Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Με επιτυχία προβλήθηκε η ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη με τη στήριξη της Κοινο_Τοπίας

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 11πμ-2μμ κάθε Τετάρτη για το Καλοκαίρι

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ μετά φαγητού στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Σινεμά ο Σταθμός. Επόμενη στάση στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, στην πόλη της Πάτρας, με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα»

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ζητά τη στήριξη και την ετήσια συνδρομή σας για να συνεχίσει την απρόσκοπτη λειτουργίας της

Δ.Τ. Βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας μετά φαγητού και μουσικής στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας σας καλεί να στηρίξετε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες συμπολιτών μας

Δ.Τ. Η μπλε-λιλά-μωβ πινελιά της Γιακαράντας στο αστικό μας τοπίο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

Δ.Τ. Πυρκαγιά Γερανείων: ένα μήνα μετά ενημέρωση και εγρήγορση είναι ζητούμενα !

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει την Νότια επέκταση του Προαστιακού πηγαίνοντας το Σάββατο 26 Ιούνη στην Κάτω Αχαΐα

Γνωριμία με την ξεχωριστή Σαντορίνη (26-30 Αυγούστου) με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ενώνουμε τις φωνές μας για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος

Γνωριμία με την αρχοντική Άνδρο (13-16 Ιουλίου) με την Κοινο_Τοπία

Μερική επανεκκίνηση δραστηριοτήτων της Κοινο_Τοπίας (εκδρομές, χορωδία, βραδιά αντάμωσης, παρουσίαση βιβλίου)

Δ.Τ. Μια απόφαση ελευθερίας

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία επιδοκιμάζει τη συμφωνία για προστασία και αναβάθμιση του μνημείου της Αγγλικανικής εκκλησίας

Δ.Τ. Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ. Αχαΐα. Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει τη νομοθετική πρωτοβουλία για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα «ΆΡΓΟΣ»

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε στην Κοινο_Τοπία η εκδήλωση–συζήτηση με θέμα..Έλευση τρένου-αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

24 Μαΐου 2019

Πραγματοποιήθηκε στην Κοινο_Τοπία η εκδήλωση–συζήτηση με θέμα: Έλευση τρένου-αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων

Στο πλαίσιο των κοινωνικών παρεμβάσεων της μέσω της ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης των πολιτών για την προστασία του Περιβάλλοντος και εν γένει της Ποιότητας ζωής ηΕταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr διοργάνωσε εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Έλευση τρένου – αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων».

          Επικαιροποιημένη ενημέρωση – παρουσίαση με εποπτικό υλικό έκαναν στους παρευρισκόμενους οιΒασίλης Γκλαβάς διαχειριστής της σελίδας του fb οι φίλοι του προαστιακού και πρώην στέλεχος του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ και Κώστας Πέττας μέλος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου www.sfs.gr

Ακολούθησε δημιουργική συζήτηση στην οποία παρενέβησαν με τοποθέτηση τους οι Νίκος Τζανάκος (πρώην Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας {2003-2008} και Υποψήφιος Δήμαρχος Πατρέων / Πάτρα: η δική μας πόλη!), Γιάννης Λάμπρου (Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Πατρέων / Ώρα Πατρών του Γιώργου Ρώρου), Ελένη Γκέκα (Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Πατρέων / Πρωτεύουσα ξανά! του Γρηγόρη Αλεξόπουλου), Μαίρη Κάργα και Χριστιάννα Σπηλιώτη (Υποψήφιες Δημοτικές Σύμβουλοι Πατρέων / Σπιράλ του Πέτρου Ψωμά), Γιώργος Κανέλλης (Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος / Οικολογική Δυτική Ελλάδα του Κώστα Παπακωνσταντίνου) και ενεργοί πολίτες της Πάτρας.

          Ο Βασίλης Γκλαβάς και ο Κώστας Πέττας κατά την παρουσίαση τους ανέφεραν:

·     Η έλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής είτε γίνει επίγεια είτε υπόγεια θα πρέπει να αναβαθμίσει τον υφιστάμενο προαστιακό και να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη ενός αστικού τραίνου στο διευρυμένο Δήμο Πατρέων.

·      Οι υφιστάμενες στάσεις θα πρέπει να εξακολουθούν να υπάρχουν στις σημερινές τοποθεσίες. Παράλληλα με την έλευση του νέου τραίνου να εκσυγχρονιστεί και το τμήμα Άγιος Ανδρέας – Κάτω Αχαΐα ώστε η υπηρεσία να είναι ηλεκτροκίνητη σε όλη τη διαδρομή.

·     Θα πρέπει η πόλη να διεκδικήσει τη διακλάδωση με τροχιοδρομική υποδομή για Νοσοκομείο/Πανεπιστήμιο από την περιοχή του Ρίου και για Νοσοκομείο/ΤΕΙ από την περιοχή του κέντρου της Πάτρας. Η υπηρεσία του αστικού τραίνου με την προσθήκη των τροχιοδρομικών κλάδων θα μπορεί να καλύπτεται από συρμούς tram-train.

·     Με τη χρήση της υποδομής του ΟΣΕ μειώνεται το συνολικό κόστος κατασκευής του τραμ το οποίο σε παλιότερη μελέτη ήταν μεν οριακά βιώσιμο και με απαγορευτικό κόστος κατασκευής. Μία πολύ σημαντική επισήμανση η οποία αποφεύγεται να αναφερθεί είναι το που θα συντηρούνται οι συρμοί του σημερινού προαστιακού αφού κατά την κατασκευή της νέας γραμμής το υπάρχον μηχανοστάσιο θα καταργηθεί. Αστικό τραίνο χωρίς μηχανοστάσιο δε μπορεί να υφίσταται.

·     Παρουσιάσθηκε το εργαλείο οικονομικής αξιολόγησης, «Guide to Cost-Benefit Analysis of Investment Projects» που χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή επιτροπή για την αξιολόγηση των συγκοινωνιακών έργων και για την τελική απόφαση χρηματοδότησής τους. Από την παρουσίαση καταλαβαίνει κανείς την τεράστια δυσκολία χρηματοδότησης του έργου της υπογειοποίησης.

·     Παρουσιάσθηκαν ορισμένα δεδομένα της υπογειοποίησης όπως η δημιουργία δύο ορυγμάτων στην πόλη, η ανάγκη για συχνές στάσεις του tram-train, η ανάγκη για την υπογειοποίηση της Όθωνος – Αμαλίας, η οποία κόβει την πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο κλπ.

Οι συμμετέχοντες μέσα από τις τοποθετήσεις και το διάλογο που πραγματοποιήθηκε αναγνώρισαν την ανάγκη κατασκευής ενός ελαφρού tram-train το οποίο με πυκνές στάσεις και δρομολόγια θα συμβάλει στη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη μας, ειδικά εάν η επόμενη δημοτική αρχή διεκδικήσει την κατασκευή παράκαμψης για Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο και ΤΕΙ.

Με αυτές τις προϋποθέσεις οι περιοχές αυτές είναι εφικτό να έχουν σιδηροδρομική συγκοινωνία κάθε δεκαπέντε ή είκοσι λεπτά.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009, Ανδρέας Σπηλιώτης

Comments are closed.