Παγκόσμια Μέρα Ποίησης. Πετώ τα άχρηστα πετώ τα περιττά (της Μαντώς Μηναδοπούλου Χαραλαμποπούλου)

Δ.Τ. ”Ανάγνωση, ένας συνεχής διάλογος με το διαφορετικό” με τον συγγραφέα Κώστα Λογαρά

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2024 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας σκόρπισε μελωδίες και χαρά

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη η Κοινο_Τοπία διασκέδασε και απόλαυσε το δρώμενο με τα Ατάλαντα Ταλέντ

2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κέφι και χορός στο καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της ‘‘Μέριμνας’’ από ΠΕΔ και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Τρίτη 11 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της..Μέριμνας..από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Μετά τη μεγάλη συμμετοχή στο εισαγωγικό σεμινάριο ‘‘Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας’’ 4 δίωρα εργαστήρια με τη Μ. Αγραφιώτη

Δ.Τ. Με επιτυχία παρουσιάστηκε η νεότερη ιστορική έρευνα του Δ.Λυμπουρίδη με θέμα “Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922”

1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας με πυξίδα τις Ανθρώπινες Ανάγκες. Εισαγωγικό δίωρο σεμινάριο με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Παρουσία πλήθους φίλων η Κοινο_Τοπία έκοψε την πίτα της εν μέσω ευχών και ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία συνέδραμε 4 περιπτώσεις θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας. Συγκεντρώνει χρήματα για να βοηθήσει και άλλες περιπτώσεις

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία κόβει την πίτα της και σας περιμένει για ανταλλαγή ευχών εν μέσω ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Ευχές από την Κοινο_Τοπία για το 2025 με Κεφαλλονίτικα κάλαντα

Δ.Τ. Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό και την Κοινο_Τοπία με θέμα «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ  www.koinotopia.gr

·       Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

7 Μαρτίου 2017

 

Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

 

Ο Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας «Δανιηλίς» και η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr σας προσκαλούν στην εκδήλωση με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα διαλέξεων «Κωστής Στεφανόπουλος» του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, Φιλοποίμενος 24, Πάτρα, το Σάββατο 1 Απριλίου 2017 και ώρα 7-9μμ

Εισηγητές θα είναι: ο Σταμάτης Αλαχιώτης, π. Πρόεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, π. Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών και η Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών. Το συντονισμό της εκδήλωσης και της συζήτησης που θα ακολουθήσει θα κάνει η Δρ Παναγιώτα Βάθη, Ερευνήτρια Κοινωνικών Επιστημών, Δ/ντρια Προγράμματος Σ.Ο. Πατρών

Η σύγχρονη επιστημονική πρόοδος, ιδιαίτερα στο πεδίο των Νευροεπιστημών και της Γενετικής καθιστά απαραίτητη τη διεύρυνση των κυρίαρχων εννοιών, ιδεών και του ρητορικού λόγου που ενυπάρχουν στο πεδίο των θεωριών μάθησης, την επίτευξη μιας βαθειάς σύνθεσης της γνώσης που προέρχεται από τα προαναφερθέντα επιστημονικά πεδία, ώστε να μειωθεί, ως ένα βαθμό ο παιδαγωγικός εμπειρισμός και να ενισχυθεί ο παιδαγωγικός επιστημονισμός.

Η κατανόηση, λοιπόν, της εκπαιδευτικής διεργασίας απαιτεί μια συστηματική διεπιστημονική διερεύνηση του μείζονος θέματος του τρόπου κατάκτησης της γνώσης, όπως και της αναγκαίας και καταλυτικής για τη μάθηση, κριτικής σκέψης. Υπό το πρίσμα αυτό διερευνήθηκε η εξελικτικο-αναπτυξιακή δυναμική των νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου και των σχετικών γνωσιακών μηχανισμών σε σχέση με την κατάλληλη προσχολική και σχολική διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση.

Η νέα αυτή σύνθεση τιτλοδοτήθηκε με τον όρο «Βιοπαιδαγωγισμός», από τους εμπνευστές και θεμελιωτές της, Σταμάτη Αλαχιώτη και Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη το 2008

Ο Βιοπαιδαγωγισμός, συνεπώς, είναι μια νέα θεωρία μάθησης, η οποία αξιοποιεί την εγκεφαλική διαδικασία της μάθησης και προτείνει ένα παιδαγωγικο-εκπαιδευτικό σύστημα που συνάδει με την ολιστική λειτουργία του εγκεφάλου. Μια τέτοια αρμονία, όπως αποδεικνύεται με σχετικά επιστημονικά πειράματα, πολλαπλασιάζει το όφελος του παιδιού –ήδη από την προσχολική ηλικία του- διά της καλλιέργειας της κριτικής και δημιουργικής του σκέψης, καθώς και της πρωτοβουλιακής και βιωματικής του δράσης, μέσα από την ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης, για τη σφαιρική και αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της καθημερινής ζωής, σε ένα πλαίσιο διά βίου εκπαίδευσης.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτα Βάθη, τηλ. 6977.520216,pvathi8@gmail.com

Share
Share

Comments are closed.