Δ.Τ. Μια νέα πρόταση και μια πάγια θέση για τον προαστιακό της Πάτρας. 22 Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Βιώσιμης Κινητικότητας

Βραδινό με αφορμή την έναρξη της περιόδου 2023-24 με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Περιβάλλον, νέες ιδέες, πολιτισμός, ανθεκτικότητα. Οι προτεραιότητες της ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑΣ εν όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών

Δ.Τ. Η αλυσίδα αλληλεγγύης της Κοινο_Τοπίας στηρίζει τις πληγείσες από την πρόσφατη κακοκαιρία ‘‘daniel’’ περιοχές

Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας (26 Σεπτέμβρη)

Φθινοπωρινές αποδράσεις της Κοινο_Τοπίας σε Χαλκίδα, Πρέβεζα, Μαδρίτη

Επανέναρξη λειτουργίας γραμματείας Κοινο_Τοπίας (ωράριο)

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 26 Ιουλίου και 9 Αυγούστου για την καλοκαιρινή περίοδο

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία υπό τους ήχους των κελαρυσμάτων των νερών του ποταμού Γλαύκου

Πέμπτη 6 Ιουλίου, βραδινό με την Κοινο_Τοπία με αφορμή το κλείσιμο της περιόδου 2022-23

Δ.Τ. Το πολιτιστικό απόθεμα των εκατοντάδων εικαστικών έργων του Ιδρύματος Ελληνικής Διασποράς εντυπωσίασε τα μέλη της Κοινο_Τοπίας

2μερη γνωριμία με τη Χαλκίδα, πορθμό Ευρίπου, Ερέτρια, Νέα Αρτάκη με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Επίσκεψη-γνωριμία με το Ίδρυμα Ελληνικής Διασποράς

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε από την Κοινο_Τοπία το αφιέρωμα στη μνήμη της συμπληρωματικής θεραπεύτριας Δήμητρας Τσατσούρη

Δ.Τ. 50 χρόνια ενημέρωσης, προειδοποίησης αλλά και επιπόλαιου εφησυχασμού

Δ.Τ. Παρουσιάστηκε το νέο βιβλίο της ιστορικού-φιλολόγου Γιώτας Καΐκα παρουσία εκατοντάδων πολιτών

Δ.Τ. Παρουσιάζεται το νέο βιβλίο της ιστορικού-φιλολόγου Γιώτας Καΐκα ”Μνήμες και Εικόνες”

Δ.Τ. Ένα αφιέρωμα στη μνήμη της συμπληρωματικής θεραπεύτριας Δήμητρας Τσατσούρη από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Βλάβες συρμού γεννούν ερωτήματα

Δ.Τ. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η μουσική εκδήλωση για τα 20 χρόνια UPFM στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Π.Π.

]

Δ.Τ. Επιστροφή σε ρεαλιστικές λύσεις για να μη χάσουμε οριστικά και το τραίνο και τον προαστιακό!

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

4 Ιουλίου 2022

Επιστροφή σε ρεαλιστικές λύσεις για να μη χάσουμε οριστικά και το τραίνο και τον προαστιακό !

Η είδηση ότι η Επιτροπή Μεταφορών της Κομισιόν της ΕΕ δε συμπεριέλαβε στον κατάλογο των προς χρηματοδότηση 399 ευρωπαϊκών έργων μεταφορών την υπογειοποίηση του τμήματος Ρίου-Αγίου Διονυσίου της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθηνών – Πατρών, έπεσε ως κεραυνός στην καλοκαιρινή αιθρία.

Πλην όμως όχι για όλους. Επιστήμονες, γνώστες των διαδικασιών και των κριτηρίων κόστους – οφέλους των Βρυξελλών καθώς και η Ένωση Πολιτών «Φίλοι του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας» είχαν έγκαιρα, αν και με κόστος, προειδοποιήσει για το μη ρεαλιστικό από οικονομική – χρηματοδοτική άποψη όσο και από την τεχνική πλευρά των απαιτήσεων για υπογειοποίηση, (μπαζωμένα θαλάσσια τμήματα, διάβαση Χαράδρου και Μείλιχου).

Επανερχόμαστε και πάλι για να τονίσουμε για μια ακόμη φορά ποιες είναι οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ σύμφωνες με το μακροχρόνιο συμφέρον του λαού της Πάτρας προτεραιότητες:

1.     Η έλευση της Νέας Σιδ. Γραμμής ΟΧΙ ΜΟΝΟ ως το Ρίο αλλά έως το νέο λιμάνι. Και τούτο όχι μόνο για λόγους ουσίας αλλά και για να μην απαιτηθούν επιστροφές χρηματοδοτήσεων

2.    Η διατήρηση του επιτυχημένου και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥ για ένα πλέγμα βιώσιμων και φιλικών στους πολίτες των Πατρών Προαστιακού σιδηροδρόμου. Η υπογειοποίηση κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι ότι κρατάει τον προαστιακό με όλες τις στάσεις του ενώ η συντήρηση της υπογειοποίησης θα είναι πολυδάπανη

3.    Η πόλη χρειάζεται ένα επίγειο ελαφρύ (τραμ) μέσο σταθερής τροχιάς με πυκνά δρομολόγια και πυκνές στάσεις με κλάδο, προς το Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο, και πρώην ΑΤΕΙ, Βιομηχανική ζώνη και Αεροδρόμιο, προοπτικές που με την υπογειοποίηση ματαιώνονται

Σήμερα ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Πατρών κλίνει δώδεκα χρόνια λειτουργίας. Κανείς δε θέλει να περάσουν άλλα τόσα χρόνια χωρίς να λειτουργεί το μέσο από τις παράλογες απαιτήσεις. Έργα και ταυτόχρονη λειτουργία του προαστιακού δεν είναι δυνατή!!!

Θεωρούμε ότι η πόλη μπορεί και πρέπει να αφήσει πίσω της επιδιώξεις που στερούνται ρεαλισμού και να επικεντρωθεί στην ΤΑΧΕΙΑ υλοποίηση του έργου, με τη λιγότερη σε διάρκεια διακοπή της λειτουργίας του Προαστιακού και μόνο όταν εξασφαλιστεί πλήρως η χρηματοδότηση!!!

Πιστεύουμε λοιπόν ότι είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη παρέμβαση με συνοδά έργα, ώστε η προτεινόμενη λύση να μην περιλαμβάνει μόνο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής αλλά και τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες της πόλης, ανεξάρτητα από τον τρόπο χάραξης της υπεραστικής γραμμής. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία εμπλεκομένων φορέων, (Υπουργείο, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Περιφέρεια, Δήμος, ΟΛΠΑ, Πανεπιστήμιο, ΤΕΕ κλπ.), ώστε η πόλη να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από τη διέλευση του σιδηροδρόμου.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Εμβολιαζόμαστε – Τηρούμε τις οδηγίες του ΕΟΔΥ – Προστατευόμαστε

Share
Share

Comments are closed.