|
|
Αγαπητοί φίλοι
Σας προωθούμε αποσπάσματα από το τόσο επίκαιρο ποίημα του καθηγητή Κλασικής Κινέζικης Λογοτεχνίας Xi Chuan που επέλεξε και επιμελήθηκε το στέλεχος της οργάνωσης Κωνσταντίνα Γεωργίου.
Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
ΩΔΗ ΣΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ
Του Xi Chuan, Καθηγητή Κλασικής Κινέζικης Λογοτεχνίας
…Τελικά, εκτός από τους γιατρούς και τις νοσοκόμες, όσοι φορούν μάσκες είναι φοβισμένοι πολίτες που προστατεύουν τα ρίγη τους. Οι γκάγκστερ που βλέπετε στις ταινίες ποτέ δε φορούν μάσκες…
…Οι φοβισμένοι πολίτες βάζουν μάσκες στους σκύλους τους, βάζουν μάσκες στις γάτες τους, μέχρι που ονειρεύονται να βάλουν μάσκες και στα ποντίκια. Οφείλω να πω ότι αυτή είναι η πραγματικότητα όπου ριζώνει η υπερρεαλιστική ποίηση…
…Η ουσία της νίκης της υπερρεαλιστικής ποίησης είναι: Φοράτε μάσκα για να φάτε, φοράτε μάσκα για να πιείτε ή να καπνίσετε, φοράτε μάσκα για να κάνετε έρωτα, φοράτε μάσκα για να φτύσετε, φοράτε μάσκα για να πεθάνετε. Οι υπερρεαλιστές επιστρέφουν για να μας στοιχειώσουν ξανά και ξανά…
…Ο κόσμος με μάσκα δε με αναγνωρίζει και εγώ, επειδή φοράω μάσκα δεν αναγνωρίζω τον εαυτό μου. Στο νου μου επιβεβαιώνω συνεχώς ποιος είμαι, αλλά η μάσκα μου πάντα με διαψεύδει…
Ο Xi Chuan (επίσημη ονομασία Liu Jun), κινέζος ποιητής, συγγραφέας, μεταφραστής, γεννήθηκε το 1963. Σπούδασε αγγλική λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου. Επισκέπτης αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης το 2007. Μελετητής Orion στο Πανεπιστήμιο της Βικτώριας του Καναδά το 2009. Σήμερα διδάσκει Κλασική Κινέζικη Λογοτεχνία στη Σχολή Φιλελεύθερων Τεχνών, Κεντρική Ακαδημία Καλών Τεχνών στο Πεκίνο.
Ο Xi Chuan είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ποιητές στη σύγχρονη Κίνα και έχει δημοσιεύσει μέχρι σήμερα πέντε συλλογές ποιημάτων. Είναι ένας από τους δύο επικεφαλής συντάκτες του περιοδικού Dangda Gouji Shitan (Σύγχρονη Παγκόσμια Ποίηση).
Εργάζεται επίσης ως μεταφραστής, κυρίως της ποίησης. Εκτός από την αφρικανική και την αγγλική ποίηση, έχει μεταφράσει έργα των Ezra Pound, Jorge Luis Borges, Czesław Miłosz και Olav. H. Hauge στα κινέζικα. Μεταφρασμένα ποιήματα και δοκίμια του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά δεκάδων χωρών.
Ο Xi Chuan έχει λάβει πολλά βραβεία, όπως: το 1994 το Βραβείο Σύγχρονης Κινεζικής Ποίησης, το 1999 το εθνικό βραβείο Lu Xun. Το 2001 ήταν ένας από τους δέκα κορυφαίους νικητές του Διεθνούς Διαγωνισμού Βραβείων Δοκίμων Weimar. Συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ ποίησης και ήταν ο επιμελητής της έκθεσης αφισών της κινεζικής ποίησης της έκθεσης βιβλίων της Φρανκφούρτης 2009. Στα ποιήματά του πρωταγωνιστούν η αλληγορία, η ειρωνεία και το χιούμορ.
Επιλογή-Επιμέλεια κειμένου:
Κωνσταντίνα Γεωργίου, καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας ΑΤΕΙ Πάτρας
Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
4 Μαΐου 2020
Αγαπητοί φίλοι
Με τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί και ακολουθώντας τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) σας ενημερώνουμε ότι επαναλειτουργεί η γραμματεία της Κοινο_Τοπίας αρχικά για τα επείγοντα και μόνο κάθε Τετάρτη 11πμ-2μμ στο νέο πολυχώρο (Καραϊσκάκη 153, ισόγειο, μεταξύ Πατρέως και Γεροκωστοπούλου).
Η προσέλευση στη γραμματεία θα γίνεται με τις κατάλληλες προφυλάξεις όπως προβλέπει ο ΕΟΔΥ για τους εσωτερικούς χώρους.
Επίσης μπορείτε να μας βρίσκετε στο 2615.002009, στο info@koinotopia.gr, στο fb και στο www.koinotopia.gr
Ευχόμενοι σύντομα να λήξει η περιπέτεια που βιώνουμε προτρέπουμε σε εφαρμογή των οδηγιών που δίνονται για το καλό όλων μας.
Για την Κοινο_Τοπία
Ανδρέας Σπηλιώτης
Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ)
Γιατί συνιστάται η χρήση μάσκας από το κοινό;
Οι αναπνευστικοί ιοί, όπως ο νέος κορωνοϊός SARS-CoV-2, μπορούν να μεταδοθούν με σταγονίδια που εκτοξεύονται από το στόμα μας κατά την ομιλία, το βήχα ή το φτέρνισμα. Η χρήση μάσκας συγκρατεί τα σταγονίδια και μπορεί να μειώσει τη διασπορά της λοίμωξης στην κοινότητα. Κύριος στόχος της χρήσης της μάσκας είναι να προστατεύσετε τους ανθρώπους γύρω σας εάν έχετε μολυνθεί.
Παράλληλα θα πρέπει να τηρείται η φυσική απόσταση, η υγιεινή των χεριών και ο σωστός τρόπος χρήσης της μάσκας.
H μάσκα δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε παιδιά κάτω των 3 ετών & σε άτομα που έχουν προβλήματα με το αναπνευστικό ή δε μπορούν να την αφαιρέσουν χωρίς βοήθεια.
Πότε πρέπει να φοράω τη μάσκα;
Η χρήση της μάσκας στην κοινότητα συστήνεται όταν:
- επισκεπτόμαστε πολυσύχναστους, κλειστούς χώρους, όπως εμπορικά καταστήματα, παντοπωλεία, εμπορικά κέντρα, νοσοκομεία, ιατρεία διαγνωστικά εργαστήρια, κουρεία/κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής κλπ.
- μετακινούμαστε με μέσα μαζικής μεταφοράς
- εργαζόμαστε σε κλειστούς χώρους, συνεργαζόμαστε με άλλα άτομα και ερχόμαστε σε επαφή με το κοινό (π.χ τράπεζες, super-market κλπ)
- όταν εισερχόμαστε σε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας
Πρέπει να τηρώ την απόσταση των 2 μέτρων από άλλα άτομα ακόμα και αν φορώ μάσκα;
Ναι. Η χρήση της μάσκας είναι ένα συμπληρωματικό μέτρο και δεν υποκαθιστά καίριας σημασίας προληπτικά μέτρα όπως η φυσική απόσταση, η αναπνευστική υγιεινή (χρήση χαρτομάντηλου για το βήχα ή φτέρνισμα), η υγιεινή των χεριών και η αποφυγή αγγίγματος του προσώπου.
Πως πρέπει να χειρίζομαι με ασφάλεια τη μάσκα;
Θυμηθείτε! Η σωστή χρήση της μάσκας είναι το κλειδί για την αποτελεσματικότητά της και την προστασία του ατόμου που τη φορά !!!
Αγαπητοί φίλοι
Σας προωθούμε τους προβληματισμούς -με μια αισιόδοξη προσέγγιση- για την επόμενη μέρα της ηρωικής εξόδου από τας οικίας μας, της φίλης της οργάνωσης Ευγενίας Μυτιληναίου.
Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
Ρόδα είναι και γυρίζει. Η άλλη μέρα.
Εκεί που έφτασαν οι Απόκριες και όλοι αρχίσαμε να ετοιμαζόμαστε για το παραδοσιακό Πατρινό ξεφάντωμα, να σου ένα μικρό πραγματάκι, που ούτε να το δεις δε μπορείς, που κανείς δεν ξέρει ακόμα, με βεβαιότητα, από που «βαστάει η σκούφια του», ούτε καν όνομα δεν είχε, ήρθε και έκανε όλη τη γη άνω κάτω.
Κλειστήκαμε μέσα, γκρινιάξαμε, φωνάξαμε, τελικά βολευτήκαμε στην καινούργια κατάσταση και άρχισε να μας αρέσει κιόλας. Καταλάβαμε ότι είναι μια ευκαιρία να κάνουμε τόσα πράγματα που δεν προλαβαίναμε ποτέ να κάνουμε. Αρχίσαμε να ξυπνάμε πιο αργά, να χαλαρώνουμε, να κοιτάμε έξω από το παράθυρο, να χαιρόμαστε τον ήλιο, να παίζουμε με τα παιδιά μας, που το είχαμε ξεχάσει. Και τώρα, όλα πάνε να ανατραπούν και πάλι. Ακούμε ότι θα μπορέσουμε να ξαναβγούμε έξω.
Ήδη άρχισα να ακούω μια μικρή κρυμμένη και ντροπαλή δυσαρέσκεια. Τώρα που βρεθήκανε οι οικογενειακές ισορροπίες, θα πρέπει να ξυπνάμε πάλι πρωί, να πηγαίνουμε στη δουλειά και στο σχολείο.
-Μαμά, γιατί να ξαναπάμε σχολείο, μας κόψανε το ίντερνετ;
-Μα, αφού δουλεύω μια χαρά από το σπίτι, γιατί να ξαναπάω στη δουλειά;
Αυτό είναι το απλό κομμάτι, η αλλαγή της καθημερινότητά μας θα είναι μόνιμη. Το δύσκολο είναι η προφύλαξή μας από τον άτιμο ιό, που ήρθε και θα μείνει για καιρό (ή μάλλον δε θα φύγει ποτέ). Θα είναι εκεί και θα περιμένει το παραμικρό στραβοπάτημά μας για να κάνει έφοδο και να εξουδετερώσει, όχι μόνο εμάς, αλλά και όσους αγαπάμε. Τώρα έρχεται το πιο επικίνδυνο κομμάτι: να ζεις με τους ιούς γύρω σου και να βγεις άτρωτος. Να μάθεις να τους αντιμετωπίζεις κατά πρόσωπο και όχι πίσω από την κλειστή σου πόρτα.
Φίλοι μου, ήρθε ο καιρός να φερόμαστε σαν Γιαπωνέζοι, Σκανδιναβοί ή όποια άλλη …ψυχρή εθνότητα προτιμάτε.
Η μαμά μου έλεγε «μη κοροϊδέψεις κάτι αν δε θέλεις να το πάθεις», πόσο δίκιο είχε..
Οι περισσότεροι έχουμε μισογελάσει με τα Γιαπωνεζάκια, που κάθε μέρα, κυκλοφορούν με μάσκα και οι ταξιτζήδες τους φοράνε μάσκα και άσπρα γάντια.
Ε.. από δω και μπρος πρέπει να φοράμε μάσκα και γάντια κάθε μέρα και να έχουμε και απολυμαντικό μαζί μας! Και μια συμβουλή, μη ακούτε αυτά που λέγονται, είναι fake news, μη το πιείτε, είναι θανάσιμο λάθος, πριν από τον ιό, θα φύγετε εσείς!
Από δω και κάτω, όταν συναντάμε φίλους, πρέπει να συμπεριφερόμαστε σαν Σουηδοί δηλαδή ψυχρά και τυπικά. Για παράδειγμα, πάμε για ουζάκι στη παραλία (θα το κάνουμε και αυτό, που θα πάει!). Αγκαλιές και φιλιά με τους φίλους μας, τέρμα. Καθόμαστε στο τραπέζι. Το μπολ με μια χωριάτικη στη μέση του τραπεζιού, που θα βουτάνε όλοι… ξεχάστε το. Ο καθένας τη σαλατούλα του δίπλα του. Θα αλλάξουν οι συνήθειες μας στο τραπέζι, δε θα μοιραζόμαστε πια ούτε θα τσιμπάμε όλοι από το ίδιο πιάτο. Θα μου πείτε βέβαια, αν καθόμαστε 2 μέτρα μακριά ο ένας από τον άλλο, πως θα φτάσεις τη σαλάτα στη μέση!
Θα ανοίξουνε τα πολυκαταστήματα. Αγαπημένη μας συνήθεια να δοκιμάζουμε όλα τα μοντελάκια και να μη παίρνουνε κανένα. Σκεφτείτε το ξανά. Πως θα δοκιμάσουμε κάτι που έβαλε σε γυμνό δέρμα κάποια άλλη; Εδώ κολλάγαμε δερματίτιδες, ο ιός με τη μεγάλη κορώνα θα μας αφήσει να φύγουμε έτσι; Δεν ξέρω τι οδηγίες θα δώσουν στο θέμα αυτό, αλλά καλό είναι να σκεφτόμαστε και να προσέχουμε και εμείς την υγεία μας.
Καλοκαίρι έρχεται, θα βάλουμε κοντές φουστίτσες, σορτσάκια, αμάνικα μπλουζάκια. Ξανασκεφτείτε το, που θα ακουμπούν τα ποδαράκια και τα χεράκια σας; Προτείνω λευκή κελεμπία και να κυκλοφορούμε σαν Σαουδάραβες. Το μαύρο τσαντόρ, δε το προτείνω, δε μας πάει καθόλου.
Η αλλαγή στη καθημερινότητά μας ήρθε και θα μείνει για τα καλά. Για το καλό μας, πρέπει να τη αποδεχτούμε, να εφαρμόζουμε πιστά τις οδηγίες, να μη βαριόμαστε να πλένουμε τα χέρια μας, να μην ερχόμαστε κοντά σε κανέναν (νομίζω, αυτό είναι το πιο δύσκολο) και να χρησιμοποιούμε σωστά τη μάσκα.
Ένα πράγμα πρέπει να θυμόμαστε, μπορεί να μη ξέρουμε από που μας ήρθε αυτό το πραγματάκι, αυτό όμως που ξέρουμε πολύ καλά, είναι ότι σκοπός του είναι να μας εκμηδενίσει, εμάς και τους γύρω μας, στο παραμικρό μας λάθος. Να θυμάστε όλα όσα είδαμε στη τηλεόραση τόσους μήνες, και να κρατάτε με ευλάβεια όλους τους κανόνες που θα μας πουν, για να μπορέσουμε να ανοίξουμε τη πόρτα μας και να βγούμε έξω με ασφάλεια.
Ευγενία Μυτιληναίου
Ομότιμη Καθηγήτρια Τμήματος Φυσικής, ΑΕΙ Πάτρας
Αγαπητοί φίλοι
Σας προωθούμε τον οδηγό της ευτυχίας στη νέα καθημερινότητάς σας δια χειρός Λίλιαν Γεωργοπούλου στελέχους της οργάνωσης που μας θυμίζει ότι το ποτήρι μπορούμε να το βλέπουμε μισογεμάτο…
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
Αγαπητοί φίλοι !
Χριστός Ανέστη, Χρόνια πολλά και καλή Πρωτομαγιά σε όλους
Η ευτυχία της νέας καθημερινότητας
Καινούργιες δραστηριότητες
– Είμαστε όλοι εδώ… γεροί και δυνατοί και κυρίως υπερήφανοι αφενός για τη συμβολή μας στην τήρηση των μέτρων κυκλοφορίας, αφετέρου γιατί τα δικά μας αρνάκια δεν τα σουβλίσαμε και χαιρόμαστε να τα βλέπουμε να βόσκουν ελεύθερα
– Να που σιγά-σιγά στέλνουμε το μήνυμά μας, στο μαγικό Νο6, αυτόν που απαντάει αμέσως!! και έτοιμοι για τη βολτούλα μας, μικρή ή μεγάλη. Ευτυχώς που είμαστε προπονημένοι περιπατητές και ανακαλύπτουμε τις ομορφιές της πόλης μας και της γειτονιάς μας με ευχαρίστηση. Ότι κατακτάμε λίγο-λίγο είναι ωραίο και το απολαμβάνουμε περισσότερο.
– Η άνοιξη έχει έρθει και η φύση μας το θυμίζει. Τα πουλάκια ακούγονται τα πρωινά και τα δειλινά και εμείς είμαστε υγιείς και χαιρόμαστε το κάλεσμά τους.
– Μιας και έχουμε χρόνο… καιρός είναι να αλλάξουμε τα ρούχα στις ντουλάπες μας, να βγάλουμε τα ανοιξιάτικα… casual συνολάκια μας, κατάλληλα για εξοχικούς περιπάτους.
– Σιγά-σιγά μπορούμε να σκεφτούμε για την καινούργια κόμμωση που θα κάνουμε. Θα φτιάξουμε κοτσίδα ή θα αρχίσουμε να κουρευόμαστε προσεχτικά… μόνοι μας. Ότι και να κάνουμε όμορφοι και όμορφες θα είμαστε, πιο πολύ από μέσα μας.
– Κοιτάξτε μπροστά!! Η Πρωτομαγιά έφτασε. Γύρω υπάρχουν όμορφα, μικρά και ταπεινά λουλουδάκια να μαζέψετε από τις βόλτες σας. Κάποιο στεφανάκι ή βαζάκι θα στολίσουμε. Και τις γλάστρες μας ή τις αυλές μας ας τις ζωντανέψουμε… Μπορούμε να μιλάμε στα φυτά, μας είπαν, αρκεί να μην απαντούν εκείνα, δε θέλουμε αντίλογο…
– Επίσης το καλοκαιράκι έρχεται και αυτό, προσέξτε τη σιλουέτα σας. Λίγη γυμναστική με το walk at home είναι ότι πρέπει. Με μια ομάδα μακρινών νέων φίλων και συναθλητών που δε γνωρίζουμε αλλά συνδεόμαστε με αόρατους δεσμούς, όλοι μαζί ας γυμναστούμε για το κοινό καλό. Με μεσογειακή διατροφή, με λίγα λιπαρά και σε συνδυασμό με τους περιπάτους θα βγούμε στην παραλία πολύ κομψοί και αεράτοι
– Βρίσκουμε πλέον δρόμους που μας βοηθούν να διορθώσουμε τον δικό μας τρόπο ζωής, να υπερνικήσουμε τα εμπόδια επικοινωνίας και να κερδίσουμε γνήσια συντροφικότητα. Η ‘‘μικρή ευτυχία’’ που ο καθένας μας μπορεί να πετύχει, με καλή θέληση μπορεί να βοηθήσει να την αποκτήσουν και οι άλλοι χωρίς να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια
– Μπορεί κάποιες στιγμές να χάσετε το θάρρος σας, αλλά μη χάσετε ένα ουράνιο τόξο ή ένα ηλιοβασίλεμα επειδή κοιτάζατε κάτω. Συνεχίστε να κοιτάζετε ψηλά!! Μη φοβάστε να ελπίζετε, τα καλύτερα έρχονται σύντομα.
Λίλιαν Γεωργοπούλου
Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας ΑΤΕΙ Πάτρας
Αγαπητοί φίλοι
Σας προωθούμε τις σκέψεις περί ωριμότητας-ενσυναίσθησης-συμμόρφωσης ως κοινωνικό πρόταγμα για την αντιμετώπιση του COVID-19 της ιατρού, μικροβιολόγου Μαρίας Σκούταρη, φίλης και υποστηρίκτριας της οργάνωσης.
ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr
Άξιον Εστί
Πόσο θα αλλάξει ο κόσμος μας ;
Πανδημίες και μικρότερα ενδημικά κύματα από διάφορους λοιμογόνους παράγοντες περιγράφονται από την εποχή του ανθρώπου τροφοσυλλέκτη. Ιστορικές και ανθρωπολογικές μελέτες αναφέρονται σε χαρακτηριστικά, όπως, η νοσηρότητα, η διάρκεια και οι επιπτώσεις ενός πανδημικού κύματος σύμφωνα με τη δομή και τα κοινωνικά δεδομένα κάθε εποχής.
Οι πανδημίες έχουν αποδεκατίσει πόλεις, φυλές, λαούς, και έχουν αλλάξει την πορεία των εθνών. Οι επιπτώσεις είναι άμεσες, έμμεσες και εξελίσσονται σε βάθος χρόνου.
Σήμερα πλέον η διαχείριση του φαινομένου είναι επιστημονικά δεδομένη και δεν επιδέχεται εμπειρικές προτάσεις και πειραματισμούς. Η επιδημιολογική επιτήρηση επιβάλλει μέτρα που απαιτούν από τον ενήλικα πολίτη ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ-ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ-ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ. Η μάχη δεν είναι μάχη χαρακωμάτων, δεν εγείρει αισθήματα πατριωτικά, δεν έχει εθνική έξαρση, διάθεση αυτοθυσίας, ενθουσιασμό, δεν οδηγεί σε καταστάσεις που εμψυχώνουν και ανεβάζουν τα επίπεδα αυτοεκτίμησης.
Αντίθετα απαιτεί αποσυνάθροιση, αποδόμηση του κοινωνικού ιστού, αποδιοργάνωση των εργασιακών συνθηκών, κατάλυση της κουλτούρας του κάθε λαού και περιοριστικά μέτρα. Η αιφνίδια κοινωνική αποδιάρθρωση είναι ισχυρότατο πλήγμα για τον πολίτη που καλείται πλέον να αντισταθεί στην προσωπική του κατάρρευση κινητοποιώντας μηχανισμούς αμύνης σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Η ΩΡΙΜΗ ΣΚΕΨΗ θα τον βοηθήσει να κατανοήσει τις νέες ανάγκες και να προσαρμοστεί στις αλλαγές της καθημερινότητας. Η προσαρμοστικότητα της ανθρώπινης φύσης είναι απεριόριστη φθάνει να πιστεύει στην ορθότητα των πράξεων του. Η ώριμη σκέψη επιβάλλει αυτοσυγκράτηση και έλεγχο των συναισθημάτων. Οργή, αγανάκτηση, θυμός, και πράξεις βίας δε χωράνε σε τούτη τη μάχη.
Απαραίτητο άυλο όπλο είναι η ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ. Οι πράξεις πρέπει να στοχεύουν στη εξυπηρέτηση και στη βοήθεια του συνόλου. Εγωισμοί, ανοησίες και μαγκιές μόνο στην απόρριψη θα μας οδηγήσουν.
Εξ ίσου ισχυρό όπλο είναι η ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ στους νέους κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς. Έχει νόημα να κατανοήσουμε τα οφέλη που μας προσφέρουν και όχι να βρούμε το ‘παραθυράκι’ διαφυγής.
Οι μετά την πανδημία επιπτώσεις είναι εξ ίσου σοβαρές. Οι μελέτες των ιστορικών δεδομένων έχουν οδηγήσει στη δημιουργία μοντέλων και σχεδιασμό δράσεων που θα μας βγάλουν από τα ατομικά και κοινωνικά αδιέξοδα.
Όταν θα έχει εκλείψει ο φόβος του θανάτου καλούμαστε να διαχειριστούμε μία νέα κατάσταση με δικά της χαρακτηριστικά. Θα βρούμε μπροστά μας τις νέες συνθήκες επανεκκίνησης της κοινωνικής ζωής, των εργασιακών σχέσεων, της οικονομίας.
Κοινωνίες τραυματισμένες με πολίτες ταλαιπωρημένους είναι επιρρεπείς σε παθογένειες. Ποιές θα είναι οι οικογενειακές σχέσεις ; ποιοι θα έχουν εργασία ;
πως θα είναι η παιδεία ; πόσοι θα έχουν τα στοιχειώδη για επιβίωση ;
Εδώ θα δοκιμαστεί η δυναμική της κάθε κοινωνίας. Η ομαλότερη και ταχύτερη επάνοδος στηρίζεται στους άξονες που χαρακτηρίζουν τον υπεύθυνο πολίτη την ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ την ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ και τη ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ. Μετά την κρίση της πανδημίας οι ομάδες που θα χρειάζονται στήριξη θα είναι διευρυμένες. Θα εμπεριέχουν άτομα και οικογένειες που πενθούν για αγαπημένα πρόσωπα που έχουν φύγει χωρίς την τιμή της εξόδιας ακολουθίας, άτομα που έχουν δαιμονοποιηθεί που νοιώθουν την απόρριψη, άτομα καταθλιπτικά με ψυχαναγκασμούς και έντονα σημεία μετaτραυματικού στρες, άτομα που οδηγούνται σε εκρηκτικές αντικοινωνικές συμπεριφορές. Η εφαρμογή των οδηγιών που θα προτείνει η επιστήμη είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να βγούμε από τη στενωπό της πανδημίας.
Η προσωπική προσπάθεια ας είναι η ελάχιστη συνεισφορά για τις ανθρώπινες απώλειες. Η εκατόμβη των νεκρών δημιουργεί ΧΡΕΟΣ, μας καθιστά υπεύθυνους για τη σύσταση και εφαρμογή νέου αξιακού κώδικα που θα μας οδηγήσει στη λύτρωση από το δράμα και στη συνέχιση της εξέλιξης των κοινωνιών. Το οφείλουμε στους νεκρούς.
Μαρία Σκούταρη
Ιατρός Μικροβιολόγος
|
|