Η Κοινο_Τοπία προσυπογράφει την έκκληση να σταματήσει η αιματοχυσία των διαμαρτυριών στο Ιράν

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το απογευματινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας στο Πέτρινο

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας (27 Σεπτέμβρη)

2μερη γνωριμία με τα Τζουμεκοχώρια, 1-2 Οκτωβρίου με την Κοινο_Τοπία

Απογευματινό με την Κοινο_Τοπία για την έναρξη της νέας σεζόν στο Πέτρινο (Τετάρτη 21 Σεπτέμβρη 7.30μμ)

«Απόλλων», το θέατρο της καρδιάς μας (Άρθρο της Χριστίνας Κόκκοτα)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για Φθινοπωρινά συναπαντήματα 

Υπηρεσία 24ωρης παρακολούθησης και τηλεφωνικής υποστήριξης για την αυτόνομη διαβίωση των ηλικιωμένων από την ΠΔΕ

Δ.Τ. Παρουσιάζεται η νέα ποιητική συλλογή του Ανδρέα Λάζαρη Πολιτικόν Ενύπνιον Ι

Ωράριο λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας μετά τη θερινή ανάπαυλα

Δ.Τ. Προβλήματα στη λειτουργία του Προαστιακού !

Δ.Τ. Η ηχορρύπανση είναι εδώ και βασανίζει τους πολίτες. Απαιτούνται λύσεις όχι ανοχή και προσχήματα !

Γνωριμία με την Καβάλα, Φιλίππους, Παγγαίο, Θάσο με την Κοινο_Τοπία

Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας απάντηση στην ενεργειακή κρίση (άρθρο του Παναγή Τουλιάτου)

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας στον πολυχώρο Azul του Αστέρα

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 27 Ιουλίου και 10 Αυγούστου για το υπόλοιπο της καλοκαιρινής περιόδου

Απολαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα και τον Πατραϊκό με την Κοινο_Τοπία (Τετάρτη 13 Ιουλίου, roof garden Αστέρα)

Δ.Τ. Επιστροφή σε ρεαλιστικές λύσεις για να μη χάσουμε οριστικά και το τραίνο και τον προαστιακό!

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στο χορωδιακό αντάμωμα με θέμα «1922-2022, Πρόσφυγες» στην Ιχθυόσκαλα (Νότιο Πάρκο)

Μια πρόκληση – βοήθεια για διακοπή του καπνίσματος. Η συμβολή της Ομοιοπαθητικής στη διακοπή του καπνίσματος από την Ηλιοστάλακτη Κόντου

]

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε στην Κοινο_Τοπία η εκδήλωση–συζήτηση με θέμα..Έλευση τρένου-αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

24 Μαΐου 2019

Πραγματοποιήθηκε στην Κοινο_Τοπία η εκδήλωση–συζήτηση με θέμα: Έλευση τρένου-αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων

Στο πλαίσιο των κοινωνικών παρεμβάσεων της μέσω της ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης των πολιτών για την προστασία του Περιβάλλοντος και εν γένει της Ποιότητας ζωής ηΕταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr διοργάνωσε εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Έλευση τρένου – αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων».

          Επικαιροποιημένη ενημέρωση – παρουσίαση με εποπτικό υλικό έκαναν στους παρευρισκόμενους οιΒασίλης Γκλαβάς διαχειριστής της σελίδας του fb οι φίλοι του προαστιακού και πρώην στέλεχος του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ και Κώστας Πέττας μέλος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου www.sfs.gr

Ακολούθησε δημιουργική συζήτηση στην οποία παρενέβησαν με τοποθέτηση τους οι Νίκος Τζανάκος (πρώην Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας {2003-2008} και Υποψήφιος Δήμαρχος Πατρέων / Πάτρα: η δική μας πόλη!), Γιάννης Λάμπρου (Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Πατρέων / Ώρα Πατρών του Γιώργου Ρώρου), Ελένη Γκέκα (Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Πατρέων / Πρωτεύουσα ξανά! του Γρηγόρη Αλεξόπουλου), Μαίρη Κάργα και Χριστιάννα Σπηλιώτη (Υποψήφιες Δημοτικές Σύμβουλοι Πατρέων / Σπιράλ του Πέτρου Ψωμά), Γιώργος Κανέλλης (Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος / Οικολογική Δυτική Ελλάδα του Κώστα Παπακωνσταντίνου) και ενεργοί πολίτες της Πάτρας.

          Ο Βασίλης Γκλαβάς και ο Κώστας Πέττας κατά την παρουσίαση τους ανέφεραν:

·     Η έλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής είτε γίνει επίγεια είτε υπόγεια θα πρέπει να αναβαθμίσει τον υφιστάμενο προαστιακό και να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη ενός αστικού τραίνου στο διευρυμένο Δήμο Πατρέων.

·      Οι υφιστάμενες στάσεις θα πρέπει να εξακολουθούν να υπάρχουν στις σημερινές τοποθεσίες. Παράλληλα με την έλευση του νέου τραίνου να εκσυγχρονιστεί και το τμήμα Άγιος Ανδρέας – Κάτω Αχαΐα ώστε η υπηρεσία να είναι ηλεκτροκίνητη σε όλη τη διαδρομή.

·     Θα πρέπει η πόλη να διεκδικήσει τη διακλάδωση με τροχιοδρομική υποδομή για Νοσοκομείο/Πανεπιστήμιο από την περιοχή του Ρίου και για Νοσοκομείο/ΤΕΙ από την περιοχή του κέντρου της Πάτρας. Η υπηρεσία του αστικού τραίνου με την προσθήκη των τροχιοδρομικών κλάδων θα μπορεί να καλύπτεται από συρμούς tram-train.

·     Με τη χρήση της υποδομής του ΟΣΕ μειώνεται το συνολικό κόστος κατασκευής του τραμ το οποίο σε παλιότερη μελέτη ήταν μεν οριακά βιώσιμο και με απαγορευτικό κόστος κατασκευής. Μία πολύ σημαντική επισήμανση η οποία αποφεύγεται να αναφερθεί είναι το που θα συντηρούνται οι συρμοί του σημερινού προαστιακού αφού κατά την κατασκευή της νέας γραμμής το υπάρχον μηχανοστάσιο θα καταργηθεί. Αστικό τραίνο χωρίς μηχανοστάσιο δε μπορεί να υφίσταται.

·     Παρουσιάσθηκε το εργαλείο οικονομικής αξιολόγησης, «Guide to Cost-Benefit Analysis of Investment Projects» που χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή επιτροπή για την αξιολόγηση των συγκοινωνιακών έργων και για την τελική απόφαση χρηματοδότησής τους. Από την παρουσίαση καταλαβαίνει κανείς την τεράστια δυσκολία χρηματοδότησης του έργου της υπογειοποίησης.

·     Παρουσιάσθηκαν ορισμένα δεδομένα της υπογειοποίησης όπως η δημιουργία δύο ορυγμάτων στην πόλη, η ανάγκη για συχνές στάσεις του tram-train, η ανάγκη για την υπογειοποίηση της Όθωνος – Αμαλίας, η οποία κόβει την πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο κλπ.

Οι συμμετέχοντες μέσα από τις τοποθετήσεις και το διάλογο που πραγματοποιήθηκε αναγνώρισαν την ανάγκη κατασκευής ενός ελαφρού tram-train το οποίο με πυκνές στάσεις και δρομολόγια θα συμβάλει στη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη μας, ειδικά εάν η επόμενη δημοτική αρχή διεκδικήσει την κατασκευή παράκαμψης για Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο και ΤΕΙ.

Με αυτές τις προϋποθέσεις οι περιοχές αυτές είναι εφικτό να έχουν σιδηροδρομική συγκοινωνία κάθε δεκαπέντε ή είκοσι λεπτά.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009, Ανδρέας Σπηλιώτης

Share
Share

Comments are closed.