Δ.Τ. Εργαστήρι δημιουργικότητας για παιδιά από την Κοινο_Τοπία με αφορμή τις εορτές των Χριστουγέννων

3μερη γνωριμία με Κατερίνη, Λιτόχωρο, στενά Αλιάκμονα, Πιέρια όρη, Μουσείο Αιγών, Μονή Κονταριώτισσας, σταθμοί μ Θεσσαλονίκης

Δ.Τ. Σφράγιση καταστήματος για ηχορρύπανση στην Πάτρα. Να μη μείνει μεμονωμένο γεγονός – η ηχορρύπανση πλήττει τη δημόσια υγεία

Δ.Τ. «ΝΗΕΣ ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΙ. Κτίζοντας τον Μύθο της Οδύσσειας» με την Δήμητρα Καμαρινού στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με θέμα Γεφυρώνοντας το Ιόνιο

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της εθελοντικής δράσης μιας παρέας από την Πάτρα σε σχολείο της Κένυας

Γνωριμία με Ακροκόρινθο, Λιμνοθάλασσα Βουλιαγμένης, Ηραίον, Περαχώρα, Μονή Οσίου Παταπίου, Πίσια, Λουτράκι + Επόμενες αποδράσεις

Γεφυρώνοντας το Ιόνιο. Ημερίδα με στόχο τη γνωριμία, την επικοινωνία και τη συνεργασία με το Ελληνικό στοιχείο στην περιοχή της Κάτω Ιταλίας

7η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία παρουσιάζει την εθελοντική δράση μιας παρέας από την Πάτρα σε σχολείο της Κένυας

6η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Η Κοινο_Τοπία αποχαιρετά τον Δημήτρη Δραγγανά (Α. Ράπτη, Α. Λάζαρης, Α. Σπηλιώτης)

Βραδινό με αφορμή την έναρξη της νέας περιόδου 2024-25 με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία προσέφερε χρηματικό ποσό που συγκέντρωσε από την εκδήλωση Στο ρυθμό της αγάπης στο ΣΟΨΥ

5η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Καλό Φθινόπωρο. Η γραμματεία στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας επαναλειτουργεί

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία στην παραλία του Ρίου

Η Κοινο_Τοπία για τα 50 χρόνια κατοχής της Κύπρου. Πρόσκληση στις εκδηλώσεις μνήμης.

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 31 Ιουλίου και 21 Αυγούστου για την καλοκαιρινή περίοδο

Δ.Τ. Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό και την Κοινο_Τοπία με θέμα «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ  www.koinotopia.gr

·       Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

7 Μαρτίου 2017

 

Εκδήλωση από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη»

 

Ο Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας «Δανιηλίς» και η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr σας προσκαλούν στην εκδήλωση με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα διαλέξεων «Κωστής Στεφανόπουλος» του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, Φιλοποίμενος 24, Πάτρα, το Σάββατο 1 Απριλίου 2017 και ώρα 7-9μμ

Εισηγητές θα είναι: ο Σταμάτης Αλαχιώτης, π. Πρόεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, π. Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών και η Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών. Το συντονισμό της εκδήλωσης και της συζήτησης που θα ακολουθήσει θα κάνει η Δρ Παναγιώτα Βάθη, Ερευνήτρια Κοινωνικών Επιστημών, Δ/ντρια Προγράμματος Σ.Ο. Πατρών

Η σύγχρονη επιστημονική πρόοδος, ιδιαίτερα στο πεδίο των Νευροεπιστημών και της Γενετικής καθιστά απαραίτητη τη διεύρυνση των κυρίαρχων εννοιών, ιδεών και του ρητορικού λόγου που ενυπάρχουν στο πεδίο των θεωριών μάθησης, την επίτευξη μιας βαθειάς σύνθεσης της γνώσης που προέρχεται από τα προαναφερθέντα επιστημονικά πεδία, ώστε να μειωθεί, ως ένα βαθμό ο παιδαγωγικός εμπειρισμός και να ενισχυθεί ο παιδαγωγικός επιστημονισμός.

Η κατανόηση, λοιπόν, της εκπαιδευτικής διεργασίας απαιτεί μια συστηματική διεπιστημονική διερεύνηση του μείζονος θέματος του τρόπου κατάκτησης της γνώσης, όπως και της αναγκαίας και καταλυτικής για τη μάθηση, κριτικής σκέψης. Υπό το πρίσμα αυτό διερευνήθηκε η εξελικτικο-αναπτυξιακή δυναμική των νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου και των σχετικών γνωσιακών μηχανισμών σε σχέση με την κατάλληλη προσχολική και σχολική διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση.

Η νέα αυτή σύνθεση τιτλοδοτήθηκε με τον όρο «Βιοπαιδαγωγισμός», από τους εμπνευστές και θεμελιωτές της, Σταμάτη Αλαχιώτη και Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη το 2008

Ο Βιοπαιδαγωγισμός, συνεπώς, είναι μια νέα θεωρία μάθησης, η οποία αξιοποιεί την εγκεφαλική διαδικασία της μάθησης και προτείνει ένα παιδαγωγικο-εκπαιδευτικό σύστημα που συνάδει με την ολιστική λειτουργία του εγκεφάλου. Μια τέτοια αρμονία, όπως αποδεικνύεται με σχετικά επιστημονικά πειράματα, πολλαπλασιάζει το όφελος του παιδιού –ήδη από την προσχολική ηλικία του- διά της καλλιέργειας της κριτικής και δημιουργικής του σκέψης, καθώς και της πρωτοβουλιακής και βιωματικής του δράσης, μέσα από την ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης, για τη σφαιρική και αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της καθημερινής ζωής, σε ένα πλαίσιο διά βίου εκπαίδευσης.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτα Βάθη, τηλ. 6977.520216,pvathi8@gmail.com

Share
Share

Comments are closed.