Δ.Τ. Στο ρυθμό της αγάπης, μια εκδήλωση αφιερωμένη στο συνάνθρωπο από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Του ‘παν θα βάλεις το χακί… Παρουσιάζεται η καταγραφή στρατιωτικής λαογραφίας του Π. Καρώνη

Υποχρέωση και καθήκον αποτελεί η συμμετοχή μας στην εκλογική διαδικασία. Μελετάμε τις επιλογές μας

Δ.Τ. Ξενάγηση στην έκθεση Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας

Γνωριμία με το νησί του ανέμου, την κοσμοπολίτικη Μύκονο και τα αρχαιολογικά χνάρια του λαμπρού παρελθόντος της Δήλου

Δ.Τ. Κρίσιμης σημασίας η συχνότητα των δρομολογίων. Στόχος η διάρκεια του δρομολογίου τα 27 λεπτά

4η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία και Πολίτες Εν Δράσει προώθησαν είδη πρώτης ανάγκης για το Κατάστημα Κράτησης Πάτρας

9 Μαΐου, Ημέρα της Ευρώπης. Δυνατή Ενωμένη Ευρώπη, πρωταγωνίστρια της δημοκρατίας και της βιωσιμότητας! (άρθρο του Γ. Κανέλλη)

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκαν οι 5 παρουσιάσεις–συζητήσεις με θέμα προβλήματα Ωτορινολαρυγγολογίας και αντιμετώπισή τους

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η περιήγηση-γνωριμία του Αγ.Όρους με οδηγό το Athos Maps και τον δημιουργό του

Καλό Πάσχα. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή 2 έως και 12 Μαΐου

Δ.Τ. Η επέκταση του θεσμού του γάμου σε όλους ενισχύει την κοινωνική συνοχή! Απόλυτη καταδίκη ύβρεων ή βίας κατά πολιτικών που τον στήριξαν!

Δ.Τ. Η Στέγη Γραμμάτων υποδέχεται την Ολυμπιακή Φλόγα. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει την εκδήλωση

Δ.Τ. Μια περιήγηση στα αποτυπώματα του Τσίλλερ στην Πάτρα με την Εταιρεία Αχαϊκών Σπουδών

Δ.Τ. 24η Απριλίου, Διεθνής Ημέρα Ευαισθητοποίησης για το Θόρυβο. Να προστατευτεί το δικαίωμα ΟΛΩΝ στον ύπνο και την καθημερινή ηρεμία ΤΩΡΑ!

Δ.Τ. Περιήγηση-γνωριμία του Αγίου Όρους με οδηγό το Athos Maps και τον δημιουργό του

7μερη Κωνσταντινούπολη-Πριγκηπόνησα των χρωμάτων και των αρωμάτων με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ολοκληρώνεται η δράση της Κοινο_Τοπίας για το κατάστημα κράτησης Αγ. Στεφάνου Αχαΐας

Η σημασία των λεκανών απορροής ποταμών. Επετειακή εσπερίδα της ΟΙΚΙΠΑ

Δ.Τ. Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ. Αχαΐα. Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα, 21 Μαΐου 2021

 

Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ.Αχαΐα

Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Στις 17 Μαΐου 2021 ο προαστιακός επεκτάθηκε προς Κ. Αχαΐα 14 μήνες από την έναρξη των δρομολογίων του νότιου κλάδου. Σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια τα Καμίνια εξακολουθούν να εξυπηρετούνται με 12 δρομολόγια ημερησίως (κάθε ώρα) ενώ η Κ. Αχαΐα με 6 δρομολόγια δηλαδή κάθε δίωρο. Βρέθηκε τελικά η χρυσή τομή ώστε το τραίνο να φτάσει Κ. Αχαΐα.

Παράλληλα με τα νέα δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε τις πολυπόθητες κάρτες απεριορίστων διαδρομών του Νοτίου κλάδου, αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική και την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου απεριορίστων διαδρομών – για πρώτη φορά σε επαρχιακή πόλη. Οι τιμές μπορούμε να πούμε σε γενικές γραμμές ότι είναι καλές. Αυτό που μπορεί να φαίνεται ακριβό είναι το απλό εισιτήριο για όλη τη διαδρομή ωστόσο με την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου το κόστος μετακίνησης με επιστροφή περιορίζεται από τα 6€ στα 5€.

Η πρεμιέρα των νέων δρομολογίων έγινε με προβλήματα τα οποία υφίστανται έως σήμερα. Ο ΟΣΕ που είναι διαχειριστής της υποδομής έβαλε «αυτογκόλ» δημιουργώντας καθυστερήσεις στα δρομολόγια που είχαν τελικό προορισμό την Κ. Αχαΐα και συνεπώς σε όλο το πλέγμα. Αιτία των καθυστερήσεων οι απενεργοποιημένες μπάρες σε δύο διαβάσεις μετά τη στάση Καμίνια. Ο Οργανισμός έδειξε ανέτοιμος να διεκπεραιώσει τα αυτονόητα.

Αυτό που περίμεναν πολλοί ήταν η επέκταση του ωραρίου των δρομολογίων του Νοτίου κλάδου. Δυστυχώς έμειναν έως τις 6μμ που είναι πάρα πολύ νωρίς και δεν εξυπηρετεί τις απογευματινές μετακινήσεις. Άρα το μέσο δε μπορεί να επιλεχθεί αφού κάποιος δε μπορεί να επιστρέψει είτε από το κέντρο των Πατρών είτε από μια βόλτα έως την περιοχή των Βραχνεΐκων είτε αργά από μπάνιο. Αυτό είναι ευθύνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει εδώ και χρόνια κάνοντας τις απαραίτητες προσλήψεις σε προσωπικό κίνησης αφού ήταν γνωστό ότι κάποια στιγμή θα ξεκινούσε η νέα αυτή υπηρεσία. Επίσης τα δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα θα πρέπει να πυκνώσουν το πρωί και το μεσημέρι για να μπορέσει να γίνει χρήση της κάρτας των απεριορίστων διαδρομών. Με τα σημερινά δεδομένα η κάρτα δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε γιατί οι υποψήφιοι πελάτες δε μπορούν να μεταβούν προς το κέντρο της Πάτρας είτε δε μπορούν να επιστρέψουν. Να γιατί τα δρομολόγια πρέπει να είναι ωριαία και όχι κάθε δίωρο.

Η πρόταση για τη μεταφορά του τερματικού σταθμού της Κ. Αχαΐας εγγύτερα της πόλης προσθέτοντας 700 μέτρα στη διαδρομή ώστε να εξυπηρετήσει καλύτερα το κέντρο αλλά και τους λουόμενους ναι μεν είναι πάρα πολύ σωστή ωστόσο με τις παρούσες συνθήκες είναι ανέφικτη διότι θα επιμηκύνει χρονικά το δρομολόγιο και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Πρώτα θα πρέπει να επισκευαστεί και να συντηρηθεί η γραμμή για να φτάσουμε σε ωριαία δρομολόγια και έπειτα η κατασκευή της στάσης και ΟΧΙ το αντίθετο. Άρα είναι απαραίτητη η σύνδεση του σταθμού του προαστιακού με το κέντρο της πόλης με αστικού τύπου λεωφορείο όπως είχαμε τονίσει σε παλαιότερα ΔΤ και όπως είχε εξαγγελθεί από τη προηγούμενη δημοτική αρχή.

Καλούμε την Περιφέρεια και τον ΟΣΕ να διαθέσουν ένα επαρκές κονδύλι επισκευής και συντήρησης αποκλειστικά και μόνο για να καταστεί η γραμμή αξιόπιστη σε όλο το τμήμα.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι θεμέλιο των βιώσιμων αστικών συγκοινωνιών.

Τους φτάνουν λιγότερα από τα κονδύλια για την οδοποιία αλλά όχι τόσο πολύ λιγότερα.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Share
Share

Comments are closed.