|
|
Σύνδεσμος Περιβαλλοντικών Οργανώσεων
Ευρύτερης Περιοχής Πάτρας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Πάτρα 18 Ιουνίου 2018
Ζητούμε υποδομές αποχέτευσης για ολόκληρο τον Δήμο Πατρέων !
Χαιρετίζουμε τη διασφάλιση κονδυλίων της τάξης των 11 εκατ. Ευρώ για έργα αποχέτευσης σε περιοχές της Ακτής Δυμαίων, όσο και της ευρύτερης Αγυιάς. Εκφράζουμε όμως την αγωνία μας και το ισχυρό αίτημα να ενταχθούν και οι βορειότερες περιοχές του Δ. Πατρέων (Μποζαΐτικα, Ρίο, Άγιος Βασίλειος) στο πρόγραμμα υποδομών αποχέτευσης.
Με αφετηρία αυτή την κοινή θέση οι πέντε περιβαλλοντικές και κοινωνικές οργανώσεις του ΣΠΟΕΠΠ, απεύθυναν επιστολή στον Αντιδήμαρχο κ. Χρ. Κορδά και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΠ κ. Αν. Παπανικήτα ζητώντας ενημέρωση αλλά προπαντός χρονοδιάγραμμα ενεργειών ώστε να αποκτήσει ολόκληρος ο Δήμος ένα λειτουργικό αποχετευτικό δίκτυο.
Η επιστολή έχει ως εξής:
Κύριοι,
Σε πρόσφατη ανακοίνωση της Περιφέρειας αναφέρεται ότι με φορέα υλοποίησης της ΔΕΥΑ Πατρών «δρομολογούνται έργα, ο συνολικός προϋπολογισμός των οποίων ξεπερνά τα 11.000.000 ευρώ» και ότι αυτά αφορούν «παραλιακούς συλλεκτήριους αγωγούς κυρίως επί της οδού Ακτής Δυμαίων, με τους οποίους συλλέγονται τα λύματα από τους υπάρχοντες παντορροϊκούς αγωγούς.
Επίσης προβλέπεται να κατασκευαστούν δύο αντλιοστάσια (Ακτή Δυμαίων και Ιεροθέου – Ακτή Δυμαίων και Ανθείας), τα οποία προωθούν τα συλλεγόμενα λύματα προς τον Κεντρικό Αποχετευτικό Αγωγό και από εκεί στο Βιολογικό Καθαρισμό της Πάτρας». Επίσης, «Κατασκευή έργων συλλογής και μεταφοράς στο Βιολογικό Καθαρισμό των λυμάτων στη Βορινή παραλιακή περιοχή της Πάτρας μεταξύ της θάλασσας και της οδού Αυστραλίας και μεταξύ της οδού Κανελλοπούλου και της οδού Ευήνου».
Στις περιοχές των οποίων προβλέπεται η αναβάθμιση του συστήματος αποχέτευσης δεν περιλαμβάνονται οι βόρειες περιοχές του Δήμου Πατρέων (Μποζαϊτικα, Ρίο, Άγιος Βασίλειος).
Οι πληροφορίες μας από κατοίκους των περιοχών αυτών είναι ότι η μη λειτουργία του δικτύου στις εν λόγω βόρειες περιοχές έχει σαν αποτέλεσμα σήμερα την απορροή λυμάτων στη θάλασσα. Επίσης αναφέρεται έλλειψη παρακολούθησης της χρησιμοποίησης του δικτύου ακόμη για τα όμβρια ύδατα και νερά των υπογείων των οικιών.
Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για την κατάσταση της αποχέτευσης στις προαναφερθείσες βόρειες περιοχές και για το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας ώστε αυτές να έχουν πλήρες και εν λειτουργία αποχετευτικό δίκτυο.
Οι περιβαλλοντικές & κοινωνικές οργανώσεις του Συνδέσμου Περιβαλλοντικών Οργανώσεων (ΣΠΟΕΠΠ)
Οικολογική Κίνηση Πάτρας www.oikipa.gr, 2610.323210, Κίνηση ΠΡΟΤΑΣΗ 2610.451790, ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑwww.koinotopia.gr, 2615.002009, Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Ρίου Σύλλογος Προστασίας Υγείας και Περιβάλλοντος περιοχής Κ.Υ. Χαλανδρίτσας www.sylpyp.gr
Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
7 Ιουνίου 2018
Η Κοινο_Τοπία με αφορμή το εργαστήρι με θέμα
Χτίζοντας τη σωματική, ψυχική και πνευματική μας Υγεία
προβάλει την ταινία ‘‘Πηρούνια ενάντια μαχαιριών’’
Με αφορμή την ολοκλήρωση του εργαστηρίου με θέμα Χτίζοντας τη σωματική, ψυχική και πνευματική μας Υγεία που διοργανώθηκε από την Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑwww.koinotopia.gr το οκτάμηνο Οκτώβριος 2017-Μάιος 2018 την Τετάρτη 13 Ιουνίου θα προβληθεί η ταινία τεκμηρίωσης ‘‘Πηρούνια ενάντια Μαχαιριών’’, Forks over Knives.
Η προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης 4ος όροφος, έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου στις 6.30μμ. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τη Γενική Ιατρό και Βελονίστρια Βηθλεέμ Φακίδου πάνω στη θεματική της ταινίας. Η διάρκεια του ντοκιμαντέρ είναι 1.36’ και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Η ταινία τεκμηρίωσης ‘‘Πηρούνια ενάντια Μαχαιριών’’ διαπραγματεύεται το θέμα της διατροφής. Με στόχο πως μπορούμε να αποφύγουμε χρόνιες παθήσεις όπως υπέρταση, ζαχαροδιαβήτη, καρδιοπάθειες, καρκίνο και άλλες σοβαρές επιπλοκές στην υγεία μας που έχουν γίνει μάστιγα στην εποχή μας προσεγγίζεται το θέμα της διατροφής ως ενός καθοριστικού παράγοντα για την υγεία μας.
Η ταινία με αφήγημα την υιοθέτηση πρακτικών διατροφής όπως ολοκληρωμένες τροφές, χορτοφαγικής προέλευσης με χαμηλά λιπαρά (όσπρια, φρούτα, λαχανικά κ.α.) και αντίστοιχα η μείωση των πρωτεϊνών ζωικής προέλευσης στο ελάχιστο καθώς και των επεξεργασμένων (άσπρη ζάχαρη, άσπρο αλεύρι, παράγωγα αυτών κ.α.) μας παρουσιάζει πως μπορούμε να κερδίσουμε ευεξία, υγεία και ποιότητα καθημερινής διαβίωσης.
Η ταινία στηρίζεται σε πολύχρονες έρευνες επιστημόνων όπως των Caldwell Esselstyn και T. Colin Campbell οι οποίες παρουσιάστηκαν πρόσφατα δίνοντας νέες πληροφορίες αλλά και επιχειρήματα στο πόσο καθοριστική για την ποιότητα της ζωής μας είναι η διατροφή.
Η Βηθλεέμ Φακίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Μεταλλουργός Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Συνέχισε τις σπουδές της στην Ιατρική Σχολή Πατρών και πήρε την ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής στο Γενικό Νοσοκομείο Πατρών. Εργάζεται έως σήμερα σαν Γενικός Ιατρός στο Ε.Σ.Υ. με βαθμό Διευθυντή. Είναι Βελονίστρια μέλος της Εταιρείας Βελονισμού Βορείου Ελλάδας. Έχει σπουδάσει Φυσικοπαθολογία και Υγιεινή Διατροφή στη Μεγάλη Βρετανία. Εδώ και 35 χρόνια είναι καρποχορτοφάγος.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2615.002009
Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
5 Ιουνίου 2018
Παγκόσμια μέρα Περιβάλλοντος. Τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης τις μειώσαμε ! Ώρα να μειώσουμε και τα υπόλοιπα πλαστικά
Οικολογικές οργανώσεις, περιβαλλοντικοί οργανισμοί και επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τη χρήση πλαστικού (μπουκάλια, ποτήρια, υλικά συσκευασίας κ.α.), που έχει γιγαντωθεί τα τελευταία 50 χρόνια.
Σύμφωνα με την Greenpeace, στην Ελλάδα κάθε χρόνο χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. πλαστικές σακούλες, 2 δισ. πλαστικά μπουκάλια για νερό και αναψυκτικά και 300 εκατ. πλαστικά ποτήρια του καφέ. Επίσης παράγονται ετησίως έως 300.000 τόνοι πλαστικών συσκευασιών, αλλά μόνο ένα μικρό ποσοστό από αυτή την ποσότητα ανακυκλώνεται.
Η ρύπανση από πλαστικά αυτή τη στιγμή ανταγωνίζεται την απειλή της κλιματικής αλλαγής, καθώς μολύνει κάθε φυσικό οικοσύστημα στον πλανήτη και παράλληλα σκοτώνει έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ζωντανών οργανισμών. Η παραγωγή των πλαστικών έχει αυξηθεί σημαντικά κατά την τελευταία 20ετία, ενώ τα εκάστοτε αρμόδια συστήματα για τον έλεγχο, την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωσή τους δεν έχουν καταφέρει να ακολουθήσουν τους ραγδαία αυξανόμενους αυτούς ρυθμούς.
Η παγκόσμια παραγωγή πλαστικών αυξήθηκε από 2 εκατομμύρια τόνους το 1950 σε πάνω από 400 εκατομμύρια τόνους το 2015 και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα φθάσει σε 1,12 δισ. τόνους το 2050. Σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων αμερικανικών πανεπιστημίων με επικεφαλής το πανεπιστήμιο της Τζόρτζια, μέχρι το 2015 οι άνθρωποι είχαν δημιουργήσει –σωρευτικά– 8,3 δισ. τόνους πλαστικών, από 2 εκατ. τόνους το 1950, ενώ η εκτίμηση για το 2050 είναι 34 δισ. τόνοι. Από τους 8,3 δισ. τόνους του 2015, 6,3 δισ. τόνοι έγιναν απόβλητα. Από το σύνολο των αποβλήτων, διαχρονικά, μόνο το 9% ανακυκλώθηκε, 12% αποτεφρώθηκε και 79% συσσωρεύτηκε σε χώρους υγειονομικής ταφής ή στο φυσικό περιβάλλον.
Συγκεκριμένα στη θάλασσα βυθίζονται περί τους 5-13 εκατ. τόνους πλαστικού ετησίως. Έως το 2050 το βάρος των πλαστικών αποβλήτων στους ωκεανούς θα ξεπεράσει το βάρος των ψαριών. Πολλά από τα πλαστικά που επιπλέουν στο νερό καταναλώνονται από ψαροπούλια ή θαλάσσιους οργανισμούς, πολλούς από τους οποίους καταναλώνει στη συνέχεια ο άνθρωπος.
Το 2016 άλλωστε η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) εξέδωσε προειδοποίηση γύρω από την κατανάλωση θαλασσινών και ψαρικών «δεδομένης της πιθανής μόλυνσής τους από μικροπλαστικά.
Η Κοινο_Τοπία καλεί σε εγρήγορση κάθε σκεπτόμενο πολίτη, κάθε συλλογικότητα, κάθε φορέα δημόσιο και ιδιωτικό σε μια πλατιά συμμαχία για την αντιστροφή της κατάστασης και την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής και διατροφικής καταστροφής. Ο χρόνος μετρά αντίστροφα.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Σπηλιώτης Ανδρέας 2615.002009
-
-
-
-
epa06682263 View of the work ‘Plastic Forest’ by Danish artist Thomas Dambo located in the botanical garden of Chapultepec Forest in Mexico City, Mexico, on 20 April 2018. Invited by the Government of Mexico to the ‘Festival of Flowers and Gardens’, the sculptor collected waste and erected colorful structures that emulate the floral bodies. EPA/SASHENKA GUTIÉRREZ
-
-
-
-
-
-
-
Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
4 Ιουνίου 2018
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποίηθηκε η μουσικοθεατρική παράσταση βασισμένη σε κείμενα του Χαλίλ Γκιμπράν από την Κοινο_Τοπία
Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr στα πλαίσια των δράσεων της για την προαγωγή του πολιτισμού, την κατανόηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας παρουσίασε μουσικοθεατρική παράσταση βασισμένη στα βιβλία -του διαχρονικού και άχρονου προφήτη, του γητευτή όλων των ηλικιών- Χαλίλ Γκιμπράν ‘‘Ο Προφήτης’’ και ‘‘O Κήπος του Προφήτη’’ σε επιμέλεια της εκπαιδευτικού, εμψυχώτριας και ηθοποιού Αλέκας Ράπτη στο Επίκεντρο.
Συντελεστές της παράστασης οι οποίοι προσφέρθηκαν εθελοντικά για τη στήριξη του σκοπού της εκδήλωσης ήταν: Αλέκα Ράπτη (επιμέλεια, προσαρμογή-απόδοση κειμένων, σκηνοθεσία), Δημήτρης ΔραγγανάςΦιλόλογος, Πρόεδρος Εκπ/κού Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου <<Διάπλους>>, Έφορος Βαλβείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης (προσαρμογή-απόδοση κειμένων), Βασιλική Τζάρα (φωνή), Νίκος Δεληβοριάς (πιάνο), Ελευθερία–Αρετή Μαρίνου (βιολί), Ελπίδα Κουτρούμπα (χορογραφία), Λευτέρης Πετρόπουλος (φλάουτο, φλογέρα), Νίκος Γιατράκος (ήχοι, φωτισμοί, κονσόλα), Studio Fousekis (Bίντεο-Μοντάζ), Παναγιώτης Μουλίνος (φωτογράφιση),Χρήστος Ταγαρόπουλος (οπτικοποίηση-τεχνική υποστήριξη). Υποστηρικτές της εκδήλωσης ήταν η μπυραρία-καφεποτείο Πέτρινο και ο πόλη_χώρος πάτρας Επίκεντρο.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε προσαρμογή και απόδοση κειμένων από την Αλέκα Ράπτη και το Δημήτρη Δραγγανά πάνω στα κείμενα των βιβλίων του Χαλίλ Γκιμπράν ‘‘Ο Προφήτης’’ με άξονα τις θεματικές ενότητες: αγάπη, παιδιά, προσφορά, εργασία, κατοικίες, ελευθερία, αυτογνωσία, φιλία, χρόνος, θάνατος και ‘‘O Κήπος του Προφήτη’’ με άξονα τις ενότητες: Το έθνος να λυπάστε, Τι σημαίνει να υπάρχεις, Υπέρβαση έξοδος καθώς και απόδοση από τη Βασιλική Τζάρα (φωνή) και Νίκο Δεληβοριά (πιάνο) των μουσικών ακουσμάτων: ‘‘Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη’’ (συνθέτης Τ. Μωράκης, στίχοι Δανάη), ‘‘Τον εαυτό του παιδί’’ (μουσική Μάριος Φραγκούλης, στίχοι Παρασκευάς Καρασούλος), ‘‘Έλα σε μένα’’ (μουσική Mάνος Χατζιδάκις, στίχοι N. Γκάτσος), ‘‘Κεμάλ’’ (μουσικήMάνος Χατζηδάκις, στίχοι Νίκος Γκάτσος), ‘‘Το μαγικό βουνό’’ (μουσική Θύμιος Παπαδόπουλος, στίχοι Παρασκευάς Καρασούλος), ‘‘Σήμερα’’ (στίχοι-μουσική Σταμάτης Σπανουδάκης), ‘‘Η μπαλάντα του Ούρι’’ (μουσική Mάνος Χατζηδάκις, στίχοι Νίκος Γκάτσος), Οδός ονείρων (στίχοι-μουσική Mάνος Χατζηδάκις).
Πινελιά από τη μουσική παράδοση των Καλάς (φλογέρα) και το ‘‘El Condor pasa’’ Simon & Garfunkel(φλάουτο) αποδόθηκαν από το Λευτέρη Πετρόπουλο ενώ παράλληλα παρουσιάστηκαν τα video Το τραγούδι της Γης (Leo Rojas), Aυτογνωσία, Όταν η αγάπη σε καλεί.
Τέλος το ‘‘Το κάλεσμα του εραστή’’ (από το έργο Πεζά ποιήματα του Χαλίλ Γκιμπράν) παρουσιάστηκε από την Αλέκα Ράπτη σε χορογραφία Ελπίδας Κουτρούμπα και μουσική επένδυση με βιολί από την Ελευθερία-Αρετή Μαρίνου.
Τα έσοδα της παράστασης θα δοθούν εξ ολοκλήρου για τη στήριξη της φυλής των Καλάς.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Ανδρέας Σπηλιώτης 2615.002009
Αντικαπνιστικός Σύλλογος Πάτρας, Κίνηση «ΠΡΟΤΑΣΗ», ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ, Οικολογική Κίνηση Πάτρας,Πολίτες Εν Δράσει, Σύλλογος Προστασίας Υγείας και Περιβάλλοντος Κ.Υ. Χαλανδρίτσας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
31 Μαΐου 2018
Συνεχίζουμε τη μάχη κατά του καπνίσματος,
μέχρι να μηδενισθεί το παθητικό κάπνισμα !
Το κάπνισμα, αντιμετωπίζεται διεθνώς ως η σοβαρότερη επιβαρυντική συνήθεια για τη δημόσια υγεία, ένας πραγματικά ανελέητος εχθρός.
Η 31η Μαΐου έχει καθιερωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (Π.Ο.Υ.) ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Καπνίσματος και μας δίνει την ευκαιρία για προβληματισμό, ενημέρωση, ευαισθητοποίηση για τις βλαβερές συνέπειές του στην υγεία αλλά επίσης την ευκαιρία να υπογραμμίσουμε την απαίτησή μας για ανυποχώρητη συνέχιση του αγώνα κατά της συνήθειας αυτής, κυρίως μέσα από την συνεπή και πιστή εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας.
Οι σύλλογοί μας, στα τέλη Μαρτίου απεύθυναν έγγραφο στον Περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας, και ζήτησαν από το Δήμαρχο Πατρέων, τη Διεύθυνση Υγείας της Περιφέρειας, και τον Ιατρικό Σύλλογο, να συστρατευτούμε για την πραγματική εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, ιδίως στους δημόσιους χώρους και τους χώρους εστίασης και αναψυχής, προκειμένου να περιοριστεί και να εξαλειφθεί το παθητικό κάπνισμα.
Σήμερα, 31 Μαΐου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του καπνίσματος, ενωμένοι και αποφασιστικοί, επαναλαμβάνουμε την έκκλησή μας για ουσιαστικά μέτρα και πρωτοβουλίες για την εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας. Όχι άλλες αναβολές. Όχι τον Οκτώβριο. Τώρα! Δέκα χαμένα χρόνια είναι πολλά.
Η πραγματική κατάργηση του καπνίσματος στους χώρους εστίασης & αναψυχής (ΧΕΚΑ) ιδίως, αλλά και σε κάθε άλλο δημόσιο χώρο, είναι ένα δραστικό μέτρο για την υπεράσπιση του ανθρώπινου δικαιώματος καθενός να μη βλάπτεται χωρίς να το επιλέγει. (Κυρίως των εργαζομένων σε ΧΕΚΑ, και των πελατών ΑΜΕΑ – καρκινοπαθών – παιδιών – εγκύων).
Να τεθεί τέρμα στο παθητικό κάπνισμα! Τόσο για το μη καπνιστή που το υφίσταται, αλλά και για τον ίδιο τον καπνιστή και για την υγεία όλων μας.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Κων. Τσαχρέλιας 6944.260424
|
|