Δ.Τ. Θράσος ηχορρυπαινόντων, ανεπάρκεια και προσχηματική δράση των αρχών, απελπίζουν τα θύματα της ηχορρύπανσης

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του ιστορικού Νίκου Τόμπρου. Η Πάτρα στον Αγώνα (1821-1828)

Δ.Τ. Η πραγματικότητα για την Ηγουμενίτσα, οι εναλλακτικές για το λιμάνι της Πάτρας, και ο Προαστιακός

Δ.Τ. Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους. Παρουσίαση–συζήτηση με τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό

Δ.Τ. Αναγγελία προγράμματος ανάδειξης της νεότερης αρχιτεκτονικής της Πάτρας

2μερη γνωριμία με την Πρέβεζα, Νικόπολη, Κασσώπη, Ζάλογγο, Βόνιτσα με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Πως τα μέσα σταθερής τροχιάς συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία εν μέσω της Ευρωπαϊκής εβδομάδας βιώσιμης κινητικότητας

Δ.Τ. Μια νέα πρόταση και μια πάγια θέση για τον προαστιακό της Πάτρας. 22 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Βιώσιμης Κινητικότητας

Βραδινό με αφορμή την έναρξη της περιόδου 2023-24 με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Περιβάλλον, νέες ιδέες, πολιτισμός, ανθεκτικότητα. Οι προτεραιότητες της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας στηρίζει τις πληγείσες από την πρόσφατη κακοκαιρία ‘‘daniel’’ περιοχές

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας (26 Σεπτέμβρη)

Φθινοπωρινές αποδράσεις της Κοινο_Τοπίας σε Χαλκίδα, Πρέβεζα, Μαδρίτη

Επανέναρξη λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας (ωράριο)

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 26 Ιουλίου και 9 Αυγούστου για την καλοκαιρινή περίοδο

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία υπό τους ήχους των κελαρυσμάτων των νερών του ποταμού Γλαύκου

Πέμπτη 6 Ιουλίου, βραδινό με την Κοινο_Τοπία με αφορμή το κλείσιμο της περιόδου 2022-23

Δ.Τ. Το πολιτιστικό απόθεμα των εκατοντάδων εικαστικών έργων του Ιδρύματος Ελληνικής Διασποράς εντυπωσίασε τα μέλη της Κοινο_Τοπίας

2μερη γνωριμία με τη Χαλκίδα, πορθμό Ευρίπου, Ερέτρια, Νέα Αρτάκη με την Κοινο_Τοπία

]

Δ.Τ. Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινία ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΑΣΤΕΡΙ (Lone Star) του Τζον Σέιλς (John Sayles)

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

9 Φεβρουαρίου 2015

 

Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινίαΜΟΝΑΧΙΚΟ ΑΣΤΕΡΙ (Lone Star) του Τζον Σέιλς (John Sayles)

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.grστη συνέχεια, για 5η χρονιά, του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» προβάλλει την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου την ταινία ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΑΣΤΕΡΙ (Lone Star) του Τζον Σέιλς (John Sayles).

Θα πραγματοποιηθούν δύο προβολές στις 17:00 ακριβώς και στις 20:00.

Οι προβολές θα γίνουν στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση προβολής και τη συζήτηση με το κοινό συντονίζουν οι Π. Καρώνης και Κ. Κυριακόπουλος. Πρώτη προβολή 17:00 ακριβώς και δεύτερη 20:00

 

Ημερολόγιο Ταινιών: Φ Ε Β Ρ Ο Υ Α Ρ Ι Ο Σ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Σέιλς (John Sayles), ΧΩΡΑ: Η.Π.Α. 1996, ΔΙΑΡΚΕΙΑ:135΄έγχρωμο, ΜΟΥΣΙΚΗ: Mason Daring, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Stuart Dryburgh,ΣΕΝΑΡΙΟ: John Sayles, ΠΑΙΖΟΥΝ: Chris Cooper, Elizabeth Pena, KrisKristofferson, Matthew McConaughey, Frances McDormand, Stephen J.Lang, Vanessa Martinez, Tay Strathairn, Miriam Colon κ.ά.

 

Ο Παναγιώτης Καρώνης, στην κριτική του στο site της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ γράφει μεταξύ άλλων: Φανταστείτε τρεις γενιές σερίφηδων. Ο πρώτος, ο διεφθαρμένος Τσάρλι Ουέιντ, είναι ένας κλασικός σερίφης που ενεργεί με τη βία -πιστεύει πως μόνο αυτή έχει αποτέλεσμα- για να επιβάλει την τάξη, αλλά και για να γεμίσει την τσέπη του, αφού δεν αφήνει ευκαιρία να πάει χαμένη, και ενεργεί ούτε λίγο ούτε πολύ σαν γκάνγκστερ. Ο δεύτερος, ο μυθικός Μπάντι Ντιντς, πατέρaς του τρίτου –που θα μας απασχολήσει περισσότερο- δε χρησιμοποιεί βία γνωρίζοντας ότι το καλύτερο μέσο για να γεμίσει την τσέπη του, αλλά και να φαίνεται ότι έχει επιβάλει το νόμο, είναι η διπλωματία. Έτσι, έχει τα αλισβερίσια του με τους παράνομους και σαν καλός μέτοχος παίρνει τα ποσοστά του από τις “δράσεις” τους. Και ερχόμαστε στο σημερινό τρίτο σερίφη, τον Σαμ Ντιντς, έναν άριστο τεχνοκράτη της νομιμότητας, αφού πιστεύει πως δε θα μειώσει το κακό επί της γη όσο και αν τρέξει, έτσι δεν του μένει παρά να εφαρμόζει απόλυτα και αντικειμενικά το νόμο. Ο Σαμ κληρονόμησε το αστέρι από τον πατέρα του, αν και το αξίωμα του σερίφη είναι αιρετό, είναι δηλαδή η φυσική συνέχειά του, μόνο που δε γνωρίζει τα παραμέσα…

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Βρισκόμαστε στην Φροντέιρα μια μικρή πόλη του Τέξας, στα σύνορα με το Μεξικό. Ο σκελετός ενός σαραντάχρονου άνδρα που αποκαλύπτουν στην έρημο δύο στρατιωτικοί, θα βάλει σε μπελάδες τον Σαμ που καλείται να διερευνήσει το θέμα. Προχωρώντας σιγά-σιγά την έρευνά του, μπαίνει όλο και πιο βαθιά στα μυστικά της πόλης, φέρνοντας στο φως όλο και περισσότερα στοιχεία, ώσπου η άκρη του νήματος που ξετυλίγει θα φτάσει στον μακαρίτη τον πατέρα του και ξαφνικά, όλος ο μύθος του έντιμου και ακέραιου προγόνου θα σωριαστεί εμπρός του σαν τραπουλόχαρτα, όταν ανακαλύψει το βίο και την πολιτεία του πατέρα του…

Ο Τζον Σέιλς σε τούτη τη σπουδαία ταινία ασχολείται με το δίπολο κακό-καλό, τόσο με τη μεταξύ τους σχέση, όσο και με την προσέγγισή τους σαν έννοιες διαφοροποιούμενες μέσα στο χρόνο κάτω από την επίδραση συγκεκριμένων κοινωνικών, οικονομικών και ηθικών αντιλήψεων για τη ζωή και τον άνθρωπο.

Ο Τζον Σέιλς ανατέμνει την ακριτική τούτη κοινότητα διεισδύοντας στο εσώτερο των ηθών, του πολιτισμού, των χρωμάτων, των φυλών, των συμπεριφορών, με μια λέξη της πολυπολιτισμικότητας τούτης της επαρχίας, κάτοικοι της οποίας είναι οι δυο πρωταγωνιστές της ταινίας, που όταν ανακαλύψουν το βαρύ (για την κοινωνία και τη θρησκεία) αμάρτημα της αιμομιξίας δε θα ξενιστούν, ούτε θα τρέξουν στους εξομολόγους όπως θα έκαναν σε άλλες εποχές, αλλά θα συνεχίσουν τη ζωή του απολαμβάνοντας τον έρωτά τους όπως ακριβώς και πριν γίνουν γνώστες της αλήθειας. Το καλό και το κακό γι’ αυτούς είναι έννοιες άλλης εποχής, αφού βρίσκονται μετέωροι στο μεταίχμιο της αλλαγής του ηθικού συστήματος και επιθυμούν μια ζωή πέρα και πάνω από τα συντρίμμια της υπάρχουσας μασκαρεμένης ηθικής.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009 Ανδρέας Σπηλιώτης

Share
Share

Comments are closed.