Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

5η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Ο Γυμνός Οφθαλμός και η Κοινο_Τοπία προβάλουν την ταινία Κοριτσάκι, ακολουθεί συζήτηση στη θεματική

Δ.Τ. Μεγάλη συμμετοχή στην εκδήλωση Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα

Η Ευρώπη μας, μια «Υπερδύναμη του καλού» ! του Γιώργου Κανέλλη

3η Πολιτιστική επίσκεψη Αθήνα (Βιβλιοθήκη Αδριανού, Μεγάλη Παναγιά, Τζαμί Τζισδαράκη, Μουσείο Αυτοκινήτου, Παναθηναϊκό Στάδιο-Καλλιμάρμαρο)

Δ.Τ. Στιγμές της ζωής των ανθρώπων στην Πάτρα από την προϊστορία έως τον 20ο αιώνα με τη Γιώτα Καΐκα και την Κωνσταντίνα Ακτύπη

4η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Κυριακή 11 Μαΐου εξόρμηση με δράση και αναψυχή στη Στροφυλιά

Καλό Πάσχα. Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει κλειστή 17 έως και 27 Απριλίου

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη – ξενάγηση της Κοινο_Τοπίας στην περιοδική έκθεση με θέμα Ιριδισμοί

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε ομιλία και συζήτηση με αφορμή το νέο βιβλίο του συγγραφέα Κώστα Λογαρά…Διπλή ζωή

Δ.Τ. Επίσκεψη – ξενάγηση της Κοινο_Τοπίας στην περιοδική έκθεση με θέμα Ιριδισμοί «Η ιστορία του γυαλιού στην αρχαία Πάτρα»

Δ.Τ. Με πολύ κέφι και χορό το αποκριάτικο πάρτι της Κοινο_Τοπίας

Δ.Τ. Δεκάδες οι συμμετέχοντες στη διάλεξη του Δημήτρη Καλλέ Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Παγκόσμια Μέρα Ποίησης. Πετώ τα άχρηστα πετώ τα περιττά (της Μαντώς Μηναδοπούλου Χαραλαμποπούλου)

Δ.Τ. ”Ανάγνωση, ένας συνεχής διάλογος με το διαφορετικό” με τον συγγραφέα Κώστα Λογαρά

Δ.Τ. Ενεργά μέλη, υποστηρικτές και φίλοι στήριξαν το 2024 την Κοινο_Τοπία και τις δράσεις της

3η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2025. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Δ.Τ. Τεχνητή Νοημοσύνη. Χτες γνωστή, σήμερα φίλη, αύριο τι;

Δ.Τ. Επιστροφή σε ρεαλιστικές λύσεις για να μη χάσουμε οριστικά και το τραίνο και τον προαστιακό!

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

4 Ιουλίου 2022

Επιστροφή σε ρεαλιστικές λύσεις για να μη χάσουμε οριστικά και το τραίνο και τον προαστιακό !

Η είδηση ότι η Επιτροπή Μεταφορών της Κομισιόν της ΕΕ δε συμπεριέλαβε στον κατάλογο των προς χρηματοδότηση 399 ευρωπαϊκών έργων μεταφορών την υπογειοποίηση του τμήματος Ρίου-Αγίου Διονυσίου της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθηνών – Πατρών, έπεσε ως κεραυνός στην καλοκαιρινή αιθρία.

Πλην όμως όχι για όλους. Επιστήμονες, γνώστες των διαδικασιών και των κριτηρίων κόστους – οφέλους των Βρυξελλών καθώς και η Ένωση Πολιτών «Φίλοι του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας» είχαν έγκαιρα, αν και με κόστος, προειδοποιήσει για το μη ρεαλιστικό από οικονομική – χρηματοδοτική άποψη όσο και από την τεχνική πλευρά των απαιτήσεων για υπογειοποίηση, (μπαζωμένα θαλάσσια τμήματα, διάβαση Χαράδρου και Μείλιχου).

Επανερχόμαστε και πάλι για να τονίσουμε για μια ακόμη φορά ποιες είναι οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ σύμφωνες με το μακροχρόνιο συμφέρον του λαού της Πάτρας προτεραιότητες:

1.     Η έλευση της Νέας Σιδ. Γραμμής ΟΧΙ ΜΟΝΟ ως το Ρίο αλλά έως το νέο λιμάνι. Και τούτο όχι μόνο για λόγους ουσίας αλλά και για να μην απαιτηθούν επιστροφές χρηματοδοτήσεων

2.    Η διατήρηση του επιτυχημένου και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥ για ένα πλέγμα βιώσιμων και φιλικών στους πολίτες των Πατρών Προαστιακού σιδηροδρόμου. Η υπογειοποίηση κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι ότι κρατάει τον προαστιακό με όλες τις στάσεις του ενώ η συντήρηση της υπογειοποίησης θα είναι πολυδάπανη

3.    Η πόλη χρειάζεται ένα επίγειο ελαφρύ (τραμ) μέσο σταθερής τροχιάς με πυκνά δρομολόγια και πυκνές στάσεις με κλάδο, προς το Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο, και πρώην ΑΤΕΙ, Βιομηχανική ζώνη και Αεροδρόμιο, προοπτικές που με την υπογειοποίηση ματαιώνονται

Σήμερα ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Πατρών κλίνει δώδεκα χρόνια λειτουργίας. Κανείς δε θέλει να περάσουν άλλα τόσα χρόνια χωρίς να λειτουργεί το μέσο από τις παράλογες απαιτήσεις. Έργα και ταυτόχρονη λειτουργία του προαστιακού δεν είναι δυνατή!!!

Θεωρούμε ότι η πόλη μπορεί και πρέπει να αφήσει πίσω της επιδιώξεις που στερούνται ρεαλισμού και να επικεντρωθεί στην ΤΑΧΕΙΑ υλοποίηση του έργου, με τη λιγότερη σε διάρκεια διακοπή της λειτουργίας του Προαστιακού και μόνο όταν εξασφαλιστεί πλήρως η χρηματοδότηση!!!

Πιστεύουμε λοιπόν ότι είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη παρέμβαση με συνοδά έργα, ώστε η προτεινόμενη λύση να μην περιλαμβάνει μόνο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής αλλά και τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες της πόλης, ανεξάρτητα από τον τρόπο χάραξης της υπεραστικής γραμμής. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία εμπλεκομένων φορέων, (Υπουργείο, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Περιφέρεια, Δήμος, ΟΛΠΑ, Πανεπιστήμιο, ΤΕΕ κλπ.), ώστε η πόλη να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από τη διέλευση του σιδηροδρόμου.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Εμβολιαζόμαστε – Τηρούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ – Προστατευόμαστε

Share
Share

Comments are closed.