Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στο χορωδιακό αντάμωμα με θέμα «1922-2022, Πρόσφυγες» στην Ιχθυόσκαλα (Νότιο Πάρκο)

Μια πρόκληση – βοήθεια για διακοπή του καπνίσματος. Η συμβολή της Ομοιοπαθητικής στη διακοπή του καπνίσματος από την Ηλιοστάλακτη Κόντου

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός στον πόλεμο της Ουκρανίας (άρθρο της Αγγελικής Γιαννακοπούλου)

Ημερίδα για την Ψυχοσωματική Ανθεκτικότητα στο Στρες, Υγεία και Ευεξία από ΠΡΟΤΑΣΗ και ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΣ

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στο χορωδιακό αντάμωμα με θέμα «1922-2022, Πρόσφυγες» στην Ιχθυόσκαλα (Νότιο Πάρκο)

”Μη μου σκοτώνετε της γης το ποίημα” του Νικηφόρου Βρεττάκου, 5 Ιουνίου (Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος)

Δυο ταξίδια με την Κοινο_Τοπία, 6μερη γνωριμία με την ανήσυχη Ίο και την αυθεντική Σίκινο, 8μερη γνωριμία με τη Λέσβο, τη διαχρονική κοιτίδα πολιτισμών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Καλοκαιρινά συναπαντήματα της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Ναυαγίων ναυάγια σε σκηνοθεσία Μαίρης Σιδηρά. Η Κοινο_Τοπία παρακολούθησε μια έξτρα παράσταση με ανθρωπιστικό πρόσημο

Πρόγραμμα 1ης Πολιτιστικής επίσκεψης στην Αθήνα 2022 με την Κοινο_Τοπία

Μια ερευνητική εργασία για νοσήσαντες από Covid-19. Λάβε και συ μέρος ως συμβολή στην αντιμετώπιση της πανδημίας

Δ.Τ. Ναυαγίων ναυάγια της Μαίρης Σιδηρά. Μια έξτρα παράσταση για ανθρωπιστική δράση της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Να σταματήσει η καταστροφή των αστικών δέντρων ! Κοινή ανακοίνωση 30 φορέων και οργανώσεων

Πασχαλινές ευχές. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή για Πάσχα

Δ.Τ. Η προσπάθεια για την ανακούφιση των προσφύγων και των εκτοπισμένων της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία από την Κοινο_Τοπία συνεχίζεται

Γνωριμία με την Πάρο και την Αντίπαρο της φύσης, της ιστορίας και του πολιτισμού

Δ.Τ. Ο Νότιος κλάδος του προαστιακού είναι ευκαιρία, αξίζει τη στήριξή μας!

Δ.Τ. Αναγκαία η ευρεία διαβούλευση για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Πάτρα

Έγκλημα και τιμωρία !! (άρθρο Μαίρης Μακρή)

Δ.Τ. Αλυσίδα αλληλεγγύης από την Κοινο_Τοπία για την ανακούφιση των προσφύγων και των αμάχων της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία

]

Δ.Τ. Συνέχεια του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας» με την ταινία Επικίνδυνες σχέσεις του Stephen Frears

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

8 Νοεμβρίου 2017

Συνέχεια του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας»

με την ταινία Επικίνδυνες σχέσεις του Stephen Frears

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.grσυνεχίζει τις προβολές της με την ταινία Επικίνδυνες σχέσεις (Dangerous liaisons) σε σκηνοθεσία Stephen Frears την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου και ώρα 8μμ. Προσέλευση 7.45μμ

H προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με δωρεάν είσοδο αλλά με κάρτα κράτησης θέσης η οποία δίνεται από τη γραμματεία της Κοινο_Τοπίας. Θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας, πληροφορίες στο 2615.002009. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με αφορμή την ταινία. Συντονίζουν Κώστας Νταλιάνης και Χριστίνα Σκούτα.

Επικίνδυνες σχέσεις (Dangerous liaisons)

Σκηνοθεσία: Stephen FrearsΣενάριο: Christopher HamptonΜουσική: George FentonΦωτογραφία:Philippe RousselotΧώρα: ΗΠΑ-Ηνωμένο Βασίλειο (1988), Διάρκεια: 119΄ Παίζουν: Glenn CloseJohn Malkovich,Michelle PfeifferUma ThurmanKeanu ReevesSwoosie KurtzMildred Natwick.

Ο Κώστας Νταλιάνης, στο site της Κοινο_Τοπίας γράφει σχετικά: Στους κύκλους της αριστοκρατίας η Μαρκησία Ντε Μερτέιγ (Glenn Close) είναι μια δημοφιλής περσόνα, που φημίζεται για τις αξίες της και τις συμβουλές της. Στην πραγματικότητα όμως είναι μια αυθεντία στη συνωμοσία και έχει τελειοποιήσει την τέχνη της ίντριγκας. Μαζί με το υποχείριο της και πρώην εραστή της υποκόμη ντε Βαλμόν (John Malkovich), θα καταστρώσουν ένα σχέδιο για να εκδικηθούν τον πρώην σύζυγο της Μαρκησίας, αποπλανώντας τη μέλλουσα παρθένα σύζυγο του (Uma Thurman). O Βαλμόν, θεωρώντας εύκολη την αποστολή θα κάνει το παιχνίδι ακόμα πιο σκληρό και θα στοιχηματίσει με τη Μερτέιγ ότι μπορεί να αποπλανήσει τη Μαντάμ ντε Τουρβέλ, γνωστή για τις ενάρετες πεποιθήσεις της και για την αρετή της. Όλα αυτά υπό έναν όρο: Όταν ολοκληρωθεί η αποστολή, η Μαρκησία και ο υποκόμης θα περάσουν μια νύχτα μαζί. Η Μαρκησία θα δεχθεί αλλά θα απαιτήσει γραπτές αποδείξεις, που θα επισφραγίζουν τη μεγάλη δολοπλοκία τους.

Η ταινία ανοίγει με τους δύο μεγάλους ηθοποιούς την Glenn Close και τον John Malkovich σε παράλληλο μοντάζ, στην πρωινή τους ρουτίνα να ντύνονται και να μακιγιάρονται προκειμένου να κάνουν τη μεγάλη τους είσοδο. Και την κάνουν προϊδεάζοντας ότι αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι κάτι «μεγαλειώδες». Οι ίντριγκες τους θα αρχίσουν να ξετυλίγονται μπροστά στα μάτια μας, και ακόμα πιο θαυμαστή είναι η χαρά που αισθάνονται όταν τις δημιουργούν. Ο Stephen Frears ξεκινάει την ταινία με μακρινά πλάνα των ηθοποιών και καθώς η ταινία και οι δολοπλοκίες αρχίζουν να παίρνουν «μορφή», η κάμερα του αρχίζει να πλησιάζει τα πρόσωπα με εξαιρετικά γκρό πλαν στα πρόσωπα των θυτών και των θυμάτων. Το παγωμένο πρόσωπο της Glenn Close που εναλλάσσει μορφές και διαθέσεις μέσα σε δευτερόλεπτα, το πρόσωπο-μαριονέτα του John Malkovich και το διάφανο δέρμα της Michelle Pfeiffer γίνονται αντικείμενα λατρείας της κάμερας και του φωτογράφου Philippe Rousselot. Η δουλειά στα κοστούμια, στα σκηνικά και στη μουσική αγγίζει την τελειότητα. Όμως η μεγάλη δύναμη της ταινίας είναι οι ερμηνείες και το σενάριο του Hampton.

Σαν ένα μεγάλο έργο τέχνης, που αφήνει την ιστορία του να μιλήσει και όχι μόνο την εικόνα του, οι «Επικίνδυνες Σχέσεις» είναι μια ταινία με αριστουργηματικό σενάριο. Οι διάλογοι των πρωταγωνιστών είναι ένα εξουθενωτικό παιχνίδι πινγκ πονγκ που στο τέλος περιμένουμε το ματς πόιντ. Την παράσταση κλέβει με ευκολία η Glenn Close, στον καλύτερο ρόλο της καριέρας της, η οποία φορώντας τα κοστούμια της μεταμορφώθηκε στη ραδιούργα Μαρκησία με τόση ευκολία που ως θεατές νοιώθουμε ότι γεννήθηκε για να ερμηνεύσει τον συγκεκριμένο ρόλο. Από την άλλη πλευρά οι John Malkovich και Michelle Pfeiffer αποτελούν τα ιδανικά θύματα της δολοπλοκίας, και νοιώθουν άνετα μέσα στη γυάλα με το νερό που τους έχει τοποθετήσει η Close, προκειμένου την κατάλληλη στιγμή να τη σπάσει κηρύσσοντας τον πόλεμο ακόμα και στο συμπαίκτη της.

Η κοινωνική θέση και πως αυτή ορίζεται μέσα από την καταγωγή, η ξενάγηση στα μπουντουάρ και στα σαλόνια της αριστοκρατίας όπου κυριαρχεί η κομψότητα μαζί με την κακοβουλία, η ματαιοδοξία και η ευτυχία που ποτέ δε συμβιβάζονται, όλα αυτά είναι οι «Επικίνδυνες Σχέσεις». Μια πολυτελέστατη κινηματογραφική ματιά πάνω στη λαγνεία, την προδοσία και τις ενοχές που δημιούργησε ένα μεγάλο παρακμιακό δράμα. Το φινάλε της ταινίας αποτελεί την πεμπτουσία της κατάβασης στην κόλαση της ψυχής και στην κοινωνική διαπόμπευση.

Υποψήφια για 7 Όσκαρ, συμπεριλαμβανομένου και της καλύτερης ταινίας, κέρδισε δικαιωματικά αυτά του διασκευασμένου σεναρίου, των κοστουμιών και των σκηνικών. Ταινία που σε ακολουθεί για το υπόλοιπο της ζωής σου, οι «Επικίνδυνες σχέσεις» αποτελούν την αγαπημένη ταινία πολλών θεατών διότι κατάφερε να αποδώσει τα σημαντικότερα κεφάλαια της ζωής (αγάπη, έρωτας, σεξ, αποπλάνηση, προδοσία, θάνατος από έρωτα) στην πραγματική και αρχέγονη μορφή τους, γεμάτα όμως πολυτέλεια και γοητεία.


Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Σπηλιώτης Ανδρέας 2615.002009

Share
Share

Comments are closed.