Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

5η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Ο Γυμνός Οφθαλμός και η Κοινο_Τοπία προβάλουν την ταινία Κοριτσάκι, ακολουθεί συζήτηση στη θεματική

Δ.Τ. Μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα

Η Ευρώπη μας, μια «Υπερδύναμη του καλού» ! του Γιώργου Κανέλλη

3η Πολιτιστική επίσκεψη Αθήνα (Βιβλιοθήκη Αδριανού, Μεγάλη Παναγιά, Τζαμί Τζισδαράκη, Μουσείο Αυτοκινήτου, Παναθηναϊκό Στάδιο-Καλλιμάρμαρο)

Δ.Τ. Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα με τη Γιώτα Καΐκα και την Κωνσταντίνα Ακτύπη

4η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κυριακή 11 Μαΐου εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

Καλό Πάσχα. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή 17 έως και 27 Απριλίου

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη – ξενάγηση της Κοινο_Τοπίας στην περιοδική έκθεση με θέμα Ιριδισμοί

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε ομιλία και συζήτηση με αφορμή το νέο βιβλίο του συγγραφέα Κώστα Λογαρά…Διπλή ζωή

Δ.Τ. Επίσκεψη – ξενάγηση της Κοινο_Τοπίας στην περιοδική έκθεση με θέμα Ιριδισμοί «Η ιστορία του γυαλιού στην αρχαία Πάτρα»

Δ.Τ. Με πολύ κέφι και χορό το αποκριάτικο πάρτι της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Δεκάδες οι συμμετέχοντες στη διάλεξη του Δημήτρη Καλλέ Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Παγκόσμια Μέρα Ποίησης. Πετώ τα άχρηστα πετώ τα περιττά (της Μαντώς Μηναδοπούλου Χαραλαμποπούλου)

Δ.Τ. ”Ανάγνωση, ένας συνεχής διάλογος με το διαφορετικό” με τον συγγραφέα Κώστα Λογαρά

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2024 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία

Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ  www.koinotopia.gr

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

2 Απριλίου 2017

 

Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα:«ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία

 

Ο Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας «Δανιηλίς» και η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr πραγματοποίησαν επιτυχημένη εκδήλωση με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη», στην κατάμεστη αίθουσα διαλέξεων «Κωστής Στεφανόπουλος» του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, το Σάββατο 1 Απριλίου 2017.

Οι εισηγητές Σταμάτης Αλαχιώτης, π. Πρόεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, π. Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών και Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, εμπνευστές και θεμελιωτές της θεωρίας του Βιοπαιδαγωγισμού, ανέπτυξαν τα βασικά σημεία της θεωρίας, παρουσίασαν ερευνητικά ευρήματα που τεκμηριώνουν την αποτελεσματικότητα μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας βασισμένης στους βιοπαιδαγωγικούς άξονες και πρότειναν στους εκπαιδευτικούς, γονείς και φοιτητές-αυριανούς εκπαιδευτικούς, που παρακολουθούσαν με αμείωτο ενδιαφέρον, ιδέες και πρακτικές συμβουλές εφαρμογής της νέας αυτής παιδαγωγικής πρακτικής.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν προβληματισμούς, απόψεις και εμπειρίες και να θέσουν τις ερωτήσεις τους στους ομιλητές, στο πλαίσιο της εποικοδομητικής συζήτησης που ακολούθησε.

Ο Βιοπαιδαγωγισμός είναι μια νέα θεωρία μάθησης, η οποία αξιοποιεί την εγκεφαλική διαδικασία της μάθησης και προτείνει ένα παιδαγωγικο-εκπαιδευτικό σύστημα που συνάδει με την ολιστική λειτουργία του εγκεφάλου. Μια τέτοια αρμονία, όπως αποδεικνύεται με σχετικά επιστημονικά πειράματα, πολλαπλασιάζει το όφελος του παιδιού –ήδη από την προσχολική ηλικία του- διά της καλλιέργειας της κριτικής και δημιουργικής του σκέψης, καθώς και της πρωτοβουλιακής και βιωματικής του δράσης, μέσα από την ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης, για τη σφαιρική και αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της καθημερινής ζωής, σε ένα πλαίσιο διά βίου εκπαίδευσης.

Με τη συνδυαστική θεώρηση της φυλογένεσης (εξέλιξης του ανθρώπινου είδους) και της οντογένεσης (ανάπτυξης του ανθρώπου) διαπιστώνεται ότι η οντογένεση αποτελεί μια μικρή και γρήγορη «ανακεφαλαίωση» της φυλογένεσης, κατά την οποία οι βασικές εγγενείς ικανότητες μπορούν να μορφοποιηθούν σε δεξιότητες. Κύρια ιδέα της βιοπαιδαγωγικής σύνθεσης αποτελεί η ιεραρχημένη έμφαση, κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, στις εξής δεξιότητες: Τεχνολογική, Κοινωνική, Γλωσσική, Αριθμητική/Θεωρητική έτσι ώστε, ακολουθώντας τη φυσική ανάπτυξη του εγκεφάλου, να μεγιστοποιηθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα, να προωθηθεί η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη και να μπουν οι βάσεις για τη διά βίου αναζήτηση της μάθησης.

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτα Βάθη, τηλ. 6977.520216,pvathi8@gmail.com

Share
Share

Comments are closed.