Δ.Τ. 50 χρόνια ενημέρωσης, προειδοποίησης αλλά και επιπόλαιου εφησυχασμού

Δ.Τ. Παρουσιάστηκε το νέο βιβλίο της ιστορικού-φιλολόγου Γιώτας Καΐκα παρουσία εκατοντάδων πολιτών

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο της ιστορικού-φιλολόγου Γιώτας Καΐκα ”Μνήμες και Εικόνες”

Δ.Τ. Ένα αφιέρωμα στη μνήμη της συμπληρωματικής θεραπεύτριας Δήμητρας Τσατσούρη από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Βλάβες συρμού γεννούν ερωτήματα

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η μουσική εκδήλωση για τα 20 χρόνια UPFM στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Π.Π.

4μερη γνωριμία Θεσσαλονίκης με ημερήσια επίσκεψη Χαλκιδικής με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Συνεχίζονται οι περιηγήσεις – ξεναγήσεις της Κοινο_Τοπίας στα ιστορικά αποτυπώματα της Πάτρας με αφηγήτρια τη Γιώτα Καΐκα 

Δ.Τ. Μουσική εκδήλωση για τα 20 χρόνια του UPFM στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών

7μερη γνωριμία με τη μυροβόλο Χίο και τα Μαστιχοχώρια της με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Εκδηλώσεις UPFM για τα 20 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας του

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη-ξενάγηση στην έκθεση ‘‘Περιήγηση στην Αθωνική Πολιτεία’’ με την Κοινο_Τοπία

Καλό Πάσχα. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή 13-23 Απριλίου

Δ.Τ. «Καθυστερήσεις δρομολογίων. Ως πότε;»

Δ.Τ. Επίσκεψη-ξενάγηση στην έκθεση ‘‘Περιήγηση στην Αθωνική Πολιτεία’’ με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Διαχρονική ταυτότητα του τόπου της καρδιάς μας. Ενθουσίασε η αφήγηση της Γιώτας Καΐκα – ξεκινούν οι περιηγήσεις

3μερη γνωριμία με Αργυρόκαστρο, Βουθρωτό, Αγ. Σαράντα, Εξαμίλι, Δερβιτσάνη, Γαλάζιο μάτι της Αλβανίας

Δ.Τ. Επίσκεψη-ξενάγηση στην έκθεση ‘‘Περιήγηση στην Αθωνική Πολιτεία’’ με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2022 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

Δ.Τ. Διαχρονική ταυτότητα του τόπου της καρδιάς μας. Ομιλία-περιηγήσεις με την Κοινο_Τοπία

]

Δ.Τ. Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό και την Κοινο_Τοπία με θέμα «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ  www.koinotopia.gr

·       Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

7 Μαρτίου 2017

 

Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

 

Ο Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας «Δανιηλίς» και η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr σας προσκαλούν στην εκδήλωση με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα διαλέξεων «Κωστής Στεφανόπουλος» του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, Φιλοποίμενος 24, Πάτρα, το Σάββατο 1 Απριλίου 2017 και ώρα 7-9μμ

Εισηγητές θα είναι: ο Σταμάτης Αλαχιώτης, π. Πρόεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, π. Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών και η Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών. Το συντονισμό της εκδήλωσης και της συζήτησης που θα ακολουθήσει θα κάνει η Δρ Παναγιώτα Βάθη, Ερευνήτρια Κοινωνικών Επιστημών, Δ/ντρια Προγράμματος Σ.Ο. Πατρών

Η σύγχρονη επιστημονική πρόοδος, ιδιαίτερα στο πεδίο των Νευροεπιστημών και της Γενετικής καθιστά απαραίτητη τη διεύρυνση των κυρίαρχων εννοιών, ιδεών και του ρητορικού λόγου που ενυπάρχουν στο πεδίο των θεωριών μάθησης, την επίτευξη μιας βαθειάς σύνθεσης της γνώσης που προέρχεται από τα προαναφερθέντα επιστημονικά πεδία, ώστε να μειωθεί, ως ένα βαθμό ο παιδαγωγικός εμπειρισμός και να ενισχυθεί ο παιδαγωγικός επιστημονισμός.

Η κατανόηση, λοιπόν, της εκπαιδευτικής διεργασίας απαιτεί μια συστηματική διεπιστημονική διερεύνηση του μείζονος θέματος του τρόπου κατάκτησης της γνώσης, όπως και της αναγκαίας και καταλυτικής για τη μάθηση, κριτικής σκέψης. Υπό το πρίσμα αυτό διερευνήθηκε η εξελικτικο-αναπτυξιακή δυναμική των νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου και των σχετικών γνωσιακών μηχανισμών σε σχέση με την κατάλληλη προσχολική και σχολική διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση.

Η νέα αυτή σύνθεση τιτλοδοτήθηκε με τον όρο «Βιοπαιδαγωγισμός», από τους εμπνευστές και θεμελιωτές της, Σταμάτη Αλαχιώτη και Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη το 2008

Ο Βιοπαιδαγωγισμός, συνεπώς, είναι μια νέα θεωρία μάθησης, η οποία αξιοποιεί την εγκεφαλική διαδικασία της μάθησης και προτείνει ένα παιδαγωγικο-εκπαιδευτικό σύστημα που συνάδει με την ολιστική λειτουργία του εγκεφάλου. Μια τέτοια αρμονία, όπως αποδεικνύεται με σχετικά επιστημονικά πειράματα, πολλαπλασιάζει το όφελος του παιδιού –ήδη από την προσχολική ηλικία του- διά της καλλιέργειας της κριτικής και δημιουργικής του σκέψης, καθώς και της πρωτοβουλιακής και βιωματικής του δράσης, μέσα από την ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης, για τη σφαιρική και αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της καθημερινής ζωής, σε ένα πλαίσιο διά βίου εκπαίδευσης.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτα Βάθη, τηλ. 6977.520216,pvathi8@gmail.com

Share
Share

Comments are closed.