Δ.Τ. Νέα προβλήματα – Προτάσεις για την αξιοπιστία του Προαστιακού

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη το βράδυ η Κοινο_Τοπία θα το τσικνίσει μετά μουσικής και χορού στο PUB ΕΝΤΕΚΑ

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία έκοψε την πίτα της εν μέσω ευχών και ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της..Μέριμνας..από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας στο Mama pizza

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία κόβει την πίτα της και σας περιμένει για ανταλλαγή ευχών εν μέσω ασμάτων της χορωδίας της

1η Πολιτιστική εξόρμηση 2023 με την Κοινο_Τοπία

Βραδινό με την Ιόνια Ορχήστρα από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Χριστουγεννιάτικο παζάρι με χειροποίητες ουκρανικές δημιουργίες για τη στήριξη των προσφύγων

Ευχές από την Κοινο_Τοπία για το 2023 με την πένα της Katharina Elizabeth Goethe (1731-1808)

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο παζάρι του συλλόγου Ελληνοουκρανικής φιλίας Palyanytsya

Λειτουργία γραμματείας Κοινο_Τοπίας για την εορταστική περίοδο 2022-2023

Δ.Τ. Εφηβική παραβατικότητα αφορμή για συζήτηση μετά την προβολή της ταινίας «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Στηρίζουμε την Κοινο_Τοπία, συμμετέχουμε στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας αξιών και κοινωνικής αλληλεγγύης

Δ.Τ. Ο Κωνσταντίνος Κηπουργός παρουσίασε τον φιλέλληνα λόρδο Άστιγξ και το ομοίωμα της κορβέτας Καρτερία που φιλοτέχνησε

Δ.Τ. Συμμετέχουμε στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι με χειροποίητες ουκρανικές δημιουργίες. Στηρίζουμε τους πρόσφυγες

Δ.Τ. Τα Δικαιώματα του Παιδιού και οι εφηβικές εξάρσεις αφορμή για την προβολή της ταινίας «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς από την Κοινο_Τοπία

Προσεγγίζοντας τα λαϊκά δρώμενα (Ραγκουτσάρια στην Καστοριά, και Μπουμπουσάρια στη Σιάτιστα) με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ο Κων. Κηπουργός παρουσιάζει τον φιλέλληνα λόρδο Άστιγξ και το ομοίωμα της κορβέτας Καρτερία που φιλοτέχνησε

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία πρόβαλε την ταινία Jordano Bruno του Τζουλιάνο Μοντάλντο με αφορμή τη μέρα Φιλοσοφίας

]

Δ.Τ. Προβλήματα στη λειτουργία του Προαστιακού !

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

9 Αυγούστου 2022

Προβλήματα στη λειτουργία του Προαστιακού !

Τους τελευταίους δύο μήνες τα προβλήματα τόσο σε περιφερειακά και προαστιακά δρομολόγια όσο και στον κύριο άξονα οδήγησαν σε κατάρρευση του ελληνικού σιδηροδρόμου που άλλοτε δεν υπήρξε. Προβλήματα στην υποδομή, βλάβες σε συρμούς, έλλειψη προσωπικού η οποία οξύνθηκε είτε λόγω αδειών είτε λόγω νόσησης, οδήγησαν είτε σε ακυρώσεις δρομολογίων είτε πολλά από αυτά να αντικαθιστούνται με λεωφορεία τα οποία έκαναν ακόμα και διπλάσια ώρα από ότι με τραίνο. Η ταλαιπωρία των επιβατών δεν είχε τέλος. Η Hellenic Train μετατράπηκε σε “Hellenic Bus” αποδεικνύοντας ότι έχασε τον έλεγχο της διαχείρισης.

Η επιδημία των προηγούμενων προβλημάτων χτύπησε και την πόρτα του Πατρινού Προαστιακού. Ο κλήρος έπεσε στο Νότιο κλάδο ο οποίος ήταν θεωρητικά πιο εύκολα διαχειρίσιμος ταλαιπωρώντας τους λιγοστούς “εθελοντές επιβάτες” που επέμεναν να χρησιμοποιούν την “Hellenic Bus”. Τα λεωφορεία μπαινόβγαιναν στις στάσεις Ανθείας και Ιτιές αυξάνοντας το χρόνο μετάβασης ενώ θα μπορούσαν να σταθμεύουν στην παραλιακή λεωφόρο όπως έκαναν με τις λοιπές στάσεις. Ως αποτέλεσμα τα δρομολόγια του Β. Κλάδου είχαν καθυστέρηση από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα αφού εκεί είχαν ανταπόκριση με του Ν. Κλάδου.

Τα προβλήματα πολλά σε όλο το δίκτυο του Προαστιακού τα οποία τα έχουμε αναφέρει πάλι σε προηγούμενες ανακοινώσεις.

1.     Οι βλάβες στους συρμούς αυξάνονται το καλοκαίρι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Οι συντηρήσεις και μικροεπισκευές γίνονται, ωστόσο τα τραίνα σε λιγότερο από 1,5 χρόνο κλίνουν μια 20ετία και κάποια στιγμή θα πρέπει να περάσουν Γενική Επισκευή ή και Ανακατασκευή γιατί το προσδόκιμο όριο ζωής θα λήξει αν δεν έχει ήδη γίνει. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν στο Μηχανοστάσιο της Πάτρας αλλά στο ΚΕΠ (Κεντρικό Εργοστάσιο Πειραιά).

2.    Υπήρχε πρόθεση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει σε ανάταξη συρμών μεταξύ αυτών και 2 μετρικών αλλά ποτέ δεν έλαβε χώρα η προκήρυξη αυτή.

3.    Η γραμμή σ’ όλο το δίκτυο χρήζει ΑΜΕΣΑ επισκευής και βαριά συντήρηση ιδιαίτερα στο Βόρειο Κλάδο. Αν δεν προχωρήσει άμεσα η εργολαβία η οποία έχει ανακοινωθεί πιθανόν να έχουμε ακόμα και διακοπή δρομολογίων. Ο Νότιος κλάδος χρήζει και αυτός ανάταξη διότι η περίφημη εργολαβία που έγινε τα προηγούμενα χρόνια (ΠΔΕ & ΟΣΕ) ήταν ελλιπέστατη και δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα δηλαδή ωριαία δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα. Η συμβιβαστική λύση που δόθηκε με κάθε δίωρο δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα ήταν για να μην επιστραφούν χρήματα στην ΕΕ.

4.    Η μονή γραμμή έως Κ. Αχαΐα δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στη διαχείριση σε περίπτωση βλάβης του συρμού αφού δεν υπάρχουν σημεία διασταυρώσεων ενώ η έλλειψη προσωπικού από τον ΟΣΕ οξύνει τα προβλήματα. Το μοναδικό σημείο που μπορούν να συναντηθούν τα τραίνα είναι ο σταθμός των Βραχνεΐκων ο οποίος βγήκε εκτός από την εργολαβία της ΠΔΕ-ΟΣΕ και η υποδομή έχει γίνει δρόμος.

5.    Η πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ γνώριζε εδώ και 6 χρόνια ότι θα δοθεί προς χρήση ο Νότιος κλάδος δε φρόντισε να έχει το απαραίτητο προσωπικό ώστε να καλύψει τα δρομολόγια έως το βράδυ με αποτέλεσμα να αποθαρρύνει το επιβατικό κοινό για χρήση του μέσου. Επίσης δείχνει μία αδιαφορία ακόμα και για μικροπράγματα, όπως η μη ενεργοποίηση των συστημάτων PIS (Οπτική και ηχητική αναγγελία των στάσεων) εντός συρμών και η αντικατάσταση των παλιών σχεδιαγραμμάτων με τα νέα όπου φαίνονται οι στάσεις του Νοτίου Κλάδου. Η δημιουργία του καναλιού για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού μέσω της εφαρμογής telegram ήταν μία καλή κίνηση ωστόσο δεν είναι σε πραγματικό χρόνο και πολλές φορές έρχεται καθυστερημένα που είναι πλέον αργά. Επίσης έγινε μία αξιόλογη προσπάθεια για τον καθαρισμό των συρμών εξωτερικά από τα graffiti τα οποία έχουν περιοριστεί από τους επίδοξους “καλλιτέχνες” ωστόσο εσωτερικά χρήζουν παρεμβάσεις όπως αντικατάσταση καθισμάτων.

Όπως και να έχουν τα πράγματα κάτι πρέπει να γίνει ειδάλλως θα έρθουν τα χειρότερα και ευθύνη θα έχουν όλοι, τόσο το Υπουργείο με άμεσα εποπτεύον φορέα τον ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train. Οι χρήστες έχουν αρκετή υπομονή αλλά έως πότε;

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Εμβολιαζόμαστε – Τηρούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ – Προστατευόμαστε

Share
Share

Comments are closed.