΠΑΣ (L’ important c’ est d’ aimer) του Αντρτζέι Ζουλάφσκι (Andrzej Zulawski)

Θα πραγματοποιηθούν δύο προβολές στις 17:30 ακριβώς και στις 20:00.

Οι προβολές θα γίνουν στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση προβολής και τη συζήτηση με το κοινό συντονίζουν οι Π. Καρώνης και Κ. Κυριακόπουλος. Πρώτη προβολή 17:30 ακριβώς και δεύτερη 20:00.

Ημερολόγιο Ταινιών: Α Π Ρ Ι Λ Ι Ο Σ

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Αντρτζέι Ζουλάφσκι, ΧΩΡΑ: Γαλλία, Ιταλία, Δ. Γερμανία,1975 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109’, ΜΟΥΣΙΚΗ: Ζωρζ Ντελερύ (Georges Deleruy),ΣΕΝΑΡΙΟ: Christopher Frank (βασισμένο στο μυθιστόρημά του «Αμερικάνικη νύχτα» “La Nuit Americaine“)

ΠΑΙΖΟΥΝ: Romy Schneider, Fabio Testi, Jacques Dutronc, Claude Dauphin, Roger Blin, Gabrielle Doulcet, Michel Robin, Klaus Kinski, Nicoletta Machiavelli κ.α.

O Βασίλης Ραφαηλίδης, στο ΒΗΜΑ (18/11/1975), στη σπουδαία κριτική του για την ταινία, έγραφε μεταξύ άλλων: «Ο κόσμος του Ζουλάφσκι εδώ είναι ο κόσμος του θεάματος, με μια διπλή (και πάλι) έννοια: Α) Σχεδόν όλοι οι ήρωες είναι θεατρίνοι σε αναζήτηση “σοβαρού” ρόλου που θα τον χρησιμοποιήσουν σαν παραπλήρωμα ζωής: Η ταινία ανοίγει με μια μανιακή προσπάθεια υποδύσεως ενός σκληρού και δύσκολου ρόλου από την Ρόμυ Σνάιντερ (που στο φιλμ αυτό κάνει το ρόλο της καριέρας της) και κλείνει με μια ανάλογη σκηνή όπου, όμως η κατάσταση δεν είναι “θεατρογενής” αλλά “φυσική” πράγμα που σημαίνει ότι η ηθοποιός “βρήκε” το μεγάλο της ρόλο μέσα στην ίδια τη ζωή και με αφορμή τον υστερικό της έρωτα για έναν πορνοφωτογράφο (Φάμπιο Τέστι). Β) “Ο κόσμος ολόκληρος είναι μια σκηνή και όλοι, άντρες και γυναίκες είναι απλοί ηθοποιοί”, όπως λέει ο Σαίξπηρ και όπως εφαρμόζει τη ρήση κατά γράμμα ο μαθητής του Ζουλάφσκι. Πράγματι η ταινία δεν είναι παρά μια δουλειά πάνω στη ζωή, νοούμενη σαν θέαμα, και πάνω στο θέαμα, νοούμενο σαν υποκατάστατο της ζωής».

Στο επίμετρο της ελληνικής έκδοσης του μυθιστορήματος «Αμερικάνικη νύχτα» (εκδόσεις Πόλις) του Christopher Frank, η Σώτη Τριανταφύλλου αναφέρει μεταξύ άλλων: «Αν η “Αμερικάνικη Νύχτα” είναι ένα μυθιστόρημα βλεμμάτων, το “Σημασία έχει ν’ αγαπάς” είναι μια ταινία φωνών: μια ταινία εκκωφαντική, που ουρλιάζει –καλύτερα: που θρηνεί, που αλυχτά μέσα σε μια πυκνή νύχτα. Τα πρόσωπα φαίνονται παραποιημένα –η Ναντίν είναι αδιάφορη, αλλά μ’ έναν σπαραχτικό τρόπο, ο Ζακ “ένα φάντασμα” (“που αγάπησα και παντρεύτηκα”, όπου λέει προκλητικά στο Σεβραί), ένα φάντασμα που απειλεί να διαλυθεί μέσα σε μια χάρη απόλυτη και τραγική. Όσο για το περιβάλλον του πορνο-κινηματογράφου που περιγράφει ο Ζουλάφσκι, ταυτίζεται με τον υπόκοσμο κι ο τρόπος της ζωής μ’ ένα κακότεχνο θέατρο όπου παρελαύνουν οι καμποτίνοι. Οι κεντρικοί ήρωες μοιάζουν ανήμπορα, παγιδευμένα ζώα σ’ ένα απάνθρωπο σύμπαν που παρουσιάζεται παροξυντικό και τερατώδες».

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009 Ανδρέας Σπηλιώτης

Share
Share

Comments are closed.