ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Καλοκαιρινά συναπαντήματα της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Ναυαγίων ναυάγια σε σκηνοθεσία Μαίρης Σιδηρά. Η Κοινο_Τοπία παρακολούθησε μια έξτρα παράσταση με ανθρωπιστικό πρόσημο

Πρόγραμμα 1ης Πολιτιστικής επίσκεψης στην Αθήνα 2022 με την Κοινο_Τοπία

Μια ερευνητική εργασία για νοσήσαντες από Covid-19. Λάβε και συ μέρος ως συμβολή στην αντιμετώπιση της πανδημίας

Δ.Τ. Ναυαγίων ναυάγια της Μαίρης Σιδηρά. Μια έξτρα παράσταση για ανθρωπιστική δράση της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Να σταματήσει η καταστροφή των αστικών δέντρων ! Κοινή ανακοίνωση 30 φορέων και οργανώσεων

Πασχαλινές ευχές. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή για Πάσχα

Δ.Τ. Η προσπάθεια για την ανακούφιση των προσφύγων και των εκτοπισμένων της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία από την Κοινο_Τοπία συνεχίζεται

Γνωριμία με την Πάρο και την Αντίπαρο της φύσης, της ιστορίας και του πολιτισμού

Δ.Τ. Ο Νότιος κλάδος του προαστιακού είναι ευκαιρία, αξίζει τη στήριξή μας!

Δ.Τ. Αναγκαία η ευρεία διαβούλευση για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Πάτρα

Έγκλημα και τιμωρία !! (άρθρο Μαίρης Μακρή)

Δ.Τ. Αλυσίδα αλληλεγγύης από την Κοινο_Τοπία για την ανακούφιση των προσφύγων και των αμάχων της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία

Δ.Τ. Ουκρανία. Τα ανθρωπιστικά περάσματα για τους αμάχους που διαφεύγουν από τις ρωσικές επιθέσεις πρέπει να παρέχουν ασφάλεια

Μέγα Αιτωλικό πεδίο για Ζέλιο ΓΗ, ποταμό Εύηνο, Ξενοκράτειον Αρχαιολογικό Μουσείο, Μουσείο Άλατος με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει τη δράση του Δικηγορικού Συλλόγου Πάτρας για την ειρήνη στην Ουκρανία

Το τέλος ενός κόσμου όπως τον ξέραμε (του Ανδρέα Σπηλιώτη)

Το Δημοτικό Θέατρο, ο χορός του Δημάρχου και το σμόκιν του Μουράτ… (του Θανάση Κούστα)

3μερη περιήγηση στο Πήλιο και στο Βόλο με την Κοινο_Τοπία

Η καταστροφή της λουρονησίδας στη λιμνοθάλασσα Κοτυχίου ! (του Θωμά Κουτρούμπα)

]

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία

Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ  www.koinotopia.gr

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

2 Απριλίου 2017

 

Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα:«ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη» από το Σοροπτιμιστικό Όμιλο Πάτρας και την Κοινο_Τοπία

 

Ο Σοροπτιμιστικός Όμιλος Πάτρας «Δανιηλίς» και η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr πραγματοποίησαν επιτυχημένη εκδήλωση με θέμα: «ΒΙΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΣΜΟΣ-Μια νέα θεωρία μάθησης στην πράξη», στην κατάμεστη αίθουσα διαλέξεων «Κωστής Στεφανόπουλος» του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, το Σάββατο 1 Απριλίου 2017.

Οι εισηγητές Σταμάτης Αλαχιώτης, π. Πρόεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, π. Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών και Ελένη Καρατζιά-Σταυλιώτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, εμπνευστές και θεμελιωτές της θεωρίας του Βιοπαιδαγωγισμού, ανέπτυξαν τα βασικά σημεία της θεωρίας, παρουσίασαν ερευνητικά ευρήματα που τεκμηριώνουν την αποτελεσματικότητα μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας βασισμένης στους βιοπαιδαγωγικούς άξονες και πρότειναν στους εκπαιδευτικούς, γονείς και φοιτητές-αυριανούς εκπαιδευτικούς, που παρακολουθούσαν με αμείωτο ενδιαφέρον, ιδέες και πρακτικές συμβουλές εφαρμογής της νέας αυτής παιδαγωγικής πρακτικής.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν προβληματισμούς, απόψεις και εμπειρίες και να θέσουν τις ερωτήσεις τους στους ομιλητές, στο πλαίσιο της εποικοδομητικής συζήτησης που ακολούθησε.

Ο Βιοπαιδαγωγισμός είναι μια νέα θεωρία μάθησης, η οποία αξιοποιεί την εγκεφαλική διαδικασία της μάθησης και προτείνει ένα παιδαγωγικο-εκπαιδευτικό σύστημα που συνάδει με την ολιστική λειτουργία του εγκεφάλου. Μια τέτοια αρμονία, όπως αποδεικνύεται με σχετικά επιστημονικά πειράματα, πολλαπλασιάζει το όφελος του παιδιού –ήδη από την προσχολική ηλικία του- διά της καλλιέργειας της κριτικής και δημιουργικής του σκέψης, καθώς και της πρωτοβουλιακής και βιωματικής του δράσης, μέσα από την ολιστική προσφορά και κατάκτηση της γνώσης, για τη σφαιρική και αποτελεσματική αντιμετώπιση των σύνθετων προβλημάτων της καθημερινής ζωής, σε ένα πλαίσιο διά βίου εκπαίδευσης.

Με τη συνδυαστική θεώρηση της φυλογένεσης (εξέλιξης του ανθρώπινου είδους) και της οντογένεσης (ανάπτυξης του ανθρώπου) διαπιστώνεται ότι η οντογένεση αποτελεί μια μικρή και γρήγορη «ανακεφαλαίωση» της φυλογένεσης, κατά την οποία οι βασικές εγγενείς ικανότητες μπορούν να μορφοποιηθούν σε δεξιότητες. Κύρια ιδέα της βιοπαιδαγωγικής σύνθεσης αποτελεί η ιεραρχημένη έμφαση, κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, στις εξής δεξιότητες: Τεχνολογική, Κοινωνική, Γλωσσική, Αριθμητική/Θεωρητική έτσι ώστε, ακολουθώντας τη φυσική ανάπτυξη του εγκεφάλου, να μεγιστοποιηθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα, να προωθηθεί η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη και να μπουν οι βάσεις για τη διά βίου αναζήτηση της μάθησης.

 

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Παναγιώτα Βάθη, τηλ. 6977.520216,pvathi8@gmail.com

Share
Share

Comments are closed.