ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Επαναλειτουργία της γραμματείας της Κοινο_Τοπίας

Λεκτικοί συνειρμοί για την απώλεια του γλύπτη Δ. Γερολυμάτου (του Σάκη Κάπαρη)

Το εμβόλιο και εμείς… (της Μαίρης Μακρή, Βιοχημικού)

Πολλές πολλές ευχές για το 2021 από την ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ

Η ΟΙΚΙΠΑ υποψήφια στα «Πρόσωπα της χρονιάς 2020» αξίζει την επιβράβευση μέσω της ψήφου μας

Δ.Τ. Το παζάρι της Κοινο_Τοπίας έγινε ηλεκτρονικό και σας περιμένει. Στηρίζουμε την κοινωνία των Ενεργών Πολιτών

Δ.Τ. Ο ΝΗΡΕΑΣ συμμετείχε στο 23ο Φόρουμ Ανάπτυξης με θέμα «Οι κοινωνικές οργανώσεις μπροστά στα νέα δεδομένα»

Δ.Τ. Αυτές τις γιορτές κάνω μια δωρεά στην Κοινο_Τοπία. Στηρίζω την κοινωνία των Ενεργών Πολιτών

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας στήριξε πληγέντες από την πρόσφατη κακοκαιρία ‘‘Ιανός’’ και τα συνακόλουθά της

Δ.Τ. H Συμμετοχή του ΝΗΡΕΑ στο 23 Φόρουμ Ανάπτυξης «Οι κοινωνικές οργανώσεις μπροστά στα νέα δεδομένα»

Δ.Τ. Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών τη χρονιά του covid

Κάθε άλλο παρά τελειώσαμε με την ΑΜΙΑΝΤΙΤ (του Γιώργου Κανέλλη)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Αναστολή λειτουργιών της Κοινο_Τοπίας που απαιτούν αυτοπρόσωπη παρουσία

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκαν στην Κοινο_Τοπία η 2η και 3η εισαγωγική παρουσίαση-συζήτηση για τη διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων στη καθημερινότητά μας

Δ.Τ. Το εντευκτήριο της Κοινο_Τοπίας σας περιμένει την Πέμπτη 5 Νοεμβρίου στον πολυχώρο της οργάνωσης

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε από την Κοινο_Τοπία η επίσκεψη-γνωριμία με το καταφύγιο των Υψηλών Αλωνίων και τις ιστορικές μνήμες που το συνοδεύουν

Δ.Τ. Επίσκεψη-γνωριμία με το καταφύγιο των Υψηλών Αλωνίων και τις ιστορικές μνήμες που το συνοδεύουν από την Κοινο_Τοπία

COVID-19. Έξι Συμβουλές για την καλή Υγεία τον Καιρό της Πανδημίας (του Αντώνη Χριστόπουλου-Πνευμονολόγου)

Δ.Τ. Διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων στη καθημερινότητά μας. 2η και 3η παρουσίαση-συζήτηση στην Κοινο_Τοπία με τη Δήμητρα Τσατσούρη

Δ.Τ. Ως πότε η Πάτρα …κορυφαία στην ηχορρύπανση;

Δ.Τ. Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό και την Κοινο_Τοπία με θέμα «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ  www.koinotopia.gr

·       Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

7 Μαρτίου 2017

 

Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

 

Ο Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας «Δανιηλίς» και η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr σας προσκαλούν στην εκδήλωση με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα διαλέξεων «Κωστής Στεφανόπουλος» του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, Φιλοποίμενος 24, Πάτρα, το Σάββατο 1 Απριλίου 2017 και ώρα 7-9μμ

Εισηγητές θα είναι: ο Σταμάτης Αλαχιώτης, π. Πρόεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, π. Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών και η Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών. Το συντονισμό της εκδήλωσης και της συζήτησης που θα ακολουθήσει θα κάνει η Δρ Παναγιώτα Βάθη, Ερευνήτρια Κοινωνικών Επιστημών, Δ/ντρια Προγράμματος Σ.Ο. Πατρών

Η σύγχρονη επιστημονική πρόοδος, ιδιαίτερα στο πεδίο των Νευροεπιστημών και της Γενετικής καθιστά απαραίτητη τη διεύρυνση των κυρίαρχων εννοιών, ιδεών και του ρητορικού λόγου που ενυπάρχουν στο πεδίο των θεωριών μάθησης, την επίτευξη μιας βαθειάς σύνθεσης της γνώσης που προέρχεται από τα προαναφερθέντα επιστημονικά πεδία, ώστε να μειωθεί, ως ένα βαθμό ο παιδαγωγικός εμπειρισμός και να ενισχυθεί ο παιδαγωγικός επιστημονισμός.

Η κατανόηση, λοιπόν, της εκπαιδευτικής διεργασίας απαιτεί μια συστηματική διεπιστημονική διερεύνηση του μείζονος θέματος του τρόπου κατάκτησης της γνώσης, όπως και της αναγκαίας και καταλυτικής για τη μάθηση, κριτικής σκέψης. Υπό το πρίσμα αυτό διερευνήθηκε η εξελικτικο-αναπτυξιακή δυναμική των νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου και των σχετικών γνωσιακών μηχανισμών σε σχέση με την κατάλληλη προσχολική και σχολική διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση.

Η νέα αυτή σύνθεση τιτλοδοτήθηκε με τον όρο «Βιοπαιδαγωγισμός», από τους εμπνευστές και θεμελιωτές της, Σταμάτη Αλαχιώτη και Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη το 2008

Ο Βιοπαιδαγωγισμός, συνεπώς, είναι μια νέα θεωρία μάθησης, η οποία αξιοποιεί την εγκεφαλική διαδικασία της μάθησης και προτείνει ένα παιδαγωγικο-εκπαιδευτικό σύστημα που συνάδει με την ολιστική λειτουργία του εγκεφάλου. Μια τέτοια αρμονία, όπως αποδεικνύεται με σχετικά επιστημονικά πειράματα, πολλαπλασιάζει το όφελος του παιδιού –ήδη από την προσχολική ηλικία του- διά της καλλιέργειας της κριτικής και δημιουργικής του σκέψης, καθώς και της πρωτοβουλιακής και βιωματικής του δράσης, μέσα από την ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης, για τη σφαιρική και αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της καθημερινής ζωής, σε ένα πλαίσιο διά βίου εκπαίδευσης.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτα Βάθη, τηλ. 6977.520216,pvathi8@gmail.com

Comments are closed.