Δ.Τ. Ολοκληρώνεται η δράση της Κοινο_Τοπίας για το κατάστημα κράτησης Αγ. Στεφάνου Αχαΐας

Η σημασία των λεκανών απορροής ποταμών. Επετειακή εσπερίδα της ΟΙΚΙΠΑ

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του Ασημάκη Παπαδόπουλου ”Οι Εκμυστηρεύσεις”

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού. Ο αυτισμός δεν είναι μια επιλογή, αλλά η αγάπη και η κατανόηση είναι

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του Διονύση Μπονέλη…Οι Μουσικοί της Πάτρας. Οι γιε-γιέδες – Η δεκαετία – Τέλος εποχής

Δ.Τ. Με πολύ κέφι και χορό το πάρτι μασκέ της Κοινο_Τοπίας. Επευφημίες στην παρέλαση των κορασίδων στους δρόμους της Πάτρας

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία συγκεντρώνει βοήθεια ειδών πρώτης ανάγκης για το κατάστημα κράτησης Αγ. Στεφάνου Αχαΐας

Δ.Τ. Είχε μπρίο, είχε απ’ ούλα, με χορό και με τραγούδια

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η περιήγηση γνωριμίας με το Ρωμαϊκό Στάδιο Πάτρας από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη η Κοινο_Τοπία διασκέδασε και απόλαυσε το δρώμενο με τις χήρες σε πολλές παραλλαγές και προσεγγίσεις

Δ.Τ. Μεγάλο το ενδιαφέρον για την περιήγηση γνωριμίας στο κάστρο του Ρίου με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Σκωπτικά, σατυρικά, με χορό και χωρατά, όλα τα ‘χει η βραδιά

Δ.Τ. Περιήγηση γνωριμίας στο Ρωμαϊκό Στάδιο Πάτρας με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Κέφι και χορός στο καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της ‘‘Μέριμνας’’ από ΠΕΔ και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Περιήγηση γνωριμίας στο κάστρο του Ρίου με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε ανοικτή βιωματική συζήτηση. Όλα αυτά που δε βλέπουμε…

Δ.Τ. Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της ..Μέριμνας.. από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Τι να κάνουμε με το παλαιό λιμάνι… απαιτούνται συνθέσεις όχι λογικές μηδενικού αθροίσματος !

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη το μεσημέρι η Κοινο_Τοπία θα το τσικνίσει μετά μουσικής και χορού στο Tulum Uptown

Δ.Τ. Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει την ταινία..Τραγούδια από το δεύτερο όροφο..του Ρόι Άντερσον (Πάτρα)

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

3 Απριλίου 2014

Το «Ημερολόγιο Ταινιών» της Κοινο_Τοπίας παρουσιάζει

την ταινία Τραγούδια από το δεύτερο όροφο του Ρόι Άντερσον

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr σε συνέχεια του κύκλου προβολών της με τίτλο «Ημερολόγιο ταινιών» προβάλλει τηνΤετάρτη 9 Απριλίου την ταινία Τραγούδια από το δεύτερο όροφο (Songs from the second floor) του Ρόι Άντερσον (Roy Andersson).

Θα πραγματοποιηθούν δύο προβολές στις 17:30 και στις 20:00.

Σκοπός των προβολών είναι -πέρα από το να δούμε ή να ξαναθυμηθούμε διαμάντια της έβδομης τέχνης- η συζήτηση και ο προβληματισμός που ξεκινούν από τη θεματική μιας ταινίας. Θεματική που με συναρπαστικό τρόπο θέτει το εύρημα όλης της προβληματικής της με την εντελώς βέβαια προσωπική αισθητική του δημιουργού της, αλλά και η ανάγκη για συνάντηση των ανθρώπων. Μετά την προβολή της ταινίας για όσους το επιθυμούν, ακολουθεί συζήτηση πάνω στη θεματική της.

Η προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ. Τη διοργάνωση προβολής και τη συζήτηση με το κοινόσυντονίζουν οι Π. Καρώνης και Κ. Κυριακόπουλος. Πρώτη προβολή 17:30 και δεύτερη 20:00.

Ημερολόγιο Ταινιών: Μ Α Ρ Τ Ι Ο Σ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΣΕΝΑΡΙΟ: Ρόι Άντερσον (Roy Andersson)

ΧΩΡΑ: Σουηδία, Νορβηγία, Δανία 2000 ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89΄

ΜΟΥΣΙΚΗ: Benny Andersson, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: István Borbás, Jesper Klevenas, Robert Komarek.

ΠΑΙΖΟΥΝ: Lars Nordh, Stefan Larsson, Bengt C.W. Carlsson, Torbjörn, StenAndersson Fahlström, Rolando Núñez, Lucio Vucina, Per Jörnelius, Peter Roth,KlasGösta Olsson, Hanna Eriksson.

Ο Παναγιώτης Καρώνης, στο site της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ γράφει σχετικά: “Kάτι αγνό, αποκαθαρμένο και συμπυκνωμένο, μια ταινία που θα έφτανε σε υψηλά επίπεδα αφαίρεσης” είχε στόχο να δημιουργήσει ο Roy Andersson, με την ταινία τουTραγούδια από το Δεύτερο Όροφο.

H ταινία παρουσιάζει μια σειρά περιστατικών χωρίς προφανή λογικό ειρμό. Ένας υπάλληλος απολύεται με εξευτελιστικό τρόπο, ένας μετανάστης δέχεται βίαιη επίθεση σ’ έναν πολυσύχναστο δρόμο, ένα μάγος κάνει θάλασσα ένα νούμερό του, και ο Kαρλ βάζει φωτιά στο κατάστημα επίπλων του για να εισπράξει την ασφάλεια. Την επόμενη μέρα, χάος και πανικός επικρατούν παντού, και μόνον ο Kαρλ μοιάζει να κατανοεί τον παραλογισμό, συνειδητοποιώντας πόσο δύσκολο είναι να είσαι άνθρωπος…

Σε συνέντευξη Tύπου που παραχώρησε ο σκηνοθέτης στη διάρκεια του 41ου Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης (η ταινία προβλήθηκε στο κυρίως πρόγραμμα των Nέων Oριζόντων), ανέφερε πως στο επίκεντρο της ταινίας του βρίσκεται η αντίθεση που υπάρχει ανάμεσα στον κυνισμό, την αυθαιρεσία και το θράσος της άρχουσας τάξης στις δυτικές κοινωνίες από τη μία και έναν ευάλωτο άνθρωπο, που είναι ο ήρωας της ταινίας, από την άλλη. Όσον αφορά τη γραφή της ταινίας, αποτελεί μια μορφή αντίδρασης, σύμφωνα με το σκηνοθέτη, απέναντι στην αγγλοσαξωνική γραμμική δραματουργία και την εμπορική δομή των περισσοτέρων ταινιών.

Όπως τόνισε ο Roy Andersson, αυτό που ο ίδιος προσπάθησε να κάνει είναι κάτι διαφορετικό από την κυρίαρχη σύμβαση, να δημιουργήσει φωτογραφίες που να μοιάζουν με ζωγραφικούς πίνακες και παράλληλα να δώσει εικαστική ένταση και στην πλοκή. Όσον αφορά τη χρήση του συμβόλου του Εσταυρωμένου, ανέφερε πως η πρόθεσή του ήταν να προκαλέσει, να δημιουργήσει σοκ και με τον τρόπο αυτό να καταστήσει προφανές ότι πολύ συχνά καταχρώμεθα τα χριστιανικά σύμβολα, κάνοντας έτσι μία κριτική στη Σουηδική εκκλησία, που όπως είπε, προσπαθεί να αποκρύψει τα οικονομικά της οφέλη από την εκμετάλλευση των κηρυγμάτων του χριστιανισμού.

O Roy Andersson έχει σκηνοθετήσει δεκάδες διαφημιστικά σποτ στη Σουηδία, τα οποία, όπως είπε του έχουν δώσει τη δυνατότητα να αναπτύξει το δικό του προσωπικό ύφος, να δουλέψει σε καλά στούντιο και τελικά να δημιουργήσει διαφημιστικά τα οποία αντιμετωπίζει με σοβαρότητα, όπως δηλαδή και τις ταινίες του.Tραγούδια από το Δεύτερο Όροφο είναι η τρίτη του ταινία και κέρδισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής του φετινού Φεστιβάλ των Kαννών. Σύμφωνα με την παραγωγό Lisa Alwert έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές των τελευταίων χρόνων στη Σουηδία, έχει παιχτεί στη Νορβηγία και τη Γαλλία και έχει βρει διανομή σε είκοσι χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2615.002009

Share
Share

Comments are closed.