Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα στου Μαραβέλα και η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πρόσκληση σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Ο Σάκης Κάπαρης αποχαιρετά με στίχους και ένα συγκινητικό αφιλτράριστο βίντεο του 1972 από το αρχείο του, τον φίλο του Μίκη Θεοδωράκη

Δ.Τ. Βραδινό με αφορμή την έναρξη δράσεων της νέας περιόδου 2021-22 με ανοιχτή πρόσκληση σε μέλη και νέους φίλους

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία και Πολίτες Εν Δράσει προβληματίζονται για τις πυρκαγιές και σας καλούν να στηρίξετε όσους μάχονται στην πρώτη γραμμή

Ωράριο λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας

Η κλιματική κρίση αλλάζει τα πάντα. Θα δράσουμε, όμως, αποτελεσματικά πριν είναι πάρα πολύ αργά; (άρθρο του Νίκου Χρυσόγελου)

Γνωριμία με την Πρέβεζα και τη Νικόπολη (25-26 Σεπτέμβρη με την Κοινο_Τοπία)

Δ.Τ. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά με την απομάκρυνση των κενωθέντων περιπτέρων και να λύσει προβλήματα που δημιουργούν λειτουργούντα

Η Κοινο_Τοπία ευχαριστεί για τις δωρεές στη μνήμη Διονύση Κόκλα

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Με επιτυχία προβλήθηκε η ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη με τη στήριξη της Κοινο_Τοπίας

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 11πμ-2μμ κάθε Τετάρτη για το Καλοκαίρι

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ μετά φαγητού στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Σινεμά ο Σταθμός. Επόμενη στάση στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, στην πόλη της Πάτρας, με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα»

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ζητά τη στήριξη και την ετήσια συνδρομή σας για να συνεχίσει την απρόσκοπτη λειτουργίας της

Δ.Τ. Βραδινό συναπάντημα της Κοινο_Τοπίας μετά φαγητού και μουσικής στο ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας σας καλεί να στηρίξετε Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες συμπολιτών μας

Δ.Τ. Η μπλε-λιλά-μωβ πινελιά της Γιακαράντας στο αστικό μας τοπίο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

22 Ιουνίου 2021

 

Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

 

Κάθε θητεία ενός νέου Υπουργού συνοδεύεται από εξαγγελίες και μεγαλόπνοα σχέδια ανεξαρτήτως μεγέθους θέτοντας χρονικό ορίζοντα αποπεράτωσης αυτών. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ότι το τάδε έργο θα έχει ολοκληρωθεί τότε. Μόνο που το τότε περνάει, ξαναπερνάει και καταλήγει να κουράζει ενώ κάποια στιγμή θεωρητικά υλοποιείται είτε σωστό είτε αρκετές φορές με προβλήματα. Να υπενθυμίσουμε κάποια τέτοια έργα. Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2019 θα παραδοθεί το 2022. Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής (τετραπλός διάδρομος) από τις Τρεις Γέφυρες έως το Σταθμό Αθηνών μήκους περίπου 2χλμ έχει ξεκινήσει από το 2019 ενώ έχει ολοκληρωθεί μόλις το 5% και ΘΑ παραδοθεί ο ένας από τους δύο διπλούς διαδρόμους το 2023. Τα έργα του μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν το 2007 και αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2024. Η νέα γραμμή για τη σύνδεση του Πειραιά με την Πάτρα και το Νέο Λιμάνι θα έπρεπε να παραδοθεί το 2023 ενώ με τα νέα δεδομένα μετατίθεται για το μακρινό 2028 εφόσον τα έργα ξεκινήσουν το 2022. Η ολοκλήρωση όλων των έργων γίνονται με μεγάλες καθυστερήσεις και με επιπλέον χρηματοδότηση από την αρχική πρόβλεψη όπως η επέκταση του μετρό στον Πειραιά και η κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στο πρόσφατο Regional Growth Conference, (Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο) στην Achaia Claus, στην Πάτρα αναφέρθηκε στο μεγαλόπνοο σχέδιο του «Αχαΐκού Μετρό» του οποίου είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση παραβλέποντας ότι η ΕΕ περιμένει τη μελέτη Ανάλυση Κόστους Οφέλους ΑΚΟ (Cost Benefit Analysis, CBA). Τι σημαίνει αυτό. Στην προηγούμενη μελέτη ΑΚΟ που προέβλεπε τη μικρή υπογειοποίηση (Άγιος Διονύσιος – Νότιο Πάρκο, με μονή γραμμή) με κόστος περίπου 250εκ. ο δείκτης ήταν λίγο πάνω από το 5 το οποίο αποτελεί το όριο για τη χρηματοδότηση ενός έργου από την ΕΕΤα νέα σχέδια διπλασιάζουν το κόστος κατασκευής χωρίς να υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες ενώ είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει και σε αυτή την περίπτωση υπέρβαση του αρχικού κόστους. Η ΕΕ μπορεί να έχει την πρόθεση υλοποίησης ωστόσο περιμένει τη νέα ΑΚΟ η οποία όπως είπαμε πρέπει να είναι πάνω από το 5 ειδάλλως θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Άρα πως είναι λοιπόν εξασφαλισμένο το έργο; Σε περίπτωση που η ΑΚΟ δεν πιάσει αυτόν το δείκτη είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε αλλαγές και αντιπροτάσεις ώστε το έργο να είναι βιώσιμο;

Και ένα άλλο σημείο. Η ΑΚΟ είχε ανακοινωθεί από πέρυσι στο ίδιο συνέδριο. Είχε παρουσιασθεί και το σχετικό video. Επί ένα χρόνο υποστηρίζουν ότι γίνεται αυτή η μελέτη. Σε ποιο στάδιο είναι σήμερα; Σαν ενεργοί πολίτες ζητάμε ενημέρωση από το υπουργείο. Επίσης το πολιτικό προσωπικό και οι θεσμικοί φορείς της περιοχής οφείλουν να ζητήσουν λεπτομερή ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου της μελέτης ΑΚΟ.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Comments are closed.