Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Με επιτυχία προβλήθηκε η ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη με τη στήριξη της Κοινο_Τοπίας

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 11πμ-2μμ κάθε Τετάρτη για το Καλοκαίρι

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ μετά φαγητού στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Σινεμά ο Σταθμός. Επόμενη στάση στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, στην πόλη της Πάτρας, με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα»

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ζητά τη στήριξη και την ετήσια συνδρομή σας για να συνεχίσει την απρόσκοπτη λειτουργίας της

Δ.Τ. Βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας μετά φαγητού και μουσικής στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας σας καλεί να στηρίξετε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες συμπολιτών μας

Δ.Τ. Η μπλε-λιλά-μωβ πινελιά της Γιακαράντας στο αστικό μας τοπίο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

Δ.Τ. Πυρκαγιά Γερανείων: ένα μήνα μετά ενημέρωση και εγρήγορση είναι ζητούμενα !

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει την Νότια επέκταση του Προαστιακού πηγαίνοντας το Σάββατο 26 Ιούνη στην Κάτω Αχαΐα

Γνωριμία με την ξεχωριστή Σαντορίνη (26-30 Αυγούστου) με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ενώνουμε τις φωνές μας για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος

Γνωριμία με την αρχοντική Άνδρο (13-16 Ιουλίου) με την Κοινο_Τοπία

Μερική επανεκκίνηση δραστηριοτήτων της Κοινο_Τοπίας (εκδρομές, χορωδία, βραδιά αντάμωσης, παρουσίαση βιβλίου)

Δ.Τ. Μια απόφαση ελευθερίας

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία επιδοκιμάζει τη συμφωνία για προστασία και αναβάθμιση του μνημείου της Αγγλικανικής εκκλησίας

Δ.Τ. Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ. Αχαΐα. Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει τη νομοθετική πρωτοβουλία για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα «ΆΡΓΟΣ»

Δ.Τ. Απαραίτητη η επισκευή και συντήρηση της μετρικής γραμμής του Προαστιακού σε όλο της το μήκος!

                                                                         Αγαπητοί φίλοι

Σας προωθούμε το Δελτίο Τύπου των Φίλων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας με τους οποίους και μαζί με άλλες συλλογικότητες συνεργαζόμαστε στο Δίκτυο Φορέων για την Ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς στην Πάτρα

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ

 

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα, 28 Φεβρουαρίου 2021

Απαραίτητη η επισκευή και συντήρηση

της μετρικής γραμμής του Προαστιακού σε όλο της το μήκος!

Σήμερα κλείνει ένας χρόνος από την επίσημη έναρξη των δρομολογίων του προαστιακού Πατρών στο Νότιο κλάδο. Η χαρμόσυνη είδηση ήρθε από την πρόσφατη ανακοίνωση της Περιφέρειας σύμφωνα με την οποία είναι θέμα ημερών η επανέναρξη των δρομολογίων προς κ. Αχαΐα. Κατά την ενημέρωση της Περιφέρειας από τον ΟΣΕ, αναμένεται μόνο η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας προς την Κ. Αχαΐα.

Η κατασκευή του ΝΟΤΙΟΥ κλάδου του Προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας αποτέλεσε μια ορθή και βιώσιμη αναπτυξιακή και κοινωνική επιλογή, παρά τις ορατές δυσχέρειες. Ένα όνειρο έδειχνε να υλοποιείται.

Εξαρχής όμως επισημάναμε ότι για να επιτύχει και να εδραιωθεί η γραμμή απαιτούνται ορισμένες προϋποθέσεις: Ωριαία δρομολόγια, άριστα συντηρημένη γραμμή, άρση όλων των βραδυποριών, επισκευή και επέκταση της περίφραξης, ποιότητα του χώρου, αρμονική συνύπαρξη της γραμμής με τον αστικό ιστό και το περιβάλλον, (θα επανέλθουμε με νέο ΔΤ για το θέμα αυτό) και η σύνδεση με αστικού τύπου λεωφορείου από το σταθμό της Κάτω Αχαΐας.

Το δοκιμαστικό δρομολόγιο την Τετάρτης 19/01/2021 προς Κάτω Αχαΐα έγινε με αύξηση ταχύτητας σε όλο το τμήμα της διαδρομής. Ο χρόνος ήταν κάτω από 30 λεπτά και ο στόχος έστω και προσωρινά επιτεύχθηκε δηλαδή ωριαία σύνδεση με την κ. Αχαΐα από τον Άγιο Ανδρέα.

Μπορούμε να το θεωρήσουμε ως ενθαρρυντική εξέλιξη αλλά χωρίς αυταπάτες ότι έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα που είναι απαραίτητο να λυθούν για να μην καταστεί απλώς μια προσωρινή επιτυχία.

Είναι σαφές ότι αυτό που χρειάζεται και δεν έχει γίνει, ή έχει γίνει πολύ ανεπαρκώς, είναι μια πλήρης και αξιόπιστη ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ και ΕΠΙΣΚΕΥΗ της γραμμής, ΑΡΜΟΝΙΚΑ ενταγμένης στον αστικό ιστό και το περιβάλλον.

Αν δε γίνει μια τέτοια συντήρηση και επισκευή στη γραμμή εκτιμούμε ότι θα υπάρξουν προβλήματα στο άμεσο μέλλον (ιδίως το καλοκαίρι) προκαλώντας ζητήματα αξιοπιστίας σε όλο το πλέγμα, που μπορεί να φτάσουν ακόμα και στο σημείο να μη μπορεί να καλυφθεί χρονικά η διαδρομή με χρόνο κάτω των 30 λεπτών έως την Κ. Αχαΐα. Εάν μάλιστα, κατασκευαστούν νέες στάσεις (ΔΕΥΑΠ, Ροΐτικα, Μονοδένδρι, θέση Σκάγια για τη σύνδεση με τη Βιομηχανική) ώστε να εξυπηρετηθούν σωστά όλες οι περιοχές από το νέο μέσο (θα έπρεπε ήδη να λειτουργούν) η επισκευή της επιδομής καθίσταται ΖΩΤΙΚΗ ανάγκη.

Είναι σαφές ότι χωρίς διατηρήσιμα ωριαία δρομολόγια δε θα μπορέσει να κερδίσει πάγια την εμπιστοσύνη του κοινού.

Το ποσό που διατέθηκε από την Περιφέρεια για επισκευές και συντηρήσεις 20 χιλιομέτρων γραμμής δεν υπερέβη το 1 εκατομμύριο. Εκτιμούμε ότι είναι ανεπαρκέστατο, δεδομένου ότι για τις ΑΣΙΔ (μπάρες) διατέθηκε άλλο κονδύλι το οποίο ήταν πολλαπλάσιο.

Για μια ενδεικτική σύγκριση αναφέρουμε ότι για 1,2 χιλιόμετρα για την παράκαμψη της Οβρυάς αποφασίστηκε διάθεση ποσού της τάξης των 12 εκατομμυρίων.

Οι Φίλοι του Προαστιακού Σιδηροδρόμου επισημαίνουμε την αντίφαση, υπογραμμίζουμε την ανάγκη να μη χαθεί το κεκτημένο προόδου που έχει επιτευχθεί για το Νότιο κλάδο του προαστιακού και καλούμε την Περιφέρεια και τον ΟΣΕ να διαθέσουν ένα επαρκές κονδύλι επισκευής και συντήρησης αποκλειστικά και μόνο για να καταστεί η γραμμή αξιόπιστη.

Επειδή ο προαστιακός δεν είναι μόνο ο Νότιος κλάδος αλλά και ο επιτυχημένος Βόρειος επισημαίνουμε την ανάγκη να γίνουν και σε αυτό το τμήμα όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευής για την αξιόπιστη λειτουργία από το Ρίο έως την Κ. Αχαΐα.

Ο Σιδηρόδρομος είναι θεμέλιο των βιώσιμων αστικών συγκοινωνιών.

Του φτάνουν λιγότερα από τα κονδύλια της οδοποιίας αλλά όχι τόσο πολύ λιγότερα.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασ. Γκλαβάς 6972.077884

Comments are closed.