Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του ιστορικού Νίκου Τόμπρου. Η Πάτρα στον Αγώνα (1821-1828) – Αλλαγή χώρου

Δ.Τ. Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους. Σήμερα η 2η παρουσίαση–συζήτηση με τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό

Δ.Τ. Θράσος ηχορρυπαινόντων, ανεπάρκεια και προσχηματική δράση των αρχών, απελπίζουν τα θύματα της ηχορρύπανσης

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του ιστορικού Νίκου Τόμπρου. Η Πάτρα στον Αγώνα (1821-1828)

Δ.Τ. Η πραγματικότητα για την Ηγουμενίτσα, οι εναλλακτικές για το λιμάνι της Πάτρας, και ο Προαστιακός

Δ.Τ. Συνήθη προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους. Παρουσίαση–συζήτηση με τον ΩΡΛ Κώστα Κηπουργό

Δ.Τ. Αναγγελία προγράμματος ανάδειξης της νεότερης αρχιτεκτονικής της Πάτρας

2μερη γνωριμία με την Πρέβεζα, Νικόπολη, Κασσώπη, Ζάλογγο, Βόνιτσα με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Πως τα μέσα σταθερής τροχιάς συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία εν μέσω της Ευρωπαϊκής εβδομάδας βιώσιμης κινητικότητας

Δ.Τ. Μια νέα πρόταση και μια πάγια θέση για τον προαστιακό της Πάτρας. 22 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Βιώσιμης Κινητικότητας

Βραδινό με αφορμή την έναρξη της περιόδου 2023-24 με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Περιβάλλον, νέες ιδέες, πολιτισμός, ανθεκτικότητα. Οι προτεραιότητες της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας στηρίζει τις πληγείσες από την πρόσφατη κακοκαιρία ‘‘daniel’’ περιοχές

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας (26 Σεπτέμβρη)

Φθινοπωρινές αποδράσεις της Κοινο_Τοπίας σε Χαλκίδα, Πρέβεζα, Μαδρίτη

Επανέναρξη λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας (ωράριο)

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 26 Ιουλίου και 9 Αυγούστου για την καλοκαιρινή περίοδο

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία υπό τους ήχους των κελαρυσμάτων των νερών του ποταμού Γλαύκου

Πέμπτη 6 Ιουλίου, βραδινό με την Κοινο_Τοπία με αφορμή το κλείσιμο της περιόδου 2022-23

]

Δ.Τ. Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ. Αχαΐα. Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα, 21 Μαΐου 2021

 

Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ.Αχαΐα

Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Στις 17 Μαΐου 2021 ο προαστιακός επεκτάθηκε προς Κ. Αχαΐα 14 μήνες από την έναρξη των δρομολογίων του νότιου κλάδου. Σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια τα Καμίνια εξακολουθούν να εξυπηρετούνται με 12 δρομολόγια ημερησίως (κάθε ώρα) ενώ η Κ. Αχαΐα με 6 δρομολόγια δηλαδή κάθε δίωρο. Βρέθηκε τελικά η χρυσή τομή ώστε το τραίνο να φτάσει Κ. Αχαΐα.

Παράλληλα με τα νέα δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε τις πολυπόθητες κάρτες απεριορίστων διαδρομών του Νοτίου κλάδου, αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική και την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου απεριορίστων διαδρομών – για πρώτη φορά σε επαρχιακή πόλη. Οι τιμές μπορούμε να πούμε σε γενικές γραμμές ότι είναι καλές. Αυτό που μπορεί να φαίνεται ακριβό είναι το απλό εισιτήριο για όλη τη διαδρομή ωστόσο με την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου το κόστος μετακίνησης με επιστροφή περιορίζεται από τα 6€ στα 5€.

Η πρεμιέρα των νέων δρομολογίων έγινε με προβλήματα τα οποία υφίστανται έως σήμερα. Ο ΟΣΕ που είναι διαχειριστής της υποδομής έβαλε «αυτογκόλ» δημιουργώντας καθυστερήσεις στα δρομολόγια που είχαν τελικό προορισμό την Κ. Αχαΐα και συνεπώς σε όλο το πλέγμα. Αιτία των καθυστερήσεων οι απενεργοποιημένες μπάρες σε δύο διαβάσεις μετά τη στάση Καμίνια. Ο Οργανισμός έδειξε ανέτοιμος να διεκπεραιώσει τα αυτονόητα.

Αυτό που περίμεναν πολλοί ήταν η επέκταση του ωραρίου των δρομολογίων του Νοτίου κλάδου. Δυστυχώς έμειναν έως τις 6μμ που είναι πάρα πολύ νωρίς και δεν εξυπηρετεί τις απογευματινές μετακινήσεις. Άρα το μέσο δε μπορεί να επιλεχθεί αφού κάποιος δε μπορεί να επιστρέψει είτε από το κέντρο των Πατρών είτε από μια βόλτα έως την περιοχή των Βραχνεΐκων είτε αργά από μπάνιο. Αυτό είναι ευθύνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει εδώ και χρόνια κάνοντας τις απαραίτητες προσλήψεις σε προσωπικό κίνησης αφού ήταν γνωστό ότι κάποια στιγμή θα ξεκινούσε η νέα αυτή υπηρεσία. Επίσης τα δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα θα πρέπει να πυκνώσουν το πρωί και το μεσημέρι για να μπορέσει να γίνει χρήση της κάρτας των απεριορίστων διαδρομών. Με τα σημερινά δεδομένα η κάρτα δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε γιατί οι υποψήφιοι πελάτες δε μπορούν να μεταβούν προς το κέντρο της Πάτρας είτε δε μπορούν να επιστρέψουν. Να γιατί τα δρομολόγια πρέπει να είναι ωριαία και όχι κάθε δίωρο.

Η πρόταση για τη μεταφορά του τερματικού σταθμού της Κ. Αχαΐας εγγύτερα της πόλης προσθέτοντας 700 μέτρα στη διαδρομή ώστε να εξυπηρετήσει καλύτερα το κέντρο αλλά και τους λουόμενους ναι μεν είναι πάρα πολύ σωστή ωστόσο με τις παρούσες συνθήκες είναι ανέφικτη διότι θα επιμηκύνει χρονικά το δρομολόγιο και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Πρώτα θα πρέπει να επισκευαστεί και να συντηρηθεί η γραμμή για να φτάσουμε σε ωριαία δρομολόγια και έπειτα η κατασκευή της στάσης και ΟΧΙ το αντίθετο. Άρα είναι απαραίτητη η σύνδεση του σταθμού του προαστιακού με το κέντρο της πόλης με αστικού τύπου λεωφορείο όπως είχαμε τονίσει σε παλαιότερα ΔΤ και όπως είχε εξαγγελθεί από τη προηγούμενη δημοτική αρχή.

Καλούμε την Περιφέρεια και τον ΟΣΕ να διαθέσουν ένα επαρκές κονδύλι επισκευής και συντήρησης αποκλειστικά και μόνο για να καταστεί η γραμμή αξιόπιστη σε όλο το τμήμα.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι θεμέλιο των βιώσιμων αστικών συγκοινωνιών.

Τους φτάνουν λιγότερα από τα κονδύλια για την οδοποιία αλλά όχι τόσο πολύ λιγότερα.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Share
Share

Comments are closed.