Δ.Τ. Καθαρή ενέργεια 100%, με σεβασμό στη φύση

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα στου Μαραβέλα και η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πρόσκληση σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Ο Σάκης Κάπαρης αποχαιρετά με στίχους και ένα συγκινητικό αφιλτράριστο βίντεο του 1972 από το αρχείο του, τον φίλο του Μίκη Θεοδωράκη

Δ.Τ. Βραδινό με αφορμή την έναρξη δράσεων της νέας περιόδου 2021-22 με ανοιχτή πρόσκληση σε μέλη και νέους φίλους

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία και Πολίτες Εν Δράσει προβληματίζονται για τις πυρκαγιές και σας καλούν να στηρίξετε όσους μάχονται στην πρώτη γραμμή

Ωράριο λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας

Η κλιματική κρίση αλλάζει τα πάντα. Θα δράσουμε, όμως, αποτελεσματικά πριν είναι πάρα πολύ αργά; (άρθρο του Νίκου Χρυσόγελου)

Γνωριμία με την Πρέβεζα και τη Νικόπολη (25-26 Σεπτέμβρη με την Κοινο_Τοπία)

Δ.Τ. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά με την απομάκρυνση των κενωθέντων περιπτέρων και να λύσει προβλήματα που δημιουργούν λειτουργούντα

Η Κοινο_Τοπία ευχαριστεί για τις δωρεές στη μνήμη Διονύση Κόκλα

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Με επιτυχία προβλήθηκε η ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη με τη στήριξη της Κοινο_Τοπίας

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 11πμ-2μμ κάθε Τετάρτη για το Καλοκαίρι

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ μετά φαγητού στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Σινεμά ο Σταθμός. Επόμενη στάση στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, στην πόλη της Πάτρας, με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα»

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ζητά τη στήριξη και την ετήσια συνδρομή σας για να συνεχίσει την απρόσκοπτη λειτουργίας της

Δ.Τ. Βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας μετά φαγητού και μουσικής στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας σας καλεί να στηρίξετε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες συμπολιτών μας

Δ.Τ. Συνέχεια του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας» για τη σαιζόν 2017-18 με την ταινία ‘‘Πριν το ξημέρωμα’’ του Richard Linklater

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ  www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

5 Δεκεμβρίου 2017

Συνέχεια του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας» για τη σαιζόν 2017-18 με την ταινία ‘‘Πριν το ξημέρωμα’’ του Richard Linklater

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.grσυνεχίζει για τη φετινή χρονιά τις προβολές της με την ταινία Πριν το ξημέρωμα (Before sunrise), του Richard Linklater την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου,ώρα 8μμ. Προσέλευση 7.45μμ

H προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με δωρεάν είσοδο αλλά με κάρτα κράτησης θέσης η οποία δίνεται από τη γραμματεία της Κοινο_Τοπίας. Θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας, πληροφορίες στο 2615.002009. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με αφορμή την ταινία. Συντονίζουν Κώστας Νταλιάνης και Χριστίνα Σκούτα.

Πριν το ξημέρωμα (Before sunrise)

Σκηνοθεσία: Richard LinklaterΣενάριο: Richard LinklaterKim KrizanΧώρα: ΗΠΑ-Αυστρία-Ελβετία (1995),Μοντάζ: Sandra AdairΔιάρκεια: 105 λεπτά, Μουσική: Fred FirthΦωτογραφία: Lee DanielΠαίζουν: Ethan HawkeJulie Delpy

Ο Κώστας Νταλιάνης, στο site της Κοινο_Τοπίας γράφει σχετικά: Στο τρένο Βουδαπέστη-Παρίσι, στις 16 Ιουνίου, δυο ταξιδιώτες γνωρίζονται. Και οι δυο περίπου στα 23, δίχως σύντροφο και άλλη παρέα μαζί τους. Εκείνος είναι ένας όμορφος αμερικανός ονόματι Jesse (Ethan Hawke) και εκείνη μια χαριτωμένη γαλλίδα με τ’ όνομα Céline (Julie Delpy). Ο Jesse πηγαίνει στη Βιέννη, από όπου φεύγει η πτήση του για Αμερική, ενώ η Céline πηγαίνει σπίτι της, στο Παρίσι. Λίγο πριν φτάσουν στην πρωτεύουσα της Αυστρίας, αρχίζουν να συνομιλούν και καταλήγουν στο εστιατόριο του τρένου να μιλάνε περί ανέμων και υδάτων. Η ώρα περνά γρήγορα και πριν το καταλάβουν η αμαξοστοιχία φτάνει στο σταθμό της Βιέννης. Ο Jesse όμως δε θέλει να αφήσει την κουβέντα στη μέση και έτσι προσκαλεί και προκαλεί την Celine να κατεβεί μαζί του. Αυτή δέχεται και έτσι καταλήγουν να τριγυρίζουν στην πόλη μέχρι το επόμενο πρωί. Σχεδόν αναπόφευκτα ερωτεύονται ο ένας τον άλλο.

Στo πανέμορφο αστικό τοπίο της Βιέννης ξετυλίγεται μια ρομαντική ιστορία για έναν μεγάλο ερωτά που κράτησε δεκατέσσερις ώρες. Σ’ αυτό το χρόνο, όμως, οι πρωταγωνιστές καταφέρνουν να μάθουν πράγματα ο ένας για τον άλλο που άλλοι χρειάζονται μια ζωή. Έτσι μιλώντας για την αγάπη, τον έρωτα, τη θρησκεία, την ποίηση, το γάμο, το θάνατο, το σεξ, τους ψυχίατρους, το χορό, το φεμινισμό και τη ζωή, μας αποκαλύπτουν αμέτρητες αλήθειες. Φιλοσοφίες, αμπελοφιλοσοφίες, περίεργες ή σοφές απόψεις όλα γίνονται ένα μεγάλο μείγμα και ξεχειλίζουν από την οθόνη με τη μορφή διαλόγου, ενός ερωτευμένου ζευγαριού.

Εύκολα θα υπέθετε κανείς πως η ιστορία της ταινίας είναι στ’ αλήθεια βιωμένη από τον Richard Linklater(σεναριογράφο και σκηνοθέτη της ταινίας) και πως ακριβώς γι’ αυτό είχε ο δημιουργός την ανάγκη να την αφηγηθεί κινηματογραφικά. Πράγματι ο Linklater την εμπνεύστηκε από κάποια παρόμοια εμπειρία του, η εν λόγω αίσθηση όμως προκαλείται αφ’ ενός από το πάθος με το οποίο μοιάζει να έχει δημιουργηθεί το έργο και αφ’ ετέρου από το εξαιρετικό του σενάριο. Ένα σενάριο γεμάτο διαλόγους, τόσο δεξιοτεχνικά γραμμένους ώστε μέσα από λόγια απλά και απολύτως καθημερινά αναδύεται σε όλο του το μεγαλείο ο έρωτας του νεαρού ζευγαριού. Τόσο αληθινούς ώστε υπάρχουν στιγμές που ο θεατής αντικρίζει τον εαυτό του στη θέση των πρωταγωνιστών. Και, τέλος, τόσο εμπνευσμένους και προσεγμένους ώστε σκιαγραφούνται τέλεια οι χαρακτήρες των δύο ηρώων σε όλες τις διαστάσεις τους. Δεν είναι τυχαία μάλιστα η συμμετοχή της Kim Krizan ως συν-σεναριογράφου, μιας και όντας γυναίκα συνέβαλε σημαντικά στην εντυπωσιακή σεναριακή κατανόηση και, κατά συνέπεια, την διεισδυτική απόδοση τόσο μιας ανδρικής όσο και μιας γυναικείας προσωπικότητας. Αξιοσημείωτη η σεκάνς του «παιχνιδιού της τηλεφωνικής συνομιλίας», λόγω του πόσο ουσιαστική, πολυεπίπεδη και αφοπλιστικά ευρηματική μέσα στη ρεαλιστική λιτότητά της είναι.

Κατά τη διάρκεια της ταινίας δε θα παρατηρηθούν φοβερά πλάνα ή εκπληκτικά σκηνικά και φωτογραφία. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η απλότητα του φιλμ. Ο σκηνοθέτης πήρε καμιά δεκαριά εκπληκτικές βιεννέζικες γωνιές και τοποθέτησε δυο εξαιρετικούς ηθοποιούς, που μιλούν για τη ζωή. Η τόσο απλή ιδέα εκτοξεύτηκε από τις ερμηνείες των Hawke και Delpy, που ώρες-ώρες νομίζεις ότι υποδύονται τους εαυτούς τους με αρωγή τους μαγευτικούς διαλόγους του σεναρίου.

«Στην καλύτερη νύχτα της ζωής σου!» εύχεται ένας από τους ολιγάριθμους δεύτερους χαρακτήρες της ταινίας στον πρωταγωνιστή. Ταυτόχρονα, κλείνει το μάτι στο θεατή θυμίζοντάς του προσωπικά βιώματα που πιθανότατα να έχουν αποδειχτεί πράγματι οι καλύτερες εμπειρίες της ζωής του.

Κι έτσι είναι που η ταινία κατορθώνει όχι απλώς να σε κερδίσει, αλλά να σε αγκαλιάσει σφιχτά: με τη συγκλονιστική του ειλικρίνεια, αλλά και την απίστευτα ρομαντική ψυχή του…

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Σπηλιώτης Ανδρέας 2615.002009

Comments are closed.