Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2024 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας σκόρπισε μελωδίες και χαρά

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη η Κοινο_Τοπία διασκέδασε και απόλαυσε το δρώμενο με τα Ατάλαντα Ταλέντ

2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κέφι και χορός στο καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της ‘‘Μέριμνας’’ από ΠΕΔ και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Τρίτη 11 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της..Μέριμνας..από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Μετά τη μεγάλη συμμετοχή στο εισαγωγικό σεμινάριο ‘‘Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας’’ 4 δίωρα εργαστήρια με τη Μ. Αγραφιώτη

Δ.Τ. Με επιτυχία παρουσιάστηκε η νεότερη ιστορική έρευνα του Δ.Λυμπουρίδη με θέμα “Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922”

1η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας με πυξίδα τις Ανθρώπινες Ανάγκες. Εισαγωγικό δίωρο σεμινάριο με τη Μαγδαληνή Αγραφιώτη

Δ.Τ. Παρουσία πλήθους φίλων η Κοινο_Τοπία έκοψε την πίτα της εν μέσω ευχών και ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία συνέδραμε 4 περιπτώσεις θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας. Συγκεντρώνει χρήματα για να βοηθήσει και άλλες περιπτώσεις

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία κόβει την πίτα της και σας περιμένει για ανταλλαγή ευχών εν μέσω ασμάτων της χορωδίας της

Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Ευχές από την Κοινο_Τοπία για το 2025 με Κεφαλλονίτικα κάλαντα

Δ.Τ. Στήριξη της Αλκυόνης με χρήματα που συγκεντρώθηκαν σε ψυχαγωγική βραδιά της Κοινο_Τοπίας

Λειτουργία γραμματείας Κοινο_Τοπίας για την εορταστική περίοδο 2024-2025

Δ.Τ. Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινία..Τραγούδια από το δεύτερο όροφο..του Ρόι Άντερσον (Πάτρα)

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

3 Απριλίου 2014

Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει

την ταινία Τραγούδια από το δεύτερο όροφο του Ρόι Άντερσον

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr σε συνέχεια του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» προβάλλει τηνΤετάρτη 9 Απριλίου την ταινία Τραγούδια από το δεύτερο όροφο (Songs from the second floor) του Ρόι Άντερσον (Roy Andersson).

Θα πραγματοποιηθούν δύο προβολές στις 17:30 και στις 20:00.

Σκοπός των προβολών είναι -πέρα από το να δούμε ή να ξαναθυμηθούμε διαμάντια της έβδομης τέχνης- η συζήτηση και ο προβληματισμός που ξεκινούν από τη θεματική μιας ταινίας. Θεματική που με συναρπαστικό τρόπο θέτει το εύρημα όλης της προβληματικής της με την εντελώς βέβαια προσωπική αισθητική του δημιουργού της, αλλά και η ανάγκη για συνάντηση των ανθρώπων. Μετά την προβολή της ταινίας για όσους το επιθυμούν, ακολουθεί συζήτηση πάνω στη θεματική της.

Η προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση προβολής και τη συζήτηση με το κοινόσυντονίζουν οι Π. Καρώνης και Κ. Κυριακόπουλος. Πρώτη προβολή 17:30 και δεύτερη 20:00.

Ημερολόγιο Ταινιών: Μ Α Ρ Τ Ι Ο Σ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΣΕΝΑΡΙΟ: Ρόι Άντερσον (Roy Andersson)

ΧΩΡΑ: Σουηδία, Νορβηγία, Δανία 2000 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89΄

ΜΟΥΣΙΚΗ: Benny Andersson, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: István Borbás, Jesper Klevenas, Robert Komarek.

ΠΑΙΖΟΥΝ: Lars Nordh, Stefan Larsson, Bengt C.W. Carlsson, Torbjörn, StenAndersson Fahlström, Rolando Núñez, Lucio Vucina, Per Jörnelius, Peter Roth,KlasGösta Olsson, Hanna Eriksson.

Ο Παναγιώτης Καρώνης, στο site της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ γράφει σχετικά: “Kάτι αγνό, αποκαθαρμένο και συμπυκνωμένο, μια ταινία που θα έφτανε σε υψηλά επίπεδα αφαίρεσης” είχε στόχο να δημιουργήσει ο Roy Andersson, με την ταινία τουTραγούδια από το Δεύτερο Όροφο.

H ταινία παρουσιάζει μια σειρά περιστατικών χωρίς προφανή λογικό ειρμό. Ένας υπάλληλος απολύεται με εξευτελιστικό τρόπο, ένας μετανάστης δέχεται βίαιη επίθεση σ’ έναν πολυσύχναστο δρόμο, ένα μάγος κάνει θάλασσα ένα νούμερό του, και ο Kαρλ βάζει φωτιά στο κατάστημα επίπλων του για να εισπράξει την ασφάλεια. Την επόμενη μέρα, χάος και πανικός επικρατούν παντού, και μόνον ο Kαρλ μοιάζει να κατανοεί τον παραλογισμό, συνειδητοποιώντας πόσο δύσκολο είναι να είσαι άνθρωπος…

Σε συνέντευξη Tύπου που παραχώρησε ο σκηνοθέτης στη διάρκεια του 41ου Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης (η ταινία προβλήθηκε στο κυρίως πρόγραμμα των Nέων Oριζόντων), ανέφερε πως στο επίκεντρο της ταινίας του βρίσκεται η αντίθεση που υπάρχει ανάμεσα στον κυνισμό, την αυθαιρεσία και το θράσος της άρχουσας τάξης στις δυτικές κοινωνίες από τη μία και έναν ευάλωτο άνθρωπο, που είναι ο ήρωας της ταινίας, από την άλλη. Όσον αφορά τη γραφή της ταινίας, αποτελεί μια μορφή αντίδρασης, σύμφωνα με το σκηνοθέτη, απέναντι στην αγγλοσαξωνική γραμμική δραματουργία και την εμπορική δομή των περισσοτέρων ταινιών.

Όπως τόνισε ο Roy Andersson, αυτό που ο ίδιος προσπάθησε να κάνει είναι κάτι διαφορετικό από την κυρίαρχη σύμβαση, να δημιουργήσει φωτογραφίες που να μοιάζουν με ζωγραφικούς πίνακες και παράλληλα να δώσει εικαστική ένταση και στην πλοκή. Όσον αφορά τη χρήση του συμβόλου του Εσταυρωμένου, ανέφερε πως η πρόθεσή του ήταν να προκαλέσει, να δημιουργήσει σοκ και με τον τρόπο αυτό να καταστήσει προφανές ότι πολύ συχνά καταχρώμεθα τα χριστιανικά σύμβολα, κάνοντας έτσι μία κριτική στη Σουηδική εκκλησία, που όπως είπε, προσπαθεί να αποκρύψει τα οικονομικά της οφέλη από την εκμετάλλευση των κηρυγμάτων του χριστιανισμού.

O Roy Andersson έχει σκηνοθετήσει δεκάδες διαφημιστικά σποτ στη Σουηδία, τα οποία, όπως είπε του έχουν δώσει τη δυνατότητα να αναπτύξει το δικό του προσωπικό ύφος, να δουλέψει σε καλά στούντιο και τελικά να δημιουργήσει διαφημιστικά τα οποία αντιμετωπίζει με σοβαρότητα, όπως δηλαδή και τις ταινίες του.Tραγούδια από το Δεύτερο Όροφο είναι η τρίτη του ταινία και κέρδισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του φετινού Φεστιβάλ των Kαννών. Σύμφωνα με την παραγωγό Lisa Alwert έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές των τελευταίων χρόνων στη Σουηδία, έχει παιχτεί στη Νορβηγία και τη Γαλλία και έχει βρει διανομή σε είκοσι χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2615.002009

Share
Share

Comments are closed.