Δ.Τ. Θράσος ηχορρυπαινόντων, ανεπάρκεια και προσχηματική δράση των αρχών, απελπίζουν τα θύματα της ηχορρύπανσης

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του ιστορικού Νίκου Τόμπρου. Η Πάτρα στον Αγώνα (1821-1828)

Δ.Τ. Η πραγματικότητα για την Ηγουμενίτσα, οι εναλλακτικές για το λιμάνι της Πάτρας, και ο Προαστιακός

Δ.Τ. Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους. Παρουσίαση–συζήτηση με τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό

Δ.Τ. Αναγγελία προγράμματος ανάδειξης της νεότερης αρχιτεκτονικής της Πάτρας

2μερη γνωριμία με την Πρέβεζα, Νικόπολη, Κασσώπη, Ζάλογγο, Βόνιτσα με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Πως τα μέσα σταθερής τροχιάς συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία εν μέσω της Ευρωπαϊκής εβδομάδας βιώσιμης κινητικότητας

Δ.Τ. Μια νέα πρόταση και μια πάγια θέση για τον προαστιακό της Πάτρας. 22 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Βιώσιμης Κινητικότητας

Βραδινό με αφορμή την έναρξη της περιόδου 2023-24 με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Περιβάλλον, νέες ιδέες, πολιτισμός, ανθεκτικότητα. Οι προτεραιότητες της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας στηρίζει τις πληγείσες από την πρόσφατη κακοκαιρία ‘‘daniel’’ περιοχές

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας (26 Σεπτέμβρη)

Φθινοπωρινές αποδράσεις της Κοινο_Τοπίας σε Χαλκίδα, Πρέβεζα, Μαδρίτη

Επανέναρξη λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας (ωράριο)

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 26 Ιουλίου και 9 Αυγούστου για την καλοκαιρινή περίοδο

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία υπό τους ήχους των κελαρυσμάτων των νερών του ποταμού Γλαύκου

Πέμπτη 6 Ιουλίου, βραδινό με την Κοινο_Τοπία με αφορμή το κλείσιμο της περιόδου 2022-23

Δ.Τ. Το πολιτιστικό απόθεμα των εκατοντάδων εικαστικών έργων του Ιδρύματος Ελληνικής Διασποράς εντυπωσίασε τα μέλη της Κοινο_Τοπίας

2μερη γνωριμία με τη Χαλκίδα, πορθμό Ευρίπου, Ερέτρια, Νέα Αρτάκη με την Κοινο_Τοπία

]

Δ.Τ. Πρεμιέρα του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας» για τη σαιζόν 2016-17 με την ταινία Αμφιβολία (Doubt)

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

 

 

Δελτίο Τύπου

 

7 Οκτωβρίου 2016

 

Πρεμιέρα του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας»

για τη σαιζόν 2016-17 με την ταινία Αμφιβολία (Doubt)

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπίαwww.koinotopia.gr, ξεκινά για τη φετινή χρονιά τις προβολές τηςμε την ταινία Αμφιβολία (Doubt), του John Patrick Shanley τηνΤετάρτη 12 Οκτωβρίου και ώρα 8μμ. Προσέλευση 7.45μμ

H προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ελεύθερη είσοδο. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με αφορμή την ταινία. ΣυντονίζουνΚώστας Νταλιάνης και Χρήστος Σκλήβας.

Σκηνοθεσία και Σενάριο: John Patrick Shanley, Χώρα: Αμερική (2008), Διάρκεια: 104 λεπτά, Μουσική: Howard Shore,Φωτογραφία: Roger Deakins, Παίζουν: Meryl Streep, PhillipSeymour Hoffman, Amy Adams, Viola Davis, Joseph Foster

Ο Κώστας Νταλιάνης, στο site της Κοινο_Τοπίας γράφει σχετικά:  Ποιος ορίζει τι είναι δίκαιο και τι άδικο και με ποια κριτήρια; Τι είναι η αλήθεια και σε πόσες επιμέρους αλήθειες συνίσταται; Με αυτά και άλλα πολλά καταπιάνεται το βραβευμένο με Pulitzer θεατρικό έργο του John Patrick Shanley που μεταφέρεται στον κινηματογράφο από τον ίδιο.

Το 1964, στο σχολείο του Σεντ Νίκολας στο Μπρονξ, ο χαρισματικός ιερέας Φλιν (Φίλιπ Σέυμουρ Χόφμαν) προσπαθεί να ανατρέψει τα αυστηρά έθιμα διαπαιδαγώγησης. Σε αντίθεση με αυτόν, η αυστηρή διευθύντρια του σχολείου Αδελφή Αλοϊσιους (Μέριλ Στριπ), πιστεύει ακράδαντα στη δύναμη του φόβου και της πειθαρχίας. Οι άνεμοι της πολιτικής αλλαγής, όμως, φτάνουν αναπόφευκτα μέχρι την κοινότητα του Μπρονξ και το σχολείο μόλις δέχεται τον πρώτο του μαύρο μαθητή. Όταν η αθώα αδελφή Τζέιμς (Έιμυ Άνταμς) μοιράζεται με την Αδελφή Αλοϊσιους την υποψία της ότι ο Πάτερ Φλιν δείχνει υπερβολικό ενδιαφέρον προς το Ντόναλντ, η σκληρή διευθύντρια -χωρίς καμία άλλη απόδειξη πέρα από τη βεβαιότητά της- ορκίζεται να αποκαλύψει την αλήθεια και να διώξει τον ιερέα από το σχολείο. Είναι βάσιμες όμως οι κατηγορίες της εναντίον του ή απλώς προσπαθεί να σπιλώσει το όνομά του, επειδή η γενικότερη συμπεριφορά του αντιτίθενται στην άκρως συντηρητική ιδεολογία της; Ο Shanley δε δίνει ποτέ ξεκάθαρη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Αφήνει το θεατή να αποφασίσει, συνθέτοντας έτσι ένα άκρως ενδιαφέρον φιλμικό αίνιγμα.

Με αφορμή το εν λόγω μυστήριο ο Shanley συνθέτει το πορτραίτο της Αμερικής του 1960, όταν μια σειρά από ριζικές κοινωνικές αλλαγές δημιουργούσε σύγχυση ανάμεσα σε αυτούς που είχαν μπολιαστεί με τις ιδέες του παλιού κοινωνικού στάτους και σε εκείνους που ασπάζονταν τη νέα τάξη πραγμάτων. Παράλληλα βάλλει κατά του κλήρου αλλά και κατά του νέου, ατομικιστικού και ανταγωνιστικού τύπου ανθρώπου που τότε είχε αρχίσει να κάνει εντονότερη την εμφάνισή του. Προσπαθεί, επίσης, να χτυπήσει και να αμφισβητήσει τις άκριτες βεβαιότητες της κοινωνίας και των ανθρώπων, τις άκριτα παγιωμένες θέσεις και απόψεις, που εμποδίζουν την έρευνα, την άλλη άποψη, το διάλογο σε τελευταία ανάλυση.

Πρόκειται για μια εξαιρετική ταινία που σε κάνει να σκεφτείς πολύ μετά το τέλος της. Μια ταινία για την ανάγκη του ανθρώπου να αισθάνεται σίγουρος για τις πράξεις του, τα πιστεύω του, την αντίληψη του για τον κόσμο και την πλήρη αντίθεση ανάμεσα σε αυτήν την ανάγκη και την πραγματικότητα.


Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Σπηλιώτης Ανδρέας 2615.002009

Share
Share

Comments are closed.