Δ.Τ. Δεκάδες οι συμμετέχοντες στη διάλεξη του Δημήτρη Καλλέ Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Παγκόσμια Μέρα Ποίησης. Πετώ τα άχρηστα πετώ τα περιττά (της Μαντώς Μηναδοπούλου Χαραλαμποπούλου)

Δ.Τ. ”Ανάγνωση, ένας συνεχής διάλογος με το διαφορετικό” με τον συγγραφέα Κώστα Λογαρά

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2024 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας σκόρπισε μελωδίες και χαρά

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη η Κοινο_Τοπία διασκέδασε και απόλαυσε το δρώμενο με τα Ατάλαντα Ταλέντ

2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κέφι και χορός στο καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της ‘‘Μέριμνας’’ από ΠΕΔ και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Τρίτη 11 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της..Μέριμνας..από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Μετά τη μεγάλη συμμετοχή στο εισαγωγικό σεμινάριο ‘‘Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας’’ 4 δίωρα εργαστήρια με τη Μ. Αγραφιώτη

Δ.Τ. Με επιτυχία παρουσιάστηκε η νεότερη ιστορική έρευνα του Δ.Λυμπουρίδη με θέμα “Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922”

1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας με πυξίδα τις Ανθρώπινες Ανάγκες. Εισαγωγικό δίωρο σεμινάριο με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Παρουσία πλήθους φίλων η Κοινο_Τοπία έκοψε την πίτα της εν μέσω ευχών και ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία συνέδραμε 4 περιπτώσεις θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας. Συγκεντρώνει χρήματα για να βοηθήσει και άλλες περιπτώσεις

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία κόβει την πίτα της και σας περιμένει για ανταλλαγή ευχών εν μέσω ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και ΚΠΕ. Ένας θεσμός, μια δομή προς επιβεβαίωση… Η Κοινο_Τοπία στηρίζει με λόγο και πράξεις

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

2 Φεβρουαρίου 2017

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και ΚΠΕ. Ένας θεσμός, μια δομή προς επιβεβαίωση… Η Κοινο_Τοπία στηρίζει με λόγο και πράξεις

Όταν πριν 28 χρόνια (1989) κάποιοι πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί με μεράκι έβαζαν το λιθαράκι τους για να έχουμε τα επόμενα χρόνια στην Πάτρα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα μια εντυπωσιακή άνθηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ως απόρροια της ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος -αλλά και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) που δημιουργήθηκαν στο κλίμα της εποχής- δε θα φανταζόμαστε ποτέ ότι μετά από τρεις δεκαετίες σχεδόν θα έπρεπε να συζητάμε και να διεκδικούμε όχι μόνο την ουσιαστική στήριξη της Πολιτείας μέσω του Υπουργείου Παιδείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α/θμιας και Β/θμιας όπως και όλης της κοινωνίας αλλά και την αυτονόητη απλά ύπαρξή τους.

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr πιστεύει στο όραμα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αλλά και των ΚΠΕ που έχουν δημιουργηθεί σε όλη την Ελλάδα και στηρίζει ανεπιφύλακτη τη λειτουργία τους χωρίς συρρικνώσεις, χωρίς υποχρηματοδοτήσεις, χωρίς εκπτώσεις στο παιδαγωγικό τους έργο. Μετουσιώνοντας την άποψή της αυτή σε πράξη η Κοινο_Τοπία συνέβαλε με το συμβολικό ποσό των 380€ στην αγορά άκρως απαραίτητου εξοπλισμού και συγκεκριμένα προσέφερε οκτώ πυροσβεστήρες για τις εγκαταστάσεις του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κλειτορίας-Ακράτας καλύπτοντας έτσι τις ανάγκες πυρασφάλειας των κτιριακών υποδομών του Κέντρου της Ακράτας.

Καλεί δε όλους τους εμπλεκόμενους Πολιτεία, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαιδευτική κοινότητα, Ενώσεις γονέων και Οικολογικό Κίνημα να προστατεύσουν το θεσμό πολύτιμη παρακαταθήκη στο άδηλο μέλλον το επόμενων γενεών.

Σύμφωνα με τα προτάγματα του Ν.1892/90 και τα κοινωνικά ζητούμενα την εποχή της δημιουργίας του θεσμού σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.

Ως εκπαιδευτική διαδικασία/δραστηριότητα η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση οδηγεί στη διασαφήνιση εννοιών, την αναγνώριση αξιών, την ανάπτυξη/καλλιέργεια ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και στάσεων που είναι απαραίτητες στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και στη διαμόρφωση κώδικα συμπεριφοράς γύρω από τα προβλήματα που αφορούν στην ποιότητα του περιβάλλοντος σε ατομικό και στη συνέχεια σε ομαδικό/κοινωνικό επίπεδο.

Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) αποτελούν ξεχωριστές Εκπαιδευτικές Μονάδες/Δομές με πολλαπλούς ρόλους που εγκαινιάζονται ως θεσμός το 1993 με πρώτο στην Ελλάδα αυτό της Κλειτορίας. Απευθύνονται και σε ανήλικους (Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία) και σε ενήλικες (Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, ενημέρωση-ευαισθητοποίηση μελών και φορέων της τοπικής κοινωνίας σε θέματα περιβάλλοντος).

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2615.002009

Share
Share

Comments are closed.