9 Μαΐου, Ημέρα της Ευρώπης. Δυνατή Ενωμένη Ευρώπη, πρωταγωνίστρια της δημοκρατίας και της βιωσιμότητας! (άρθρο του Γ. Κανέλλη)

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκαν οι 5 παρουσιάσεις–συζητήσεις με θέμα προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η περιήγηση-γνωριμία του Αγ.Όρους με οδηγό το Athos Maps και τον δημιουργό του

Καλό Πάσχα. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή 2 έως και 12 Μαΐου

Δ.Τ. Η επέκταση του θεσμού του γάμου σε όλους ενισχύει την κοινωνική συνοχή! Απόλυτη καταδίκη ύβρεων ή βίας κατά πολιτικών που τον στήριξαν!

Δ.Τ. Η Στέγη Γραμμάτων υποδέχεται την Ολυμπιακή Φλόγα. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει την εκδήλωση

Δ.Τ. Μια περιήγηση στα αποτυπώματα του Τσίλλερ στην Πάτρα με την Εταιρεία Αχαϊκών Σπουδών

Δ.Τ. 24η Απριλίου, Διεθνής Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Θόρυβο. Να προστατευτεί το δικαίωμα ΟΛΩΝ στον ύπνο και την καθημερινή ηρεμία ΤΩΡΑ!

Δ.Τ. Περιήγηση-γνωριμία του Αγίου Όρους με οδηγό το Athos Maps και τον δημιουργό του

7μερη Κωνσταντινούπολη-Πριγκηπόνησα των χρωμάτων και των αρωμάτων με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ολοκληρώνεται η δράση της Κοινο_Τοπίας για το κατάστημα κράτησης Αγ. Στεφάνου Αχαΐας

Η σημασία των λεκανών απορροής ποταμών. Επετειακή εσπερίδα της ΟΙΚΙΠΑ

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του Ασημάκη Παπαδόπουλου ”Οι Εκμυστηρεύσεις”

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού. Ο αυτισμός δεν είναι μια επιλογή, αλλά η αγάπη και η κατανόηση είναι

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του Διονύση Μπονέλη…Οι Μουσικοί της Πάτρας. Οι γιε-γιέδες – Η δεκαετία – Τέλος εποχής

Δ.Τ. Με πολύ κέφι και χορό το πάρτι μασκέ της Κοινο_Τοπίας. Επευφημίες στην παρέλαση των κορασίδων στους δρόμους της Πάτρας

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία συγκεντρώνει βοήθεια ειδών πρώτης ανάγκης για το κατάστημα κράτησης Αγ. Στεφάνου Αχαΐας

Δ.Τ. Είχε μπρίο, είχε απ’ ούλα, με χορό και με τραγούδια

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η περιήγηση γνωριμίας με το Ρωμαϊκό Στάδιο Πάτρας από την Κοινο_Τοπία

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

22 Ιουνίου 2021

 

Η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση

 

Κάθε θητεία ενός νέου Υπουργού συνοδεύεται από εξαγγελίες και μεγαλόπνοα σχέδια ανεξαρτήτως μεγέθους θέτοντας χρονικό ορίζοντα αποπεράτωσης αυτών. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ότι το τάδε έργο θα έχει ολοκληρωθεί τότε. Μόνο που το τότε περνάει, ξαναπερνάει και καταλήγει να κουράζει ενώ κάποια στιγμή θεωρητικά υλοποιείται είτε σωστό είτε αρκετές φορές με προβλήματα. Να υπενθυμίσουμε κάποια τέτοια έργα. Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2019 θα παραδοθεί το 2022. Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής (τετραπλός διάδρομος) από τις Τρεις Γέφυρες έως το Σταθμό Αθηνών μήκους περίπου 2χλμ έχει ξεκινήσει από το 2019 ενώ έχει ολοκληρωθεί μόλις το 5% και ΘΑ παραδοθεί ο ένας από τους δύο διπλούς διαδρόμους το 2023. Τα έργα του μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν το 2007 και αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2024. Η νέα γραμμή για τη σύνδεση του Πειραιά με την Πάτρα και το Νέο Λιμάνι θα έπρεπε να παραδοθεί το 2023 ενώ με τα νέα δεδομένα μετατίθεται για το μακρινό 2028 εφόσον τα έργα ξεκινήσουν το 2022. Η ολοκλήρωση όλων των έργων γίνονται με μεγάλες καθυστερήσεις και με επιπλέον χρηματοδότηση από την αρχική πρόβλεψη όπως η επέκταση του μετρό στον Πειραιά και η κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στο πρόσφατο Regional Growth Conference, (Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο) στην Achaia Claus, στην Πάτρα αναφέρθηκε στο μεγαλόπνοο σχέδιο του «Αχαΐκού Μετρό» του οποίου είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση παραβλέποντας ότι η ΕΕ περιμένει τη μελέτη Ανάλυση Κόστους Οφέλους ΑΚΟ (Cost Benefit Analysis, CBA). Τι σημαίνει αυτό. Στην προηγούμενη μελέτη ΑΚΟ που προέβλεπε τη μικρή υπογειοποίηση (Άγιος Διονύσιος – Νότιο Πάρκο, με μονή γραμμή) με κόστος περίπου 250εκ. ο δείκτης ήταν λίγο πάνω από το 5 το οποίο αποτελεί το όριο για τη χρηματοδότηση ενός έργου από την ΕΕΤα νέα σχέδια διπλασιάζουν το κόστος κατασκευής χωρίς να υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες ενώ είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει και σε αυτή την περίπτωση υπέρβαση του αρχικού κόστους. Η ΕΕ μπορεί να έχει την πρόθεση υλοποίησης ωστόσο περιμένει τη νέα ΑΚΟ η οποία όπως είπαμε πρέπει να είναι πάνω από το 5 ειδάλλως θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Άρα πως είναι λοιπόν εξασφαλισμένο το έργο; Σε περίπτωση που η ΑΚΟ δεν πιάσει αυτόν το δείκτη είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε αλλαγές και αντιπροτάσεις ώστε το έργο να είναι βιώσιμο;

Και ένα άλλο σημείο. Η ΑΚΟ είχε ανακοινωθεί από πέρυσι στο ίδιο συνέδριο. Είχε παρουσιασθεί και το σχετικό video. Επί ένα χρόνο υποστηρίζουν ότι γίνεται αυτή η μελέτη. Σε ποιο στάδιο είναι σήμερα; Σαν ενεργοί πολίτες ζητάμε ενημέρωση από το υπουργείο. Επίσης το πολιτικό προσωπικό και οι θεσμικοί φορείς της περιοχής οφείλουν να ζητήσουν λεπτομερή ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου της μελέτης ΑΚΟ.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Share
Share

Comments are closed.