Δ.Τ. Οι Υπεύθυνοι της εθνικής καταστροφής του 1922, υπό το φως της νεότερης ιστορικής έρευνας με τον Δ. Λυμπουρίδη

Ευχές από την Κοινο_Τοπία για το 2025 με Κεφαλλονίτικα κάλαντα

Δ.Τ. Στήριξη της Αλκυόνης με χρήματα που συγκεντρώθηκαν σε ψυχαγωγική βραδιά της Κοινο_Τοπίας

Λειτουργία γραμματείας Κοινο_Τοπίας για την εορταστική περίοδο 2024-2025

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε το εργαστήρι δημιουργικότητας « Ο Χριστουγεννιάτικος γύρος του κόσμου… σε 3 ώρες !!!

9η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο αφιέρωμα στον Σταμάτη Βούλγαρη

Δ.Τ. «ΝΗΕΣ ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΙ. Κτίζοντας τον Μύθο της Οδύσσειας». Πραγματοποιήθηκε το συναρπαστικό ταξίδι με την Δ. Καμαρινού στην Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ο Σταμάτης Βούλγαρης και η πολεοδομική εξέλιξη της Πάτρας

8η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Η Δημοτική Αστυνομία είναι προφανής ανάγκη για την Πάτρα, όχι πρόβλημα !

Δ.Τ. Εργαστήρι δημιουργικότητας για παιδιά από την Κοινο_Τοπία με αφορμή τις εορτές των Χριστουγέννων

3μερη γνωριμία με Κατερίνη, Λιτόχωρο, στενά Αλιάκμονα, Πιέρια όρη, Μουσείο Αιγών, Μονή Κονταριώτισσας, σταθμοί μ Θεσσαλονίκης

Δ.Τ. Σφράγιση καταστήματος για ηχορρύπανση στην Πάτρα. Να μη μείνει μεμονωμένο γεγονός – η ηχορρύπανση πλήττει τη δημόσια υγεία

Δ.Τ. «ΝΗΕΣ ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΙ. Κτίζοντας τον Μύθο της Οδύσσειας» με την Δήμητρα Καμαρινού στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με θέμα Γεφυρώνοντας το Ιόνιο

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της εθελοντικής δράσης μιας παρέας από την Πάτρα σε σχολείο της Κένυας

Γνωριμία με Ακροκόρινθο, Λιμνοθάλασσα Βουλιαγμένης, Ηραίον, Περαχώρα, Μονή Οσίου Παταπίου, Πίσια, Λουτράκι + Επόμενες αποδράσεις

Γεφυρώνοντας το Ιόνιο. Ημερίδα με στόχο τη γνωριμία, την επικοινωνία και τη συνεργασία με το Ελληνικό στοιχείο στην περιοχή της Κάτω Ιταλίας

7η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

22 Ιουνίου 2021

 

Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

 

Κάθε θητεία ενός νέου Υπουργού συνοδεύεται από εξαγγελίες και μεγαλόπνοα σχέδια ανεξαρτήτως μεγέθους θέτοντας χρονικό ορίζοντα αποπεράτωσης αυτών. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ότι το τάδε έργο θα έχει ολοκληρωθεί τότε. Μόνο που το τότε περνάει, ξαναπερνάει και καταλήγει να κουράζει ενώ κάποια στιγμή θεωρητικά υλοποιείται είτε σωστό είτε αρκετές φορές με προβλήματα. Να υπενθυμίσουμε κάποια τέτοια έργα. Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2019 θα παραδοθεί το 2022. Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής (τετραπλός διάδρομος) από τις Τρεις Γέφυρες έως το Σταθμό Αθηνών μήκους περίπου 2χλμ έχει ξεκινήσει από το 2019 ενώ έχει ολοκληρωθεί μόλις το 5% και ΘΑ παραδοθεί ο ένας από τους δύο διπλούς διαδρόμους το 2023. Τα έργα του μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν το 2007 και αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2024. Η νέα γραμμή για τη σύνδεση του Πειραιά με την Πάτρα και το Νέο Λιμάνι θα έπρεπε να παραδοθεί το 2023 ενώ με τα νέα δεδομένα μετατίθεται για το μακρινό 2028 εφόσον τα έργα ξεκινήσουν το 2022. Η ολοκλήρωση όλων των έργων γίνονται με μεγάλες καθυστερήσεις και με επιπλέον χρηματοδότηση από την αρχική πρόβλεψη όπως η επέκταση του μετρό στον Πειραιά και η κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στο πρόσφατο Regional Growth Conference, (Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο) στην Achaia Claus, στην Πάτρα αναφέρθηκε στο μεγαλόπνοο σχέδιο του «Αχαΐκού Μετρό» του οποίου είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση παραβλέποντας ότι η ΕΕ περιμένει τη μελέτη Ανάλυση Κόστους Οφέλους ΑΚΟ (Cost Benefit Analysis, CBA). Τι σημαίνει αυτό. Στην προηγούμενη μελέτη ΑΚΟ που προέβλεπε τη μικρή υπογειοποίηση (Άγιος Διονύσιος – Νότιο Πάρκο, με μονή γραμμή) με κόστος περίπου 250εκ. ο δείκτης ήταν λίγο πάνω από το 5 το οποίο αποτελεί το όριο για τη χρηματοδότηση ενός έργου από την ΕΕΤα νέα σχέδια διπλασιάζουν το κόστος κατασκευής χωρίς να υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες ενώ είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει και σε αυτή την περίπτωση υπέρβαση του αρχικού κόστους. Η ΕΕ μπορεί να έχει την πρόθεση υλοποίησης ωστόσο περιμένει τη νέα ΑΚΟ η οποία όπως είπαμε πρέπει να είναι πάνω από το 5 ειδάλλως θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Άρα πως είναι λοιπόν εξασφαλισμένο το έργο; Σε περίπτωση που η ΑΚΟ δεν πιάσει αυτόν το δείκτη είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε αλλαγές και αντιπροτάσεις ώστε το έργο να είναι βιώσιμο;

Και ένα άλλο σημείο. Η ΑΚΟ είχε ανακοινωθεί από πέρυσι στο ίδιο συνέδριο. Είχε παρουσιασθεί και το σχετικό video. Επί ένα χρόνο υποστηρίζουν ότι γίνεται αυτή η μελέτη. Σε ποιο στάδιο είναι σήμερα; Σαν ενεργοί πολίτες ζητάμε ενημέρωση από το υπουργείο. Επίσης το πολιτικό προσωπικό και οι θεσμικοί φορείς της περιοχής οφείλουν να ζητήσουν λεπτομερή ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου της μελέτης ΑΚΟ.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Share
Share

Comments are closed.