Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
10 Δεκεμβρίου 2022
Τα Δικαιώματα του Παιδιού και οι εφηβικές εξάρσεις αφορμή για την προβολή της ταινίας «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς από την Κοινο_Τοπία
Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία https://www.koinotopia.gr, με αφορμή την ευαισθητοποίηση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και τα εφηβικά και νεανικά βιώματα των έντονων συναισθημάτων, προβάλει την Κοινωνική ταινία «Γλυκά δεκάξι» του Κεν Λόουτς, την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου, ώρα 7.15μμ Προσέλευση 7μμ
H προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Καραϊσκάκη 153 ισόγειο, μεταξύ Πατρέως και Γεροκωστοπούλου στην Πάτρα με δωρεάν είσοδο αλλά με κράτηση θέσης η οποία εξασφαλίζεται στο info@koinotopia.gr ή με κλήση στο 2610.622250 ωράριο γραμματείας Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 11πμ-2μμ και Πέμπτη, Παρασκευή 7-9μμ, για δε τις άλλες ώρες στο 2610.277171. Θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με αφορμή την ταινία. Συντονίζει ο Κώστας Νταλιάνης.
Στοιχεία: Κοινωνική περιπέτεια, Σκηνοθέτης: Κεν Λόουτς, Σενάριο: Πολ Λάβερτι, Ηθοποιοί: Μάρτιν Κόμπστον, Μισέλ Κούλτερ, Ανμαρ Φούλτον, Υπότιτλοι: Ελληνικοί, Γλώσσα: Αγγλικά, Διάρκεια: 102 λεπτά, Παραγωγή: 2002
Ο Κώστας Νταλιάνης, στο site της Κοινο_Τοπίας γράφει σχετικά: Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, ο Κεν Λόουτς έχει γυρίσει μια σειρά από ταινίες που επικεντρώνονται σε ζητήματα τάξεων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το «Poor Cow» και το «Kes» του είναι παραδείγματα ως προς αυτό, ενώ τα «Hidden Agenda» και «The Wind That Shakes the Barley» έδειξαν τη βάναυση μεταχείριση των Ιρλανδών από τη βρετανική κυβέρνηση. Το «Γλυκά δεκάξι» του θα μπορούσε πιθανότατα να διαδραματιστεί σε οποιαδήποτε χώρα, αλλά στην προκειμένη περίπτωση ο τόπος του δράματος είναι οι φτωχογειτονιές της Γλασκώβης.
Η μαμά του Λίαμ, η Τζιν, είναι στη φυλακή αλλά πρόκειται να αποφυλακιστεί εγκαίρως για τα 16α γενέθλιά του. Αυτή τη φορά ο Λίαμ είναι αποφασισμένος ότι τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον για τους δυο τους, μακριά από τον παππού του και τον Σταν, ντίλερ ναρκωτικών και φίλο της μητέρας του, οι οποίοι του φέρονται με τον χειρότερο τρόπο. Αλλά πρώτα πρέπει να συγκεντρώσει τα αναγκαία χρήματα. Σύντομα, όμως, τα παράτολμα σχέδια των φίλων του τους οδηγούν σε σοβαρούς μπελάδες. Ο Λίαμ, κάνει τη μία λάθος επιλογή μετά την άλλη, αν και δύσκολα μπορείς να τον κατηγορήσεις. Οι επιλογές του είναι περιορισμένες, το περιβάλλον του εχθρικό, τα πρότυπα στη ζωή του όλα προς αποφυγή. Δεν υπάρχει χώρος για ελιγμούς, παρά μόνο προσπάθεια για επιβίωση.
Η ταινία κέρδισε το βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ των Κανών. Ο σεναριογράφος Πολ Λάβερτι εργάστηκε ως δικηγόρος στη Γλασκώβη και στη συνέχεια σε μια οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κεντρική Αμερική πριν ασχοληθεί με το σενάριο. Αυτή είναι η τέταρτη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Κεν Λόουτς και ο ένας διευκολύνει τη δουλειά του άλλου.
Ο Λόουτς πάντα βάζει στο επίκεντρο του έργου του καθημερινούς ανθρώπους. Η πλειοψηφία του πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου δε ζει όπως οι χαρακτήρες στο «Downton Abbey». Οι περισσότεροι από αυτούς είναι άνθρωποι της εργατικής τάξης. Είναι προφανές ότι το Brexit, όσο επιζήμιο κι αν ήταν, προέκυψε επειδή μεγάλα τμήματα του πληθυσμού θεώρησαν ότι οι διαδοχικές κυβερνήσεις τους ξεπούλησαν – άτομα σαν τους χαρακτήρες της ταινίας, που θεωρούν τους εαυτούς τους αγνοημένους και παραμελημένους.
Η ταινία αφηγείται μια τραγική, γλυκόπικρη ιστορία ενός παιδιού του οποίου οι ελπίδες συνθλίβονται από την αδιάφορη οικογένειά του και τον σκληρό κόσμο στον οποίο ζει. Παρά το γεγονός ότι η ταινία είναι δραματική, είναι επίσης ανάλαφρη και γλυκιά, με κάποιες συγκινητικές στιγμές και πολύ χιούμορ. Υπάρχει επίσης μια αχτίδα ελπίδας – ο Λίαμ έχει μια μεγαλύτερη αδερφή που τον νοιάζεται βαθιά και είναι πάντα δίπλα του.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Σπηλιώτης Ανδρέας 2610.277171
Εμβολιαζόμαστε – Τηρούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ – Προστατευόμαστε