4η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κυριακή 11 Μαΐου εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

Καλό Πάσχα. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή 17 έως και 27 Απριλίου

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη – ξενάγηση της Κοινο_Τοπίας στην περιοδική έκθεση με θέμα Ιριδισμοί

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε ομιλία και συζήτηση με αφορμή το νέο βιβλίο του συγγραφέα Κώστα Λογαρά…Διπλή ζωή

Δ.Τ. Επίσκεψη – ξενάγηση της Κοινο_Τοπίας στην περιοδική έκθεση με θέμα Ιριδισμοί «Η ιστορία του γυαλιού στην αρχαία Πάτρα»

Δ.Τ. Με πολύ κέφι και χορό το αποκριάτικο πάρτι της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Δεκάδες οι συμμετέχοντες στη διάλεξη του Δημήτρη Καλλέ Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Παγκόσμια Μέρα Ποίησης. Πετώ τα άχρηστα πετώ τα περιττά (της Μαντώς Μηναδοπούλου Χαραλαμποπούλου)

Δ.Τ. ”Ανάγνωση, ένας συνεχής διάλογος με το διαφορετικό” με τον συγγραφέα Κώστα Λογαρά

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2024 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας σκόρπισε μελωδίες και χαρά

Δ.Τ. Την Τσικνοπέμπτη η Κοινο_Τοπία διασκέδασε και απόλαυσε το δρώμενο με τα Ατάλαντα Ταλέντ

2η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κέφι και χορός στο καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της ‘‘Μέριμνας’’ από ΠΕΔ και Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Τρίτη 11 Φεβρουαρίου το καθιερωμένο Αποκριάτικο Πάρτι για τα παιδιά της..Μέριμνας..από τους Πολίτες Εν Δράσει και την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Μετά τη μεγάλη συμμετοχή στο εισαγωγικό σεμινάριο ‘‘Η Μέθοδος της Μη Βίαιης Επικοινωνίας’’ 4 δίωρα εργαστήρια με τη Μ. Αγραφιώτη

Δ.Τ. Με επιτυχία παρουσιάστηκε η νεότερη ιστορική έρευνα του Δ.Λυμπουρίδη με θέμα “Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922”

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε στην Κοινο_Τοπία η εκδήλωση–συζήτηση με θέμα..Έλευση τρένου-αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

24 Μαΐου 2019

Πραγματοποιήθηκε στην Κοινο_Τοπία η εκδήλωση–συζήτηση με θέμα: Έλευση τρένου-αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων

Στο πλαίσιο των κοινωνικών παρεμβάσεων της μέσω της ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης των πολιτών για την προστασία του Περιβάλλοντος και εν γένει της Ποιότητας ζωής ηΕταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr διοργάνωσε εκδήλωση-συζήτηση με θέμα «Έλευση τρένου – αναβάθμιση προαστιακού στo διευρυμένο Δήμο Πατρέων».

          Επικαιροποιημένη ενημέρωση – παρουσίαση με εποπτικό υλικό έκαναν στους παρευρισκόμενους οιΒασίλης Γκλαβάς διαχειριστής της σελίδας του fb οι φίλοι του προαστιακού και πρώην στέλεχος του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ και Κώστας Πέττας μέλος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου www.sfs.gr

Ακολούθησε δημιουργική συζήτηση στην οποία παρενέβησαν με τοποθέτηση τους οι Νίκος Τζανάκος (πρώην Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας {2003-2008} και Υποψήφιος Δήμαρχος Πατρέων / Πάτρα: η δική μας πόλη!), Γιάννης Λάμπρου (Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Πατρέων / Ώρα Πατρών του Γιώργου Ρώρου), Ελένη Γκέκα (Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος Πατρέων / Πρωτεύουσα ξανά! του Γρηγόρη Αλεξόπουλου), Μαίρη Κάργα και Χριστιάννα Σπηλιώτη (Υποψήφιες Δημοτικές Σύμβουλοι Πατρέων / Σπιράλ του Πέτρου Ψωμά), Γιώργος Κανέλλης (Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος / Οικολογική Δυτική Ελλάδα του Κώστα Παπακωνσταντίνου) και ενεργοί πολίτες της Πάτρας.

          Ο Βασίλης Γκλαβάς και ο Κώστας Πέττας κατά την παρουσίαση τους ανέφεραν:

·     Η έλευση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής είτε γίνει επίγεια είτε υπόγεια θα πρέπει να αναβαθμίσει τον υφιστάμενο προαστιακό και να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη ενός αστικού τραίνου στο διευρυμένο Δήμο Πατρέων.

·      Οι υφιστάμενες στάσεις θα πρέπει να εξακολουθούν να υπάρχουν στις σημερινές τοποθεσίες. Παράλληλα με την έλευση του νέου τραίνου να εκσυγχρονιστεί και το τμήμα Άγιος Ανδρέας – Κάτω Αχαΐα ώστε η υπηρεσία να είναι ηλεκτροκίνητη σε όλη τη διαδρομή.

·     Θα πρέπει η πόλη να διεκδικήσει τη διακλάδωση με τροχιοδρομική υποδομή για Νοσοκομείο/Πανεπιστήμιο από την περιοχή του Ρίου και για Νοσοκομείο/ΤΕΙ από την περιοχή του κέντρου της Πάτρας. Η υπηρεσία του αστικού τραίνου με την προσθήκη των τροχιοδρομικών κλάδων θα μπορεί να καλύπτεται από συρμούς tram-train.

·     Με τη χρήση της υποδομής του ΟΣΕ μειώνεται το συνολικό κόστος κατασκευής του τραμ το οποίο σε παλιότερη μελέτη ήταν μεν οριακά βιώσιμο και με απαγορευτικό κόστος κατασκευής. Μία πολύ σημαντική επισήμανση η οποία αποφεύγεται να αναφερθεί είναι το που θα συντηρούνται οι συρμοί του σημερινού προαστιακού αφού κατά την κατασκευή της νέας γραμμής το υπάρχον μηχανοστάσιο θα καταργηθεί. Αστικό τραίνο χωρίς μηχανοστάσιο δε μπορεί να υφίσταται.

·     Παρουσιάσθηκε το εργαλείο οικονομικής αξιολόγησης, «Guide to Cost-Benefit Analysis of Investment Projects» που χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή επιτροπή για την αξιολόγηση των συγκοινωνιακών έργων και για την τελική απόφαση χρηματοδότησής τους. Από την παρουσίαση καταλαβαίνει κανείς την τεράστια δυσκολία χρηματοδότησης του έργου της υπογειοποίησης.

·     Παρουσιάσθηκαν ορισμένα δεδομένα της υπογειοποίησης όπως η δημιουργία δύο ορυγμάτων στην πόλη, η ανάγκη για συχνές στάσεις του tram-train, η ανάγκη για την υπογειοποίηση της Όθωνος – Αμαλίας, η οποία κόβει την πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο κλπ.

Οι συμμετέχοντες μέσα από τις τοποθετήσεις και το διάλογο που πραγματοποιήθηκε αναγνώρισαν την ανάγκη κατασκευής ενός ελαφρού tram-train το οποίο με πυκνές στάσεις και δρομολόγια θα συμβάλει στη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη μας, ειδικά εάν η επόμενη δημοτική αρχή διεκδικήσει την κατασκευή παράκαμψης για Πανεπιστήμιο, Νοσοκομείο και ΤΕΙ.

Με αυτές τις προϋποθέσεις οι περιοχές αυτές είναι εφικτό να έχουν σιδηροδρομική συγκοινωνία κάθε δεκαπέντε ή είκοσι λεπτά.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: 2615.002009, Ανδρέας Σπηλιώτης

Share
Share

Comments are closed.