Ιστορικό

Δ.Τ. Μέλη της Κοινο_Τοπίας παρακολούθησαν την παράσταση ‘‘Ο Καλλιτέχνης της Πείνας’’ και συζήτησαν με τους συντελεστές της

Δ.Τ. ‘‘Ο Καλλιτέχνης της Πείνας’’, μια θεατρική παράσταση για την Κοινο_Τοπία

Σκέψεις για την απογραφή πληθυσμού και την Πάτρα (του Θάνου Δούρου)

Δ.Τ. Προσυπογράφουμε την επείγουσα έκκληση ακτιβιστών προς τους ηγέτες των κρατών να πάρουν τολμηρά μέτρα για την κλιματική κρίση

Δ.Τ. Ένας φτερωτός καταληψίας του αστικού χώρου

Το περιβάλλον προστατεύεται μόνο με πράξεις (της Ασπασίας Ρηγοπούλου)

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία & Πολίτες Εν Δράσει συνεχίζουν την προσπάθεια συγκέντρωσης βοήθειας για τη στήριξη όσων μάχονται για την πυροπροστασία μας

Δ.Τ. Καθαρή ενέργεια 100%, με σεβασμό στη φύση

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα στου Μαραβέλα και η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πρόσκληση σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Ο Σάκης Κάπαρης αποχαιρετά με στίχους και ένα συγκινητικό αφιλτράριστο βίντεο του 1972 από το αρχείο του, τον φίλο του Μίκη Θεοδωράκη

Δ.Τ. Βραδινό με αφορμή την έναρξη δράσεων της νέας περιόδου 2021-22 με ανοιχτή πρόσκληση σε μέλη και νέους φίλους

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία και Πολίτες Εν Δράσει προβληματίζονται για τις πυρκαγιές και σας καλούν να στηρίξετε όσους μάχονται στην πρώτη γραμμή

Ωράριο λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας

Η κλιματική κρίση αλλάζει τα πάντα. Θα δράσουμε, όμως, αποτελεσματικά πριν είναι πάρα πολύ αργά; (άρθρο του Νίκου Χρυσόγελου)

Γνωριμία με την Πρέβεζα και τη Νικόπολη (25-26 Σεπτέμβρη με την Κοινο_Τοπία)

Δ.Τ. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά με την απομάκρυνση των κενωθέντων περιπτέρων και να λύσει προβλήματα που δημιουργούν λειτουργούντα

Η Κοινο_Τοπία ευχαριστεί για τις δωρεές στη μνήμη Διονύση Κόκλα

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

]

Δ.Τ. Παρασκευή 24 και Σάββατο 25 οι δυο πρώτες ταινίες του αφιερώματος στον Ιρλανδό σκηνοθέτη Νηλ Τζόρνταν που παρουσιάζει η Κοινο_Τοπία

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

21 Ιανουαρίου 2014

Παρασκευή 24 και Σάββατο 25 οι δυο πρώτες ταινίες του αφιερώματος στον Ιρλανδό σκηνοθέτη Νηλ Τζόρνταν που παρουσιάζει η Κοινο_Τοπία

 

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ, σε μια ευρύτερη συζήτηση για θέματα όπως οι συνέπειες της βίας, η σεξουαλικότητα, η αναζήτησης ταυτότητας όχι μόνο σεξουαλικού αλλά πολιτικού κοινωνιολογικού και φυλετικού περιεχομένου, αλλά και θέματα όπως η σύγχρονη πολιτική ιστορία της Ευρώπης, παρουσιάζει ένα τριήμερο αφιέρωμα 24, 25 και 26 Ιανουαρίου στον Ιρλανδό σκηνοθέτη, συγγραφέα και σεναριογράφο Νηλ Τζόρνταν (Neil Jordan).Το αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί στον Πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου). Στο τέλος κάθε προβολής ακολουθεί συζήτηση. Τα κείμενα καθώς και η επιμέλεια του αφιερώματος είναι του Παναγιώτη Καρώνη.

Παρασκευή 24/1ου στις 20:00

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΛΥΓΜΩΝ (The Crying Game)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΣΕΝΑΡΙΟ: Νηλ Τζόρνταν (Neil Jordan)

ΧΩΡΑ: Αγγλία, 1992 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112’ ΜΟΥΣΙΚΗ: Anne Dudley ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Ian Wilson ΠΑΙΖΟΥΝ: Stephen Rea, Forest Whitaker, Miranda Richardson,Jaye Davidson, Adrian Dunbar κ.α

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ: Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου στον Νηλ Τζόρνταν στην απονομή του 1992. Υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Α’ Αντρικού Ρόλου για τον Στίβεν Ρία, Β’ Αντρικού Ρόλου, Σκηνοθεσίας και Μοντάζ στην απονομή του 1992.

Το υπέροχο αυτό φιλμ του Ιρλανδού Νηλ Τζόρνταν βασίζετε σε μύθο του Αισώπου. Κάποτε λέει ο μύθος -δηλαδή ο Αίσωπος- ο σκορπιός ζήτησε από το βάτραχο να τον μεταφέρει στην απέναντι όχθη του ποταμού καθισμένο στη ράχη του. Ο βάτραχος συμφώνησε αναλογιζόμενος ότι ο σκορπιός δε θα τον τσιμπούσε αφού αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα πέθαιναν και οι δύο. Ξεκίνησαν λοιπόν, αλλά στο μέσο της διαδρομής ο σκορπιός τσίμπησε το βάτραχο και αυτός έκπληκτος τον ρωτάει: «γιατί το έκανες τώρα θα πεθάνουμε και οι δύο», για να του απαντήσει ο σκορπιός: «δε μπορούσα να κάνω αλλιώς, αυτή είναι η φύση μου».

Ο Τζόρνταν βασισμένος σε ένα άρτια δομημένο σενάριο χαρακτήρων, προσπαθεί να ορίσει τη φύση και τα όρια του ανθρώπου. Η αιχμαλωσία του μαύρου Άγγλου στρατιώτη από τον ΙΡΑ (Ιρλανδικός Δημοκρατικός Στρατός) και η εντολή στον Φέργκους (επαναστάτη του ΙΡΑ) να τον σκοτώσει, δε θα εκτελεστεί, αφού ο στρατιώτης θα βρει τραγικό θάνατο από την εισβολή των Αγγλικών τανκς στο κρησφύγετο των επαναστατών, κάτι που ο Φέργκους ούτως ή άλλως δεν είχε σκοπό να κάνει, αφού από τη φύση του δε θα μπορούσε να αφαιρέσει ζωή για οποιονδήποτε λόγο. Όπως πάλι από τη φύση του δεν είναι επαναστάτης αφού οι επαναστάσεις απαιτούν πίστη, αποφασιστικότητα, σκληρότητα και καθόλου συναισθηματισμούς, κάτι που ο Φέργκους δε διαθέτει αλλά θα λέγαμε ότι υπάγετε στην κατηγορία εκείνη των ανθρώπων που δε θα μπορούσαν να πειράξουν ούτε μυρμήγκι.

Η Γιουρσενάρ στο έργο της Φωτιές, λέει, ότι δεν αγαπάμε πολύ τους ανθρώπους αν δεν αγαπάμε τις αδυναμίες τους, τα πάθη τους και τις ιδιαιτερότητές τους. Ο Φέργκους, ο ήρωας τούτης της ταινίας αγαπάει τους ανθρώπους έτσι όπως είναι και δεν είναι στη φύση του να είναι δολοφόνος ή να θέλει το κακό τους, πολύ περισσότερο, να είναι επαναστάτης. Αυτός ο υπέροχος Ιρλανδός που ακούει στο όνομα Νηλ Τζόρνταν μας δωρίζει αυτό το σπουδαίο υπαρξιακό δράμα. Θα το θυμόμαστε, του χρωστάμε… και τον ευγνωμονούμε.

Σάββατο 25/1ου στις 20:00

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ (The End of the Affair)

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Νηλ Τζόρνταν ΧΩΡΑ: Αγγλία Η.Π.Α. 1999 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102΄

ΣΕΝΑΡΙΟ: Νηλ Τζόρνταν, βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Γκράχαμ Γκρην(Graham Greene) ΜΟΥΣΙΚΗ: Michael Nyman ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Roger Pratt

ΠΑΙΖΟΥΝ: Julianne Moore, Ralph Fiennes, Stephen Rea, Ian Hart, James Bolam, Simon Fisher-Turner, Jason Isaacs, Deborah Findlay, Cyril Shaps, Heather-Jay Jones, Jack McKenzie, Nicholas Hewetson κ. α.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ: Υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας για τον Roger Pratt και Α’ Γυναικείου Ρόλου για την Τζούλια Μουρ.

Η ταινία είναι μεταφορά του κλασικού, πολυδιαβασμένου και ημιαυτοβιογραφικού λογοτεχνικού έργου του Γκράχαμ Γκρην (Henry Graham Greene, 1904-1991) Το τέλος μιας σχέσης. Η μεταφορά βέβαια τούτου του έργου θα μπορούσε να καταλήξει στην αφήγηση μιας εύπεπτης ερωτικής ιστοριούλας αν δεν είχε την τύχη να έχει σκηνοθέτη τον μαέστρο Νηλ Τζόρνταν. Ο Τζόρνταν, όχι μόνο μας καταδύει στο συναισθηματικό κόσμο των τραγικών ηρώων του Γκρην, αλλά μας κάνει καιμετόχους των συναισθημάτων των πρωταγωνιστών του.

Μεταφερόμαστε στο Λονδίνο του 1946, μετά το τέλος δηλαδή του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, όπου ένας συγγραφέας έχει ερωμένη μια παντρεμένη γυναίκα. Ο συγγραφέας Μόρις Μπέντριξ, προσπαθεί αγανακτισμένος να αναζητήσει τα αίτια που οδήγησαν την ερωμένη του να διακόψει ξαφνικά τον παράνομο δεσμό τους. Το παζλ της ιστορίας μας θα συμπληρωθεί σταδιακά και θα αναπλάσει το παρελθόν φτάνοντας στο άχρωμο και άδειο συναισθηματικά παρόν. Η αφήγηση από εκεί και μετά θα περάσει στην ηρωίδα μας, τη Σάρα, που θα μας αποκαλύψει αυτό που δε θα μπορούσε να το φανταστεί τούτος ο συντετμημένος και οργισμένος εραστής της.

Ο Τζόρνταν μπορεί να επικεντρώνεται στην καταδικασμένη από τις κοινωνικές «σιδηροκατασκευές» και συμβάσεις ερωτική ιστορία, αλλά θα λέγαμε πως οι δυο λέξεις που αποτελούν την προβληματική τούτης της υπέροχης ταινίας είναι: πίστη και υπόσχεση. Δεν τον ενδιαφέρει δηλαδή να μας πει για μια ακόμα παράνομη σχέση, αλλά να μιλήσει για μια ιστορία βαθιάς και αληθινής αγάπης. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και το κλειδί που μας δίνουν συγγραφέας και σκηνοθέτης προκειμένου να αναγνώσουμε τούτο το έργο. Γιατί μια και η βαθιά θρησκευόμενη Σάρα πιστεύει στα θεϊκά σημάδια, οι επιλογές της έχουν τη βαριά σκιά του Θεού, μια σκιά που θα καλύψει και τον εραστή της, που μπορεί να μην πιστεύει, αναγκάζεται όμως να συνθηκολογήσει με την απόφασή της και κατ’ επέκταση με τη δυστυχία του. Το κλειδί του το δίνει η αγάπη. Χωρίς να μιλάμε βέβαια για μια θρησκευτική ταινία, αλλά για το επιστέγασμα της αγάπης. Τα συναισθήματα βέβαια των ηρώων φέρουν αντιμέτωπους τον έρωτα με την πίστη. Μια πίστη που θα ρίξει βαριά τη σκιά πάνω τους και κατ’ επέκταση στις επιλογές τους.

ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Κυριακή 26/1/14 Μάικ Κόλινς, ο επαναστάτης (Michael Collins) στις 17:00

Κυριακή 26/1/14 Συνέντευξη με έναν βρικόλακα (Interview with the Vampire) στις 20:00

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009 Ανδρέας Σπηλιώτης

Comments are closed.