Ιστορικό

Δ.Τ. Μέλη της Κοινο_Τοπίας παρακολούθησαν την παράσταση ‘‘Ο Καλλιτέχνης της Πείνας’’ και συζήτησαν με τους συντελεστές της

Δ.Τ. ‘‘Ο Καλλιτέχνης της Πείνας’’, μια θεατρική παράσταση για την Κοινο_Τοπία

Σκέψεις για την απογραφή πληθυσμού και την Πάτρα (του Θάνου Δούρου)

Δ.Τ. Προσυπογράφουμε την επείγουσα έκκληση ακτιβιστών προς τους ηγέτες των κρατών να πάρουν τολμηρά μέτρα για την κλιματική κρίση

Δ.Τ. Ένας φτερωτός καταληψίας του αστικού χώρου

Το περιβάλλον προστατεύεται μόνο με πράξεις (της Ασπασίας Ρηγοπούλου)

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία & Πολίτες Εν Δράσει συνεχίζουν την προσπάθεια συγκέντρωσης βοήθειας για τη στήριξη όσων μάχονται για την πυροπροστασία μας

Δ.Τ. Καθαρή ενέργεια 100%, με σεβασμό στη φύση

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε το βραδινό συναπάντημα στου Μαραβέλα και η κλήρωση της λαχειοφόρου αγοράς της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Πρόσκληση σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Ο Σάκης Κάπαρης αποχαιρετά με στίχους και ένα συγκινητικό αφιλτράριστο βίντεο του 1972 από το αρχείο του, τον φίλο του Μίκη Θεοδωράκη

Δ.Τ. Βραδινό με αφορμή την έναρξη δράσεων της νέας περιόδου 2021-22 με ανοιχτή πρόσκληση σε μέλη και νέους φίλους

Δ.Τ. Κοινο_Τοπία και Πολίτες Εν Δράσει προβληματίζονται για τις πυρκαγιές και σας καλούν να στηρίξετε όσους μάχονται στην πρώτη γραμμή

Ωράριο λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας

Η κλιματική κρίση αλλάζει τα πάντα. Θα δράσουμε, όμως, αποτελεσματικά πριν είναι πάρα πολύ αργά; (άρθρο του Νίκου Χρυσόγελου)

Γνωριμία με την Πρέβεζα και τη Νικόπολη (25-26 Σεπτέμβρη με την Κοινο_Τοπία)

Δ.Τ. Η Δημοτική Αρχή πρέπει να ασχοληθεί συστηματικά με την απομάκρυνση των κενωθέντων περιπτέρων και να λύσει προβλήματα που δημιουργούν λειτουργούντα

Η Κοινο_Τοπία ευχαριστεί για τις δωρεές στη μνήμη Διονύση Κόκλα

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας συμμετείχε στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

Δ.Τ. Η χορωδία της Κοινο_Τοπίας στο μουσικό αντάμωμα για τα 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους

]

Δ.Τ. Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ. Αχαΐα. Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα, 21 Μαΐου 2021

 

Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ.Αχαΐα

Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Στις 17 Μαΐου 2021 ο προαστιακός επεκτάθηκε προς Κ. Αχαΐα 14 μήνες από την έναρξη των δρομολογίων του νότιου κλάδου. Σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια τα Καμίνια εξακολουθούν να εξυπηρετούνται με 12 δρομολόγια ημερησίως (κάθε ώρα) ενώ η Κ. Αχαΐα με 6 δρομολόγια δηλαδή κάθε δίωρο. Βρέθηκε τελικά η χρυσή τομή ώστε το τραίνο να φτάσει Κ. Αχαΐα.

Παράλληλα με τα νέα δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε τις πολυπόθητες κάρτες απεριορίστων διαδρομών του Νοτίου κλάδου, αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική και την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου απεριορίστων διαδρομών – για πρώτη φορά σε επαρχιακή πόλη. Οι τιμές μπορούμε να πούμε σε γενικές γραμμές ότι είναι καλές. Αυτό που μπορεί να φαίνεται ακριβό είναι το απλό εισιτήριο για όλη τη διαδρομή ωστόσο με την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου το κόστος μετακίνησης με επιστροφή περιορίζεται από τα 6€ στα 5€.

Η πρεμιέρα των νέων δρομολογίων έγινε με προβλήματα τα οποία υφίστανται έως σήμερα. Ο ΟΣΕ που είναι διαχειριστής της υποδομής έβαλε «αυτογκόλ» δημιουργώντας καθυστερήσεις στα δρομολόγια που είχαν τελικό προορισμό την Κ. Αχαΐα και συνεπώς σε όλο το πλέγμα. Αιτία των καθυστερήσεων οι απενεργοποιημένες μπάρες σε δύο διαβάσεις μετά τη στάση Καμίνια. Ο Οργανισμός έδειξε ανέτοιμος να διεκπεραιώσει τα αυτονόητα.

Αυτό που περίμεναν πολλοί ήταν η επέκταση του ωραρίου των δρομολογίων του Νοτίου κλάδου. Δυστυχώς έμειναν έως τις 6μμ που είναι πάρα πολύ νωρίς και δεν εξυπηρετεί τις απογευματινές μετακινήσεις. Άρα το μέσο δε μπορεί να επιλεχθεί αφού κάποιος δε μπορεί να επιστρέψει είτε από το κέντρο των Πατρών είτε από μια βόλτα έως την περιοχή των Βραχνεΐκων είτε αργά από μπάνιο. Αυτό είναι ευθύνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει εδώ και χρόνια κάνοντας τις απαραίτητες προσλήψεις σε προσωπικό κίνησης αφού ήταν γνωστό ότι κάποια στιγμή θα ξεκινούσε η νέα αυτή υπηρεσία. Επίσης τα δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα θα πρέπει να πυκνώσουν το πρωί και το μεσημέρι για να μπορέσει να γίνει χρήση της κάρτας των απεριορίστων διαδρομών. Με τα σημερινά δεδομένα η κάρτα δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε γιατί οι υποψήφιοι πελάτες δε μπορούν να μεταβούν προς το κέντρο της Πάτρας είτε δε μπορούν να επιστρέψουν. Να γιατί τα δρομολόγια πρέπει να είναι ωριαία και όχι κάθε δίωρο.

Η πρόταση για τη μεταφορά του τερματικού σταθμού της Κ. Αχαΐας εγγύτερα της πόλης προσθέτοντας 700 μέτρα στη διαδρομή ώστε να εξυπηρετήσει καλύτερα το κέντρο αλλά και τους λουόμενους ναι μεν είναι πάρα πολύ σωστή ωστόσο με τις παρούσες συνθήκες είναι ανέφικτη διότι θα επιμηκύνει χρονικά το δρομολόγιο και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Πρώτα θα πρέπει να επισκευαστεί και να συντηρηθεί η γραμμή για να φτάσουμε σε ωριαία δρομολόγια και έπειτα η κατασκευή της στάσης και ΟΧΙ το αντίθετο. Άρα είναι απαραίτητη η σύνδεση του σταθμού του προαστιακού με το κέντρο της πόλης με αστικού τύπου λεωφορείο όπως είχαμε τονίσει σε παλαιότερα ΔΤ και όπως είχε εξαγγελθεί από τη προηγούμενη δημοτική αρχή.

Καλούμε την Περιφέρεια και τον ΟΣΕ να διαθέσουν ένα επαρκές κονδύλι επισκευής και συντήρησης αποκλειστικά και μόνο για να καταστεί η γραμμή αξιόπιστη σε όλο το τμήμα.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι θεμέλιο των βιώσιμων αστικών συγκοινωνιών.

Τους φτάνουν λιγότερα από τα κονδύλια για την οδοποιία αλλά όχι τόσο πολύ λιγότερα.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Comments are closed.