Δ.Τ. Ναυαγίων ναυάγια σε σκηνοθεσία Μαίρης Σιδηρά. Η Κοινο_Τοπία παρακολούθησε μια έξτρα παράσταση με ανθρωπιστικό πρόσημο

Πρόγραμμα 1ης Πολιτιστικής επίσκεψης στην Αθήνα 2022 με την Κοινο_Τοπία

Μια ερευνητική εργασία για νοσήσαντες από Covid-19. Λάβε και συ μέρος ως συμβολή στην αντιμετώπιση της πανδημίας

Δ.Τ. Ναυαγίων ναυάγια της Μαίρης Σιδηρά. Μια έξτρα παράσταση για ανθρωπιστική δράση της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Να σταματήσει η καταστροφή των αστικών δέντρων ! Κοινή ανακοίνωση 30 φορέων και οργανώσεων

Πασχαλινές ευχές. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή για Πάσχα

Δ.Τ. Η προσπάθεια για την ανακούφιση των προσφύγων και των εκτοπισμένων της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία από την Κοινο_Τοπία συνεχίζεται

Γνωριμία με την Πάρο και την Αντίπαρο της φύσης, της ιστορίας και του πολιτισμού

Δ.Τ. Ο Νότιος κλάδος του προαστιακού είναι ευκαιρία, αξίζει τη στήριξή μας!

Δ.Τ. Αναγκαία η ευρεία διαβούλευση για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Πάτρα

Έγκλημα και τιμωρία !! (άρθρο Μαίρης Μακρή)

Δ.Τ. Αλυσίδα αλληλεγγύης από την Κοινο_Τοπία για την ανακούφιση των προσφύγων και των αμάχων της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία

Δ.Τ. Ουκρανία. Τα ανθρωπιστικά περάσματα για τους αμάχους που διαφεύγουν από τις ρωσικές επιθέσεις πρέπει να παρέχουν ασφάλεια

Μέγα Αιτωλικό πεδίο για Ζέλιο ΓΗ, ποταμό Εύηνο, Ξενοκράτειον Αρχαιολογικό Μουσείο, Μουσείο Άλατος με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία στηρίζει τη δράση του Δικηγορικού Συλλόγου Πάτρας για την ειρήνη στην Ουκρανία

Το τέλος ενός κόσμου όπως τον ξέραμε (του Ανδρέα Σπηλιώτη)

Το Δημοτικό Θέατρο, ο χορός του Δημάρχου και το σμόκιν του Μουράτ… (του Θανάση Κούστα)

3μερη περιήγηση στο Πήλιο και στο Βόλο με την Κοινο_Τοπία

Η καταστροφή της λουρονησίδας στη λιμνοθάλασσα Κοτυχίου ! (του Θωμά Κουτρούμπα)

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν και αυτή τη χρονιά την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

]

Δ.Τ. Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ. Αχαΐα. Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα, 21 Μαΐου 2021

 

Θετική η επέκταση δρομολογίων του Προαστιακού προς Κ.Αχαΐα

Τα ημερήσια δρομολόγια είναι πολύ λίγα για την εξυπηρέτηση των πολιτών

Στις 17 Μαΐου 2021 ο προαστιακός επεκτάθηκε προς Κ. Αχαΐα 14 μήνες από την έναρξη των δρομολογίων του νότιου κλάδου. Σύμφωνα με τα νέα δρομολόγια τα Καμίνια εξακολουθούν να εξυπηρετούνται με 12 δρομολόγια ημερησίως (κάθε ώρα) ενώ η Κ. Αχαΐα με 6 δρομολόγια δηλαδή κάθε δίωρο. Βρέθηκε τελικά η χρυσή τομή ώστε το τραίνο να φτάσει Κ. Αχαΐα.

Παράλληλα με τα νέα δρομολόγια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε τις πολυπόθητες κάρτες απεριορίστων διαδρομών του Νοτίου κλάδου, αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική και την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου απεριορίστων διαδρομών – για πρώτη φορά σε επαρχιακή πόλη. Οι τιμές μπορούμε να πούμε σε γενικές γραμμές ότι είναι καλές. Αυτό που μπορεί να φαίνεται ακριβό είναι το απλό εισιτήριο για όλη τη διαδρομή ωστόσο με την έκδοση ημερησίου εισιτηρίου το κόστος μετακίνησης με επιστροφή περιορίζεται από τα 6€ στα 5€.

Η πρεμιέρα των νέων δρομολογίων έγινε με προβλήματα τα οποία υφίστανται έως σήμερα. Ο ΟΣΕ που είναι διαχειριστής της υποδομής έβαλε «αυτογκόλ» δημιουργώντας καθυστερήσεις στα δρομολόγια που είχαν τελικό προορισμό την Κ. Αχαΐα και συνεπώς σε όλο το πλέγμα. Αιτία των καθυστερήσεων οι απενεργοποιημένες μπάρες σε δύο διαβάσεις μετά τη στάση Καμίνια. Ο Οργανισμός έδειξε ανέτοιμος να διεκπεραιώσει τα αυτονόητα.

Αυτό που περίμεναν πολλοί ήταν η επέκταση του ωραρίου των δρομολογίων του Νοτίου κλάδου. Δυστυχώς έμειναν έως τις 6μμ που είναι πάρα πολύ νωρίς και δεν εξυπηρετεί τις απογευματινές μετακινήσεις. Άρα το μέσο δε μπορεί να επιλεχθεί αφού κάποιος δε μπορεί να επιστρέψει είτε από το κέντρο των Πατρών είτε από μια βόλτα έως την περιοχή των Βραχνεΐκων είτε αργά από μπάνιο. Αυτό είναι ευθύνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει εδώ και χρόνια κάνοντας τις απαραίτητες προσλήψεις σε προσωπικό κίνησης αφού ήταν γνωστό ότι κάποια στιγμή θα ξεκινούσε η νέα αυτή υπηρεσία. Επίσης τα δρομολόγια προς Κ. Αχαΐα θα πρέπει να πυκνώσουν το πρωί και το μεσημέρι για να μπορέσει να γίνει χρήση της κάρτας των απεριορίστων διαδρομών. Με τα σημερινά δεδομένα η κάρτα δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε γιατί οι υποψήφιοι πελάτες δε μπορούν να μεταβούν προς το κέντρο της Πάτρας είτε δε μπορούν να επιστρέψουν. Να γιατί τα δρομολόγια πρέπει να είναι ωριαία και όχι κάθε δίωρο.

Η πρόταση για τη μεταφορά του τερματικού σταθμού της Κ. Αχαΐας εγγύτερα της πόλης προσθέτοντας 700 μέτρα στη διαδρομή ώστε να εξυπηρετήσει καλύτερα το κέντρο αλλά και τους λουόμενους ναι μεν είναι πάρα πολύ σωστή ωστόσο με τις παρούσες συνθήκες είναι ανέφικτη διότι θα επιμηκύνει χρονικά το δρομολόγιο και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Πρώτα θα πρέπει να επισκευαστεί και να συντηρηθεί η γραμμή για να φτάσουμε σε ωριαία δρομολόγια και έπειτα η κατασκευή της στάσης και ΟΧΙ το αντίθετο. Άρα είναι απαραίτητη η σύνδεση του σταθμού του προαστιακού με το κέντρο της πόλης με αστικού τύπου λεωφορείο όπως είχαμε τονίσει σε παλαιότερα ΔΤ και όπως είχε εξαγγελθεί από τη προηγούμενη δημοτική αρχή.

Καλούμε την Περιφέρεια και τον ΟΣΕ να διαθέσουν ένα επαρκές κονδύλι επισκευής και συντήρησης αποκλειστικά και μόνο για να καταστεί η γραμμή αξιόπιστη σε όλο το τμήμα.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι θεμέλιο των βιώσιμων αστικών συγκοινωνιών.

Τους φτάνουν λιγότερα από τα κονδύλια για την οδοποιία αλλά όχι τόσο πολύ λιγότερα.

Πληροφορίες για δημ/φους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Share
Share

Comments are closed.