Δ.Τ. Πρόσκληση γνωριμίας σε νέους φίλους για χορωδιακό συναπάντημα με την παρέα της Κοινο_Τοπίας

Η Κοινο_Τοπία αποχαιρετά τον Δημήτρη Δραγγανά (Α. Ράπτη, Α. Λάζαρης, Α. Σπηλιώτης)

Βραδινό με αφορμή την έναρξη της νέας περιόδου 2024-25 με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία προσέφερε χρηματικό ποσό που συγκέντρωσε από την εκδήλωση Στο ρυθμό της αγάπης στο ΣΟΨΥ

5η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2024. Προτάσεις της Κοινο_Τοπίας για προγραμματισμένα συναπαντήματα

Καλό Φθινόπωρο. Η γραμματεία στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας επαναλειτουργεί

Δ.Τ. Ψυχαγωγική βραδιά με την Κοινο_Τοπία στην παραλία του Ρίου

Η Κοινο_Τοπία για τα 50 χρόνια κατοχής της Κύπρου. Πρόσκληση στις εκδηλώσεις μνήμης.

Η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας θα παραμείνει ανοιχτή μόνο 31 Ιουλίου και 21 Αυγούστου για την καλοκαιρινή περίοδο

Δ.Τ. Η Κοινο_Τοπία ζητά τη στήριξη και την ετήσια συνεισφορά σας για την απρόσκοπτη κοινωνική προσφορά της

Δ.Τ. Του ‘παν θα βάλεις το χακί… Παρουσιάστηκε η καταγραφή στρατιωτικής λαογραφίας του Π. Καρώνη

Βραδινό με αφορμή το κλείσιμο της περιόδου 2023-24 με την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Ενθουσίασε μέλη και φίλους της Κοινο_Τοπίας η ξενάγηση στην έκθεση Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας

Δ.Τ. Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εκδήλωση ‘‘Στο ρυθμό της αγάπης’’ μέσα από το χορό, τη μουσική και την ποίηση

Δ.Τ. Στο ρυθμό της αγάπης, μια εκδήλωση αφιερωμένη στο συνάνθρωπο από την Κοινο_Τοπία

Δ.Τ. Του ‘παν θα βάλεις το χακί… Παρουσιάζεται η καταγραφή στρατιωτικής λαογραφίας του Π. Καρώνη

Υποχρέωση και καθήκον αποτελεί η συμμετοχή μας στην εκλογική διαδικασία. Μελετάμε τις επιλογές μας

Δ.Τ. Ξενάγηση στην έκθεση Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας

Γνωριμία με το νησί του ανέμου, την κοσμοπολίτικη Μύκονο και τα αρχαιολογικά χνάρια του λαμπρού παρελθόντος της Δήλου

Δ.Τ. Κρίσιμης σημασίας η συχνότητα των δρομολογίων. Στόχος η διάρκεια του δρομολογίου τα 27 λεπτά

Δ.Τ. Η πραγματικότητα για την Ηγουμενίτσα, οι εναλλακτικές για το λιμάνι της Πάτρας, και ο Προαστιακός

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πάτρα 13 Νοεμβρίου 2023

Η πραγματικότητα για την Ηγουμενίτσα,

οι εναλλακτικές για το λιμάνι της Πάτρας, και ο Προαστιακός

Αυταπάτες δεκαετιών, φαραωνικοί σχεδιασμοί και απρόβλεπτες εξελίξεις θέτουν την Πάτρα μπροστά σε μια όλο και πιο περίπλοκη κατάσταση. Απαιτείται αναγνώριση της πραγματικότητας, χάραξη προτεραιοτήτων, θάρρος για ρεαλιστικές αποφάσεις. Οι ΦΙΛΟΙ του ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ της ΠΑΤΡΑΣ κρίνουμε ότι η χωρίς μάσκες περιγραφή της πραγματικότητας συμβάλει στην επιλογή ρεαλιστικών λύσεων που προωθούν τα συμφέροντα της πόλης.

Η πραγματικότητα για την Ηγουμενίτσα

Η ανάπτυξη του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας οδήγησε στην εξαγορά του Οργανισμού Λιμένος από επενδυτικό Όμιλο, γεγονός αναμενόμενο αφού κάτι τέτοιο ήταν γνωστή στρατηγική των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών.

Αυτό που αντιμετωπίσθηκε με έκπληξη και αποτυπώθηκε με έντονο τρόπο στο Δημόσιο Διάλογο ήταν η αναφορά του Πρωθυπουργού στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ως το τρίτο λιμάνι της χώρας. Φαίνεται ότι η πόλη μας αγνοούσε ότι σε όλες τις στρατηγικές μελέτες ανάπτυξης των λιμένων της χώρας εδώ και 30 χρόνια είχαν προβλέψει την εξέλιξη της κίνησης του λιμένα της Ηγουμενίτσας αφού η κατασκευή της Εγνατίας και της Ιόνιας οδού θα το καθιστούσαν πιο ελκυστικό σε σχέση με αυτό της Πάτρας όσον αφορά το χώρο της Βόρειας Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων.

Αναγκαία η χάραξη στρατηγικών για το λιμάνι της Πάτρας

Πιστεύουμε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με ρεαλισμό και να επανατοποθετηθεί η σχέση της Πόλης με το Λιμάνι. Το Λιμάνι είναι και θα παραμείνει ένα RO-RO (διακίνηση φορτίων με νταλίκες) λιμάνι το οποίο έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και χώρο επιρροής. Οφείλουν αυτά τα χαρακτηριστικά να αναγνωριστούν και να χαραχθούν στρατηγικές (σιδηροδρομική σύνδεση, ανάπτυξη μαρίνας υψηλών προδιαγραφών, συνεργασίες για την κρουαζιέρα κλπ.), ώστε η πόλη να αξιοποιήσει όλα τα οφέλη και να μην το αντιμετωπίζει ως ένα ξένο σώμα στο παραλιακό της μέτωπο αλλά ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι του συγκοινωνιακού της δικτύου το οποίο πρέπει να εκμεταλλευτεί με κάθε τρόπο. Η Πάτρα είναι και θα παραμείνει συγκοινωνιακό κόμβος.

Τα χρονοδιαγράμματα και τα σχέδια επαναπροσδιορίζονται

Μετά την τραγωδία των Τεμπών και τις καταστροφικές συνέπειες του Daniel, όλα τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμένα Πάτρας με την Αθήνα φαίνεται ότι επαναπροσδιορίζονται. Ο προφανής λόγος είναι ότι τα κονδύλια που απαιτούνται για αποκατάσταση της Σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας Θεσσαλονίκης είναι πολύ μεγάλα, επομένως μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού για τις σιδηροδρομικές υποδομές θα οδηγηθεί εκεί.

Θεωρούμε δεδομένο ότι θα υπάρξει καθυστέρηση για την ολοκλήρωση των μελετών και της κατασκευής της σύνδεσης του λιμένα της Πάτρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πόσο μάλλον που η απαίτηση της υπογειοποίησης (από το Ρίο όπως διεκδικεί ο Δήμος ή από την Κανελλοπούλου όπως έχει εκφραστεί ως σχεδιασμός από το Υπουργείο) εκτινάσσει τα κόστη στα ύψη και ο χρόνος ολοκλήρωσης παραμένει άγνωστος.

Να εστιάσουμε στη σύνδεση του Ρίου με την Αθήνα

Παρόλο που πιστεύουμε ότι η υπογειοποίηση σε κάθε μορφή της είναι μη ρεαλιστικό και μη αναγκαίο έργοοφείλουμε τώρα να διαχωρίσουμε το έργο όσον αφορά τις διεκδικήσεις και να εστιάσουμε στην ταχεία ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ρίου με την Αθήνα. Δεν πρέπει με κανένα τρόπο οι όποιες καθυστερήσεις στα συνολικά χρονοδιαγράμματα να επηρεάσει αυτή την σύνδεση. Μάλιστα με δεδομένο ότι έτσι και αλλιώς η όποια υπογειοποίηση (αν και όπως γίνει) δεν πρόκειται να ξεκινήσει πριν από τον υφιστάμενο σταθμό στο Ρίο επιβάλλεται ο προαστιακός να συνδεθεί με το νέο σταθμό στο Ακταίο (οδός Εγνατία). Η βασική υποδομή υπάρχει και παραμένει εγκαταλελειμμένο εργοτάξιο εδώ και χρόνια. Οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε με κάθε τρόπο. Παράλληλα να ξεκινήσουν οι μελέτες για τη σύνδεση με Πανεπιστήμιο – Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών.

Ο Προαστιακός σε κίνδυνο

Η δεκαετής επιτυχημένη λειτουργία του προαστιακού κινδυνεύει. Η ελλιπής συντήρηση της προβληματικής γραμμής από τον ΟΣΕ, η ελλιπής έως ανύπαρκτη συντήρηση των συρμών και η παράλογη δρομολόγηση, από πλευράς HELLENIC TRAIN οδηγούν σε υπερβολικές καθυστερήσεις και καταργήσεις δρομολογίωνΑυτό αφαιρεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των μέσων σταθερής τροχιάς που είναι η ακρίβεια εκτέλεσης των δρομολογίων και η γρήγορη σύνδεση. Οδηγεί δηλαδή στην απαξίωση του μέσου και σταδιακά κατευθύνει τους πολίτες και πάλι στο ΙΧ. Είναι εμφανές στον καθένα ότι η χρήση του προαστιακού μειώνεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει την Πάτρα χωρίς Προαστιακό.

Απαιτείται άμεση και δραστική ενεργοποίηση του πολιτικού προσωπικού

Το πολιτικό προσωπικό της πόλης (η Υφυπουργός υποδομών που κατάγεται από την Πάτρα, οι βουλευτές, η Περιφέρεια και ο Δήμος) και οι φορείς οφείλουν να παρέμβουν άμεσα και έντονα στον ΟΣΕ, στην HELLENIC TRAIN και στη ΡΑΣ και να εκθέσουν πιεστικά την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην πόλη. Ο κίνδυνος πλέον είναι ορατός και αν αφεθούν τα πράγματα στην τύχη τους θα είναι πολύ σύντομα μπροστά μας.

Κατανοούμε το ενδιαφέρον του πολιτικού προσωπικού για την ταχεία αποκατάσταση των ζημιών στον Οδοντωτό, θα αναμέναμε όμως αντίστοιχο αν όχι μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προβλήματα στη λειτουργία του Προαστιακού της Πάτρας που εξυπηρετεί χιλιάδες Πατρινούς.

Οι καιροί ου μενετοί. Η εμμονή σε μη ρεαλιστικούς οραματισμούς απειλεί να περιθωριοποιήσει συγκοινωνιακά την Πάτρα και να υπονομεύσει ένα μεγάλο της επίτευγμα από τη σκοπιά της βιώσιμης συγκοινωνίας: τον Προαστιακό.

Πληροφορίες για δημοσιογράφους: Βασίλης Γκλαβάς 6972.077884

Share
Share

Comments are closed.